Onbekende auto voor de deur

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

OdiEtAmo

Re: Onbekende auto voor de deur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 13:02

Het is toch duidelijk dat de 'oprit' van TS geen oprit is.
Jammer dan, mevrouw Seat staat geheel legaal geparkeerd.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 13:05

Dat dacht ik dus ook. Vind het ook eerder lijken op een betegeld stuk tuin wat zo gedaan is oorspronkelijk om bijv fietsen kwijt te kunnen. En als dat hele brede stuk van dat huis is dat ze dat allemaal maar betegeld hebben en niet een stuk grond gelaten hebben voor planten bijv.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 20:08

Willeke_ schreef:
Hele spannende buurt, haha! Verder is het allemaal netjes hoor.. Wordt alleen veel gejat.

Klopt. Politie is direct gebeld. Heeft melding gemaakt. Kenteken (en dus eigenaar) van die auto zijn doorgeven. Politie gaf idd ook aan dat het waarschijnlijk voorselectie is. Afwachten dus maar...

gelukkig maar :) Dat jullie gemeld hebben dan he, niet dat het idd waarschijnlijk een voorselectie is :P Hoop voor je vader dat er verder niks gebeurd met zn auto.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 11:39

Zoals ik het op de foto zie is het gewoon een stukje tuin en geen officiele oprit. Seat mag er dus gewoon staan. Als het een officiele oprit was dan had die parkeerplaats daarvoor een markering gekregen.
Hier dacht iemand in de straat er ook anders over. Die man had in zn tuin een garage geplaatst om zn auto in te zetten. Op dezelfde plek als waar TS haar auto in de tuin zet. Voor de garage zat ook zo'n parkeervak. Buurman was woest als iemand zn auto voor die garage parkeerde. Want, het was zijn plek, garage werd geblokkeerd en dat mocht niet bla bla.
Grote NP op de garagedeur gemaakt en op parkeervak voor de garagd.
Meneer had pech gehad. Het was een openbare parkeerplaats. Maakte niet uit of die voor zn garsge lag of niet. Hij moest apart bij de gemeente een uitrit aanvragen voor een hoop geld en gemeente kwam een kruis zetten.

Mn ouders hebben een oprit naast het huis en hebben dit ook aan moeten vragen. Zij kregen voor dat geld een schuine trottoirband langs de stoep. (Waar ze overegings niet hun eigen auto voor mogen zetten anders krijgen ze inderdaad een boete voor blokkeren van een uitrit. Weliswaar hun eigen uitrit maar dat schijnt niks uit te maken)

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:39

HorseTopShop schreef:
Nee dat mag niet. Het is sowieso geen oprit. Het is een voortuin.
Er moet eerst een vergunning aangevraagd worden (€ 250,-). Na toestemming zal er een verlaagde trottoirband geplaatst worden (wat hier al niet is). Ook het parkeervak ervoor zal een rood kruis door moeten komen en een bord dat de oprit vrij gehouden moet worden.

Dit is helemaal geen oprit :)
Niemand mag in NL zomaar zijn auto in zijn tuin parkeren. Zeker niet bij een huurhuis.

Exactement. Tarieven verschillen overigens per gemeente geloof ik, en ook of je zelf de trottoirband moet kopen of niet.

Op dit moment zijn er twee smaakjes:

1. Accepteren dat je 2 meter verder moet lopen vanwege een volkomen terecht geparkeerde auto.
2. Niet accepteren en werk gaan maken van een opritvergunning.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 13:14

Sylvia schreef:
HorseTopShop schreef:
Nee dat mag niet. Het is sowieso geen oprit. Het is een voortuin.
Er moet eerst een vergunning aangevraagd worden (€ 250,-). Na toestemming zal er een verlaagde trottoirband geplaatst worden (wat hier al niet is). Ook het parkeervak ervoor zal een rood kruis door moeten komen en een bord dat de oprit vrij gehouden moet worden.

Dit is helemaal geen oprit :)
Niemand mag in NL zomaar zijn auto in zijn tuin parkeren. Zeker niet bij een huurhuis.

Exactement. Tarieven verschillen overigens per gemeente geloof ik, en ook of je zelf de trottoirband moet kopen of niet.

Op dit moment zijn er twee smaakjes:

1. Accepteren dat je 2 meter verder moet lopen vanwege een volkomen terecht geparkeerde auto.
2. Niet accepteren en werk gaan maken van een opritvergunning.

Oja, dat kan wel. Bij ons was de vergunning € 250,-.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 17:12

Astaloca schreef:
Goof schreef:
Jeetje TS, als jij je auto daarnaast neerzet is het echt maar 3 meter verder lopen met de boodschappen, kom op.
Handig is het niet nee, hier staan ze ook voor mijn deur met als resultaat dat ik wel eens ergens anders sta. Dikke pech, dan maar iets verder lopen.

mijn gedachte ook. Ik zie het probleem niet eigenlijk. :=

Dacht ik ook.
En dan vraag ik me ook af; bij de supermarkt moet je toch ook de boodschappen sjouwen?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 09:14

Ik vind het vreemd dat mensen roepen dat TS maar mazzel heeft dat die vrouw haar auto heeft verzet, en dat ze het zelf niet gedaan hadden omdat het een officiele parkeerplek is. Er zijn toch ook nog fatsoensnormen? Als iemand netjes vraagt en uitlegt waarom ze graag die plek vrij wil houden, en in dit geval omdat ze rugklachten heeft, en er zijn op dat moment genoeg plaatsen vrij, vind ik het behoorlijk a-sociaal om niet die auto te verzetten.

Verder, TS, je bent nu toch met de gemeente bezig, probeer een vergunning te krijgen voor die oprit. Geef aan dat je een dubbele hernia hebt en dat je daarom graag die oprit zou willen hebben.

Zelf heb ik ook last gehad van auto's op de oprit. Was een officiele oprit, ook erg goed zichtbaar. Tegenover een school, met maar 5 parkeervakken voor de deur, en wel een berg parkeervakken "om de hoek", wat veelal te ver lopen is. Met onze werktijden moesten we vaak met de auto er precies uit als de school zo'n beetje uit ging, en dan konden we er ook niet uit. Het was iedere keer dezelfde dame, ook een paar keer opgewacht en vriendelijk verzocht of ze de auto niet op de oprit wilde zetten (in dit geval stond de auto ook echt op de oprit). Bleef doorgaan. Ook de politie gebeld gehad, maar voordat die actie ondernemen ben je vlot 2 uur verder en heeft het geen zin, dan stond die auto er niet meer (stond er dan vaak 45 minuten).
Uiteindelijk hebben we zelf de auto maar ergens anders geparkeerd, en niet op de oprit, en gewacht tot ze er weer een keer op ging staan op een moment dat wij niet hoefden te werken. Toen de auto gehaald, erachter gezet (oprit was daar lang genoeg voor, konden 4 auto's staan) en we zijn vervolgens te voet naar het winkelcentrum gegaan, om 2 uur later terug te komen. Tja, daar stond ze dan al een uur te wachten, omdat ze er niet uit kon. Ja, jammer dan, dan had je hem gewoon om de hoek op de parkeerplaats moeten parkeren (waar ruimte genoeg was, want onze auto stond daar ook en toen we hem ophaalden zagen we dat dus) en niet op onze oprit. Nooit meer last van gehad. :D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 09:37

Tuurlijk Neonlight, ik zou hem ook wel verzetten, behalve als ik een 'eisende' TS aan de deur zou hebben. Die blijkbaar vindt dat het haar recht is om de auto in de tuin te parkeren en dat niemand daar op de officiele parkeerplek mag staan.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 09:41

Hoezo eisende TS? Nu verzin je er dingen bij die wellicht totaal niet waar zijn. TS had allang ingezien dat ze waarschijnlijk geen officiele oprit had, en heeft daarna pas met die vrouw gesproken. Of was je erbij en weet je hoe de TS het gevraagd heeft?
Ze schrijft namelijk zelf dat ze het gevraagd heeft en er staat nergens dat ze het ge-eisd heeft.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 10:23

Neonlight schreef:
Ik vind het vreemd dat mensen roepen dat TS maar mazzel heeft dat die vrouw haar auto heeft verzet, en dat ze het zelf niet gedaan hadden omdat het een officiele parkeerplek is. Er zijn toch ook nog fatsoensnormen? Als iemand netjes vraagt en uitlegt waarom ze graag die plek vrij wil houden, en in dit geval omdat ze rugklachten heeft, en er zijn op dat moment genoeg plaatsen vrij, vind ik het behoorlijk a-sociaal om niet die auto te verzetten.

Verder, TS, je bent nu toch met de gemeente bezig, probeer een vergunning te krijgen voor die oprit. Geef aan dat je een dubbele hernia hebt en dat je daarom graag die oprit zou willen hebben.

Zelf heb ik ook last gehad van auto's op de oprit. Was een officiele oprit, ook erg goed zichtbaar. Tegenover een school, met maar 5 parkeervakken voor de deur, en wel een berg parkeervakken "om de hoek", wat veelal te ver lopen is. Met onze werktijden moesten we vaak met de auto er precies uit als de school zo'n beetje uit ging, en dan konden we er ook niet uit. Het was iedere keer dezelfde dame, ook een paar keer opgewacht en vriendelijk verzocht of ze de auto niet op de oprit wilde zetten (in dit geval stond de auto ook echt op de oprit). Bleef doorgaan. Ook de politie gebeld gehad, maar voordat die actie ondernemen ben je vlot 2 uur verder en heeft het geen zin, dan stond die auto er niet meer (stond er dan vaak 45 minuten).
Uiteindelijk hebben we zelf de auto maar ergens anders geparkeerd, en niet op de oprit, en gewacht tot ze er weer een keer op ging staan op een moment dat wij niet hoefden te werken. Toen de auto gehaald, erachter gezet (oprit was daar lang genoeg voor, konden 4 auto's staan) en we zijn vervolgens te voet naar het winkelcentrum gegaan, om 2 uur later terug te komen. Tja, daar stond ze dan al een uur te wachten, omdat ze er niet uit kon. Ja, jammer dan, dan had je hem gewoon om de hoek op de parkeerplaats moeten parkeren (waar ruimte genoeg was, want onze auto stond daar ook en toen we hem ophaalden zagen we dat dus) en niet op onze oprit. Nooit meer last van gehad. :D

Wow dit zou mijn verhaal kunnen zijn. Ik merkte in de vakantie ook dat mensen de auto op onze oprit parkeerden als de school uitging. Echt vreselijk asociaal eigenlijk.
Dus idd auto 's morgens van de oprit gehaald en op het moment dat er weer iemand parkeerde, mijn auto er achter gezet en gewacht tot ze terug kwam (ik kon helaas niet weggaan, omdat mijn auto net een beetje op de stoep stond :+ straks had ik zelf een bon :') ) Wel even een goed gesprek aangeknoopt met de dame in kwestie en ze beloofde het niet weer te doen. Ondertussen zijn we verhuisd en hebben we een probleemje met de buren over het parkeren. Wij hebben een grote oprit en beide auto's kunnen in de garage staan. Staan ze dus ook altijd. Maar de buren hebben die ruimte niet en parkeren altijd 1 auto aan de straat, voor in eigen oprit. Maar wel zo dicht tegen onze oprit aan, dat ik de draai de weg op niet meer kan maken :+
Buurvrouw heeft een praktijk aan huis, dus vaak genoeg ook klanten en die parkeren dan vervolgens stijf tegen onze oprit aan, aan de andere kant. Gevolg is dat we ook de andere kant niet meer op kunnen. Zowel er op als er af is dan een probleem. Hebben we even wat van gezegd en samen hebben we de oprit van de buren ondertussen zo gemaakt dat ze beide auto's op hun oprit kunnen parkeren.

Met een gewoon aardig gesprekje kom je een heel eind hoor.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 11:36

Neon: ligt er idd compleet aan hoe ts het zou komen vragen, en de toon die ze hier in het topic had... Tja....

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 12:04

Maar die toon had ze allang niet meer, en ze heeft ook aangegeven waarom ze die toon had, en dat ze het nu ook anders ziet. Dan kun je er wel van uitgaan dat haar toon naar die nieuwe buurvrouw anders was dan de toon die ze had toen ze dit topic begon, en het gewoon netjes gevraagd heeft.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 12:25

ok...correctie...vergat dat dit Bokt is....ik zou hem niet verzetten als iemand zo hard van de toren blies zoals de TS deed in het begin van het topic.

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 15:07

Sorry maar hoe sommige mensen op TS reageren vindt ik echt walgelijk. En ook nog die mensen die zeggen dat ze haar autisme niet als excuus moet gebruiken bladiebla, nou ik kan hier echt boos om worden mijn broertje met autisme kan zelf ook erg slecht tegen veranderingen en zou van zoiets helemaal van slag raken. Dan kun je wel zeggen man stel je niet aan en waar maak je een probleem van, maar hij ziet dat gewoon heel anders in en raakt gewoon totaal ''uit zijn ritme'' zeg maar. Mensen die dan zeggen dat ze het als excuus gebruikt enzo moeten zich dan maar iets beter verdiepen in mensen met autisme ;) En ik nu wil ik wel even duidelijk maken dat ik je niet alles op je autisme hoeft af te schuiven, maar deze mensen zien dat gewoon ''anders''. Hoop dat ik nu duidelijk heb gemaakt wat ik bedoel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 15:14

Ik heb twee privévakken, dit staat ook keurig in mijn huurcontract. Deze vakken zijn dus van de verhuurder, en ik huur ze. Hier mag ik twee auto's plaatsen. Echter andere mensen vinden het ook wel eens nodig hun auto op mijn vakken te zetten, (vakken zijn deel van mijn erf, grenzen direct aan mijn tuin en heb een tegel liggen met "privé" erop). Je zou denken dat iemand daar dan niet zonder toestemming mag parkeren. Maar toen er steeds een auto stond die niet van mij is, kon ik hem niet weg laten slepen.. eigenaar was in geen velden of wegen te bekennen.. :x

Ik snap TS heel goed, TS geeft ook aan dat zij dat huren, dat het ook in het huurcontract staat toch? Dan is het aan de verhuurder imo om dus te regelen dat die plek voor de "oprit/tuin" niet bezet kan worden.

Als ik de foto van TS overigens bekijk zie ik een verlaagde troittoirband. Kijk mar eens in dat linkerhoekje.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 15:33

Dat is een hele andere situatie.
Ik zie vooral verzakte tegels op de foto :)