Hoelang voordat jij werd geaccepteerd door schoonouders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 11:08

Mijn moeder is bijna 14 jaar verder, en nog accepteren haar schoonouders haar niet.

Ik heb ooit eens een vriendje gehad waarvan de moeder duidelijk liet merken dat ze mij niet van zijn stand vond. Ik heb er lang tegen gevochten (2 jaar), maar uiteindelijk liep het ook al niet met het vriendje en ben ik vertrokken.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 11:09

Bijna 4 jaar later, word inmiddels door opa en ons geaccepteerd, door de 2 zusjes en moeder van vriendlief.
De vader van vriendje is wat moeilijker, hij "accepteert" het tot een bepaald niveau wel maar het voelt nog wel vreemd en vooral afstandelijk naar mij toe.
Dit mede door gedoe in het verleden in de familie en omdat ik in zijn ogen uit een "slecht" milieu kom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 11:23

Volgens mij had zijn moeder het in het begin wel lastig omdat die ook wel dingen over me gehoord zal hebben via zijn broertje + vriendin. Ze lijkt bijgedraaid en allang blij dat ik zo makkelijk met zijn werk omga en echt zo veel mogelijk voor hem probeer te doen. Ze weet, als hij thuis is, dat hij op de 1e plek staat. Toen ik stage had kon ik daar gratis warm eten. We hebben het toen zo geregeld dat hij steeds na werk (17u gedaan) bij zijn ouders zou gaan eten en daarna naar mij toe kwam. Zijn werk zit even ver van hen af als mijn huis en hij vond het idioot dat ik brood zou meenemen als stage het gratis aanbiedt + dan moest ik ook niet koken voor 1 persoon 's avonds. Warm eten op zijn werk kan niet geloof ik (of het is niet te vreten).
Vond ze ook niet erg, zag ze haar zoon dagelijks :)

Ook met het uitkiezen van zijn keuken, badkamer en tegels voor zijn huis is zijn moeder meegegaan. We waren nog maar net samen toen en ik vond het dan ook normaal dat zij daarin meeging ipv ikzelf. Heeft hij advies nodig dan zeg ik ook vaak genoeg "vraag het even aan je ouders". Zo wil hij zijn was nog steeds door mama laten strijken ipv die mee weg te brengen naar de strijkwinkel zoals ik doe. Omdat ik al genoeg aan m'n hoofd heb en mama vindt het vast niet erg. Volgens mij denkt ze daar anders over soms maar goed :=

Er is maar 1 ding waarvan ik hoop dat het niet voorkomt, en dat is dat ze dagelijks de deur gaan platlopen eens we samenwonen. Zij komt met de trein van werk en kan niet autorijden, dus schoonpaps pikt haar altijd op. Vriendje woont op 5 minuten stappen van het station. Dat ze dagelijks een kopje koffie komt drinken terwijl ze op schoonpa wacht is nu niet erg, maar ik heb er geen behoefte aan dat ze een alledaagse inspectie komen uitvoeren.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 11:28

BarrieVabis schreef:
toen ik 16 was en me eerste relatie had moesten mijn schoonouders niets van me hebben ik was niet van de kerk en ik was volgens hun zijn type niet en het ging nooit werken uiteindelijk is het ook uit gegaan door al het gezeur en gedoe. bij mijn andere relatie heb ik ze nooit ontmoet, nu ga ik dinsdag mijn nieuwe schoonouders ontmoeten en ze waren volgens hem al enthousiast en nieuwsgierig dat vind ik leuk om te horen :) mijn eigen ouders accepteren altijd wel tenzij ik met een buitenlander thuis kom (waar ik zoiezo al niet op val :D )

Wow, wat verschrikkelijk kortzichtig zeg!
Mijn ouders accepteren mijn keuze, en dat is een buitenlander gebleken. Ze zijn gek op hun schoonzoon, en nog gekker om hun drie caramel kleinkinderen..

Waarom geen buitenlander? Wat is een buitenlander? Die jongen die in Belgie is geboren, is wel goed, maar die jongen die getint is, zeker niet?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 11:30

Met schoonpapa ging het vanaf dag 1 goed. Schoonmama wat minder...
Tja, haar jongste kind, haar oogappeltje, haar kleine jongen kwam thuis met een vriendinnetje van een jaar ouder. Kleine jongens worden groot en er komt een moment dat ze volwassen worden.

Het kwam voor haar te vroeg/te snel en ze was er eigenlijk nog niet aan toe. Mijn vriend was 17 toen ik hem leerde kennen, ik 18 (bijna 19).
Ze had er echt moeite mee :(:)
Na een half jaar ging het echt top. En met een jaar ben ik daar gaan wonen. Ik heb 4 jaar bij mijn schoonouders in huis gewoond. Geweldige mensen.
Inmiddels wonen vriendje en ik alweer bijna 4 jaar in ons eigen appartement maar we komen nog met zeer grote regelmaat bij zijn ouders.

Solmyrkvi

Re: Hoelang voordat jij werd geaccepteerd door schoonouders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 17:58

Mijn schoonmoeder is zelf verschrikkelijk naar behandeld door haar eigen schoonmoeder, zelf is ze ontzettend warm en voelt iedereen zich altijd welkom daar thuis. Ik kan me niet voorstellen dat er een reden is geweest een hekel aan haar te hebben. Met de zussen van mijn vriend kan ik ook goed opschieten, op vakantie's en uitjes is het altijd super gezellig met iedereen!

Met de vader van mijn ex kon ik absoluut niet opschieten, hij blowde veel en was ontzettend asociaal.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 01:37

Volgens mij gelijk wel...
Ik zie ze ook maar af en toe,
Op de koffie of etentje ofzo,
Maar het is altijd gezellig,
Dus dan moet het wel goed zitten toch :)

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 08:10

Gisteren hoorde ik toevallig dat mijn schoonvader rondbazuint ( bij de slager) dat hij zijn zoon onterft. We gaan al jaren niet meer met mijn schoonouders om, mijn man heeft een heel slechte jeugd gehad,is als klein kind al altijd erg gekleineerd door zijn vader. Zijn vader vond het altijd leuk om hem te treiteren, en voor schut te zetten. Zijn moeder liet altijd alles toe.
Nou interesseert het ons totaal niet dat hij mijn man wil onterven, want we hoeven nooit wat van die mensen, ook niet hun geld. Maar we worden nu weer bevestigd in wat we altijd al weten: die man is niet goed wijs. Dat doe je toch niet, met wildvreemden over dit soort dingen praten! Wat een zielepoot. Vind het wel erg voor mijn man, hij is een goede vent en wordt telkens weer gekwetst, dat verdiend hij niet. Ik voel momenteel erg veel haat tegen mijn schoonouders.

BarrieVabis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 10:40

Marocje schreef:
BarrieVabis schreef:
toen ik 16 was en me eerste relatie had moesten mijn schoonouders niets van me hebben ik was niet van de kerk en ik was volgens hun zijn type niet en het ging nooit werken uiteindelijk is het ook uit gegaan door al het gezeur en gedoe. bij mijn andere relatie heb ik ze nooit ontmoet, nu ga ik dinsdag mijn nieuwe schoonouders ontmoeten en ze waren volgens hem al enthousiast en nieuwsgierig dat vind ik leuk om te horen :) mijn eigen ouders accepteren altijd wel tenzij ik met een buitenlander thuis kom (waar ik zoiezo al niet op val :D )

Wow, wat verschrikkelijk kortzichtig zeg!
Mijn ouders accepteren mijn keuze, en dat is een buitenlander gebleken. Ze zijn gek op hun schoonzoon, en nog gekker om hun drie caramel kleinkinderen..

Waarom geen buitenlander? Wat is een buitenlander? Die jongen die in Belgie is geboren, is wel goed, maar die jongen die getint is, zeker niet?

inderdaad getint, voornamelijk de Arabische(moslim) tak, ik weet dat er best goede zijn maar mijn ouders moeten er niets van hebben zelf heb ik er ook niet veel mee en vind ze niet aantrekkelijk. dat komt grotendeels ook wel door de grote groepen asociale marokkaanse en turkse hangjeugd hier. ze kijken je vaak raar aan en schelden je zomaar uit, er is ookal meerdere malen ruzie geweest. maar het zijn ook niet enkel de ''getinte'' die overlast veroorzaken, zo zijn er net zo goed groepjes nederlandse hangjeugd die overlast veroorzaken en de vele poolse en oostblokkers die snachts dronken op straat aan het schreeuwen zijn. de grootste groep is toch getint, ik heb naar aanleiding van hun gedrag mijn mening gevormd dat ik deze mensen niet prettig vind en het toch liever bij een hollandse boer hou, ik kom zelf dan ook uit een boeren gezin. ik bedoel dit verder niet aanvallend hoor is gewoon mijn mening, ja misschien word ik ooit wel verlieft op een getinte jongen, en dan zouden mijn ouders op ten duur dat wel accepteren. als jij (of ik) maar gelukkig bent met je vriend :)

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 10:52

Schoonouders?? wa zijn dat haha.
Ik ken mijn schoonouders niet, vriend heeft geen contact meer met ze.
Schoonzusjes kan ik daarentegen wel heel goed mee :)
Vriend kan trouwens wel goed met mijn moeder, vader wat minder maar dat is sowiezo een botte hork :+
ik ben trouwens 18 en vriend is 32

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 11:33

Ik heb geweldige schoonouders. Ze zijn lief, geïnteresseerd en ben er altijd welkom.

Mijn vorige schoonouders waren ook heel lief, maar echt oudere mensen (halverwege de 70...). Zij waren ook heel gelukkig met mij, alleen ik denk dat ook realiseerde dat het geen relatie was die eeuwig ging duren. Maar ik was er altijd welkom, ze wilde graag dat ik zomaar even een bakje kwam doen en kon altijd binnenlopen onaangekondigd.

Mijn schoonmoeder daarvoor was echter een hel! Zij was Turks en ik was gewoon niet goed genoeg. Want ik reed paard (daarom kon ik niet voor haar kind zorgen zoals dat hoort, lees: 24uur beschikbaar zijn en en voeten kussen), was niet Turks, had geen goede studie gedaan (ben afgestudeerd in Kunstgeschiedenis en archeologie, zij wilde liever een schoondochter die medicijnen had gedaan) en ik kwam niet wekelijks haar huis schoonmaken en voor haar koken.
Mijn ex-vriend was het in het begin niet met haar eens, maar langzaamaan had ze hem zo opgestookt dat hij het helemaal met haar eens was. Relatie was sowieso niet goed gegaan, maar dit heeft mij wel echt een schoonmoeder trauma gegeven. :P Aan de ander kant wellicht was ik dan nog langer met die relatie doorgegaan, nu was ik na 3 jaar er klaar mee en dat was de beste beslissing ooit :Y)

Maar mede door haar waarder ik mijn huisige schoonouders extra. Ik ben echt in familie opgenomen en hang zelfs met een foto met mijn paard in gang, naast de kinderen en kleinkinderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 12:27

Ik ben er ooit door een domme miscommunicatie in geslaagd m mijn schoonmoeder te vergelijken met een zuurpruim waar vriend en schoonbroer bij waren op stap. Natuurlijk was dat het 1e dat ze aan hun moeder moesten vertellen bij thuiskomst "K. heeft je een zuurpruim genoemd" :o Ze kon er nog om lachen toen ze de context te horen kreeg en nu word ik er nog regelmatig mee gepest op feestjes :+

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 15:55

vanaf de eerste dag was het goed.. broertje van m'n vriend, toen 6 :P vond het iets minder grappig, kwam opeens iemand z'n broer inpikken! Duurde niet zo lang voordat ook die me accepteerde en we de grootste lol hebben! Toen we januari gingen samenwonen vond ie me weer iets minder lief, was mijn schuld vond ie haha, maar ook dat is me inmiddels vergeven :D

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 16:44

Wat naar Cynthia! :(:) Kan je er niet eens goed met hem over praten. Je moet het er toch wel met je vriend over kunnen hebben wat je dwars zit.... en aangezien je hier al heel lang mee loopt :x

Je kent mijn situatie ook wel een beetje, maar ik heb nu geen contact meer met mijn ouders omdat mijn ouders mijn ex niet accepteerde. Ik kon altijd heel goed met zijn moeder opschieten en zei accepteerde mij ook echt. :)

Ik heb nu sinds 3,5 week ongeveer een nieuwe vriend en ik voel me daar wel echt welkom in huis. :j Heb ook niet het idee dat ze me niet accepteren.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 16:48

Mijn huidige schoonvader heeft mij meteen in zijn hart gesloten (en ik hem), geweldige man :) . We hebben een enorme klik en het zit helemaal goed. Kan met hem praten over alles, we kunnen lachen en huilen. Vind het jammer dat ik mijn schoonmoeder nooit heb kunnen ontmoeten (overleden), maar denk dat ze heel blij voor mijn vriend is, dat we samen zo happy zijn. <3

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 16:51

Ik heb altijd leuk contact gehad met mijn (ex)schoonouders. Heel open, leuk, gezellig. Ik was voor hun net een eigen dochter, zo voelde dat ook. Ik kon gerust met de ouders van mijn ex een keer stoeien, gek doen ect.
De ouders van mijn huidige vriend zijn daar in heel anders. Voel ik me minder thuis dan bij mijn exen. Ze accepteren me wel, maar hebben een duidelijke eigen mening over mijn leven en willen die ook heel graag kwijt, of ik dat nu leuk vind of niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 16:52

Mijn ex schoonouders waren wat dat aangaat niet zo tolerant, moesten daar heel vaak heen, maar o wat was ik blij dat ik dan weer naar huis kon. Ex was wat dat betreft ook echt nog een mama's kindje. Overigens deed ik daar wel altijd gezellig oid, maar ze hadden altijd wat op me aan te merken.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 16:56

Ik werd meteen geaccepteerd. En andersom ook. Kan altijd bij mijn schoonouders terecht. Ga er ook gewoon met plezier heen.
En m'n Haflinger staat bij mijn schoonouders gestald. :P Na het rijden altijd thee drinken met mijn schoonmoeder :') :D

Maar na 4 jaar nog niet geaccepteerd en wegpesten? Pff klinken als hele moeilijke mensen zeg! Erg vervelend.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 16:57

Diegene die mijn schoonmoeder zou worden ( weet je niet ) kwam met uitgestoken handen op me af, meisje wat fijn, was al bang dat ik de laatste aan de straatstenen niet kwijt kon, :D . Dus direct goed, ook schoonvader, vanuit mijn boerenachtergrond veel herkenning bij hem. Het waren zeer gelovige mensen maar nooit hebben ze mij(als niet gelovend) laten voelen dat ik niet goed genoeg was voor hun zoon, het is zo jammer dat ze allang zijn overleden want ik mis ze nog steeds heel erg.

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:47

Tjee ik lees hier echt nare dingen :oo dan valt het Sinterklaas incident met mijn schoonmoeder nog reuze mee :D

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 18:06

Ex-schoonloeder heeft mij nooit geaccepteerd in die 9 jaar dat ik een relatie heb gehad met haar zoon!!!
Schoonloeder was een BOM-moeder en zoontje lief was enigste kind.Veel geld in hun familie en dat moest allemaal naar haar zoon.
Zij heeft 9 jaar ontkent dat haar zoon en ik een relatie hadden en mocht daar ook niet binnen komen.
Als mn ex bij ons was (elke vrije minuut dat hij had) dan moest zijn auto achter op de plaats staan zodat zij niet zag dat hij bij ons was.
Iedereen wist dat wij een relatie hadden maar zij bleef ontkennen.
En alleen maar omdat wij maar van een simpele afkomst waren,mn pappie is vrachtwagenchauffeur en dat was te min voor haar.
Na 9 jaar had ik het wel gezien dat het niks werd tussen mn ex en mij en heb er een punt achter gezet mede ook door het gedrag van mn ex-schoonloeder.

Nu 14 jaar later kom ik mn ex-schoonloeder wel eens tegen en dan pronk ik expres met mn kids die zij never nooit zal krijgen!!!!haha.
En mn ex heeft na mij geen echte serieuze relatie gehad en is nu vrijgezel met een groot huis maar geen liefde.
En raadt eens wat hij is geworden?
VRACHTWAGENCHAUFFEUR!!!!
En dat vindt mn ex-schoonloeder nu wel goed.

Ben blij dat ik van mn ex af ben omdat hij nooit tegen zn moeder in ging dat hij geen relatie met mij mocht hebben.

Nu heb ik superleuke schoonouders en dan vooral mn schoonvader.
Dat is echt een schat!!!Ben zo blij met mn schoonvader.
En mn schoonmoeder was tot een 1 jaar geleden nog niet mn vriendin maar ze heeft zich helemaal aangepast aan mij.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 18:10

Ik heb geen schoonouders, maar mijn vriend heeft wel familieleden die als ouders voor hem zijn. En ik geloof dat ik direct geaccepteerd ben. Ook door de rest van zijn familie en ook door zijn hele vrienden groep. Natuurlijk is het in het begin aftasten, maar het gaat goed. Zijn familie zie ik zo veel meer dan mijn eigen familie. Zijn een stuk leuker, gezelliger, liever en ga zo maar door dan mijn eigen familie. (behalve mijn oma en moeder, daar kan niemand tegenop natuurlijk. :D )

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 18:57

Ik heb geen schoonmoeder, daar is geen contact mee.
Het met de rest van de schoonfamilie verschilt het per keer, al heb ik wel altijd het gevoel dat ze denken dat ik dom ben ofzo of dat mijn vriend dat is. Ze doen wel eens wat uit de hoogte, maar ach als het mij niet aanstaat gaan we vaak met de smoes we moeten nog wat doen.

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 21:52

ho wat ik nu allemaal lees...
Ik werd wel geaccepteerd voor we samen waren, maar er wordt er ook wel een stukje gedronken en vaak ruzie gemaakt.
Het liefst maken ze ook nog ruzie wanneer ik erbij ben :+ ik dien dan als getuigen :+
Laatst was mijn vriend effe weg en hij had me gezegd dt ik wel thuis bij hem mocht gaan ookal was hij er nog niet. Kom ik binnen en ware ze net ruzie aan het maken, zegt de schoonmoeder: " Ha Shauni goed dat je er bent, neem iets te drinken en zet u, kan je mee luisteren " ho heel fijn natuurlijk |o en ondertussen had ze de telefoon al opgezet zodat mijn lief mee kon luisteren tot dat ie thuis aan kwam...
Ik dacht dat ik al redelijk wat gezien had, maar dit :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 22:09

Nooit problemen mee gehad. Schoonouders uit het verleden waren altijd erg blij met me als schoondochter zelfs.

Huidige situatie is wat moeilijker. Vriend is van Indische afkomst en zijn ouders ontkennen nog steeds dat hij een vriendin heeft (zijn ouders wonen nog in India). Toch kijk ik er erg naar uit om ze te ontmoeten en hopelijk klikt het dan, zodat we weer een stapje dichterbij een mooie toekomst zijn. :)