Brontofobie (angst voor onweer) Wie nog meer ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Brontofobie (angst voor onweer) Wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 09:40

Laatste tijd wel weer veel onweer hier... Tgekke is heb ik nu gemerkt, dat ik buiten minder bang ben dan binnen?

Irisx94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 13:08

Ik heb helaas maar 2,5 uur geslapen. Ben echt voor de dood voor onweer helaas. Buiten ben ik ongecontroleerd _O-

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 23:24

Nog meer de pineut nu ??Gedver t gaat hier echt behoorlijk tekeer :'(
En de paarden staan ook buiten nu, wat ook niet helpt om rustiger te worden :n

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 23:40

Het rommelt hier wel, maar ik ben mooi Doctor Who aan het kijken en me aan het voorbereiden op Cornwall :)

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 23:41

Rommelt wat ... daar doe ik t voor...
T gaay hier aan een stuk door.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 23:42

Lisse schreef:
:')
[ Video ]

Damnit je was me voor :') :')

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 00:13

Jep hier in de buurt van Arnhem gaat het aardig tekeer.... raam wel open (heb enkele muur)gordijn wel dicht, muziek hard..... rommel hoor ik nu wel, maar minder hard. Als het een flinke donder is, trilt de grond :=

Hoe zit het nu precies met een stalen constructie? Mijn huis (omgebouwde schuur) heeft een stalen frame, maar de buitenkant is van hout. Dak is met dakpannen. Zit ik nu gewoon veilig, mocht ie hier inslaan???

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 00:23

Hier nog een, een fobie valt het niet te noemen maar ik ben er wel echt bang voor..
Het was nooit zo erg maar helaas is het hier een jaar terug ingeslagen en sindsdien vind ik het toch wel erg eng omdat ik bang ben dat het weer gebeurd.. maar ik word gelukkig pas bang al ik hoor dat het echt dichtbij is/komt, gewoon wat onweer kan ik wel tegen :)

Hier is het nu alweer voorbij gelukkig :D

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 00:36

Hier is het nu ook lelijk aan het doen, de ene flits na de andere, vind het helemaal geweldig! Jammer dat je hier niet van kan genieten, hopelijk vind je iets tegen je fobie :(:)

Edit: oké, misschien is onweer toch een beetje eng, hier net een knal boven m'n hoofd gehad dat ik de vloer van mijn kamer voelde daveren :=

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 01:14

Ik was er vroeger ook doodsbang voor! Tot we tijdens een vakantie in Frankrijk met écht noodweer werden geconfronteerd... Dat onweer was zo heftig, dat je je er niks bij voor kunt stellen als je het niet hebt meegemaakt. (wij zaten wat hogerop en zijn er toen ongeschonden vanaf gekomen, maar onder in het dal zijn toen nog doden gevallen :=) Sindsdien ben ik er in NL niet meer zo van onder de indruk.
Een week of 3 terug was hier ook nog best heftig onweer, vond het niet prettig, maar wordt er niet panisch van. (Hoorde de volgende dag dat het nog geen 50 meter van mijn huis was ingeslagen, op een bliksemafleider. := Ook verschillende straten de stroom eruit geknald)

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 02:38

ik vind het ook niet bepaald fijn ofzo...
vooral snachts. het gaat hier ook tekeer nu.
mweeeh

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 02:45

Hier is het of de wereld vergaat :+
1 en al flitsen en keiharde knallen en ik zit dus fijn rechtop wakker -O- mag echt wel van een fobie spreken denk ik. Het is wel meer dan dat ik een beetje bang ben. Zolang het ver weg is gaat het nog wel. Slaap ik ook niet hoor maar ok.. Maar zodra het boven me is word ik echt benauwd. Ga rondlopen, zitten, rondlopen, zitten zoals nu dus :')
Weet niet precies waar de angst vandaan komt maargoed. Morgen ochtend kan je me wel bij elkaar vegen :(:)

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 02:50

Hier nog 1 :+

Hier komen harde klappen dood eng vindt ik het kan totaal niet meer slapen

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 03:51

Wow de onweer hier is niet normaal meer.. Ik woon in Alkmaar, Noord Holland. Ene flits na de andere en kéihard gedonder. Doodeng! Bah, laat 't maar gauw over waaien. Ben er helemaal wakker van geworden. Regent ook echt niet normaal hard.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 04:26

Hier ook Alkmaar, het was echt enorm dichtbij! En kan vervolgens ook niet meer slapen :')

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 05:00

Ooh de volgende keer allemaal naar Leeuwarden sturen hoor ik neem het onweer graag over. -O-

Volgens mij moeten jullie gewoon naar het noorden verhuizen, hier heb je hoogstens een poep en een scheet namelijk. :Y)

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 12:13

Krijg net te horen dat onze groep paarden vannacht ontsnapt waren (waarschijnlijk door de onweer) en mijn paard nu steeds ligt en moeilijk loopt. Snel maar heen...

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 12:15

Celine_Famke schreef:
Krijg net te horen dat onze groep paarden vannacht ontsnapt waren (waarschijnlijk door de onweer) en mijn paard nu steeds ligt en moeilijk loopt. Snel maar heen...

Jeetje dat is helemaal erg!! Sterkte met je paardje!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 12:18

Brrr onweer. Ik ben er echt bang voor. Niet zo bang als voor spinnen, daarbij heb ik echt een totaal irrationele extreme angst voor, maar onweer vind ik echt best wel eng en ik weet ook niet HOE ik het doe maar ik kom elke keer weer in een hele nare situatie met onweer terecht.

Gisteren was het hier heel lang non-stop aan het donderen. Zo erg dat toen het ineens helemaal stil was ik me weer zorgen ging maken :')

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 17:12

Toen ik klein was nooit bang geweest voor onweer totdat ik eens op de basisschool vanuit het raam zag dat zo'n 'bliksembol' een huis in viel. Huis was compleet verruïneerd.
Zeven jaar geleden heb ik zwaar onweer meegemaakt in Noorwegen, in een houten huisje op een berg. Dóódsbang was ik, daarna ben ik in Nederland niet meer bang geweest voor onweer, totdat...
Pinkpop besloot de boel niet af te gelasten. Wat was het dichtbij en zoveel en zo hard! Doodsangsten heb ik uitgestaan. Ik heb zelfs afscheid staan nemen van mensen.
Nu vannacht een soortgelijke onweersbui boven Amsterdam gehad. Wat ging het tekeer! Aan één stuk door. Niet normaal meer, was net alsof de overburen met een stroboscooplamp de tuin in schenen ofzo.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 17:21

Oef onweer.. Ik ben er echt bang voor als het 's nachts is.. Die flitsen en dan zo'n harde donder :( Gisterenavond heb ik dan ook even enigszins gestrest wakker gelegen onder de deken, maar dat was ook omdat mijn vriend het wel een goed idee vond om midden in de nacht met dat weer naar huis te fietsen _-:( Geen idee waarom ik er bang voor ben, had het als klein kind al. Ik kan er ook echt in paniek van wakker worden.. Erg fijn :=

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 09:44

Ze zeggen dat het hier (Gouda) ook gaat onweren, maar ik heb nog geen knal gehoord. Misschien vanmiddag...

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 09:54

nooit was er angst tot er bij ons in de polder een meisje op de fiets uitschool kwam.
op de fiets..de bliksem sloeg in op het stuur, ze overleefde had brandwonden aan handen en een been.De banden en handvaten hadden haar leven gered die waren gesmolten.
ze was 3 dagen ongeloofelijk stijf en kon pas na een week weer lopen.

de koeien die op dezelfde dijk hadden gelopen ongv zelfdeplek waren er van de 5, 2 dood

sindsdien bedenk ik me echt wel als er onweer komt, ik blijf thuis en binnen en de dieren ook. :brr:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 10:18

Ik meld me!

Ik kan niet zeggen dat ik echt een fobie heb, maar wat vind ik die knallen verschrikkelijk!

Bij ern flits altijd aan het wachtem op de knal, of het onweer nog ver weg is.. Zolang het nog niet regent durf ik wel in de tuin te zitten, maar na het voelen van de eerste regendrup ben ik heeel snel binnen!

Ik woon op een boerderij, en een dood kalf al eens meegemaakt, bliksem was schuin in de stal ingeslagen, en beestje keek net naar buiten.. (een raampje was kapot)

Ook is de bliksem eens in het huis ingeslagen, of beter gezegd op de bliksemafleiders(?) . Het hele huis trilde, en de knal was ook niet zacht..

Mij krijg je niet vrolijk met onweer :)