Stoer hoor! Sommige kinderen van tegenwoordig...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 11:58

LoveUggs schreef:
Ik heb een Turkse collega en vind het altijd heel interessant om dingen te vragen en te weten te komen. Maar veder...? :p

mijn moeder werkt in de schoonmaak, en heeft heel veel buitenlandse collega's, maar er is maar 1 fatsoenlijk genoeg om nederlands in haar buurt te praten. onderling "smoest" het allemaal in hun eigentaal. terwijl mam de beroerdste niet is. veel taart soorten eten ze niet , omdat er gelatine in zit ( varken ) dus speciaal met die 1e die wel nederlands wil spreken gebak gaan halen wat iedereen kon eten. maar toch smoesen smoesen smoesen. en als je dan halverwege het gesprek je naam hoort vallen :(

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:45

unihorses schreef:
LoveUggs schreef:
Ik heb een Turkse collega en vind het altijd heel interessant om dingen te vragen en te weten te komen. Maar veder...? :p

mijn moeder werkt in de schoonmaak, en heeft heel veel buitenlandse collega's, maar er is maar 1 fatsoenlijk genoeg om nederlands in haar buurt te praten. onderling "smoest" het allemaal in hun eigentaal. terwijl mam de beroerdste niet is. veel taart soorten eten ze niet , omdat er gelatine in zit ( varken ) dus speciaal met die 1e die wel nederlands wil spreken gebak gaan halen wat iedereen kon eten. maar toch smoesen smoesen smoesen. en als je dan halverwege het gesprek je naam hoort vallen :(

Nou en? Dat ligt toch gewoon aan hen, niet aan hun afkomst of geloof. Het zijn misschien gewoon enorme trutten maar wij kennen de situatie niet.

Blanke collega's kunnen ook heel goed smoezen.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:58

lieveli schreef:
unihorses schreef:

Nou en? Dat ligt toch gewoon aan hen, niet aan hun afkomst of geloof. Het zijn misschien gewoon enorme trutten maar wij kennen de situatie niet.

Blanke collega's kunnen ook heel goed smoezen.

ja, dit is extreem, maar veel buitenlanders smoezen. dat ze hun eigentaal spreken heb ik geen problemen mee, maar dat ze dan het in nederland, in een nederlands bedrijf in de buurt van Nederlanders buitenlandsgaan spreken vind ik maar niks.

Urbanus

Re: Stoer hoor! Sommige kinderen van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 13:00

Oh buitenlanders. Gelukkig zijn Nederlanders heilig.

:=

Hoe goed is het Nederlands van deze vrouwen eigenlijk? Ik snap wel dat het lastig communiceren wordt in het Nederlands als het niet afdoende is. En dat ze dan in hun eigen taal communiceren.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 13:01

lieveli schreef:
Oh buitenlanders. Gelukkig zijn Nederlanders heilig.

:=

Hoe goed is het Nederlands van deze vrouwen eigenlijk? Ik snap wel dat het lastig communiceren wordt in het Nederlands als het niet afdoende is. En dat ze dan in hun eigen taal communiceren.

prima. een accent, dat wel