Meest vreemde vorm van vertraging.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nustice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 15:56

Jans schreef:
Ik heb me ook eens kapot gelachen :') ik, en mijn moeder en een goede vriend van mij en zijn moeder zaten in de trein. Die vriend en ik hadden een OV kaart. Afijn, conducteur komt, mijn OV is in orde, de kaartjes van beide moeders ook.

Het OV van die vriend van me daarentegen..

Conducteur: "Hij klopt niet" :n
Vriend: "Huh hij klopt niet?" (Stem klinkt gespannen)
Conducteur: "Uhuh"
Vriend: "Dat kan niet hoor"
Conducteur: "Jawel hoor"
Vriend trekt bleek weg
Conducteur houdt OV kaart bij zijn oor, en zegt "ik hoor hem toch echt niet kloppen"

Ik ging stuk _O-

Haha, ik ga nu ook stuk! _O-

x_Anneke_x

Re: Meest vreemde vorm van vertraging.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 16:03

De tegemoetkomende trein had "iets" geschept maar het was nog onbekend wat het was, we moesten wachten tot ze onderzocht hadden wat het was. "gelukkig" bleek het een hert te zijn, en mochten we weer verder. We hadden daarvoor al een aanrijding met een persoon gehad, dus wij blij dat het een hert was. De reis van Delft naar Enschede heeft meer dan 6 uur geduurd

De syntus tussen Hengelo en Zutphen reed niet wegens een defecte bovenleiding, echter a) de syntus is een dieseltrein, en b) er is op dat stuk geeneens een bovenleiding.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 16:04

_Barbara_ schreef:
Steekpartij in de trein voor ons :\

Helaas mochten we dus station Tilburg niet binnen, en konden we ook niet terug naar station Eindhoven. 2 uur lang stilgestaan tussen zatte, paniekerige en agressieve mensen totdat er een vervangende trein was gearriveerd.. vre-se-lijk!

Dit heeft mijn vader helaas als conducteur in opleiding ook moeten meemaken... Zijn collega (die hem dus begeleide) werd belaagd en neergestoken. Vreselijk, mijn vader was er heel erg van geschrokken.

Wel ook leuke dingen meegemaakt.. Mijn vader reisde met mij mee naar Friesland en ging vol trots even omroepen welke stations er nog kwamen. Was wel een puberende 15jarige, maar vond dat zo mooi. En 1e klas mogen zitten terwijl je 2e klas moest, was super fijn zo'n vader die bij de NS werkte (helaas door terminale ziekte heeft hij niet lang bij de NS kunnen werken ;( ).

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 16:22

O, mogen vertragingen door stuurfouten van de buschauffeur ook?

Goed. De meeste mensen die in Apeldoorn, Arnhem of ergens daar tussenin wonen kennen bus 43 denk ik wel. Er is ál-tijd wel wat mee... vaak in de vorm van buschauffeurs uit Arnhem die totáál de weg niet weten (ja, wel in Arnhem maar daar heb je in Beekbergen of Brummen zo weinig aan...) en die dan roepen: ja, maar ik kom uit Árnhem! (nou en joh?) of: euhh, hier had ik rechtsaf gemoeten he? := en dan vervolgens een parkeerplaats gaan zoeken en daar alsnog niet de bus weten te keren... of als je ergens in het donker wil uitstappen is het vooral een kwestie van zelf alert zijn en even gillen als je bushalte langszoeft, iiiiiiiiiiiiiiii bus in de remmen... als het meezit. Heb ook wel eens terug moeten lopen vanaf het volgende dorp _-:(

De route van die bus maakt in Beekbergen trouwens een heel haakse bocht, en op de hoek daar staat een restaurant met de gevel héél dicht aan de rijbaan. Juist ja, weer iiiiiiiiiiiiiiiii. Het scheelde nog geen halve meter :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 16:41

Dat de machinist er nog niet was. :+

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 16:46

Vivian__ schreef:
Adindaa schreef:
"Dames en heren de achterkant van de trein kan niet in gebruik genomen worden, wij verzoeken u allen zich te verplaatsen naar de voorkant van de trein."

Oke dus iedereen vanuit het achterste gedeelte naar voren, we zitten nog geen vijf minuten:
"Dames en heren, deze trein rijdt niet omeer, de volgende trein vertrekt vanaf spoor 4"

Zucht oke dus iedereen naar spoor 4 toegelopen, waarna we er vervolgens 1,5 uur over hebben gedaan om van Alkmaar naar Amsterdam te komen omdat we in de file stonden voor Amsterdam Centraal >;)

Dat moet de intercity wel zijn :') die koppelt in alkmaar aan elkaar.

ja klopt, het was inderdaad de IC _O-

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 16:51

"Dames en Heren , ik heb slecht nieuws en goed nieuws.
Het slechte nieuws is dat de motoren stuk zijn.
Het goede nieuws is dat dit geen boeing 747 is."

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 16:54

jilleroo schreef:

HAHAHA!!!!

Moet ik gelijk denken aan de woordvoerder van de NS over de FYRA 'Tsja als we er veel geld in pompen, kan hij weer rijden ja, en als we er nog meer geld in stoppen kunnen we er een vliegtuig van maken'

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 16:59

Citaat:
Op Amersfoort CS in de verlate stoptrein naar Ede-Wageningen.
Conducteur: "Dames en heren. zoals u kunt zien aan uw linkerhand staat er een trein vol auto's naast ons, we wachten even met vertrekken tot deze weg is."
... (pauze)
"Voor de mensen die achterstevoren zitten: Dames en heren. zoals u kunt zien aan uw rechterhand staat er een trein vol auto's naast ons, we wachten even met vertrekken tot deze weg is.

Oke deze snap ik niet _O- Die trein met de auto's die gaat de heel andere kant op (naar Leusden) en komt helemaal niet over het spoor van de stoptrein xD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:01

jilleroo schreef:

Hahahaha _O- Als dit mij overkomen was had ik echt dubbel gelegen in de trein

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:09

Geen vertraging, maar wel leuk:
Bij het naderen van station Zwolle: '... en reist u met de OV-chipkaart, vergeet u dan vooral niet uit te stappen!' :')

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:20

Citaat:
Vanuit de richting Rotterdam bijna in Prinsenbeek aangekomen, blijft de trein een minuut of 5 stilstaan. Dan kraakt het "Dames en heren, wegens een defect treinstel voor ons op het station Prinsenbeek moeten we hier een onbepaalde tijd wachten". Enkele reizigers die in Prinsenbeek wonen, weten de conducteur ertoe over te halen, de deuren te openen en zetten hun reis te voet voort. De conducteur gaat zelf ook even buiten staan, vanwege de eerste voorjaarszon. Zonder waarschuwing trekt de trein opeens snel op. Een kilometer verder, in Prinsenbeek: "Dames en heren, we moeten hier weer even wachten, totdat de conducteur ons heeft ingehaald. Hij komt nu achter ons aan gerend."

_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:25

ikke schreef:
jiehaaa schreef:
Trein reed het station voorbij, de machinist bedacht zich, stopte iets verderop en vervolgens stapte de machinist in aan de achterzijde om de trein terug naar het voorbij gereden station te rijden. :')

Dat is ook de enige juiste reactie.
Er zijn wel machinisten die gewoon teruguit rijden, maar het mag niet.

Zag er erg komisch uit, moet ik zeggen. En ik dacht dat het niet mocht ivm mogelijk achterop komend treinverkeer. Maar ik ga er vanuit dat de machinist dat wel even gecheckt had voordat hij stopte. :+

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:26

Hahahahahahaha :') Wat een stunt

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:47

Jans schreef:
Ik heb me ook eens kapot gelachen :') ik, en mijn moeder en een goede vriend van mij en zijn moeder zaten in de trein. Die vriend en ik hadden een OV kaart. Afijn, conducteur komt, mijn OV is in orde, de kaartjes van beide moeders ook.

Het OV van die vriend van me daarentegen..

Conducteur: "Hij klopt niet" :n
Vriend: "Huh hij klopt niet?" (Stem klinkt gespannen)
Conducteur: "Uhuh"
Vriend: "Dat kan niet hoor"
Conducteur: "Jawel hoor"
Vriend trekt bleek weg
Conducteur houdt OV kaart bij zijn oor, en zegt "ik hoor hem toch echt niet kloppen"

Ik ging stuk _O-

Haha ging stuk met het lezen ervan! _/-\o_

Geweldig topic!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 18:12

Citaat:
April 1999 het volgende omroepbericht gehoord in IC 17018 van Utrecht naar Rotterdam, bij vertrek uit Utrecht CS: "Dames en heren, wegens een technische storing aan de wissels rijdt deze trein vandaag via Amersfoort, Zwolle en Groningen naar Rotterdam. Wanneer u daar problemen mee hebt, wendt u zich dan tot de conducteur."

Euhhh :Y)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 18:13

dwaallicht schreef:
Mag een bus vertraging ook? Wij zaten vandaag vast bij vredenburg utrecht, omdat de bus voor ons vast zat in een soort tijdelijke sluis.... Alles wordt verbouwd daar, en de bus voor ons had de bocht te krap genomen en bleef haken op de betonblokken aan de zijkant. Als ie zou gaan rijden zou de stijger boven ons naar beneden komen. We hebben een uur langer over de reis gedaan want we zijn maar uitgestapt, maar De andere bussen hadden ook vertraging..

Ow ik las dit en ik dacht even dat we in dezelfde bus hadden gezeten, maar jij postte dit gisteren :') Vandaag overkwam mij ook zoiets, precies op dezelfde plek :P

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 18:44

Bus 52 van Wageningen naar Arnhem, dacht even dat ie de 51 (van Wageningen naar Arnhem) was en sloeg af waar die rechtdoor moest :P

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 18:50

Een steekpartij in de trein :=
Of ook leuk, als je van Sittard naar Rotterdam moet en er bij Roermond, Eindhoven en Den Bosch mensen voor de trein gesprongen zijn -O-

Of inderdaad gewoon een station voorbij rijden. Niet zo heel chill als het nacht is en je 3 kwartier in je uppie op Den Haag HS moet wachten :=

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 18:57

Wat dacht je van op het perron staan en opeens raast er een trein voorbij. 5 minuten door het omroepsysteem: "Beste dames en heren. De trein naar Dordrecht is vergeten te stoppen." No oliebol Sherlock :')

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 19:08

_O-
Dan sta je toch ook wel even raar te kijken...

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 19:10

Oh bussen is ook altijd een feest ja.

Hier hadden we een keer een omleiding, chauffeur stuurt het industrieterrein waar die omleiding overheen ging op, zet de bus aan de kant, draait zich om en vraagt: "zeg, weet iemand hier de weg? Ik rij deze lijn nooit dus ik weet het niet" :')

Ware het niet dat het de eerste bus van de eerste dag van de omleiding was, en er maar 2 mensen inzaten... Hij heeft het wel gevonden gelukkig :)

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 19:10

Zo als u kunt merken zijn we nog niet vertrokken dit komt omdat de machinst weg gelopen is...

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 19:19

Dr zijn wel veel treinen in Nederland die niet stoppen zeg. Dat heb ik nu is nog nooit meegemaakt in België :+

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 19:21

Laulitz schreef:
Dr zijn wel veel treinen in Nederland die niet stoppen zeg. Dat heb ik nu is nog nooit meegemaakt in België :+

Maar bij jullie rijden ze dan weer wel met open deuren ;)