Vrouwen die gek op bier zijn.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 14:09

ik ben ook een bier liefhebber! :9

Ik vind bier niet per se een mannendrank, maar bij mij wordt het beeld van een bierdrinkende vrouw wel heel erg gevormd door de manier waarop de vrouw bier drinkt. Ik zie soms vrouwen die net als mannen hun strot open zetten en het ene na het andere biertje letterlijk weg gieten. Ehhh... dat vind ik er niet uit zien zeg maar :') :))
Een bierglas(/bekertje/flesje/blikje) is dan wel niet zo elegant als een wijnglas, maar ook bier kun je gewoon op een 'vrouwelijke' manier drinken!

Iinge_

Re: Vrouwen die gek op bier zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:29

Ik drink altijd bier. Heel veel mensen zeggen dat ze het lelijk vinden staan of onvrouwelijk, maar kan me niks schelen. Ik drink wat ik lekker vind :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:34

*steekt hand op*
Echt wel! Hoewel ik ook echt wel een wijnliefhebber ben.

Als ik uit ga drink ik altijd bier. In de zomer op het terras, witbiertje graag. In de pub? Kom maar dooorrr met die Guinness. En in de UK/Schotland, lekker een lokaal biertje.

Vind bier drinken ook absoluut niet onvrouwelijk, dat vind ik wel zo'n onzin. Alsof je als vrouw alleen zoete witte wijn met ijs of mixjes mag drinken :')

Targaryen, wat is weggieten? Ik heb regelmatig een werkborrel en dan drink ik in het zelfde tempo mee als mijn mannelijke collega's. En die gaan hard := Maar dat wil niet zeggen dat ik glas na glas at, het bier over m'n kin druipt en mijn shirt onder het schuim zit :')

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:46

Jahoor liever een biertje dan een wijntje!
Hier is het vrij gewoon hoor dat vrouwen aan het bier staan, nog nooit gehoord dat het onvrouwlijk is :P

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:08

Waaarom zie ik dit nu pas, ik meld me!

Met Witte Trappist als favoriet <3

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:26

*\o/* Hier ooook..! Ik ben sinds een poosje groot fan van Karmeliet.
Ik kan niet wachten tot het Brugs Bierfestival in februari :D

Floemii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:30

mmm vooral na een hockey training of wedstrijd.
dan echt geen wijn voor mij!

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:36

Ik meld me ook maar even wat hier ook een echte bier liefhebster ;)

DioxideJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:39

Ik drink ook flink door, heb nog nooit commentaar gehad.. Halve liters in rap tempo is geen probleem. Kreeg laatst nog te horen van de chef van mijn vriend dat ik behoorlijk kon drinken :+ Niet iets om enorm trots op te zijn misschien, maar vond het wel grappig om dat van een 'vreemd' iemand te horen die zelf ook wel eentje lust.

Vroegah was het geen drinken meer, dat was echt zuipen op z'n Engels, inderdaad compleet met een plakkende kin en shirt :x Gelukkig is dat niet meer het geval.

Het leukste vind ik nu dat mijn motoriek als eerste uitschakelt, dan zwalk ik alle kanten uit maar ben in mijn hoofd amper dronken. Kan dan nog gerust een potje Triviant winnen of een heftige discussie voeren :')

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 23:06

Dioxide schreef:
Ik drink ook flink door, heb nog nooit commentaar gehad.. Halve liters in rap tempo is geen probleem. Kreeg laatst nog te horen van de chef van mijn vriend dat ik behoorlijk kon drinken :+ Niet iets om enorm trots op te zijn misschien, maar vond het wel grappig om dat van een 'vreemd' iemand te horen die zelf ook wel eentje lust.

Vroegah was het geen drinken meer, dat was echt zuipen op z'n Engels, inderdaad compleet met een plakkende kin en shirt :x Gelukkig is dat niet meer het geval.

Het leukste vind ik nu dat mijn motoriek als eerste uitschakelt, dan zwalk ik alle kanten uit maar ben in mijn hoofd amper dronken. Kan dan nog gerust een potje Triviant winnen of een heftige discussie voeren :')

Bij mij is het juist andersom, aan m'n motoriek ziet niemand dat ik "bezopen" ben totdat ik begin te praten _O-

Het is niet dat ik heelveel drink maar sommige avondjes moet het wel kunnen. Ben niet echt een zuiper maar kan wel met het tempo van de mannen mee komen

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 23:24

Pff zuipen kan ik echt niet, heb 1x een avondje met mijn vader meegedaan, zal jullie de details besparen, maar ik werd door moeder gewekt met de mededeling 'je maakt het zelf maar schoon' :\

On a more sunny note, ik plop net een heerlijke koude Wieckse witte open, met van die condens op de buitenkant. Cheers!

suus_romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 23:43

Ja! Ik drink eigenlijk alleen maar speciaal biertjes, heerlijk :)

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 00:13

Ik zit nu aan de lentebock van Hertog Jan. Dat is best een pittige!

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 00:26

Goede biertjes :9
Drink nog liever water dan dat ik een wijntje neem als er geen bier is _O-

Mijn favorieten zijn de Engelse en Ierse stouts en ales, en anders het bier van de plaatselijke brouwerij hier: De Halve Maan. Hun Java Kriek is heerlijk fris en vooral niet te zoet. En de Zeeuwse Witte die ze brouwen is ook erg lekker.
Zag al een aantal namen langskomen waar ik ook van hou (Guinness, Murphy's, Hobgoblin) maar ook een aantal die me heel nieuwsgierig maken :Y)

En Wieckse Witte kom er hier niet eens meer in sinds ik Gulpener Korenwolf heb ontdekt. Voor mij toch het betere witbier samen met de Zeeuwse Witte :j
Gelukkig ook een aantal medestanders hier gezien die mijn mening over Heineken (bocht) delen, ook leuk om te weten :)

Simoon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 04:34

hier ook 1, ik heb veel liever een biertje dan wijn. Wijn vind ik echt niet lekker, doe mij maar een Corona of Desperados. En op schuurfeesten of met uitgaan gaat het gewone tapbier er ook wel in, alleen Grolsch ben ik nooit echt fan van geweest..

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 06:04

Bier!! Ik mis alleen wel de Liefmans hier.. Drink voornamelijk Coronas of een australian brand

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 08:25

Targaryen schreef:
ik ben ook een bier liefhebber! :9

Ik vind bier niet per se een mannendrank, maar bij mij wordt het beeld van een bierdrinkende vrouw wel heel erg gevormd door de manier waarop de vrouw bier drinkt. Ik zie soms vrouwen die net als mannen hun strot open zetten en het ene na het andere biertje letterlijk weg gieten. Ehhh... dat vind ik er niet uit zien zeg maar :') :))
Een bierglas(/bekertje/flesje/blikje) is dan wel niet zo elegant als een wijnglas, maar ook bier kun je gewoon op een 'vrouwelijke' manier drinken!

dat ziet er bij mannen ook niet uit :+ dat is puberaal gieten/kantelen, heeft vrij weinig te maken met bier lekker vinden zeg maar ;)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 08:32

Ik vind zowel bier als een droge witte wijn lekker, het het van mijn bui af waar ik trek in heb! Wijn kan er wat raar inslaan bij mij, dus wordt het meestal toch bier.

Mannen vinden het meestal vooral erg makkelijk met bestellen en afrekenen.

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 08:55

F_Orumster schreef:
Ik vind zowel bier als een droge witte wijn lekker, het het van mijn bui af waar ik trek in heb! Wijn kan er wat raar inslaan bij mij, dus wordt het meestal toch bier.

Mannen vinden het meestal vooral erg makkelijk met bestellen en afrekenen.

Ja dat heb ik ook, helaas wordt er vooral zoete witte wijn geschonken bij uitgaansgelegenheden dus dan drink ik meestal bier

Hier in Frankrijk drinken ze bier met limonadesiroop er door heen, nog nooit geprobeerd, iemand die er bekend mee is? :)

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 10:09

Bier met limo erdoor? Nee niet bekend en wat zonde! Lijkt me ook echt zoo smerig :r
Ik hou niet zo van witbier, de enige die ik daarvan lekker vind is Korenwolf

Wijntje drink ik ook graag, wit, rose of rood net waar ik zin in heb. En ik drink in de zomer graag cider (geen jillz, blegh)

DioxideJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 10:24

Trappist drinken ze hier inderdaad met grenadine, wordt je wel altijd gevraagd of je dat wil. Isse lekker! Gewoon bier met grenadine ook trouwens.

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 10:27

Zonde!

DioxideJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 10:38

Denk dat het echt iets zuidelijks is. Ik kom oorspronkelijk uit de grensstreek van Brabant (Valkenswaard) en weet niet beter dan dat trappisten met grenadine geserveerd worden. Net over de grens in Belgie wordt het ook altijd gevraagd..

Het klinkt echt vies, absoluut, maar het is best lekker hoor!

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 10:39

Leuk topic! Fijn om te weten dat er nog meer vrouwen van speciaalbier houden, ik word daar vaak nog wel raar op aangekeken :D Ben nog een beetje in de ontdekkingsfase wat ik allemaal lekker vind, maar een chouffe of kwak gaat er zeker in. Of een Westmalle, witbiertje... :9

_SC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 10:46

Yogho Yogho :D (Kanon met Roosvicee) Dat dronk mijn kerel altijd. :r
Doe mij maar een gewone dan :D

Hihi... is het al weekend?! ;-)