Bloggers/Vloggers op Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ingmar_

Re: Bloggers op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 22:05

Ik ben altijd nogal snel uitgekeken op een design, alleen dat komt je blog nooit zo ten goede. Erg jammer, dus ik heb vanavond mijn blog weer een nieuw uiterlijk gegeven, of eigenlijk een gouden oude. Of blauwe oude. Whatever. En daar hoorde ook een nieuwe [url=http://wp.me/s2TetS-faal]post[/post] bij. Ik ben benieuwd wat jullie van dit design vinden! :)

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 11:41

Ik herken dat wel Ingmar. Om de zoveel tijd probeer ik ook mijn blog van een nieuwe achterkant, kleur of foto te voorzien. Nu heb ik het heel simpel gehouden en in de header kan ik om de zoveel tijd een eigen foto plaatsen.

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 11:45

Ik zie bij heel veel mensen [op Wordpress] dat de volledige post op de voorpagina staat. Dit kan je heel makkelijk oplossen [als je het zelf niet mooi vindt natuurlijk :Y) ] door een "Meer lezen tag" in te voegen. Bijvoorbeeld na je lead. Zelf ben ik hier groot fan van, dan blijft mijn homepage netjes en geordend. Al moet ik wel zeggen dat mijn posts niet langer zijn dan honderd woorden, dus ik gebruik 'm alleen bij de lange posts.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-13 11:49

Welke tag gebruik je daarvoor? Misschien ga ikdat maar eens aanpassendan.. :=

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 11:53

Als je een post met WYSIWYG opmaakt, wat ik overigens kan aanraden, dan heb je twee werkbalken. De bovenste bevat de tekens om een tekst in bold of cursief te zien, een link te maken of juist te unlinken. De onderste heeft onder andere de tool om de tekst in een kleurtje te zetten.

In/op/whatever de bovenste werkbalk is de vierde tool van rechts de "meer lezen tag". Deze kan je overal in je post zetten, bij wijze van spreken al onder je kop, of simpel onder je lead of nog een alinea later. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 11:56

Hallo allemaal!
Ik kwam dit topic ineens tegen en dacht hey, das leuk! Ik volg al een tijdje met plezier de blog van xSaarSaar en heb zelf ook een heeele hoop blogs gehad. Ik heb een tijdje in het Nederlands geblogd, een tijdje in het Engels, maar vergat het elke keer. Nu ga ik er écht voor :=
Mijn belevenissen en outfits (want ja een fashion blog hé :') ) kunnen jullie hier volgen/bekijken als jullie dat leuk vinden! Heb nu één post gemaakt, ga er straks vanuit de trein nog eentje doen
http://polish-or-urban.blogspot.nl/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 11:57

Ik heb mijn blog ook op hele posts staan, maar ik begin altijd met foto :D

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 11:59

Oh! Oh! Oh! Murthul, ik zie ook dat je een widget met "Contact" hebt, maar daar kan je een aparte pagina voor maken. Dat geldt overigens voor iedereen met een blog op Wordpress.

Maak via je Dashboard een nieuwe pagina aan [knop staat aan de linkerkant van je dashboard]. Naast WYSIWYG en Tekst staan drie knoppen. "Media toevoegen", "Voeg poll toe" en "Add contact Form". Die laatste klik je dan aan en dan verschijnt een pop-up venster. Die kan je aanpassen en dan heb je een aparte pagina, bovenaan je blog, met daarin een uitgebreid contactformulier. Wanneer mensen die invullen, krijg jij direct een e-mail in je inbox. En het staat leuk. :Y)

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 12:15

Leuk dat er zoveel bloggers op Bokt zitten! Ik ben vorig jaar (weer) gestart met bloggen samen met een vriendin. We zijn enorm tvserie verslaafd en daarom hebben we een blog opgezet die vol staat met recensies van tvseries. Af en toe gooien we er ook een film en muziekrecensie doorheen, maar door de grote hoeveelheid series die we kijken (en reviewen) per week gebeurt dat niet echt vaak helaas.

Hier is de link: http://allthatcubeness.wordpress.com/

Wij kijken trouwens mee met Amerika, dus als je dat niet doet pas dan op voor spoilers!

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-13 12:38

Ingmar_ schreef:
Oh! Oh! Oh! Murthul, ik zie ook dat je een widget met "Contact" hebt, maar daar kan je een aparte pagina voor maken. Dat geldt overigens voor iedereen met een blog op Wordpress.

Maak via je Dashboard een nieuwe pagina aan [knop staat aan de linkerkant van je dashboard]. Naast WYSIWYG en Tekst staan drie knoppen. "Media toevoegen", "Voeg poll toe" en "Add contact Form". Die laatste klik je dan aan en dan verschijnt een pop-up venster. Die kan je aanpassen en dan heb je een aparte pagina, bovenaan je blog, met daarin een uitgebreid contactformulier. Wanneer mensen die invullen, krijg jij direct een e-mail in je inbox. En het staat leuk. :Y)

Haha, ik vind t wel prettig staan zo, misschien maak ik ooit nog wel een andere contactpagina aan, maar op deze manier vind ik t prima, er is toch niemand die contact met me zoekt _O-

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 12:38

Nee, met mij ook niet. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 12:39

Dat gebeurd echt heel weinig helaas... jammer, vind feedback altijd leuk :D

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-13 12:41

Lees verder werkt bij mij, thanks voor de tip, ik ben nu even te lui om heel mn blog aan te passen, maargoed.

Waarom vind je t prettiger om te werken in WYSIWYG?
Tis wel makkelijker misschien, maar ik vind t veel prettiger om zelf mn html-codes in te voeren _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 12:41

Ja.. ik kom er net achter dat ik op mijn blog geen reacties kan krijgen :')

Ik ga hem vermoedelijk toch verhuizen naar de hosting die aan mijn domeinnaam hangt, dus qua look en feel blijft hij gelijk, alleen ga ik van tumblr naar wordpress :)

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 13:02

Waarom WYSIWYG. Ik ben nogal van het "Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan?" Zo houd ik ook het overzicht een beetje tijdens het maken van mijn posts en ik ben overdreven in het recht zetten en overzicht houden van veel dingen. :P

Jans, ik vind jouw blog wel erg mooi opgemaakt bij de weg. Heel duidelijk en overzichtelijk! :))

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-13 13:13

Ik ga denk ik binnenkort ook een domeinnaam aanschaffen, en dan doorlinken naar wordpress..
Je kunt ook via wordpress Premium gaan, en dat kost echt belachelijk veel geld _O-

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 13:57

Gisteren schoten de gedachten weer door mijn hoofd. Balen dat mijn vingers het dan niet bij kunnen houden. Haha.
Mijn blogpost over Perfectionisme & mannen.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 14:59

Argh. Ik wil wat oudere posts aanpassen omdat de plaatjes het niet doen, alleen nu staan deze helemaal niet meer in mijn dashboard.

[edit] Never mind. Al gevonden. Je kan blijkbaar naar volgende pagina's in je dashboard.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 15:22

Ingmar_ schreef:
Ik zie bij heel veel mensen [op Wordpress] dat de volledige post op de voorpagina staat. Dit kan je heel makkelijk oplossen [als je het zelf niet mooi vindt natuurlijk :Y) ] door een "Meer lezen tag" in te voegen. Bijvoorbeeld na je lead. Zelf ben ik hier groot fan van, dan blijft mijn homepage netjes en geordend. Al moet ik wel zeggen dat mijn posts niet langer zijn dan honderd woorden, dus ik gebruik 'm alleen bij de lange posts.

Ik vind het leuker om een complete post te laten zien. Zijn een hoop mensen die dan toch je "verhaaltje" blijven lezen tot het einde. Het is overzichtelijk, je ziet nl direct hoe lang een stuk tekst is. Denk dat het vooral persoonlijk is. Ik stop er net als sommige andere bloggers ook nog wel eens wat foto's tussen, of begin met een foto.

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 16:01

Het is inderdaad heel persoonlijk en over smaak valt uiteindelijk niet te twisten. Zo houd ik zelf ook niet echt van afbeeldingen op mijn blog; daar gaat het namelijk niet om, het gaat om de tekst.

Overigens zou ik graag nog een blog in het zonnetje willen zetten. Een vriendin van mij blogt [ook op persoonlijk niveau] over borstkanker. Mocht je geïnteresseerd zijn, je kan 'm hier vinden.

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 16:38

Via mijn ex had ik een domeinnaam, gewoon mijn voorenachternaamaanelkaar.nl. Ik zag zojuist dat hij die heeft weggedaan, dus ik heb hem op mijn naam gezet. Van mij!

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 10:09

Vraagje!!!!
Ik vind het leuk om jullie te volgen! Kan iedereen die BLOGLOVIN heeft mij zijn blog sturen in PB!?
Dan kan ik jullie zoeken en volgen, sommige heb ik al maar weet niet wie nog meer bloglovin hadden.

Ik heb btw ook weer wat gepost in mijn blog, niet heel bijzonderr maar gewoon fijne sfeer plaatjes :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 10:13

Ik ben ook te vinden op bloglovin' heb je mijn blog al (en vind je het leuk om over nagellak te lezen?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 10:17

Zelfde als wat Anc zegt, als je van nagellak houdt (en handverzorging / lichaamsverzorging) ben ik ook te vinden op Bloglovin. Blog staat in mijn onderschrift :)

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 10:20

Anc schreef:
Ik ben ook te vinden op bloglovin' heb je mijn blog al (en vind je het leuk om over nagellak te lezen?)

Heb je blog al wel gezien maar volg nog niet. Ik bekijk vaak beauty blogs dus met nagellak zit dat wel goed ;)