mijn zoontje slaapt slecht (ziet iemand)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

cherell0

Re: mijn zoontje slaapt slecht (ziet iemand)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 15:32

geloof me die verhalen zijn er echt wel .

maar je hebt gelijk , dit gaat over het zoontje van TS ...
en wat ik al eerder zij het is en blijft een ja/nee discussie .
ieder zijn meug , mij maakt het niet uit of je geloofd of niet (en mij voor gek verklaren kan ik om lachen)

hey TS ik vroeg me af , je andere kindje ziet die het ook of voelt o.i.d. ?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 15:35

Dan lees je de verkeerde verhalen, gini :Y)
Mensen die dit echt waarnemen die zullen het heel vaak voor zichzelf houden omdat niemand graag voor gek wordt uitgemaakt. Er zullen altijd mensen zijn die denken dat je psychische problemen hebt of zoiets verzint om aandacht te krijgen (al zijn er natuurlijk ook mensen die dat doen, en daar komen die verhalen waarschijnlijk ook vandaan :Y) )
En die soldaat, dat kon net zo goed een overgroot-opa zijn van het kindje.. Wie weet.
Ik heb zelf nooit verhalen gehoord uit betrouwbare bron over slechte of kwade geesten, of geesten die iets ergs is overkomen.. alleen verhalen over goede geesten, de zgn beschermengelen.
Dus idd, of je het gelooft of niet, dat moet ieder voor zich weten. Maar geesten hoef je dus niet te zien als iets engs of slechts.. Kinderen zijn daar zo makkelijk in.. Vertel een kind dat het hun beschermengel is, of je het zelf nu gelooft of niet.. kind zal er dan al snel vrede mee hebben :)
Ik was als 3-jarige doodsbang voor sinterklaas :') Totdat mijn ma me vertelde dat het gewoon een man met een opgeplakte baard was.. Het jaar erna was ik dat alweer vergeten, maar ben er nooit meer bang voor geweest.. Als je een kind maar uitlegt wat het is en dat ze er niet bang voor hoeven te zijn dan wordt het al snel heel normaal.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 11-07-13 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 15:39

8nnemiek schreef:
Natasja, hoe verklaar je het verhaal van rumay dan bijvoorbeeld?
Natuurlijk probeert het menselijk brein zaken aan te vullen, en kan een vage schim worden aangezien voor een geest.. Maar er zijn genoeg mensen, en vooral kinderen, die echt duidelijke mensen zien. Ik heb vroeger geesten of iets dergelijks gezien toen mijn moeder me in bed legde, nog voordat ik sliep, dus dat was 100% zeker geen droom of hallucinatie. En het waren ook geen vage schimmen, want ik kon ze duidelijk beschrijven.
Natuurlijk zijn er mensen die dit wetenschappelijk willen verklaren en daar boeken over schrijven, maar veel dingen kunnen ook door die mensen niet worden verklaard (al zetten ze dat natuurlijk niet in hun boek ;) )
Ook zoals de kat van TS, hoe verklaar je dat die het ook zag?

Het verhaal van Rumay heb ik niet gezien. Ik weet ook niet of ik er een verklaring voor kan geven maar een neuroloog waarschijnlijk wel.

Dingen die mensen zien maar er niet zijn berusten niet alleen maar op hallucinaties of ernsige ziekte beelden. veel vaker gaat het om misinterpetaties en of zaken die onze hersenen zelf logisch maken. dingen die ons zicht niet goed opnemen vullen je hersenen aan tot een logisch geheel.
Je ogen geven een rond voorwerp bijvoorbeeld helemaal niet zo mooi rond door bijvoorbeeld. Neem bijvoorbeeld de maan. Omdat wij geleerd hebben dat de maan rond is maken onze hersenen deze mooi rond(of half als het halve maan is) de minime stukjes die missen in het "plaatje" verzinnen onze hersenen er zelf bij.
Zo ook met schaduwen of rare boomstronken in een donker bos.(Omdat wij geen schemer/nachtdieren zijn moeten onze ogen en hersenen s'nachts er extra goed hun best voor doen om er nog wat van te maken.)
Wat meespeelt is hoe men is opgevoed. Ben je opgegroeit met het geloof in bovennatuurlijke zaken of juist niet.

Ik weet niet wat de kat ook zag maar ik weet dat als ik een minime schrikreactie heb mijn katten en bijvoorbeeld mijn paard dat veel sneller waarnemen bij mij dan mijn man en of kinderen. Dus het dier schrikt niet van "iets" het schrikt van jouw reactie(en kan daar heel divers gedrag op laten zien.)

Nogmaals,...lees het boek van Dick Swaab. Het is heel makkelijk en toegankelijk geschreven.

En soms hoeve zaken ook niet neurologisch verklaard te worden. Is het nog simpeler.

Mijn zoontje Wieger heeft een halfjaar lang tijdens het aan en uitkleden op de comode naar een kindje in de tuin gezwaait. Bijna eng werd ik ervan want ik zag niets staan.
Ik liefje, waar zwaai je toch naar? Goed kijken of hij iets zag. Hij antwoorde steenvast met ik zwaai naar een kindje. Ik heb toen maar besloten om ook naar dat kindje te gaan zwaaien.

Totdat ik op een goed moment uit zijn perspectief naar de tuin keek...verrek ik zag ook een kindje...Wiegers spiegelbeeld in de ruit....maar dat kon ik alleen maar zien vanaf de plek op de comode.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 15:42

cherell0 schreef:
geloof me die verhalen zijn er echt wel .

maar je hebt gelijk , dit gaat over het zoontje van TS ...
en wat ik al eerder zij het is en blijft een ja/nee discussie .
ieder zijn meug , mij maakt het niet uit of je geloofd of niet (en mij voor gek verklaren kan ik om lachen)

hey TS ik vroeg me af , je andere kindje ziet die het ook of voelt o.i.d. ?

die is nog heel jong, het enigste raare wat hij doet is zwaaien als ik hem uit milan zijn kamer haalt. en als ik de zolderdeur open heb zwaait hij naar boven. maar dat doet hij al vanaf hij zwaait dus denk dat het hier volledig los van staat.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 15:49

maar hij zwaait wel naar een bewuste plek ... dus ik weet niet of het los staat ?
als hij nou overal naar zou zwaaien (bijv. van de wc duur tot de deur mat tot een vaas op de tafel) ...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 15:56

NatasjavE schreef:
Het verhaal van Rumay heb ik niet gezien. Ik weet ook niet of ik er een verklaring voor kan geven maar een neuroloog waarschijnlijk wel.

Een paar pagina's eerder in het topic: rumay @ [LZP] mijn zoontje slaapt slecht (ziet iemand)

En ik ken de discovery specials en documentaires en een aantal boeken over de werking van het brein en het vermogen om zaken aan te vullen en onbewust uit het geheugen te halen.. hartstikke interessant! ..maar nog steeds zijn verhalen als die hierboven niet te verklaren. Ook heel interessant! Ik ben heel vrij opgevoed.. mijn vader gelooft in niks en alles wordt afgedaan als 'zit in je hoofd' en mijn moeder is best open-minded en gelooft wel in geesten. Dus ik ben zelf heel kritisch, niet alleen naar het bovennatuurlijke maar ook naar het wetenschappelijke. Ik weet dus dat er een boel kwakzalvers zijn, en de meeste tv-mediums kan ik niet serieus nemen.. maar toch twijfel ik over het bestaan van geesten, omdat sommige dingen echt niet verklaard kunnen worden, onder andere wat ik zelf heb gezien, en wat mijn opa heeft gezien.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 16:01

8nnemiek schreef:
NatasjavE schreef:

Een paar pagina's eerder in het topic: rumay @ [LZP] mijn zoontje slaapt slecht (ziet iemand)

En ik ken de discovery specials en documentaires en een aantal boeken over de werking van het brein en het vermogen om zaken aan te vullen en onbewust uit het geheugen te halen.. hartstikke interessant! ..maar nog steeds zijn verhalen als die hierboven niet te verklaren. Ook heel interessant! Ik ben heel vrij opgevoed.. mijn vader gelooft in niks en alles wordt afgedaan als 'zit in je hoofd' en mijn moeder is best open-minded en gelooft wel in geesten. Dus ik ben zelf heel kritisch, niet alleen naar het bovennatuurlijke maar ook naar het wetenschappelijke. Ik weet dus dat er een boel kwakzalvers zijn, en de meeste tv-mediums kan ik niet serieus nemen.. maar toch twijfel ik over het bestaan van geesten, omdat sommige dingen echt niet verklaard kunnen worden, onder andere wat ik zelf heb gezien, en wat mijn opa heeft gezien.

idd , zo is het bij ons ook .

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 16:03

cherell0 schreef:
maar hij zwaait wel naar een bewuste plek ... dus ik weet niet of het los staat ?
als hij nou overal naar zou zwaaien (bijv. van de wc duur tot de deur mat tot een vaas op de tafel) ...

ja klopt,

en zolder vind ik ook geen fijne plek, ga er zodra de schemering in valt nooit heen.
zorg altijd dat er een sleutel in me brieven bus zit zo dat ik de overbuurman kan bellen als er iets is. >;)
(die mag ik midden in de nacht wakker bellen als er iets is) O:)
en deur moet altijd op slot zijn als ik er niet hoef te wezen :') maar goed dat zit tussen me oren heb ik mezelf gezegt. :')

op kamer van mijn oudste zoon waar het nu dus mee speelt, voel ik me juist altijd heel erg op mijn gemak. ga er ook vaak zitten als ik me k*t voel 8)7

maar goed mijn gevoel heb ik toe geschreven aan enge zolder trap, en alleen voelen (is soms best alleen hoor geen vent naast je in bed) :o

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 16:07

ik zou graag eens bij jou op visite komen :P
jammer dat je niet in de buurt woont .

maar de persoon op de slaap kamer zou zomaar bijv. een opa kunnen zijn .
dat voelt voor jou dan als vertrouwde energie dus veilig .

en een zolder heeft sowieso een negatieve invloed (dit is meestal wel psychische) .
een zolder of kelder is vaak een zeer geslote ruimte die ook erg donker kan zijn .
niet ingericht als echt een leef ruimte .

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 16:10

cherell0 schreef:
ik zou graag eens bij jou op visite komen :P
jammer dat je niet in de buurt woont .

maar de persoon op de slaap kamer zou zomaar bijv. een opa kunnen zijn .
dat voelt voor jou dan als vertrouwde energie dus veilig .

en een zolder heeft sowieso een negatieve invloed (dit is meestal wel psychische) .
een zolder of kelder is vaak een zeer geslote ruimte die ook erg donker kan zijn .
niet ingericht als echt een leef ruimte .

kom maar een keer hoor :')

ja zolder de trap vind ik eng steil en smal.
en het is er muf, en saai, staan dingen op geslagen er hangen waslijnenen.
dus ook niet echt een ruimte waar je graag bent :n

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 16:19

Ja zolders en kelders, brrr, daar ben ik de grootste monsterspinnen tegengekomen die ik ooit heb gezien :wow: En als ik ergens bang voor ben.. :+

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 16:22

Het verhaal van Rumay hangt van zovele factoren af. Heeft het kindje dat allemaal in 1 gesprek gezegd? Mijn teddybeer had ook wel eens buikpijn. En dan moest die echt verzorgd worden. Als een kind een denkbeeldig vriendje heeft kan het dus zijn dat die vroeg of laat zogezegd buikpijn heeft. Misschien had het kind op die dag zelf ook wat last van krampen. Het zijn de volwassenen die dan zoveel mogelijk linken proberen te leggen. Dat buikpijn één van de meest voorkomende pijnen is, wordt dan gemakshalve even vergeten.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 16:24

ik vind die adrenaline altijd wel wat hebben , wilde dan ook graag op zolder slapen (ondanks dat ik het eng/spannend vond) maar dat mocht nooit :+
ook ga ik graag op spook plaatsen kijken .

bijv. bij een kerk in de catacombe kijken lijkt me echt super .(ook ben ik gewoon geschiedenis fan etc. dus dan is een kerk o.i.d. sowieso een gave plek)

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 16:28

8nnemiek schreef:
Ja zolders en kelders, brrr, daar ben ik de grootste monsterspinnen tegengekomen die ik ooit heb gezien :wow: En als ik ergens bang voor ben.. :+

ohhh cool grote spinnen, mag ik bij jou op visite komen :o

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 16:30

Gini schreef:
Het verhaal van Rumay hangt van zovele factoren af. Heeft het kindje dat allemaal in 1 gesprek gezegd? Mijn teddybeer had ook wel eens buikpijn. En dan moest die echt verzorgd worden. Als een kind een denkbeeldig vriendje heeft kan het dus zijn dat die vroeg of laat zogezegd buikpijn heeft. Misschien had het kind op die dag zelf ook wat last van krampen. Het zijn de volwassenen die dan zoveel mogelijk linken proberen te leggen. Dat buikpijn één van de meest voorkomende pijnen is, wordt dan gemakshalve even vergeten.

ik moet bij mijn oudste atijd de beren hechten. :=
want ze hebben zo een pijn aan hun wond, (scheurtje in de naad)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 16:33

Toen ik in het ziekenhuis lag, heeft de dokter eens mijn teddybeer aan de kant gegooid om mij te onderzoeken. In mijn fantasie had teddy daardoor pijn aan zijn been en ik stond erop dat die een verband moest hebben. Mijn moeder heeft toen een zwachtel gevraagd aan een verpleegster en teddy werd professioneel ingepakt. :D De fantasie van kinderen is iets moois.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 16:34

Gini schreef:

en hoe verklaar je dan dat hij een meisje kan beschrijven wat daar ooit gewoond heeft (en hij dus echt niet kent o.i.d) ???
en het feit dat dat meisje buikpijn heeft (en dat dus in werkelijkheid ook zo zou zijn geweest) ???

hij had ook kunnen zeggen dat het een jongetje was dat zijn vinger tussen de deur had gezeten , en dat was dan denk beeldig geweest .
dit is uit RL terug te halen .

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 16:35

M'n nichtje moest ineens heel hard huilen bij de film dalmatiers. Snapte er niets van. MAAR, die ene was zo zielig want die had geen stippen.................... :')

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 16:36

8 pagina's.. Heb alleen eerste pagina gelezen als het niet erg is :=

Mijn broertje had iets soortgelijks toen hij nog baby/peuter. Hij heeft onze opa niet meer gekend helaas, alleen van foto's.
Nu was er af en toe als hij weer eens aan het huilen was, dat hij ineens begon te lachen en gericht naar 1 plek in de kamer keek, en soms ging hij ook lopen zwaaien.
Nu wist hij dat de man op de foto 'opa' was. En hij zegt een keer ineens 'kijk!' en wijst naar de keuken. Wat zie je dan? 'Opa!'. Geef opa maar een kusje dan. En hij loopt naar de keuken en geeft een kusje in het luchtledige.
Apart toch wel := Nu doet hij dat niet meer.
Dat was gewoon overdag.
Ikzelf zag snacht altijd 'zwarte mannen', waarmee ik bedoelde mannen gekleed in het zwart :') Maar ja dat was snachts dus dat zou eerder een droom geweest kunnen zijn. Ik 'zag' ze ook wel vaker dan een keer.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 16:42

Waarschijnlijk heeft het kind in zijn spel tientallen dingen gezegd over zijn denkbeeldige vriendinnetje, natuurlijk filteren volwassen alleen de dingen eruit die kloppen met het echte meisje.

Kijk bv. zo. Als ik nu zou zeggen dat ik in een welbepaald huis een blond meisje met twee vlechtjes en een bloemetjesjurk aan zie, dan zal er altijd wel iemand zijn die een blond meisje kende die daar woonde, of die daar in de buurt woonde, vaak kwam spelen of iets anders. In acht genomen dat ieder meisje vroeg of laat in haar leven twee vlechtjes heeft en een bloemetjesjurk draagt, is de kans groot dat ik net iemand beschreven heb die daadwerkelijk bestaan heeft.

De buikpijn heb ik al uitgelegd. Buikpijn komt vaak voor. Als je aan het spelen bent met poppen en je speelt dat er eentje ziek wordt, als kind is dat dan altijd buikpijn. Ziek = buikpijn. Buikpijn is ook het symptoom van duizend en 1 andere ziekten. Het zijn weer de volwassenen die het dus linken aan het nierfalen. Waarom heeft het jongetje niet gezegd: misselijkheid, braken, verminderde eetlust, gewichtsverlies? Allemaal symptomen van nierfalen.

En tenslotte is er wel een groot fenomeen waar ik hartstikke fel in geloof en dat is...toeval. Ja, het kan zo zijn dat net toevallig dat ene jongetje een beschrijving kon geven van dat ene meisje. Er zijn zes miljard mensen op de wereld, af en toe zal er dan wel iets gebeuren waarbij je denkt "sjips, dat klopt nog ook".
Laatst bijgewerkt door Gini op 11-07-13 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 16:42

Kentaro schreef:
M'n nichtje moest ineens heel hard huilen bij de film dalmatiers. Snapte er niets van. MAAR, die ene was zo zielig want die had geen stippen.................... :')

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

annick12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 16:47

Was er echt niks in die hoek? Ik had eens een keer wat kleren op een stoel in mijn kamer ligen. Torn ik ernaar keek in het donker zag ik er een gezicht in :? . Dat was niks engs ofzo maar misschien zag hij ook zoiets maar dan wel eng, of hangt er een gordijn in die hoek o.i.d.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 16:47

Gini schreef:
Waarschijnlijk heeft het kind in zijn spel tientallen dingen gezegd over zijn denkbeeldige vriendinnetje, natuurlijk filteren volwassen alleen de dingen eruit die kloppen met het echte meisje.

Kijk bv. zo. Als ik nu zou zeggen dat ik in een welbepaald huis een blond meisje met twee vlechtjes en een bloemetjesjurk aan zie, dan zal er altijd wel iemand zijn die een blond meisje kende die daar woonde, of die daar in de buurt woonde, vaak kwam spelen of iets anders. In acht genomen dat ieder meisje vroeg of laat in haar leven twee vlechtjes heeft en een bloemetjesjurk draagt, is de kans groot dat ik net iemand beschreven heb die daadwerkelijk bestaan heeft.

De buikpijn heb ik al uitgelegd. Buikpijn komt vaak voor. Als je aan het spelen bent met poppen en je speelt dat er eentje ziek wordt, als kind is dat dan altijd buikpijn. Ziek = buikpijn. Buikpijn is ook het symptoom van duizend en 1 andere ziekten. Het zijn weer de volwassenen die het dus linken aan het nierfalen. Waarom heeft het jongetje niet gezegd: misselijkheid, braken, verminderde eetlust, gewichtsverlies? Allemaal symptomen van nierfalen.

En tenslotte is er wel een groot fenomeen waar ik hartstikke fel in geloof en dat is...toeval. Ja, het kan zo zijn dat net toevallig dat ene jongetje een beschrijving kon geven van dat ene meisje. Er zijn zes miljard mensen op de wereld, af en toe zal er dan wel iets gebeuren waarbij je denkt "sjips, dat klopt nog ook".

Helemaal mee eens.

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 16:49

Uiteindelijk is het absoluut niet belangrijk waar hij daar zag/ziet, maar wel hoe zijn mams dat voor hem opgelost heeft. +:)+ Discussie over wat wel/niet "bestaat" is secundair.

Hemasa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 16:51

Laura_Zodine schreef:
Ik zou vooral niet zelf in geesten beginnen te geloven en met salie enzo aan de gang gaan.. Dan geef je je zoon echt iets om bang te zijn.

Idd! Misschien geef je hem een veilig gevoel doordat je hem gelooft en de 'geesten' probeert te verjagen, maar misschien geef je hem ook het gevoel dat er inderdaad iets is om bang voor te zijn. En als hij daarna nog steeds mensen in zijn kamer ziet, denk ik dat hij er dan nog banger voor is dan nu.