Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Molfre schreef:En Koper, dat is hij ook wel enigszinshij kan van een mug een olifant maken en daar weken over lopen zeuren
mayniac_val schreef:Ik heb het in mijn hele leven nog nooit zo vaak over Zwarte Piet gehad als tijdens mijn MasterWe konden onze Amerikaanse docent er maar niet van overtuigen dat het allemaal niet zo erg is als het lijkt. Hoewel sommige Nederlanders het ook racistisch vinden.
BarbaLala schreef:Fiffill schreef:Ik krijg altijd de indruk dat mensen die zelf niet donker zijn er meer moeite mee hebbenik ken ook zat Afrikanen, Surinamers en niemand heeft er problemen mee.
Dat idee heb ik ook, zo overdreven.
Mijn vriend is een halfbloedje en die zegt ook gewoon neger en zwart. SHOCKING!!
Volgens mij reageer je nu net op een quote die het tegenovergestelde bewijst..Citaat:Er zijn ook altijd de "witten" die voor de "zwarten" moeten bepalen hoe "wij" genoemd moeten worden
Koper schreef:NeverGiveUp schreef:Dit kan wel, dit kan niet, maar op die manier misschien weer wel.. Wat een móeilijk gedoe zeg
Nou inderdaad. De beruchte negerzoenen mogen niet maar moorkopsoesjes wel. Heb ze vanavond nog op, dat dat nog gewoon in de schappen ligt zeg
Citaat:Op 19 december 2006 werd bekendgemaakt dat de rel rond de naamsverandering een actie was van de marketingafdeling van de fabrikant. Er werd hierdoor heel veel aandacht besteed aan de Zoenen, maar flinke omzetstijgingen bleven uit.

Sammie schreef:Jij gaat er gelijk al vanuit dat hun (eventuele) kinderen gepest gaan worden. En dan ga je er ook al gelijk vanuit dat dat gebeurt omdat het halfhalf/kwartbloedjes zijn. Enig idee hoeveel (blanke) kinderen er gepest worden vanwege hun uiterlijk of zelfs gewoon zonder duidelijke reden?Volgens mij reageer je nu net op een quote die het tegenovergestelde bewijst..Citaat:Er zijn ook altijd de "witten" die voor de "zwarten" moeten bepalen hoe "wij" genoemd moeten worden
Je komt aardig gefrustreerd over. Ik weet niet wat je hebt meegemaakt of wat de reden hiervan is, maar niet iedereen maakt dat mee. En gezien de toename van de multiculti samenleving en de globalisering denk ik dat dat ook steeds minder zal gebeuren. Gelukkig maar!
En dat staat nog steeds los van hoe je iemand neutraal omschrijft/aanduidt.

Killyenn schreef:Blanke mensen hebben dan ook niet met racisme te maken.
Niet te geloven dat iemand die wél tegen racisme en discriminatie aanloopt hier de mond wordt gesnoerd.
Killyenn schreef:Blanke mensen hebben dan ook niet met racisme te maken.
Sammie schreef:Killyenn schreef:Blanke mensen hebben dan ook niet met racisme te maken.
Dat ligt er maar net aan waar je woont, hoe je eruit ziet, wat je leeftijd is en welk geslacht je hebt. Kortom net als elk ander menselijk ras kan ook de blanke medemens last hebben van racisme. Racisme is echt niet uitgevonden door de blanke Europeaan.
als je in een "ghetto" in Amerika gaat wonen als blanke amerikaan kan ik je garanderen dat er "whitey" en weet ik veel wat naar je toe word gegooid
Daar ben je als blanke in de minderheid.
werd er achteraan geroepen door een Antilliaanse collega "met extra extra kaas". Daar kan ik dan ook om lachen. Je moet het leven niet zo serieus nemen. Natuurlijk zijn er ook mensen die op de negatieve manier gediscrimineerd worden en dat is gewoon echt heel vervelend. Dat is ook echt niet goed te praten.