Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
)

Lisa_H schreef:Ik heb dit topic doorgelezen en naar de leeftijd van de TS gekeken, maar ik heb meer de indruk dat we een 15-jarige proberen uit te leggen wat er mis gaat dan een volwassen vrouw van 37..
Maar dat terzijde, TS ga een sociale vaardigheidstraining doen. Leer lichaamstaal herkennen, en dus ook bepaalde gezichtsuitdrukkingen. Zo leer je hoe je kan zien wanneer iemand je zat is, hop probleem opgelost.
Het is wel erg makkelijk om vol te blijven houden dat anderen jou moeten zeggen wanneer je te ver gaat, dat doen ze op een inrichting misschien maar zo in het normale leven zul je zelf de grens moeten leren herkennen. Succes er mee.
)kiki1983 schreef:Ik ben altijd in voor een praatje..Maar als je op een terras wordt weggestuurd dan heb je het wel erg bont gemaakt.
Ik heb het zelf meegemaakt op de zwarte markt. Ik wou een hondenriem kopen en een vrouw gaf een opmerking in de trant van "dat zijn echt goede die heb ik al jaren" dus ik reageer oh nou dat is fijn. Een uur later liep ze nog achter me aan en bij de eethoek kwam ze zelfs bij ons aan tafel zitten toen heb ik wel duidelijk gemaakt dat ze moest oprotten. Gruwelijk irritant zijn die dingen.
En laten we eerlijk zijn, cafe's en terassen zijn ook ontmoetingsplaatsen en dan praat je wel vaker met vreemde mensen dus zomaar weggestuurd worden lijkt me erg sterk
randalinpony schreef:Tja, kan natuurlijk om echte buurtkroegjes gaan toch? Met meer vaste klanten, dan ligt het denk ik wat anders?
F_Orumster schreef:Heino schreef:Dit gedrag heeft geen zak met ADHD te maken, maar met je niet in kunnen leven in anderen. Als je al voor de derde keer weggestuurd bent en geen flauw idee hebt waarom, zou ik daar toch eens hulp voor zoeken want hier wordt niemand vrolijk van.
Nou, dat wilde ik nu al een tijdje typen maar ik wist niet hoe.
Ik vind het op een terrasje niet zo erg als je met een ander contact legt, maar dan moet het wel leuk contact zijn en uit voor een lolletje, en van beide partijen uit dus niet 1 partij die een stortvloed aan woorden uitkraamt die ik niet interessant vind. Als me dat meermalen door iemand overkomt dan zou ik diegene (en dus ook de bar) gaan mijden als ik die zie.
Amy77 schreef:Wat lastig zeg!
Eerlijk? Zou het kunnen dat er meer bij je speelt dan alleen de ADHD? Aantal mensen om mij hebben ADHD, maar geen van de omschrijvingen herken ik in jouw posten..behalve het 'drukke in het hoofd', maar zij weten dit middels homeopathische druppels of medicatie relaxter te krijgen, waardoor ze in de maatschappij ook meer overzicht hebben en het rustiger in hun hoofd is..jij bent 'al' 37 en dan zou je toch verwachten dat je er al langer mee rondloopt en daar al wel hulp bij hebt gehad (gezien je schrijft dat je medicatie hebt?).
Persoonlijk had ik hulp gezocht, om de persoonlijke ruimtes van mensen te leren kennen, grenzen, aanvoelen..maar als er meer aan de hand is, dan kan dat ook effectief zijn, maar heb je andersoortige hulp nodig.
Het is voor jezelf erg vervelend en zo te lezen ook voor de omgevingen die je bezoekt. Het moet nl niet zo zijn dat iemand zijn bedrijfje terugloopt in klanten, omdat jij bv elke dag aanwezig bent en niet wilt/kunt aanpassen..en het is juist zo heerlijk om lekker op een terras te zitten he..dus wellicht moet je ergens hulp kunnen krijgen om jezelf het 1 en ander aan te leren
Succes!
Lisa_H schreef:Ik heb dit topic doorgelezen en naar de leeftijd van de TS gekeken, maar ik heb meer de indruk dat we een 15-jarige proberen uit te leggen wat er mis gaat dan een volwassen vrouw van 37..
Maar dat terzijde, TS ga een sociale vaardigheidstraining doen. Leer lichaamstaal herkennen, en dus ook bepaalde gezichtsuitdrukkingen. Zo leer je hoe je kan zien wanneer iemand je zat is, hop probleem opgelost.
Het is wel erg makkelijk om vol te blijven houden dat anderen jou moeten zeggen wanneer je te ver gaat, dat doen ze op een inrichting misschien maar zo in het normale leven zul je zelf de grens moeten leren herkennen. Succes er mee.
Bienotje schreef:Mijn visie, kan bot overkomen maar doe er je voordeel mee.
Als ik naar het terras ga zit ik er niet op te wachten dat een onbekende met een praatje al mijn aandacht opeist. gebeurt dit wel, reageer ik afwezig/ ongeïnteresseerd en verwacht ik dat de ander dat zeker doorheeft. Als dat niet gebeurt en ik volgende keer dezelfde persoon keer op keer weer zie zitten zou ik zeker liever een blokje omlopen (lees: andere lokatie zoeken). Ik vind het namelijk ook niet leuk om iemand botweg in zijn gezicht te moeten zeggen dat hij/ zij op moet sodemieteren voor de bedoeling duidelijk is![]()
Nogmaals, volgens mij ga je alleen naar die locatie en om je 'ADHD' kwijt te kunnen spreek je iedereen aan. Zorg dat je dus niet zulke sitatuaties alleen op zoekt, neem bv je vriend mee en richt je op hem. Hij kent je en zit er wel op te wachten, de rest heeft er geen behoefte aan blijkbaar. En dat is aan jouw om wat mee te doen..
gabyfedde schreef:franka75 schreef:Ik hoop het maar gelukkig veel terassen in den haag.
Maar op geen enkel terras worden mensen er vrolijk van als een wildvreemde zich in een gesprek mengt en over zichzelf gaat praten.
Weet je zeker dat je alleen maar ADHD hebt? ADHD komt tegenwoordig heel vaak voor (vroeger ongetwijfeld ook, alleen was het toen nog niet bekend) en vind het op zn zachtgezegd bijzonder dat je daarvoor afgekeurd zou zijn. Zolang je handen of je mond functioneren is er werk is het motto van de instanties tegenwoordig.