En zo verandert je hele leven in één klap..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

blauw00gje

Re: En zo verandert je hele leven in één klap..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 11:22

Wat fijn dat het huis verkocht is! Ik hoop dat de stress toch mee gaat vallen.
Als alles achter de rug is zal de verwerking wel wat sneller gaan :(:)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 11:28

Och, wij hebben ook pas na 3 jaar boven kunnen slapen... dat is wel te overleven hoor als je beneden nog ergens ruimte hebt? :)

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 11:32

Heel erg veel sterkte met alles, het komt vast allemaal goed!

Joukje_04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 11:51

Dorus schreef:
chocobroodje schreef:
Oh geen idee, ik kwam ze tegen toen ik een container zocht voor de paarden. Dacht toen al goh als je ooit een tijd moet verbouwen is dat best handig...

Zeker, maar dan moet je dus even langs de gemeente voor een vergunning. Vaak willen ze die wel een geven voor een beperkte tijd, zeker als je in het buitengebied zit en er toch meer ruimte is en het minder overlast veroorzaakt voor buren.

Als er echt geen slaapplaats of niks is dan is een dergelijke cabine of een (sta)caravan waarschijnlijk wel een goede tussenoplossing. Alleen moet je dan even met de gemeente overleggen over wat kan en mag, aangezien dit aan regels gebonden is.

Dan moeten het er meerdere worden, mijn ouders snurken allebei en mijn broertje kan er ook wat van. Doei nachtrust :7
Mijn vriend zegt dat ik dat niet of nauwelijks doe

Joukje_04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 11:52

pmarena schreef:
Och, wij hebben ook pas na 3 jaar boven kunnen slapen... dat is wel te overleven hoor als je beneden nog ergens ruimte hebt? :)

Er is een klein kamertje waar de schoorsteen zit, die moet ook gedeeltelijk worden verbouwd.. Dan is er het miniwoonkamertje waar mn oma de hele tijd zit en de badkamer. De keuken wordt dan ook verbouwd. Dat wordt een paar weken bij paardlief vertoeven :Y) .

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 12:06

Joukje_04 schreef:
Dan moeten het er meerdere worden, mijn ouders snurken allebei en mijn broertje kan er ook wat van. Doei nachtrust :7
Mijn vriend zegt dat ik dat niet of nauwelijks doe

Je kan ook bij je paard in stal gaan liggen, maar of je daar nou zo vrolijk van wordt....

Overal is een oplossing voor, maar je moet niet te zwaar tillen aan tijdelijk ongemak. Ik betwijfel overigens of de gemeente toestemming geeft voor drie caravans, omdat er mensen snurken. Die zullen ook zeggen "doe het er maar even mee, jullie willen verbouwen".

Joukje_04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 12:19

Klopt, dat denk ik ook niet.. Vandaar ook nog al ongerustheid over hoe het straks moet.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 12:22

Dat valt allemaal vanzelf wel op z'n plek. Ik denk dat je je nu druk maakt om zaken die allemaal reuze mee gaan vallen.

Joukje_04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-13 11:38

We 'wonen' inmiddels al 1,5 week op stal. Tis goed te doen, al is de caravan soms wel een beetje koud.

Lieset23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:51

Fijn dat jullie er wonen. Ik hoop dat je snel in de echte woning kunt. Sterkte met de kou (extra kleding? fleecedekentje? enz enz)

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 14:16

Ik heb net je topic gelezen.. Wat een ongelooftijk heftige tijd zeg, ik denk dat je oom heel erg trots op jullie is. Veel sterkte en hopelijk kun je snel in het huis..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 14:34

Zo die last is van julie schouders , het is even bikkelen met deze temperaturen maar komt wel goed!

Lieset23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 21:16

Hoe gaat het nu met de verbouwing?? En alles er om heen?

Joukje_04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-14 21:25

Oh wat lief, nog een trouwe volger!

Wel aardig gewend nu. De bouwvakkers (ik noem ze Itchy en Scratchy :P ) zijn al een goed end op weg; de muren van de kamers staan en een groot gedeelte van de isolatie en bedrading is ook klaar.

Ik ben behoorlijk gewend in de caravan, kan me eigenlijk niet meer voorstellen hoe het zou zijn in het huis zelf :+ .
Paarden aan huis is echt heerlijk! Ik rijd naast mijn studie nog 3 andere paarden voor mensen op stal en kan zelf indelen wanneer ik dat doe (meestal tussen studeren door).
Tis iets lastiger voor mijn ouders, vooral mijn vader begint wat op zijn tenen te lopen. Hij werkt fulltime en als hij thuiskomt moeten de paarden worden gevoerd, is het etenstijd, daarna zijn er altijd dingen die nog moeten worden gedaan (afwas, klusjes etc) en 21.30 moeten de paarden weer voer hebben (hij voert in de hal, moeder in de schuur). Daarna is het een kwestie van brood smeren voor de volgende werkdag en naar bed. In het weekend moet hij in de ochtend helpen in de stal (of mijn moeder, of mijn tante heeft een uitslaapdag in het weekend), mijn moeder werkt in het weekend dus moet vaders helpen op stal, boodschappen doen etc.

Drukdrukdruk dus. Ik heb al mijn tentamens gehaald met (zeer) ruime voldoendes, dus dik tevreden. Inmiddels nog een instructrice gevonden waarmee we ook sprongen vooruit gaan. Afgelopen wedstrijd voor het eerst gestart in het M1 tussen de paarden en direct winst! Daar waren we al 1,5 jaar dik voor aan het knokken tussen de pony's.
Het tweede semester is afgelopen week begonnen. Ik kijk veel colleges terug, dat scheelt reistijd.

Lieset23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 09:00

Allereerst mag je trots zijn op je zelf dat je alle tentamens zo goed hebt afgesloten.

Lijkt me in jouw situatie ook lekker om de paarden aan huis te hebben. Jammer dat je vader wat op zijn tenen loopt maar als ik zie wat zijn schema is val ik al om. Heeft hij ook een rustdag?? Of gaat hij elke dag maar door.

Leuk dat het met je in het M1 zo goed gaat. Mijn dochter rijdt ook met een forse E-pony tussen de paarden in M1. Is voor knollie toch best lastig mede omdat hij niet de bouw heeft van een paard. Zijn achterkant is behoorlijk wat hoger dan de voorkant. Maar goed doortrainen en maar zien hoever het gaat komen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 09:10

Fijn dat de verbouwing opschiet, wel naar dat je vader op z'n tenen loopt.
De ervaring leert dat ie dat niet vol gaat houden.
Daar moeten jullie op termijn misschien een oplossing voor gaan verzinnen, want dat gaat 'm opbreken.
Een dagje vrij is niet zomaar in te lassen tussen de paarden.
Misschien een idee om zo'n gepensioneerd mannetje die zoeken vaak nog iets om handen om die voor bijv. de zaterdag te laten komen en een dag doordeweek, dat voert de druk wat af.

Super dat je desondanks alles je tentames zo goed afgerond hebt. proficiat.

Ben me alleen aan het bedenken waarom itchy en scratchy :D

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 12:44

fijn ts.. zo te lezen alles al aardig op de rit. behalve dat je vader zichzelf inderdaad voorbij loopt.
is daar innd geen andere oplossing voor? hangt ook van de financiele situatie af natuurlijk.
maar iemand die 2 dagen per week de paarden doet of zo?

Joukje_04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-14 13:53

Mijn moeder en tante doen de paarden overdag. Iemand inhuren is qua financiën niet te doen, helaas. We hopen dat de verbouwing snel klaar is, dan is er ook weer meer rust.

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 15:30

Hopelijk schiet de verbouwing een beetje op en hebben jullie snel wat meer rust! het is ook niet niks wat jullie allemaal hebben moeten doorstaan!

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 15:37

Misschien krijgt vaders wat meer rust als huis af is, jullie hebben je door ellende moeten slepen en als rust wederkeert ( zo is onze ervaring, wij kennen ook soortgelijke situaties) en je in je huisje slaapt en een routine hebt.. daalt er weer rust neer.
Zijn er geen jongere meiden in de buurt die wat klusjes kunnen overnemen in ruil voor uurtje rijden of iets? geen idee of dat mogelijk is?
Ik stond op mijn 12de al een zomer hooi te keren met de hand op de velden om in het najaar lessen te krijgen ;-).

ik heb heel veel respect voor jullie, familie is sterk samen... ik wens jullie alle goeds en moois in de toekomst!

Joukje_04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-14 18:14

We hebben nagenoeg geen rijpaarden meer; ik heb mijn haflinger, moeders fries moet nog doorgereden worden, een friese merrie met OCD en een twenter kwpn die nog lekker veulen mag zijn. Verder alleen pensionstalling. In ruil voor les is helaas dus geen optie. Daarnaast gaat het vooral om voeren (toch erg verantwoordelijk) en dingen repareren, dat kunnen mijn moeder en ik nu eenmaal niet :P .
We komen er wel doorheen, ik hoop echt dat het rustiger wordt voor hem.

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 18:21

hihi, ik ben bijna 40 en kan alles zelf, mijn man heeft 2 linkerhanden ;-).. vaak is het gewoon kwestie van doen, vooral met zulke dingen.. ik ga zelfs mijn 2 stallen zelf metselen ... nog nooit gedaan.. ik denk gewoon dingen aanpakken en dan leer je het vanzelf ;-). wij wonen op een boerderij ook en je bent nooit uitgewerkt, ik weet er helaas alles van... mijn man werkt zoveel dat hij ook gewoon geen tijd heeft om nog eens te gaan klussen of wat ook... dus ik moet veel zelf doen ( en vind ik ook leuk hoor!)
Succes met alles samen, nogmaals, enorm veel respect voro jullie als hardwerkende mensen die alles draaiende proberen te houden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 18:28

Ik hoop ook dat hij wat rust krijgt , zal wel een flinke klus zijn alles opknappen..

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 18:34

Hier nog een stille meelezer, was blij verrast weer een update te lezen! Ik vind jullie echte doorzetters. Alleen een beetje jammer dat je vader op z'n tenen loopt, als hij straks uit de running raakt, heb je een probleem... is er niks met de pensiongasten te regelen? Een kleine stalhuur-vermindering in ruil voor een staldienst bijvoorbeeld? Of makkelijkere manieren zoeken: met hooinetten gaan werken die vantevoren al klaargelegd worden bijvoorbeeld, die dan alleen nog even opgehangen moeten worden. Een hooikar aanschaffen waar vantevoren de juiste porties al op klaargelegd worden, kwestie van "over de boxdeur gooien" of wat maar mogelijk is bij jullie? Een vriendin dioe in het weekend wel eens wil helpen. Voordat hij een burnout krijgt... Kun jij zelf geen voerbeurt overnemen 's avonds, of een dag in het weekend overnemen?

Het repareren kun je echt leren ;) Gewoon eens doen, dan zul je opkijken hoe ver je komt!

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 18:44

Kom je topic nu pas tegen, maar wat een heftige periode heb jij voor je kiezen gehad! (en nog steeds)..
Knap hoe jullie je erdoorheen slaan!
Hoe is het nu met de verbouwing en de paardjes? Alles weg wat weg moest?