Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Het past gewoon bij de leeftijdsfase dat ze dat bijzonder interessant vinden. Ik geloof ik meteen dat je dochter er niets seksueels mee bedoelde en vind de straf van de juf dan ook behoorlijk overdreven.
chevax schreef:Je kan het ook overdrijven.... Kind heeft iets gedaan wat kind-eigen is en nu zal ze het wrs niet meer doen. Opgelost. Om meteen te zeggen dat ze zo "pedofielenvoer" wordt...

maar dat lolbroekige.
Meer idd vanuit haar standpunt. Op heterdaad betrapt
xApple schreef:Is de juf ook zelf naar je toegekomen? Dat zou ik wel gepast vinden.
).
turquoises schreef:Ik heb geen menig of de straf correct is of niet maar ik verbaas mij wel dat je dochter haar broek naar beneden doet.
Lusitana schreef:En terecht. Het was ook niet plots okee als de juf niet had gekeken.
Dergelijk gedrag maakt pedofielenvoer van haar.
Als ze oud genoeg is om te beseffen dat het sexueel geinterpreteerd kan worden moet ze het zelf weten, maar op deze leeftijd moet het afgeleerd om haar te beschermen.
Ragdollcat schreef:Ja hier zelfde gedachte. Het is goed dat haar geleerd wordt dat zoiets niet normaal is.
Het is nogal wat met de kinderen van de lagere school tegenwoordig.
Zelfs een 5 jarige jongetje dat al kinderen aanranden, dat soort dingen.
Dus ik begrijp de juf wel, bij dit soort dingen waarbij een kind de broek omlaag doet, ongeacht of het om een grapje gaat en vrijwillig of niet vrijwillig.
Ouders willen soms niet zien dat kinderen verkeerd bezig zijn en of stout zijn en vinden al snel iets overdreven.
Het gaat om een kind van 6 dat er echt het probleem nog niet van in heeft gezien. Er is een paar bladzijden terug al een link gepost met ontwikkelingsfasen, waaruit duidelijk bleek dat het helemaal niet vreemd is en dat je eht al zeker niet kunt betitelen als 'verkeerd bezig zijn'. Natuurlijk moet ze leren dat het niet mag, maar leren doe je niet door een kind vreselijk bang te maken en dat doe je al helemaal niet door haar zo zwaar te straffen en in een ander lokaal werkjes te laten doen, zodat ze later de lesstof van haar eigen klas nog moet inhalen. Dat laatste maakt me echt boos. Wat een onzin! Urielle schreef:O ja, dat was ik vergeten te typen vanochtend: de eigen juf wist half en half van het verhaal, wist ook niet de exacte straf (daarom stuurde ze me ook door naar de juf die de straf had gegeven)
Dus ik denk dat het protocol op school is dat de juf die straf geeft het geheel oplost en voor haar rekening neemt en dat de klassejuf er dus ook echt buiten blijft staan. (wat ik qua teamgeest wel een goed idee vindt, elkaar niet ondermijnen, maar het leek me ook wel handig als de eigen juf meer weet wat er speelt vanwege het effect op het kind)
Shadow0 schreef:Lusitana / Petraaken, hebben jullie ook bewijs voor die aanname? (Dus voor de aanname dat een keertje giebeleginnegappend bloot zijn je al snel tot slachtoffer maakt?) .