Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mindfields schreef:Het is grappig dat de mensen die het over straffen hebben, steeds herhalen dat wanneer het kind herhaaldelijk of expres iets fout doet...etc....
Dat doet mijn kind dus helemaal niet omdat hij totaal geen behoefte heeft om dwars te liggen(omdat er geen reden voor is).
Tuurlijk geef ik wel grenzen aan maar niet door straffen. En tuurlijk hebben we hier ook de peuterpubertijd gehad maar die verliep heel erg mild omdat er nooit strijd hoefde te zijn.
Mijn kind is allesbehalve de baas in huis.
benangelique schreef:Koia schreef:Als ik het vroeger als kind echt te bont maakte kreeg ik ook gewoon een mep hoor en ik ben er echt niet slechter om geworden en ook niet agressief. Ik heb zelf geen kinderen en wil ook geen kinderen, maar ik snap ouders niet zo goed die hele discussies met hun kind hebben waarom iets niet mag en dan met zo'n zeik stemmetje 'nee dat mag nier hoor, foei'. Mijn tante doet dat ook met haar kinders en dat zijn me toch een stel verwende mormels..ze hebben hun ouders perfect om hun vingertje gewonden. 'Nee' is altijd 'misschien' bij die jongetjes. Vreselijk irritant vind ik dat.
Oei! Jij doet nogal boute uitspraken. ..
BarbaLala schreef:Ik verbaas me ook vaak over hoe slecht "nieuwe generatie" kinderen luisteren en alles maar mogen.
Chubby schreef:BarbaLala schreef:Ik verbaas me ook vaak over hoe slecht "nieuwe generatie" kinderen luisteren en alles maar mogen.
En er is geen generatie kinderen die zo strikt wordt opgevoed als de huidige. Met supernanny's, Triple P, strafstoeltjes en time outs. Je krijgt er gewoon geen leukere kinderen van. Dat bewijst zichzelf. Je leert kinderen niet hoe het sociale leven werkt en hoe emoties constructief geleid kunnen worden door ze buiten te sluiten of je liefde te ontzeggen.
ukkiepuk schreef:Tat_jana schreef:verwacht nu heel bokt over mij heen maar dat veranderd niets aan mijn opvoed methode
Als dat een manier is waar jullie je prettig bij voelen
Hier in huis is het niet nodig, prima toch?!
Chubby schreef:BarbaLala schreef:Ik verbaas me ook vaak over hoe slecht "nieuwe generatie" kinderen luisteren en alles maar mogen.
En er is geen generatie kinderen die zo strikt wordt opgevoed als de huidige. Met supernanny's, Triple P, strafstoeltjes en time outs. Je krijgt er gewoon geen leukere kinderen van. Dat bewijst zichzelf. Je leert kinderen niet hoe het sociale leven werkt en hoe emoties constructief geleid kunnen worden door ze buiten te sluiten of je liefde te ontzeggen.
Tat_jana schreef:ukkiepuk schreef:
Als dat een manier is waar jullie je prettig bij voelen
Hier in huis is het niet nodig, prima toch?!
Zeker prima,, was ook niet bedoelt als aanval op een ander maar misschien zo verwoord.. Zal het even proberen aan te paasen tis niet de bedoeling iemand voor het hoofd te stoten
Chubby schreef:En er is geen generatie kinderen die zo strikt wordt opgevoed als de huidige. Met supernanny's, Triple P, strafstoeltjes en time outs. Je krijgt er gewoon geen leukere kinderen van. Dat bewijst zichzelf. Je leert kinderen niet hoe het sociale leven werkt en hoe emoties constructief geleid kunnen worden door ze buiten te sluiten of je liefde te ontzeggen.
cruesli schreef:Maar geloof je echt dat je je kind je liefde ontzegt bij het geven van een straf? Ik durf te wedden dat niemand ook maar een druppeltje minder van zijn/haar kind houdt, ook al zet die ze af en toe in een time out.