Overigens vind ik Radio 538 ook niet zo denderende zender. Altijd maar dezelfde, voorspelbare muziek en ubercommercieel. Not my cup of coffee.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sflj schreef:Ik doe toch nog een poging;
Niemand promoot het belazeren van mensen, lijkt mij. (Ik denk zelfs eerder dat het voorkomen wordt!)
En jij wil liever mensen in de buurt van jou kinderen die van alles stiekem doen en wel belazeren?
Dát vind ik nou kortzichtig! Die mensen die er eerlijk over zijn, dáár zouden je kinderen nog eens iets goeds van kunnen leren! (Ik zeg niet dat zij die kinderen dingen moeten opdringen, Ayasha!)
love_western schreef:Ik las laatst ergens (vraag me niet meer waar) dat mensen van nature helemaal niet monogaam zijn. Alleen dat het door de westerse cultuur het normaal is geworden, dan mensen monogaam zijn.
Ashley5760 schreef:love_western schreef:Ik las laatst ergens (vraag me niet meer waar) dat mensen van nature helemaal niet monogaam zijn. Alleen dat het door de westerse cultuur het normaal is geworden, dan mensen monogaam zijn.
Klopt, tijdens de grieken was homofilie heel normaal en waren vrouwen bv alleen om kind te baren... In jaren 70(?) van de hippies enz deed iedereen het met elkaarlang leven de origies. In de dierenwereld zijn er maar erg weinig dieren monogaam.
Dit heeft evolutie technisch natuurlijk z'n voordelen (niet monogaam zijn).
Momenteel heerst overal een taboe op en is alles vies. Maar het gebeurd net zo goed alleen zijn mensen er niet open over.
Mri schreef:Mijn persoonlijke mening is dat kinderen er geen last van mogen hebben.
Huertecilla schreef:Mri schreef:Mijn persoonlijke mening is dat kinderen er geen last van mogen hebben.
Zo denk ik er ook over. Inclusief over ruzies en dat maakt uit elkaar gaan een probleem.... Het vinden van een model om in harmonie bij elkaar blijven zonder dat ze daar last van hebben heeft m.i. de hoogste prioriteit.
sflj schreef:Ik doe toch nog een poging;
Niemand promoot het belazeren van mensen, lijkt mij. (Ik denk zelfs eerder dat het voorkomen wordt!)
En jij wil liever mensen in de buurt van jou kinderen die van alles stiekem doen en wel belazeren?
Dát vind ik nou kortzichtig! Die mensen die er eerlijk over zijn, dáár zouden je kinderen nog eens iets goeds van kunnen leren! (Ik zeg niet dat zij die kinderen dingen moeten opdringen, Ayasha!)
Geryon schreef:sflj schreef:Ik doe toch nog een poging;
Want als je geen open relatie hebt doe je stiekem en belazer je je partner?????? GELUKKIG zijn er ook nog mensen op deze belachelijk gore soa wereldje die WEL monogaam zijn. Dus EN geen open relatie willen EN niet vreemdgaan.
Vergeet niet dat er ook zat mensen zijn die wel monogaam zijn. Ik zal mijn kinderen dan ook nooit opvoeden met de optie om meerdere partners te hebben. Enkel de beentjes openen voor een speciaal iemand en niet een of andere slettenbak uithangen.
love_western schreef:Volgens mij kun je dit wel iets netter verwoorden
Maar hoe kun je nou van iemand verwachten monogaam te zijn, terwijl de mens niet eens monogaam is. Als wij monogaam waren, dan was iedereen bij zijn eerste jeugdliefde gebleven. Dusja ik ben dus ook niet monogaam. Maar heb momenteel alleen geen behoefte om meerdere partners te hebben, omdat ik tevreden ben met de kunsten van mijn vriend. En we elkaar respecteren en elkaar fouten accepteren. En er zaten foutjes bij, wat geen kleine foutjes waren. Maar als mijn vriend nu naar mij toe komt, ik wel eens wat anders. Maar wil jou niet kwijtraken. Dan word er zeker een oplossing bedacht.
love_western schreef:Ik las laatst ergens (vraag me niet meer waar) dat mensen van nature helemaal niet monogaam zijn. Alleen dat het door de westerse cultuur het normaal is geworden, dan mensen monogaam zijn.
Ayasha schreef:Seriële monnogamie zegt jou niks veronderstel ik?
Ayasha schreef:love_western schreef:Volgens mij kun je dit wel iets netter verwoorden
Maar hoe kun je nou van iemand verwachten monogaam te zijn, terwijl de mens niet eens monogaam is. Als wij monogaam waren, dan was iedereen bij zijn eerste jeugdliefde gebleven. Dusja ik ben dus ook niet monogaam. Maar heb momenteel alleen geen behoefte om meerdere partners te hebben, omdat ik tevreden ben met de kunsten van mijn vriend. En we elkaar respecteren en elkaar fouten accepteren. En er zaten foutjes bij, wat geen kleine foutjes waren. Maar als mijn vriend nu naar mij toe komt, ik wel eens wat anders. Maar wil jou niet kwijtraken. Dan word er zeker een oplossing bedacht.
Seriële monnogamie zegt jou niks veronderstel ik?
Ashley5760 schreef:Huertecilla schreef:
Zo denk ik er ook over. Inclusief over ruzies en dat maakt uit elkaar gaan een probleem.... Het vinden van een model om in harmonie bij elkaar blijven zonder dat ze daar last van hebben heeft m.i. de hoogste prioriteit.
Inderdaad al zijn er 101 redenen voor ruzie naast vreemdgaan.
"Mooi" dat van de week is aangetoond dat door echtscheidingen 45% niet op hoger onderwijs komt terwijl ze dat niveau wel aankunnen maar door problemen thuis het niet lukt
sflj schreef:Beetje arrogant om te denken dat HC alleen voor jou typt, Ayasha.Of steek je HC eigenlijk stiekem een veer in z'n reet?
Ayasha schreef:Seriële monnogamie zegt jou niks veronderstel ik?
en dat is beter dan, tijdens een goeie, langdurige relatie, onder beider goedkeuring, af en toe eens kijken wat er verder nog in de wereld te koop is?
Om het bij het voorbeeld van de kinderen te houden; is het beter voor die kinderen dat ze van één vader zijn, na een paar jaar een andere 'vader' krijgen, na weer een paar jaar weer een ander enz. met alle ruzies en frustraties van die ouders erbij? (waar 'vader' staat, kan natuurlijk ook 'moeder' ingevuld worden.)
En Mri; ik denk inderdaad dat het voor kinderen, in jouw voorbeeld, ook erg verwarrend is. Ik denk dat jouw eigen ouders dat dan in jouw jeugd ook niet perfect aangepakt hebben. Anders had jij er nu niet zo'n last van gehad, denk ik. Maar dat kan misschien ook anders, waarbij kinderen beschermd worden. Maar daarmee wil ik niet zeggen dat die kinderen niet geleerd kan worden, dat er meer 'mogelijkheden' zijn.
Mijn mening is ook dat kinderen geleerd moet worden eerlijk en oprecht enz. te leven. En dat hoeft niet perse te betekenen dat ze maar 1 partner tegelijk mogen hebben (dat mogen ze later zelf weten.) of dat ze hun partner moeten 'vastbinden' in regeltjes enz.
Ashaya, ik begrijp jouw post over het 'in jouw plaats denken en praten' niet.
sflj schreef:Mijn mening is ook dat kinderen geleerd moet worden eerlijk en oprecht enz. te leven. En dat hoeft niet perse te betekenen dat ze maar 1 partner tegelijk mogen hebben (dat mogen ze later zelf weten.) of dat ze hun partner moeten 'vastbinden' in regeltjes enz.