Beetje arrogant om te denken dat HC alleen voor jou typt, Ayasha.

Of steek je HC eigenlijk stiekem een veer in z'n reet?

Ayasha schreef:Seriële monnogamie zegt jou niks veronderstel ik?
en dat is beter dan, tijdens een goeie, langdurige relatie, onder beider goedkeuring, af en toe eens kijken wat er verder nog in de wereld te koop is?
Om het bij het voorbeeld van de kinderen te houden; is het beter voor die kinderen dat ze van één vader zijn, na een paar jaar een andere 'vader' krijgen, na weer een paar jaar weer een ander enz. met alle ruzies en frustraties van die ouders erbij? (waar 'vader' staat, kan natuurlijk ook 'moeder' ingevuld worden.

)
En Mri; ik denk inderdaad dat het voor kinderen, in jouw voorbeeld, ook erg verwarrend is. Ik denk dat jouw eigen ouders dat dan in jouw jeugd ook niet perfect aangepakt hebben. Anders had jij er nu niet zo'n last van gehad, denk ik. Maar dat kan misschien ook anders, waarbij kinderen beschermd worden. Maar daarmee wil ik niet zeggen dat die kinderen niet geleerd kan worden, dat er meer 'mogelijkheden' zijn.

Mijn mening is ook dat kinderen geleerd moet worden eerlijk en oprecht enz. te leven. En dat hoeft niet perse te betekenen dat ze maar 1 partner tegelijk mogen hebben (dat mogen ze later zelf weten.) of dat ze hun partner moeten 'vastbinden' in regeltjes enz.
Ashaya, ik begrijp jouw post over het 'in jouw plaats denken en praten' niet.