leeftijds verschil?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xSlvna

Re: leeftijds verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 23:30

Weet je ook hoeveel meiden van 17, 18, 19, 20, zelf tot de 25 onwijs dom, naïef, beïnvloedbaar zijn en gebruikt worden door hun even oude vriend?
Weet je daarbij ook dat als een minderjarige jongen evenveel invloed heeft op een minderjarig meisje als dat een iets oudere jongen dat heeft?

Ben het eigenlijk deels met je eens, maar ik zelf WIL niet eens met een minderjarige jongen rondlopen als ik al met ene rondloop, ik ga ook niet eens serieus om met minderjarige jongens, de jongste waar ik bevriend mee ben is 19, de rest zijn 20, 21, simpelweg omdat de rest me te kinderachtig is.

Daarbij, beïnvloedbare mensen gaan ook op hun snufferd met leeftijdsgenoten, leeftijd staat daar helemaal buiten.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 23:35

weet jij ook dat jij zelf niet kunt lezen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 23:37

Daar is niks mis mee met 16 & 21.
Maar een vriendin is 12 en wou wat met iemand van 17 dat vind ik nou niet weer kunnen, ik bedoel op je 17 de ben je bezig met de toekomst en je rijbewijs, universiteit alles en op je 12de kom je net van de basisschool..

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 23:39

Ik ben heel goed in dingen 5 keer lezen en alle 5 de keren over een bepaald stuk heen te lezen, dus ja, ik weet dat ik heel goed ben in iets niet goed lezen :j

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 23:41

dan heb je dus ook gelezen

bello2005 schreef:
genoeg, en inderdaad met nadruk op genoeg ( dus niet iedereen)

waarom kom je dan met weet je dat...???

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 23:49

Ik ging niet daar op in, ik ging er op in dat 16 jarige beïnvloedbaar zijn. Ja dus? Zijn zat 25 jarige ook, dus om het daarvoor te laten is ook, vind ik, flinke onzin.
Weet dus niet wie van ons twee niet kan lezen.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 23:53

bello2005 schreef:
een 21 jarige die op een 16 jarige valt is een pedo, als je 16 bent ben je minderjarig.
en ik vraag me altijd af wat zo iemand in een kind van 16 ziet

Ga jij nou eerst maar eens de betekenis van het woord pedofiel leren, in plaats van met dat soort opmerkingen te gaan gooien...

Wat een gezeik van sommigen zeg. Als TS maar gelukkig is toch?

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 23:54

Meiden van 16 jaar kunnen echt wel al voor zichzelf kiezen hoor!
Ik ken nou echt geen een meisje van 16 wat nog een "kind" is
Dus vind dat een 16-jarige zeker zo'n relatie aan mag en kan gaan!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 23:55

Ik ben het ook wel met bello eens

16 is minderjarig en in mijn ogen inderdaad ook kind..
De naam slet of prutsmuts heb je al snel en zeker als je er zo jong bij bent
het kan allemaal heel leuk lijken en oprecht maar hoeveel meiden is het toch niet gebeurt dat ze toch gauw gedumpt werden nadat ze ontmaagd werden door hun geweldige vriendje die geduldig op hun wachten.

Ik zelf zou echt niet iets willen beginnen met een jongen van 16 ben zelf 22
hoe volwassen hij ook mag zijn in welk opzicht dan ook ik knap gelijk af als die leeftijd omdat het voor mij gewoon echt kind is..

Had zelf mn eerste ervaring met een jongen toen ik 18 was :)
Wel vaak vriendinnen die me zeiden van jeetje Daan ben je nou nog steeds maagd?? Tja het is ook groepsdruk en het erbij willen horen wat veel meiden van hele jonge leeftijd de keuze laat maken om een vriendje te nemen of zich te laten ontmaagden...

Maarja dit is hoe ik de dingen zie en wat ik ervan vind :)
Leeftijds verschil mag er best zijn maar ik vind het wel een ander verhaal als het om een minderjarige gaat.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 23:57

dat zeker,, maar bij een minderjarige komt het meestal 'erger' in het nieuws terecht dan bij een 25 jarige.
en nogmaals, ik zei niet iedereen,,,

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 23:57

shilady schreef:

Maar die naam kun je ook krijgen als je als meisje van 16 een relatie hebt met iemand van je eigen leeftijd. Het hangt er dus helemaal vanaf hoe je er zelf instaat.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 23:58

Kirsha schreef:
bello2005 schreef:
een 21 jarige die op een 16 jarige valt is een pedo, als je 16 bent ben je minderjarig.
en ik vraag me altijd af wat zo iemand in een kind van 16 ziet

Ga jij nou eerst maar eens de betekenis van het woord pedofiel leren, in plaats van met dat soort opmerkingen te gaan gooien...

Wat een gezeik van sommigen zeg. Als TS maar gelukkig is toch?

ze vraagt toch wat wij er van vinden ???

Angeliquee18 schreef:
Meiden van 16 jaar kunnen echt wel al voor zichzelf kiezen hoor!
Ik ken nou echt geen een meisje van 16 wat nog een "kind" is
Dus vind dat een 16-jarige zeker zo'n relatie aan mag en kan gaan!

genoeg die dat niet kunnen, 16 of geen 16;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 23:59

Volgens mij voelen heel veel 16-jarigen zich heel wat volwassener dan ze zijn (waaronder ik, toen ik zo oud was :+ ) maar je bent gewoon nog een kind. Nogmaals, het gaat om het relatieve verschil. Een jaar geleden zou het strafbaar zijn geweest en dat is natuurlijk niet voor niets.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 23:59

shilady schreef:
Ik ben het ook wel met bello eens

16 is minderjarig en in mijn ogen inderdaad ook kind..
het kan allemaal heel leuk lijken en oprecht maar hoeveel meiden is het toch niet gebeurt dat ze toch gauw gedumpt werden nadat ze ontmaagd werden door hun geweldige vriendje die geduldig op hun wachten.

Ik zelf zou echt niet iets willen beginnen met een jongen van 16 ben zelf 22
hoe volwassen hij ook mag zijn in welk opzicht dan ook ik knap gelijk af als die leeftijd omdat het voor mij gewoon echt kind is..

Had zelf mn eerste ervaring met een jongen toen ik 18 was :)
Wel vaak vriendinnen die me zeiden van jeetje Daan ben je nou nog steeds maagd?? Tja het is ook groepsdruk en het erbij willen horen wat veel meiden van hele jonge leeftijd de keuze laat maken om een vriendje te nemen of zich te laten ontmaagden...

Maarja dit is hoe ik de dingen zie en wat ik ervan vind :)
Leeftijds verschil mag er best zijn maar ik vind het wel een ander verhaal als het om een minderjarige gaat.

+1

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 00:02

bello2005 schreef:
ze vraagt toch wat wij er van vinden ???

Dat vraagt ze ja, maar ik vind sommige reacties een beetje generaliserend en bijna kwetsend te noemen. Niet alle oudere jongens zijn alleen maar op seks uit en niet alle jonge meisjes zijn naïef en beïnvloedbaar. Overigens bedoel ik met 'gezeik' niet direct jouw reacties, ik heb jou alleen gequote omdat ik in het eerste deel van mijn bericht op jou reageerde.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 00:04

ik snap dat je het over het algemeen hebt..
maar ik zeg ook duidelijk dat niet alle beinvloedbaar zijn,, maar wel veel.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 00:04

Citaat:
Tja het is ook groepsdruk en het erbij willen horen wat veel meiden van hele jonge leeftijd de keuze laat maken om een vriendje te nemen of zich te laten ontmaagden...

Oh ja daarom ben ik nu weer al een tijdje 'vrijgezel' na een 'relatie' van 8 maanden, poehpoeh wat een druk om erbij te horen, ik kan al niet meer zonder jongen (net als zonder sigaretten voor mijn 'stress' in mijn leven) _O- _O-

Denken jullie echt dat iedereen zo zwak en zielig is? Ik ben bijvoorbeeld 16, door niemand te beïnvloeden in dingen die ik niet wil/geen zin in heb wat betreft jongens, je bent een goeie als je mij laat geloven dat iemand die ik net ken van me houdt of me niet gebruikt, je bent ook een goeie als je mij instabiel krijgt, is tot nu toe niemand gelukt.

Verder, gebeurd dat toot-it-and-boot-it alleen bij minderjarigen? Ben bang van niet, gok dat het er bij de ouderen veel harder aan toe gaat. Het is dat ik heel nuchter ben en door mijn manier van omgaan met bepaalde dingen gewoon van jongens hoor (volwassenen) hoe vaak ze vreemd gaan terwijl hun volwassenen vriendin thuis zit en het later ook hoort en alsnog doorgaat met de relatie. Hallo, wie zijn hier beïnvloedbaar :wave:

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 00:05

hahah sorry ik moet echt even lachen met .. door niemand te beinvloeden,,
jij duidelijk nog geen levenservaring..

we spreken ons over 10 jaar wel nog eens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 00:06

xSlvna schreef:
Citaat:
Tja het is ook groepsdruk en het erbij willen horen wat veel meiden van hele jonge leeftijd de keuze laat maken om een vriendje te nemen of zich te laten ontmaagden...

Oh ja daarom ben ik nu weer al een tijdje 'vrijgezel' na een 'relatie' van 8 maanden, poehpoeh wat een druk om erbij te horen, ik kan al niet meer zonder jongen (net als zonder sigaretten voor mijn 'stress' in mijn leven) _O- _O-

Denken jullie echt dat iedereen zo zwak en zielig is? Ik ben bijvoorbeeld 16, door niemand te beïnvloeden in dingen die ik niet wil/geen zin in heb wat betreft jongens, je bent een goeie als je mij laat geloven dat iemand die ik net ken van me houdt of me niet gebruikt, je bent ook een goeie als je mij instabiel krijgt, is tot nu toe niemand gelukt.

Verder, gebeurd dat toot-it-and-boot-it alleen bij minderjarigen? Ben bang van niet, gok dat het er bij de ouderen veel harder aan toe gaat. Het is dat ik heel nuchter ben en door mijn manier van omgaan met bepaalde dingen gewoon van jongens hoor (volwassenen) hoe vaak ze vreemd gaan terwijl hun volwassenen vriendin thuis zit en het later ook hoort en alsnog doorgaat met de relatie. Hallo, wie zijn hier beïnvloedbaar :wave:

:')

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 00:08

Nogmaals, wat betreft jongens, lezen hè.

Eulogy, is toch zo? Ze doet alsof het alleen de 16 jarige gebeurt, terwijl genoeg meiden die de 18 gepasseerd zijn (nog altijd) dom en naïef zijn, toch?

Wat een 16 jarige kan gebeuren met een 16 jarige vriend, kan een 16 jarige ook gebeuren met een 21 jarige vriend maar ook een 21 jarige met een 21 jarige vriend. Zie daarom eigenlijk geen reden om iets te laten om het getal, kom op.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 00:09

hoor wie het zegt,,, lezen he;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 00:10

Ik vind niet dat TS nou zo volwassen overkomt (no offence TS, je bent gewoon jong en daar is helemaal niks mis mee Dit maak ik iig op uit je schrijfstijl) 16 jaar is 16 jaar punt. Ik kan heel goed begrijpen dat er mensen zijn die zeggen dat er een grote kloof zit tussen 16 en 21 jaar. Puur om het feit dat je als twintiger een heel andere levensfase doorgaat :) Ik zelf als 23 jarige zou écht niet een relatie willen met een 16 jarige, hoe volwassen hij ook is :') ik vind het gewoon niet kunnen en wil het niet eens. Kan me er dus persoonlijk ook helemaal niks bij voorstellen. Dit is overigens géén pedofilie. Wél strafbaar :)

TS, fijn dat je ouders het zo goed oppakken... Ik heb geen idee hoe mijn ouders zouden reageren, ik had een "vriendje" die even oud was rond mijn 16e dus niks schokkends. Wel eens een "relatie" gehad met iemand van 18 toen ik zelf 15 was en achteraf was hij misschien wel ouder, maar hij zat bij mij op school , dus dan is het wel iets anders. overigens was dat een relatie die nergens op sloeg :') In ieder geval hoop ik dat het jullie goed gaat en de relatie nog lang moge doorgaan!
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 04-08-13 00:13, in het totaal 3 keer bewerkt

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 00:11

Xslvna
Ja vind ik ook heel erg ook onder mensen boven de 21 is er ook groepsdruk

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 00:13

lifaya schreef:
ik had een BFWB (best friend with benefits :') ) die even oud was rond mijn 16e dus niks schokkends.

Niks schokkends, wat versta jij onder benefits? Hetgeen wat ik daar onder versta vind ik niet echt acceptabel voor een 16 jarige, of dat nu met een 15 jarige is of met een 30 jarige _O-

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 00:13

bello2005 schreef:
ik noem een 16 jarige wel degelijk nog een kind.
en ik snap niet wat een 21 jarige in een 16 jarige ziet.

genoeg, en inderdaad met nadruk op genoeg ( dus niet iedereen), zijn op 16 jarige leeftijd te beinvloedbaar.
je hoort genoeg verhalen.

maar lekker boeiend en allemaal off topic, mijn mening klaar.

16 jaar is zeker niet nog een kind hoor !