Frustratie's in de horeca #1

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Courses

Re: Frustratie's in de horeca #1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-13 23:10

Net klaar, was vrij rustig dus een lekker dagje gehad :)

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 23:24

Klinkt goed, ik heb vandaag als een malle lopen rennen.. Terras vol, binnen vol, personeel te weinig, pfff.. Inclusief de nodige frustraties van mensen die alles in delen bestellen en je daarbij 100x laten lopen omdat ze het net even anders willen dan gebruikelijk is.

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 23:30

ik werk in de weekends in een kleine horeca zaak om de hoek en doe daar de afwas
het probleem is dat het personeel daar onrespectvol word behandeld en ze altijd alle schuld in jouw schoenen schuiven
langzaam aan zie je dus iedereen vertrekken en daar worden ze enkel nog agressiever van.
vorige week stuurde 1 van de werknemers een bericht een kwartier voor hij moest beginnen dat hij niet meer wou komen
doordat hij zo behandeld werd en daarom ook zo 'gemeen' geweest is om net voor hij moest komen een bericht te sturen
hij had zijn werkkledij op de brievenbus gelegd en is er vandoor gegaan

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 08:37

Ik heb 2 idioot drukke pinksterdagen achter de rug(zaterdag begint hier al het weekend van pinkster, dus is ook al gewoon druk). En vandaag en morgen volgen er nog 2(de dag na pinkster hebben wij "3e pinksterdag" en allemaal spelletjes voor de eilanderkinderen, erg leuk altijd).
Mega gezellig om te werken, relatief voldoende personeel. Maar dat kan altijd meer natuurlijk, als je het café/terras/restaurant allemaal vol hebt zitten. Maar de sfeer onderling is goed, we hebben altijd een fijn en duidelijk aanstuurpunt en dat scheelt natuurlijk een heleboel in het werken. En de sfeer onder de gasten is prima.
Ik had gisterochtend op het terras enkel 2 dames die suggereerde dat ik naast mijn werk geen leven had verder. Vond ik een beetje een sneue opmerking, maar heb er maar niet op gereageerd verder. Ze besefte zich later zelf ook wel dat het misschien beetje banketstaaf opmerking van ze is geweest.

Maar moet zeggen dat ik mijn lijf wel voel hoor, grote dienbladen vol met drank boven mijn hoofd uit tillen is niet iets wat ik alledaags doe ;) . Het lukt me relatief makkelijk, maar voel de spieren wel!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 10:52

Ik kan helaas niet boven m'n hoofd uittillen. Rechts is mijn zwakke arm doordat 'ie gebroken geweest is en (ik denk) slecht aan elkaar gegroeit is. Anderzijds draag ik alleen hoog met plastic zoals met Koninginnendag :p

BAStable

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 11:37

Ik heb geleerd links te dragen omdat rechts mijn goede (meer gecoördineerd?) arm is.
Maar ik kan ook alleen maar met plastic boven mijn hoofd tillen. Dan kunnen er geen ongelukken gebeuren ;) ik ben altijd bang dat de glazen kapot vallen en mensen gewond raken als ik met een dienblad vol glas boven mijn hoofd loop..

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 12:23

Ik loop ook op links, maar met rechts ondersteun ik en ik heb geen vertrouwen in rechts mocht 't fout gaan :P

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 12:59

Ik ben ook weer bijgekomen na een weekend werken. Bij mij begon het donderdag al. Er was een motortrefweekend bij ons. Vrijdag was ik wel vrij. Zaterdagavond en zondagochtend gewerkt. Waren heel gezellige dagen, de motorrijders hebben het naar hun zin gehad.

Ik draag ook op links, als het dienblad echt heel vol is, ondersteun ik ook met rechts :)

Palooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 13:48

phoe wat een weekend. en pinksteren en ze hadden even bedacht een onbeperkt eten te doen.
sta je dan in de spoel waar dus voor iedere klant 5 borden kwamen ofzo.
echt niet normaal meer.
en dan gaan ze in de keuken roepen we moeten dienbladen, ga bestek poeleren, saladekommen, borden....
heftig weekendje dus.
gister heeft een of andere sukkel glas in mn spoelbak gedaan, die was verstopt dus ik denk ik haal het er even uit.
flats met mn hand door t glas.

hahah vandaag lekker vrij na 2 onwijs drukke dagen.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 14:40

Geniet ervan van je vrije dag! Kan me voorstellen dat het op die manier niet lekker werken is. Ik heb gister gelukkig vrij gehad, mag straks weer aan de bak op m'n werk thuisthuis en morgen weer een avonddienst op m'n werk in mijn studentenstad.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:38

Ik mocht zaterdag 6 uur 's ochtends beginnen :O Dat was ook niet fijn kan ik je vertellen :=
Vervolgens om 7 uur een fanfare die een kwartier lang voor je neus staat te toeteren, niet fijn :')

Overigens wel nog een frustratie tegen gekomen:
De koffie stempelkaarten, bij iedere kop koffie/thee krijgt de klant een stempel. Er zijn dus mensen die je echt geen geld geven voordat je hebt gestempeld :roll: En (voornamelijk ouderen) die nog even komen klagen dat ze geen stempel hebben gehad, terwijl ze die zeker weten wel hebben gehad >;) Vaak zeg ik maar dat ik het niet meer kan terugzoeken in de kassa/ deze mensen niet heb bediend en ze dus geen stempels kan geven. Soms denk ik ook >;) zoek het uit, en dan krijgen ze een stempel, als je zo aan je gratis kopje koffie wil komen, prima joh!

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 22:06

Ik vind het dienbladen hoog tillen geen probleem. Als je zorgt dat alles in balans op je dienblad staat en bij het omhoogtillen en naar beneden halen ondersteun ik ook even met mijn andere hand, gewoon los. Maar ik kan qua kracht ook een boel hebben, dus dat scheelt.

Ik draag inderdaad ook met links omdat ik rechtshandig het meest gecoördineerd ben. Bovendien, werken wij nog gewoon met opschrijven op boekjes en die heb ik dan op dienblad liggen. Ik schrijf rechts en moet dus links dragen dan.
Als het rustig is, wissel ik dat ook wel eens, om zo ook links wat meer gecoördineerd te krijgen. Maar op dit soort drukke dagen is dat geen doen.

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 22:32

Dienblad boven mijn hoofd tillen doe ik echt niet! Heb ik 1x gedaan (tijdens een feestje, ik was vrij en al niet nuchter meer) en heb alles over een meisje (die toevallig ik niet mocht, gniffel) laten vallen O:) Was gelukkig met plastic, dus ze was alleen zeiknat.

Hier ook drukke dagen gehad, restaurant zat bomvol! We maken dan altijd een takenverdeling en ik deed samen met een collega eten wegbrengen. Op zulke momenten is dat 100x laten lopen idd heel irritant, aangezien de keuken ook vrolijk door blijft schuiven. Wij hebben driegangenmenu's en er wordt nog van alles bij geserveerd dus we moeten sowieso altijd 2x lopen voor een tafel, heel irritant als je dan het laatste gebracht hebt en ze dan nog gaan vragen om een extra sausje oid.. Maar verder verliep eigenlijk alles vlekkeloos :)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 22:46

Hahaha als ik niet nuchter meer ben hoef ik dat soort dingen ook niet meer te doen :') .

Hier inderdaad ook erg druk en wat je zegt, vaak lopen kan dan erg vervelend zijn. Maar die dingen gebeuren, helemaal met grote groepen. Dan word er onderling vaak niet gecommuniceerd of er nog meer besteld moet worden.

BAStable

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 23:02

Ik heb vorige zomer veeel gewerkt in bediening (drank: continu van de bar naar tafel/terras lopen) ook op megavol terras toen het 37 graden was en wij hebben lekkere warme pikzwarte kleding.. Ik ben blij dat ik nu achter de bar werk: door dat vele lopen met zware overvolle dienbladen ging ik erg in links hangen en werd ik links ook (te) sterk. Dit merkte ik met paardrijden, kreeg een hele scheve houding. Nu ik achter de bar werk, is het een stuk minder geworden (hoewel dat een negatief effect heeft voor het dienbladen lopen; ik kan minder hebben haha)
Hebben jullie daar geen last van??

Julez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 23:29

BAStable schreef:
Ik heb vorige zomer veeel gewerkt in bediening (drank: continu van de bar naar tafel/terras lopen) ook op megavol terras toen het 37 graden was en wij hebben lekkere warme pikzwarte kleding.. Ik ben blij dat ik nu achter de bar werk: door dat vele lopen met zware overvolle dienbladen ging ik erg in links hangen en werd ik links ook (te) sterk. Dit merkte ik met paardrijden, kreeg een hele scheve houding. Nu ik achter de bar werk, is het een stuk minder geworden (hoewel dat een negatief effect heeft voor het dienbladen lopen; ik kan minder hebben haha)
Hebben jullie daar geen last van??

Heb ik ook last van indd. :j
Ben links veel sterker door het bedienen, en heb er ook een scheve houding van gekregen.
Merk het onwijs met paardrijden, dat is wel echt heel vervelend. ;(

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 23:33

Ik ben links, dus rechts sterker alleen rij western. Daar gebruik je je handen wel maar toch niet op zo'n manier..

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-13 00:57

Ik rijd geen paard (meer) dus ik merk het niet zo. Wat ik wel merk; pols en rug. Heel ernstig.
Vanmiddag was druk, s'avonds niet zo meer. Rare Pool op 't terras die in gebrekkig Engels even uit z'n plaat ging omdat 'ie 2 pullen bier besteld had en een Vaasje kreeg ... Ehm, ik loop ook maar uit :+ Overigens erg veel Duitsers, moet je mij net hebben met m'n Duits ..... :p

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 09:09

Ik ben links inderdaad ook een stuk sterker dan rechts. Maar ik heb er geen last van(of althans niet direct). Ik ben me wel heel bewust van mijn lijf en houding(in zowel het werk als het dagelijks leven als het paardrijden), dus probeer sowieso goed om mijn houding te denken overal.
Om niet extreem scheef te worden wissel ik nu ook het dragen links en rechts, maar dat doe ik nu in de beginfase alleen als ik weinig mee heb. Als ik veel heb durf ik dat nog niet aan op rechts. Ook een kwestie van rustig opbouwen natuurlijk!

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 09:34

Ik loop met dienbladen rechts, maar met borden links, dus dat compenseert wel een beetje denk ik.. Ik merk iig niks :D

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:48

Wij tillen allemaal links, anders kun je rechts niet uitserveren. Ik merk het zeker met paardrijden, links is gewoon veel sterker.

Hier was het weer topdrukte dit weekend! Zaterdag viel mee, zondag was het niet bij te houden. Allemaal groepen. Vreemd toch dat die altijd allemaal tegelijk komen. Helaas werd het een beetje een chaos, eerste echte drukke avond dit seizoen. Maar alle gasten gingen tevreden naar huis!

Wel enorm vervelend dat gasten dan zo treuzelen. Heb je het zo druk gaan ze rustig nog van alles overleggen als je wilt opnemen. Ben bij 1 tafel zelfs weer weggegaan.

Sorry maar als het nog even gaat duren help ik eerst nog even iemand anders..

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-13 11:52

Wij hadden ook enorm veel groepen inderdaad!

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:58

Wij hadden juist vooral kleine groepjes die aan kwamen waaien, zondag en maandag ruim het dubbele aantal gehad als op een standaard avond in het weekend.

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 12:37

Haha gasten die met twaalf binnenkomen en niet snappen dat er geen plek meer voor hun is. Wij hebben drie tafels voor grote groepen en een stuk of zes tafels die we kunnen verbouwen voor grote groepen. Die waren allemaal al bezet. Helaas pindakaas

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 15:46

skippy schreef:
Haha gasten die met twaalf binnenkomen en niet snappen dat er geen plek meer voor hun is. Wij hebben drie tafels voor grote groepen en een stuk of zes tafels die we kunnen verbouwen voor grote groepen. Die waren allemaal al bezet. Helaas pindakaas

Is er bij jullie dan geen mogelijkheid dat ze op een andere plek(café oid), waar ze even wat drinken en dan in de 2e ronde aan tafel gaan?