Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Willeke_ schreef:Hele spannende buurt, haha! Verder is het allemaal netjes hoor.. Wordt alleen veel gejat.
Klopt. Politie is direct gebeld. Heeft melding gemaakt. Kenteken (en dus eigenaar) van die auto zijn doorgeven. Politie gaf idd ook aan dat het waarschijnlijk voorselectie is. Afwachten dus maar...
Dat jullie gemeld hebben dan he, niet dat het idd waarschijnlijk een voorselectie is
Hoop voor je vader dat er verder niks gebeurd met zn auto. HorseTopShop schreef:Nee dat mag niet. Het is sowieso geen oprit. Het is een voortuin.
Er moet eerst een vergunning aangevraagd worden (€ 250,-). Na toestemming zal er een verlaagde trottoirband geplaatst worden (wat hier al niet is). Ook het parkeervak ervoor zal een rood kruis door moeten komen en een bord dat de oprit vrij gehouden moet worden.
Dit is helemaal geen oprit![]()
Niemand mag in NL zomaar zijn auto in zijn tuin parkeren. Zeker niet bij een huurhuis.
Sylvia schreef:HorseTopShop schreef:Nee dat mag niet. Het is sowieso geen oprit. Het is een voortuin.
Er moet eerst een vergunning aangevraagd worden (€ 250,-). Na toestemming zal er een verlaagde trottoirband geplaatst worden (wat hier al niet is). Ook het parkeervak ervoor zal een rood kruis door moeten komen en een bord dat de oprit vrij gehouden moet worden.
Dit is helemaal geen oprit![]()
Niemand mag in NL zomaar zijn auto in zijn tuin parkeren. Zeker niet bij een huurhuis.
Exactement. Tarieven verschillen overigens per gemeente geloof ik, en ook of je zelf de trottoirband moet kopen of niet.
Op dit moment zijn er twee smaakjes:
1. Accepteren dat je 2 meter verder moet lopen vanwege een volkomen terecht geparkeerde auto.
2. Niet accepteren en werk gaan maken van een opritvergunning.
Astaloca schreef:Goof schreef:Jeetje TS, als jij je auto daarnaast neerzet is het echt maar 3 meter verder lopen met de boodschappen, kom op.
Handig is het niet nee, hier staan ze ook voor mijn deur met als resultaat dat ik wel eens ergens anders sta. Dikke pech, dan maar iets verder lopen.
mijn gedachte ook. Ik zie het probleem niet eigenlijk.
Neonlight schreef:Ik vind het vreemd dat mensen roepen dat TS maar mazzel heeft dat die vrouw haar auto heeft verzet, en dat ze het zelf niet gedaan hadden omdat het een officiele parkeerplek is. Er zijn toch ook nog fatsoensnormen? Als iemand netjes vraagt en uitlegt waarom ze graag die plek vrij wil houden, en in dit geval omdat ze rugklachten heeft, en er zijn op dat moment genoeg plaatsen vrij, vind ik het behoorlijk a-sociaal om niet die auto te verzetten.
Verder, TS, je bent nu toch met de gemeente bezig, probeer een vergunning te krijgen voor die oprit. Geef aan dat je een dubbele hernia hebt en dat je daarom graag die oprit zou willen hebben.
Zelf heb ik ook last gehad van auto's op de oprit. Was een officiele oprit, ook erg goed zichtbaar. Tegenover een school, met maar 5 parkeervakken voor de deur, en wel een berg parkeervakken "om de hoek", wat veelal te ver lopen is. Met onze werktijden moesten we vaak met de auto er precies uit als de school zo'n beetje uit ging, en dan konden we er ook niet uit. Het was iedere keer dezelfde dame, ook een paar keer opgewacht en vriendelijk verzocht of ze de auto niet op de oprit wilde zetten (in dit geval stond de auto ook echt op de oprit). Bleef doorgaan. Ook de politie gebeld gehad, maar voordat die actie ondernemen ben je vlot 2 uur verder en heeft het geen zin, dan stond die auto er niet meer (stond er dan vaak 45 minuten).
Uiteindelijk hebben we zelf de auto maar ergens anders geparkeerd, en niet op de oprit, en gewacht tot ze er weer een keer op ging staan op een moment dat wij niet hoefden te werken. Toen de auto gehaald, erachter gezet (oprit was daar lang genoeg voor, konden 4 auto's staan) en we zijn vervolgens te voet naar het winkelcentrum gegaan, om 2 uur later terug te komen. Tja, daar stond ze dan al een uur te wachten, omdat ze er niet uit kon. Ja, jammer dan, dan had je hem gewoon om de hoek op de parkeerplaats moeten parkeren (waar ruimte genoeg was, want onze auto stond daar ook en toen we hem ophaalden zagen we dat dus) en niet op onze oprit. Nooit meer last van gehad.
straks had ik zelf een bon
) Wel even een goed gesprek aangeknoopt met de dame in kwestie en ze beloofde het niet weer te doen. Ondertussen zijn we verhuisd en hebben we een probleemje met de buren over het parkeren. Wij hebben een grote oprit en beide auto's kunnen in de garage staan. Staan ze dus ook altijd. Maar de buren hebben die ruimte niet en parkeren altijd 1 auto aan de straat, voor in eigen oprit. Maar wel zo dicht tegen onze oprit aan, dat ik de draai de weg op niet meer kan maken
En ik nu wil ik wel even duidelijk maken dat ik je niet alles op je autisme hoeft af te schuiven, maar deze mensen zien dat gewoon ''anders''. Hoop dat ik nu duidelijk heb gemaakt wat ik bedoel.