Salsa dansen/les

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:45

Gewoon doen hoor. Ik ben vanaf m'n tweede les al naar party's gegaan, je leert daar zó veel van. Meeste mannen vinden het wel leuk om een beginner wat extra truukjes te leren (draagt alleen maar bij aan hun macho-zijn hé <<) ) en er wordt maar zelden 'nee' gezegd, da's gewoon niet 'des salsa' zeg maar.
Wat ik meestal vraag is 'Durf je met een beginner te dansen?'... Meeste mannen zijn macho genoeg om die uitdaging aan te nemen ;) en ze weten direct dat ze rustig aan moeten beginnen. Meestal kunnen ze dan wel aftasten wat jij wel en niet kunt en hoe ver ze kunnen gaan.

Maar toegegeven, het blijft spannend, zeker als je nog niet zo veel moves kent (ik ben perfectionistisch aangelegd en wil het gelijk goed doen, voel me snel een stuntel als ik de mist in ga en ben dan bang dat ze balen dat ze ja hebben gezegd := ) Maar ik merk ook dat ik nu hoe langer hoe zelfverzekerder wordt en steeds makkelijk op mannen af stap want inmiddels dans ik door al dat oefenen al wel ruim boven m'n niveau zeg maar.
Je láten leiden en in de maat blijven (ik ga echt nog wel in m'n hoofd aan't tellen als ze het me erg ingewikkeld maken :P ) zijn de twee belangrijkste dingen, ook als je niet weet wat je moet doen. Blijf in de maat bewegen, dan pak je je pasjes nl. ook zo weer op. Een goed leidende man die zich ook nog een beetje aan wil passen kan jou er dan heel goed uit laten zien! :j

Tuttebel

Re: Salsa dansen/les

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:27

Ik ben na mijn 3e les naar een party geweest maar jeetje wat heb ik daar veel van geleerd.. Ik geef bij vreemden ook altijd netjes aan hoelang ik dans.
Het laten leiden heb ik soms wel eens moeite mee! Maar dat ligt ook echt aan de man. Het fijnste dansen doe ik met mijn beste vriend die nu een jaar danst hem 'vertrouw' ik gewoon vlekkeloos met dansen en ik neem zijn tips ook aan :p Hij danst ook mee in mijn les omdat we altijd te weinig mannen hebben en ik zorg altijd wel dat ik met hem dans haha! Eigenlijk probeer ik zo veel mogelijk met de mannen van hogere niveau's die mee dansen in mijn les te dansen.. Hun leren mij ook elke maandagavond bij de social dance nieuwe dingen. Het is nu wel zo als we wat in de les leren ik het al kan (niet technisch netjes).

Ik kan alleen veel te weinig naar party's omdat ik in het weekend vaak moet werken! Maar binnenkort minder werken in het weekend en meer party's :)

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:26

Klopt hoor, mijn dansleraar noemt dat 'comfort krijgen'. Mannen moeten jou comfort geven waardoor je prettig kunt dansen en ook dingen kunt en durft te doen die je eigenlijk niet kent.
Ik probeer idd ook altijd met meer ervaren mannen te dansen bij het vrij dansen. In de les wordt bij ons doorgedraaid dus iedereen danst met iedereen. Daar leer je ook veel van. Zo kun je met een man uit de vergevorderde les dansen en direct daarna met de 'kneus' van de klas. En toch leer je ook daar weer van 'aanpassen' en volgen. En idd hangt het erg af van hóe een man leidt, ze kunnen nog zo gevorderd zijn maar als ze ruw zijn of je een te harde zwieper geven voor een draai dan ga je toch de mist in. Of helemaal niks aangeven en maar verwachten dat je gedachten kunt lezen... die ben ik ook al wel tegen gekomen :P Ach, ik zie al dat soort 'mindere' dansjes ook als leermomenten want uiteindelijk leer je steeds meer manieren van aangeven herkennen. Een man uit de gevorderden-les waar ik in het begin echt in de war van raakte omdat hij alles zo ruw en houterig deed, kan ik nu best goed volgen en dans ik redelijk goed mee. Gewoon omdat ik aan zijn manier van dansen gewend ben en dat maakt dat ik ook andere 'minder subtiele' mannen nu beter kan volgen.

Jessy90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:38

Ik kom weer even binnen vallen :)

Voor de bokkers die naar Arnhem willen is er op vrijdag bijna altijd gratis dansen bij Ziko en bij Contigo.. Ze zitten ong. 100 meter bij elkaar vandaan dus je kan evt. ook eerst langs de een en daarna langs de ander. Helaas ben ik door stage minder gaan dansen maar de keren dat ik ga maken we er een mooi feestje van :D

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:00

Ik wil idd een keer op vrijdag naar Ziko. Is dat qua mensen een beetje gezellig en idd 'social'? (als in 'gewoon gezellig dansen' en niet zo nodig hoeven 'showen' en mannen die bereid zijn zich qua niveau een beetje naar beneden toe aan te passen)?

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 10:40

Mag ik me ook melden hier *\o/*

Ik ben een echte beginner, maar ik vind het wel súper leuk om te doen. Ik hou van dansen <3 . Vooral de Kizomba vind ik errug leuk om te doen. Al paar keer workshop gehad, en daar kan ik inmiddels redelijk mee uit de voeten.. Salsa cursus 1 gedaan, dus dat is echt heel erg basis basis. Ik roep dus ook altijd heel hard dat ik het niet kan, maar daar hebben alle mannen eigenlijk geen boodschap aan, ze dansen toch wel hihi (gelukkig!) . *D Verder ga ik ook regelmatig feestjes af, erg gezellig en leuk!

Francis schreef:
Gewoon doen hoor. Ik ben vanaf m'n tweede les al naar party's gegaan, je leert daar zó veel van. Meeste mannen vinden het wel leuk om een beginner wat extra truukjes te leren (draagt alleen maar bij aan hun macho-zijn hé <<) ) en er wordt maar zelden 'nee' gezegd, da's gewoon niet 'des salsa' zeg maar.
Wat ik meestal vraag is 'Durf je met een beginner te dansen?'... Meeste mannen zijn macho genoeg om die uitdaging aan te nemen ;) en ze weten direct dat ze rustig aan moeten beginnen. Meestal kunnen ze dan wel aftasten wat jij wel en niet kunt en hoe ver ze kunnen gaan.

Maar toegegeven, het blijft spannend, zeker als je nog niet zo veel moves kent (ik ben perfectionistisch aangelegd en wil het gelijk goed doen, voel me snel een stuntel als ik de mist in ga en ben dan bang dat ze balen dat ze ja hebben gezegd := ) Maar ik merk ook dat ik nu hoe langer hoe zelfverzekerder wordt en steeds makkelijk op mannen af stap want inmiddels dans ik door al dat oefenen al wel ruim boven m'n niveau zeg maar.
Je láten leiden en in de maat blijven (ik ga echt nog wel in m'n hoofd aan't tellen als ze het me erg ingewikkeld maken :P ) zijn de twee belangrijkste dingen, ook als je niet weet wat je moet doen. Blijf in de maat bewegen, dan pak je je pasjes nl. ook zo weer op. Een goed leidende man die zich ook nog een beetje aan wil passen kan jou er dan heel goed uit laten zien! :j

Hier kan ik me echt helemaal in vinden! Gewoon gaan idd naar feestjes, leer je eigenlijk nog meer van dan in de les. Dansen met iemand die het al wel kan, is sowieso makkelijker dan dat je het zelf en je partner het nog moeten leren.. Maar meeste mannen vinden het idd geen probleem om je nog wat bij te leren! Maar ik ben ook best een onzekere muts en bij ieder dingetje wat mis gaat denk ik de hele tijd "ohhh ik kan het niettt := '. Maar hoe vaker je gaat dansen, hoe beter het gaat natuurlijk, ook met het zelfvertrouwen :D

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 12:42

Francis schreef:
Klopt hoor, mijn dansleraar noemt dat 'comfort krijgen'. Mannen moeten jou comfort geven waardoor je prettig kunt dansen en ook dingen kunt en durft te doen die je eigenlijk niet kent.
Ik probeer idd ook altijd met meer ervaren mannen te dansen bij het vrij dansen. In de les wordt bij ons doorgedraaid dus iedereen danst met iedereen. Daar leer je ook veel van. Zo kun je met een man uit de vergevorderde les dansen en direct daarna met de 'kneus' van de klas. En toch leer je ook daar weer van 'aanpassen' en volgen. En idd hangt het erg af van hóe een man leidt, ze kunnen nog zo gevorderd zijn maar als ze ruw zijn of je een te harde zwieper geven voor een draai dan ga je toch de mist in. Of helemaal niks aangeven en maar verwachten dat je gedachten kunt lezen... die ben ik ook al wel tegen gekomen :P Ach, ik zie al dat soort 'mindere' dansjes ook als leermomenten want uiteindelijk leer je steeds meer manieren van aangeven herkennen. Een man uit de gevorderden-les waar ik in het begin echt in de war van raakte omdat hij alles zo ruw en houterig deed, kan ik nu best goed volgen en dans ik redelijk goed mee. Gewoon omdat ik aan zijn manier van dansen gewend ben en dat maakt dat ik ook andere 'minder subtiele' mannen nu beter kan volgen.

De 'kneus' van de les is bij ons echt een kneus,, Al het nieuwe moet de dansleraar hem apart uit leggen door zijn benen naar voren te duwen en zijn lijf de goede kant op te draaien dus daar dans ik veel liever niet mee O:) wij redden het in de les niet om volledig door te draaien dus dans nooit met iedereen. En heel opvallend is dat de slechtere mensen altijd helemaal in de hoek uit zicht van de 'kijkers' gaan staan. ik ga altijd aan de andere kant in de buurt van de gevorderde staan.
Wat mij in de lessen op valt bij sommige mannen is dat als we iets nieuws leren en dat moeten oefenen dat ze dan echt niet aangeven wat ik moet doen en dan blijf ik gewoon de basis dansen en gaat het mis.. Dan zeg ik ze ook van geef wel aan waar ik heen moet. Als ze bijvoorbeeld de crossbody lead willen doen en alleen een stap op ze doen zeg maar dan ga ik niet 'oversteken' Kijk ze hoeven mij niet naar de overkant te duwen maar als die hand stil op mijn rug ligt dan gebeurd er niks hoor :p

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-13 12:49

ik had dat ook na me 1ste proef les was van de locatie met een party dus mij gevraagd van kom je ook.

Ik heel royaal ja hoor. Maja toen was er een demo en de dansleraar zocht een vrijwilliger en werd ik er uitgeplukt omg schaamde me dood omdat de basis zelf nog nouwelijks kon ma kreeg complimenten dat goed deed. en sinds dien steeds na feestje gegaan.

Ik vraag wel vreemde manne maar alleen als ik ze wel eens heb voorbij zien komen op een feestje.
Ik ga vrijdag na de pandoer in asten. en zaterdag is er een party bij onze locatie dus druk en gezellig weekend.

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-13 12:51

ik ga ook wel eens danse in duitsland maar dat is een groot verschil hoor.

Daar is vaak het niveau heel hoog en mijn ervaring ze houden totaal geen rekening met je als je zegt beginner te zijn. die doen figuren en dingen daar snap ik niks van dus gaat dan ook vaak fout dus hou het op nederlandse feestje

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:16

Die grote congressen ga ik nog niet heen, daar heb ik met 8 lessen onder de zolen echt nog niks te zoeken, het niveau is daar idd vele malen hoger en men gaat er ook van uit dat iedereen gevorderd is. De locate 'social dance' party's zijn veel gemeleerder qua gezelschap.

Tuttebel, in onze les dansen ook gevorderde mannen mee als invalmannen zodat we eigenlijk altijd wel 1 op 1 man/vrouw hebben. Vaak danst de leraar dan ook als extra man mee en z'n assistente kan dat indien nodig ook. Doordraaien gebeurt gewoon vrij vlot, meestal 't eerste half uur met warm dansen en uitleggen van iets nieuws niet maar daarna zeker wel en dans je toch minstens 1 keer met iedereen. Maar zoals ik eerder al zei, kleine dansschool met kleine groepen, ik denk dat we gemiddeld 8 koppels in de les hebben.
Vorige week hebben we Rueda gedanst, dan wissel je dus heel vaak terwijl je in een cirkel danst, dat was helemaal geweldig. Had ik de week er voor met vrijdansen en twee dagen later op een party ook gedaan, beide keren met twee gevorderde heren en een gevorderde dame. (dus twee koppels waarvan ik de enige beginner was). Was flink opletten maar ZO leuk!

De kneus in onze les was in't begin idd ook echt een kneus die nog niet fatsoenlijk de maat kon houden. Maar deze meneer is wel fanatiek en wil het graag leren dus hij danst zowel op donderdag in z'n eigen les als op dinsdag en zondag als invalman met de beginners mee. Zo dans hij elke les dus 3 keer in een week. Dat is nu toch wel goed te merken, hij durft meer, beweegt beter en blijft over 't algemeen goed in de maat. 't Zal nooit een geweldige knaller worden op de dansvloer maar inmiddels vind ik het minder erg om met hem te dansen dan in het begin...
Vergeet niet dat het voor mannen écht moeilijker is om te leren. Zij moeten niet alleen aan de pasjes denken, maar daarbij ook nog vooruit denken wat de volgende move wordt én dat dan ook nog - liefst op tijd :P - aangeven aan de dame. Ik heb 2 lessen kort als man mee gedanst en ik kan je zeggen dat zodra ik op het aangeven aan de dame ging letten, ik m'n eigen voeten weer vergat, of andersom... Dat valt echt niet mee, dus ik snap het wel dat mannen in de les nog niet direct zo duidelijk zijn met aangeven (bij ons in de groep zit dan ook nog de andere kant van't verhaal, mannen die iets té fanatiek aangeven en je zo alle kanten op sleuren). Daarom probeer ik zelf in de les wel zo goed op te letten dat ik weet wat er komt en dus zelf wel de goede kant op kan. Dat moet je dan weer niet te vroeg doen anders dans je voor de man uit en kán hij niks aangeven, maar op die manier kun je soms een man wel helpen met 'wat komt er nu'...

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:31

Rueda lijkt me echt leuk. Het ziet er wel leuk uit altijd!
Bij ons is er maar 1 beginnersgroep die eigenlijk net te vol zit waardoor we denk ik met stuk of 15 koppels dansen. Ik heb ook weleens als man gedanst maar vind dat echt stukken lastiger.
"Onze" kneus zit op salsa met zijn vrouw en zijn vrouw kan ook niet echt maat houden. Laatst even met die vrouw gekletst en ze oefenen heel veel thuis zegt ze. Ik betwijfel ook echt of ze verder gaan.. stiekem hoop ik van niet omdat het de hele groep op houd..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 23:46

Zo, ik heb gister mijn eerste Social feestje gehad na de dansles. We wilden elke keer al blijven plakken, maar het kwam er steeds niet van. Na onze les is er eerst nog een les en dan pas begint het feestje, dus je kan ook niet gelijk aanhaken.

Maar goed, vrijdansen met stijldansen was ik al gewend en dit was niet veel anders (alleen gezelliger, haha). Ik kwam ook nog het broertje van onze oude buurjongen tegen en die trok me gelijk mee de dansvloer op voor een rondje salsa, maar ik kwam er gelukkig goed vanaf! Ik scheet wel peuken, want wij leren alles in etappes en gister was onze eerste les Salsa (eerste merengue geleerd, toen bachata en nu dan begonnen met de salsa). Moet wel zeggen dat ik echt merk dat ik in het voordeel ben omdat ik al een paar jaar stijldansen heb gedaan en dan met name door het Latin dansen. Draaien gaat me makkelijk af en als ik me even focus lukt het vrij vlot om de heer te volgen zonder dat ik steeds over mijn eigen voeten struikel :D Het voetenwerk is niet bepaald vlekkeloos, maar ik kom in elk geval rond zonder dat ik erg opval, hahaha.

Net wat hierboven al wordt gezegd, wij als dames hebben het toch echt wel makkelijker! Mijn vriend heeft nooit gedanst en vindt het heel erg moeilijk om alles aan te moeten geven. Hij kan maat houden en hij kan de passen tot nu toe aardig onthouden, maar zodra we vrij gaan dansen klapt hij dicht. Als dame kan je makkelijk met een wat verder gevorderde heer dansen, maar andersom is toch een stukje lastiger ;)

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 03:23

Zo, toch nog weer een paar dansjes weten te maken ondanks dat het rustig was bij 't vrijdansen vanavond.

Joyce, toch hoor ik van verschillende beginnende mannen dat het voor hen ook fijn is met een ervaren vrouw te dansen, daar leren ze wel van leiden. Onder het mom 'een goed verstaander heeft maar een half woord nodig' zal een ervaren vrouw sneller een 'vage hint' oppikken, terwijl een onervaren vrouw nog niet zo snel een aanwijzing herkent en die zal dus duidelijker en 'pro-actiever' geleid moeten worden. Ik denk dat een man juist veel zekerder kan worden als hij vaker met vrouwen danst die aan een halve hint genoeg hebben en hun ding dan wel doen. Dat maakt dat ze meer zelfvertrouwen krijgen en ook duidelijker durven zijn naarmate ze ook meer moves leren. Ik zie dat ook wel gebeuren met mannen uit mijn groep die vaker blijven hangen voor vrijdansen of naar een party komen.

Jessy90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 04:10

Ziko vind ik zelf wel gezellig veel mensen zijn lekker toegankelijk en inderdaad niet showerig. De dansvloer is vaak ook erg fijn, al is het niet heel groot. Bij contigo zijn wel meer jongeren.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:32

OK, klinkt leuk Jessy, ga ik zeker een keertje kijken daar.

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:32

Ziko hoor ik altijd erg goede verhalen over! Ik denk dat ik ook maar eens naar Arnhem moet

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:45

@Francis: Als ik mijn vriend als voorbeeld neem, hij kan echt goed meekomen in de lessen, maar zodra hij mag improviseren klapt hij dicht. Dan is de lol van social dansen al snel weg, aangezien de dame niet het heft in eigen handen mag nemen ;) Als dame heb je het dan makkelijker, want je hebt gewoon niets te willen en kan vaak niet veel anders dan gewoon volgen :D

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 23:18

Denk dat dat vooral een kwestie van 'kilometers maken' is Joyce. En ik merk ook wel dat zelfs ervaren mannen soms wel es na moeten denken over 'wat zullen we nu weer es doen' dus dat hij 't als beginner even niet meer weet is helemaal niet zo raar. Veel mannen hebben ook hun favoriete moves die ze het vaakst gebruiken, let maar es op als je op een party bent. Ookal zijn ze nog zo ervaren en hebben ze weet ik veel hoe veel verschillende moves en variaties geleerd, meestal gebruiken ze er maar een klein aantal van waarmee ze variëren. Als je dan als man nog maar weinig moves kent dan is het inderdaad lastig om daar ook nog es creatief mee te variëren. Tijdens de les wordt er gezegd wat de volgende move wordt maar zodra de man het dan helemaal zelf mag bepalen slaan ze idd vaak dicht, merk dat met een aantal mannen uit mijn groep ook wel. Weten ze niet meer hoe ze een bepaalde move moeten inzetten of weten er van de 10 geleerde nog maar 2 te herinneren en herhalen die dan maar. Geeft niks vind ik, ik erken dat het echt lastiger is voor mannen dus probeer ze voornl. door gewoon braaf te volgen op hun gemak te stellen zodat ze zich niet opgelaten hoeven voelen ofzo. Ik denk dat je't ze alleen maar lastiger maakt als je verveeld gaat kijken van *gaap, gaan we nog wat anders doen ook?* Ik dans soms met 1 man uit mijn les die in't begin met vrijdansen niet verder kwam dan de basispas, maar hij oefent heel veel en is inmiddels al een stuk vrijer en durft het in ieder geval te proberen, ookal gaat 't nog regelmatig mis. Kan ik alleen maar waardering voor hebben en ik heb het idee dat toch de meeste vrouwen er ook wel zo over denken, ook de ervaren vrouwen. In ieder geval wel die bij onze dansschool, die vragen hem ook gerust met vrijdansen ten dans, waardoor z'n zelfvertrouwen alleen maar meer groeit.
Moet zeggen dat ik sowieso vindt dat bij onze dansschool iedereen erg sociaal is en elkaar ook echt helpt. Of dat 'normaal' is of komt omdat 't maar een kleine dansschool is waardoor je al snel bijna iedereen wel kent weet ik niet maar ik vind het heel prettig. Echt 'social dancing' ;)

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 11:15

Ha dames,

Ik had een vraagje, iemand ervaring met Salsa Casa Loca in Utrecht? Is 30 november in Number Four - Utrecht een Kizomba Editie? Lijkt me echt heel leuk om heen te gaan *\o/* En vroeg me af of iemand hier al is geweest en hierover te spreken is?

Op 14 december ook Mad House in De Kuip in Rotterdam.. Helaas kan ik niet ;( maar dat was ook echt een te leuk feest!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:12

Kan je helaas niet helpen. Ben sowieso nog wat 'huiverig' om naar Kizomba/Zouk/Batchata edities van feestjes te gaan. Vind een enkele plaat op een salsa party tussendoor leuk maar 't moet niet te veel worden. Ik ben single en meeste mannen hebben dan toch wel hun favo partner om dit mee te dansen en ik heb met dit soort dansen toch ook wel iets van 'dan moet 't wel een leuke man zijn'... Gemiddeld dans je toch wel wat closer dan bij salsa en daar heb ik geen bezwaar tegen maar toch net niet met iedereen zeg maar ;)

Deze kwam bij mij op Facebook langs, vond em geweldig dus toch ook even hier delen:
http://www.vier.be/geubelsendebelgen/vi ... ande/77040

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 11:04

Oh jammer.. misschien hebben andere ervaring met het feest?

Ik snap wel jouw argumenten hoor.. :o ik dans liever ook niet met iedereen Kizomba, maar die dans is wel verslavend haha. En ik ga er vanuit dat er vast wel wat rond loopt waarmee ik het geen bezwaar vind :) .

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:17

Hahahah Francis, dat filmpje, echt briljant :D

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 13:25

Gisteravond weer superlekker gedanst tijdens vrij dansen in SamSam. Een van de gevorderden van de donderdag was er ook om in te vallen bij de les en direct na de les vroeg hij mij op de dansvloer.
Geezz, hij vroeg op een gegeven moment of hij 't niet te gek maakte. Ik heel stoer 'neuh hoor, zolang je't niet erg vind als ik af en toe de mist in ga'... maar ik moest behoorlijk alle zeilen bij zetten om te kunnen volgen. Ik vind dat leuk, nieuwe dingen dansen, zolang ze't je niet té moeilijk maken of maar door gaan terwijl jij duidelijk uit de maat bent of de weg kwijt. Dat deed hij gelukkig niet dus uiteindelijk ging 't ook best goed en weer verschillende nieuwe moves gedaan.
En dan vind ik het toch een behoorlijk compliment als de danser die het langst bij de dansschool is en al bijna z'n hele leven danst, tegen mij, beginner met 10 lessen onder de zolen, zeg dat ik lekker dans... :o :D

Op FB kwam ik de info van de XXL party tegen in Zutphen. Gaan een aantal mensen heen die ik al van andere party's of vrijdansen bij ons ken dus lijkt me wel leuk om te gaan. Even afwachten of het qua centen uit kan maar hij staat op m'n 'maybe'-lijstje.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 14:20

Ah leuk Francis! Waarschijnlijk heb je gewoon goed ritme gevoel en kan je goed volgen. Knap na 10 lessen *D en een compliment idd! Werkt verslavend he dat dansen. Hoe meer je het doet, hoe leuker het wordt en hoe verslavender merk ik :+

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:17

Ja, ik en echt 'totally hooked'. Wist wel dat ik het geweldig zou vinden, wilde al jaren salsa dansen maar woog de afgelopen paar jaar rond de 120 kilo dus vond dat ik niks op de dansvloer te zoeken had. 't is met zoveel overgewicht toch minder charmant, hoe je't ook wendt of keert.
Maar inmiddels zo'n 38 kg. afgevallen dus het 'mocht' nu en ik ben helemaal verslaafd, naast de paardjes is dit echt m'n 2e passie.