Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
miccamaaike schreef:xManon_ schreef:Ik heb geen samenlevingscontract, maar we zijn wel toeslagpartners, dat kan ook zonder hoor!
De regels hierover zijn veranderd. Als je nu geen samenlevingscontract hebt kun je geen toeslagpartners meer worden. Misschien wel als je het al was, maar je kunt dat nu in ieder geval niet meer aanvragen. Maar goed, dat komt mij alleen maar goed uit
Hier kun je dat checken:
http://www.belastingdienst.nl/rekenhulp ... ?jaar=2013

Maar ik kom uit Haarlem, dus dat is wel een andere overgang. Stuur je me een linkje van het meetingtopic?
(Ben wel een stuk jonger dan jij.)
. 

Maar echt je plekje maken kan wel eventjes duren, dat moet je gewoon tijd geven
ondertussen ben ik 30 en zwanger 
dus toen gaf ie me een auto
en een pasje van zijn rekening. Die hebben we een en/of gemaakt en ik heb mijn rekening opgeheven en nu is dit al 10 jaar zo 
en dat is uiteraard ook belangrijk, niet dat al het geld naar mn paard gaat en hij niks meer zou kunnen uitgeven
Angeliquee18 schreef:Het lijkt me best lastig om naar een hele andere stad te verhuizen, vind het wel knap van jullie!
Ik ga 1 dorp verder... dat vind ik al ver
Uiteindelijk willen we wel als we huisje gaan kopen richting alphen..
Ga nu bij hem wonen
Nu bezig om het ook een beetje 'mijn huisje' maken..
Vind dat best lastig,
Hadden meerdere mensen dat ook die bij hun vriend in gingen wonen?
mlc schreef:Ik woon nu bijna 2 maanden samen en ik moet zeggen dat ik het best lastig vind. Nouja, misschien niet het samenwonen, maar het feit dat ik verhuisd ben naar de stad waar hij al woonde. Ik heb niemand, ik ken niemand, ik ken de stad/de weg nauwelijks, terwijl vriendlief al zijn vrienden in de buurt heeft, zijn werk, hij kent de hele stad, hij kan zijn hobby uitoefenen op 1 minuut afstand van ons huis (skatepark), etc.
Huishouden is wel verdeelt. Ik doe het echte schoonmaakwerk (poetsen, boenen, wassen etc) en meneer doet de rest (koken, stofzuigen etc). Gaat opzich prima.
Rekeningen en boodschappen worden betaald vanaf een gezamenlijke rekening. Werkt wel handig.
Angeliquee18 schreef:Het lijkt me best lastig om naar een hele andere stad te verhuizen, vind het wel knap van jullie!
Ik ga 1 dorp verder... dat vind ik al ver
Uiteindelijk willen we wel als we huisje gaan kopen richting alphen..
Ga nu bij hem wonen
Nu bezig om het ook een beetje 'mijn huisje' maken..
Vind dat best lastig,
Hadden meerdere mensen dat ook die bij hun vriend in gingen wonen?

Qua meubilair hebben we een leuke mix van wat we hadden en een nieuwe slaapkamer gekocht. En beetje bij beetje vervangen we nu ook beneden de meubels. Muren zijn het langst kaal gebleven, dat vonden we allebei lastig. Er hangen nu portretfoto's van mijn oude kat en onze huidige kat. Nog steeds niet heel creatief dus.

maar goed dan is t ook mijn eigen schuld haha. Scheelt dat ik na mijn werk makkelijk kan afspreken met vriendinnen. Tabaluga12 schreef:Johanna59 schreef:Samenwonen? Verliefd, verloofd, getrouwd. Toen "samen gaan wonen". Inmiddels gescheiden. Wel pas na 28 jaar.
Wow heftig... Hoe komt dat dan als ik vragen mag?