Hoe vaak heb jij afgereden? (auto)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MRIIIS

Re: Hoe vaak heb jij afgereden? (auto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 00:37

Theorie drie keer, praktijk één keer. Had daarvoor een tussentijdse toets gedaan en vrijstelling behaald voor m'n bijzondere verrichtingen dus afrijden was een makkie :D

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 00:41

Beide in 1 keer gehaald. :) Tips heb ik eigenlijk niet want ik heb altijd op het moment zelf stalen zenuwen. Dan hebben we het niet over de periode voor en na (als je op de uitslag moet wachten bvb) een examen. :') Dan ben ik super zenuwachtig maar dat laat ik altijd maar over me heen komen. :P

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 11:34

Theorie 6× en praktijk weet ik nog niet ben druk aan het lessen !

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 11:41

Theorie en praktijk beide in 2 keer.
De theorie had ik de eerste keer 1 fout teveel, dat was vreselijk balen. De examinator van de eerste keer was onwijs streng en ik had toen een bagger rijschool die me de helft niet had uitgelegd. Het was dus toen niet goed.

Ben toen gestopt met rijden en ik werd iets later in het ziekenhuis opgenomen en daardoor liep het zo onwijs uit. Toen ben ik naar een andere rijschool gegaan en had ik nog 1 week voor mijn theorie verlopen was. Ik heb die week elke dag gereden en heb 1 dag voor het verlopen van mijn theorie mijn rijbewijs gehaald :Y)

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 11:43

Allebei 1x. Ook de tussentoets gedaan en gehaald.

Geloof me: als je je rijbewijs eenmaal hebt kijk je echt niet meer bij elke hoek 2x in de spiegels en achterom. En ook de bijzondere verrichtingen gebruik je zelden... Wat dat betreft zou die opleiding wel wat anders in elkaar mogen steken. Je leert pas rijden als je je rijbewijs hebt.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:50

Theorie 2x.
Praktijk 1x.
Aanhanger 1x. :)

Ik mag niet klagen. :))

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:51

Ik heb er 3 keer over gedaan + nog een tussentijdse toets (die ik niet gehaald had :o )

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:52

Hoe doen jullie dat eigenlijk met rijden als je je rijbewijs hebt? Wij hebben thuis namelijk maar 1 auto en sinds ik mijn rijbewijs heb (2 maand ongeveer) heb ik nog maar twee x gereden en ben echt bang dat ik het verleer..

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:54

Horse_xx schreef:
Hoe doen jullie dat eigenlijk met rijden als je je rijbewijs hebt? Wij hebben thuis namelijk maar 1 auto en sinds ik mijn rijbewijs heb (2 maand ongeveer) heb ik nog maar twee x gereden en ben echt bang dat ik het verleer..

Geloof niet dat je het zo zult verleren. :)
Ik heb eigenlijk vanaf 't begin van m'n rijbewijs al een auto tot m'n beschikking, dus heb daar geen problemen mee gehad. Heb de 11e alweer 2 jaar m'n rijbewijs. *\o/*

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:09

In België, theorie 2 keer (eerste keer net een fout te veel, 's anderendaags gewoon terug gegaan en toen plots wel met de vingers in de neus geslaagd), praktijk 3 keer.
De eerste keer faalde ik omdat ik drie fouten had gemaakt. Ik moest een drukke weg oversteken waar ik al een heel tijdje stond. Plots kwam er van rechts niemand meer, en links kwam een tractor met een hele rij auto's achter zich. Dus ik dacht oh goed, die tractor rijdt niet hard dus nu kan ik de weg over. Was dat fout volgens de mijnheer van het examencentrum, want achter die tractor reed er ergens een bestelbusje zonder ramen en er had maar eens brommer net daar kunnen voorbijsteken, die had ik niet gezien en dat was er een ongeval gebeurd?....
Daarna kwam ik een fietser op de weg tegen in een lange bocht. Maar daar was dus een witte volle lijn in het midden. En mij was altijd gezegd, zodra je die lijn overkruist maak je een zware fout in je examen. Maar je moet ook wel minstens een meter afstand houden van de fietser als je voorbijsteekt. Dus wat doe je , voorbijsteken niet voorbijsteken...uiteindelijk na de bocht toch maar gedaan, dat was dus fout want ik had die fietser al veel eerder moeten voorbijsteken.
En dan was er nog een weg waar er wegenwerken waren en ik omwille van de onoverzichtelijke situatie 50 reed terwijl je er 70 mocht, dat was ook fout ik moest harder rijden.

Tweede keer ben gezakt omdat ik moest parkeren, uitstappen en terug instappen. Trek ik mijn handrem op, maar blijkbaar niet hoog genoeg (ging een beetje bergaf), want net als ik de deur opendoe en mijn voet buiten zet, begint de auto door te rollen. Ik vlug terug binnen en de handrem hoger opgetrokken ,maar dat was voor mevrouw voldoende om te bepalen dat ik niet geslaagd was in de parkeertest en dus ook niet geslaagd op het examen.

Ik had het geluk dat ik bij twee examenscholen kon examen afleggen als ik wou, dus na deze ervaringen terug rijlessen genomen en toen naar die andere examenschool gegaan. Daar een half uurtje gereden en op een kleine opmerking na met glans geslaagd, en nu al 4 en een half jaar zonder brokken op de weg(en ik heb véél kilometers afgelegd) en slechts een kleine boete van 2 km te hard :P *even een stuk hout vasthouden nu*

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:17

Horse_xx schreef:

Ik pak de auto van m'n moeder heel vaak mee, even plannen wie wanneer weg moet en dan is het prima. We hebben het geluk dat iedereen hier een auto heeft, vader, moeder en broertje. Dus in geval van nood kan ik altijd weg.

Verleren doe je het gelukkig niet zo snel weer! Tis net zwemmen of fietsen, in het begin even wennen maar daarna rijd je weer net zo weg als tijdens je rijlessen. :)

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:53

Ik theorie 2x (eerste keer mocht ik niet deelnemen was ID vergeten :+, dus eigenlijk in 1x)
Praktijk in 1x (heb 2 weken cursus gedaan)
Aanhanger ook in 1x (had ik 3u les en daarna examen)

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:58

theorie 1 keer, was een makkie
praktijk helaas 3 keer, eerste keer ging en de brug en het spoor dicht en toen zei die doodleuk dat ie me niet genoeg had zien rijden? 2de keer had ik een man waarvan mn instructeur al had gezegd reken er maar niet op bij hem, reden dat ik het niet zou hebben gehaald was dat ik teveel zou kijken? ja dat kan en de 3de keer had ik een vriendelijke man die zei dat ik met vlag en wimpel was geslaagd en dat hij niet snapte waarom ik het niet eerder had gekregen? Tsja, zonde van t geld.
Moet wel zeggen dat hier in regio Amsterdam het gemiddelde op 2.5 keer staat, ik denk vanwege de drukte hier, is toch ander verkeer.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:00

Ik heb zowel theorie als praktijk in 1 keer gehaald :)

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:03

allebei 1 keer

xEmilieLx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:06

Theorie in twee keer. Eerste keer had ik 1 fout teveel. Praktijk in 1 keer. Ik had een examinator die ook paard reed dus daar hebben we het een half uur over gehad tijdens en rijden dus dat was mooi meegenomen :D .

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:07

1x, binnen 14 dagen.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:09

Nog niet! Moet binnenkort ook brrr

SaiLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:09

Auto 2e keer
Motor 1e keer
Aanhanger 1e keer
Volgend jaar beginnen met bus, ben benieuwd of dat ook de 1e keer lukt.

Johanna01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:16

theorie; 2e keer geslaagd op 06-09-2012
praktijk; 3e keer geslaagd op 27-06-2013

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:33

heb m'n theorie nu in 1 keer gehaald, in september afrijden...

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:36

Theorie en praktijk in 1 keer gehaald :)

Theorie echt op eeeehhh goed geluk haha. Niet geleerd en toch maar heen gegaan. Zat ergens achterin en had binnen een mum van tijd door dat als het goede antwoord werd omgeroepen iedereen naar zijn kastje keek ondanks dat er nog niet gedrukt kon worden. Geslaagd met 3 fout :')

Met mijn praktijk ook heeeeel veel geluk gehad. 3 keer mijn richting aanwijzer vergeten en één keer door rood gereden maar meneer zat zo'n in zijn verhaal over vliegtuigen dat hij het niet door had :+

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:46

Theorie in 1x, praktijk in 2x.. Heb het op Curaçao gehaald. Een verbodsbord wat achter een boom stond was mij totaal ontgaan (GOH!) :+

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:50

Heb hem 2 weken terug in 1 keer gehaald *\o/* and i love it. Weer een stukje vrijheid er bij.

Als ik van te voren had geweten dat het zo 'makkelijk' was. Als jij alles gewoon rustig en beheerst doet en eventuele foutjes goed op lost, is de kans van slagen heel groot. Heb alles met alles misschien een kwartiertje gereden en heb bij het invoegen op de snelweg 1 foutje gemaakt (had me eerder moeten aanpassen op de snelheid van de vrachtwagen). Maar toch goed opgelost. Verder misschien een paar kleine schoonheidsfoutjes van de zenuwen, maar geen rariteiten. Rust, kalmte en vooruit kijken. Doe je dat, zit je gebakken!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:51

Gewoon in 1x