Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Daar zullen ze wel een band mee hebben?
Blondie_ schreef:Ik heb respect voor dieren en eet dus niks waar dieren voor hebben moeten lijden. Dus geen vlees en dingen waar ei en melk producten in zitten.
Probeer mijn dieren een zo gelukkig mogelijk leven te geven.
Meer kan ik niet doen, denk ik.
Blondie_ schreef:Hoe dan?
Hoe kan iets goed zijn waar dieren moeten opgroeien in bio industrie en vervolgens vermoord worden zodat mensen hun kadavers kunnen opeten?
Als het in de schappen lag, zou ik eerder mensenvlees kopen
kynshiri schreef:Vind ik ook. Waar ons rundsvlees van komt bv daar leven de koeien buiten in natuurgebied, in groep en als ze geslacht worden, dan gaat dat met eentje per keer. Plaats genoeg op de trailer en je komt dan ook op afspraak bij de slachterij. Gaat dus heel wat keuriger dan wanneer ze een vrachtwagen vol komen dumpen
Blondie_ schreef:Hoe dan?
Hoe kan iets goed zijn waar dieren moeten opgroeien in bio industrie en vervolgens vermoord worden zodat mensen hun kadavers kunnen opeten?
Als het niet zo smerig zou zijn/klinken, dan zou dat bij mij ook wel kloppen denk ik. 
Mindim schreef:Blondie_ schreef:Hoe dan?
Dat een dier geslacht wordt, wil niet perse zeggen dat een dier heeft moeten lijden in zijn leven. Ik vind slacht een humane manier van doden, mits het netjes gedaan wordt met zo weinig mogelijk stress voor het dier.
Sodera schreef:Omdat met slachten, met name bij runderen, het dier in een klap dood is; pin in de hersenen en weg zijn ze.
Bij een spuitje zie je regelmatig bij bijv paarden dat er énorm tegen gevochten word. In een slachterij zijn ze in een klap weg.
Meeste stress die je in slachterij ziet, zit in transport maar zelfs dat wordt zoveel mogelijk vermeden aangezien bij stress bepaalde hormonen vrijkomen die het vlees taai maken.
maralyn schreef:Sodera schreef:Omdat met slachten, met name bij runderen, het dier in een klap dood is; pin in de hersenen en weg zijn ze.
Bij een spuitje zie je regelmatig bij bijv paarden dat er énorm tegen gevochten word. In een slachterij zijn ze in een klap weg.
Meeste stress die je in slachterij ziet, zit in transport maar zelfs dat wordt zoveel mogelijk vermeden aangezien bij stress bepaalde hormonen vrijkomen die het vlees taai maken.
+1
inderdaad, dieren worden inderdaad in 1 klap gedood. Het dier voelt geen pijn.
Suzan_v_h schreef:maralyn schreef:
+1
inderdaad, dieren worden inderdaad in 1 klap gedood. Het dier voelt geen pijn.
+ varkens krijgen eerst een elektrische schok (hersendood) en dan een pin in hun hersenen. Heb het met mijn eigen ogen gezien in een slachterij. Niks geen stress. Stress zit hem in het transport en daar zit al flink veel verbetering in de afgelopen tijd. Denk aan geklimatiseerde vrachtwagens.