Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Dan klinkt het al weer heel anders.
Ik kocht laatst in Nederland een fles Beerenburg bij de slijterij en werd natuurlijk naar m'n ID gevraagd (ik was daarvoor langs mijn oude school gefietst, rugtas mee, enzovoort). Geen probleem, maar na het zien van mijn rijbewijs verontschuldigde de man zich, 'dat hij het bij vrouwen moeilijk te zien vond'. Terwijl- het is toch compleet nodeloos dat een verkoper zich verontschuldigt na controleren? Ik ben ook nog maar 18, ze hebben het volste recht me te controleren. Vind het erg jammer dat sommige mensen dan ook zo negatief reageren, je weet gewoon dat er steeds beter gecontroleerd wordt en dan is het een kleine moeite om zo'n pasje mee te nemen, toch?
zap schreef:Ik ben een keer helemaal verrot gescholden, omdat ik geen drank wilde verkopen. Het was een stel, waarvan de jongen duidelijk oud genoeg was, maar het meisje zag er erg jong uit en had ook geen ID bij zich. Ik haal mijn baas erbij (ik ga niet eens meer in discussie) en hij heeft de flessen afgepakt en weggezet. Toen de baas vervolgens weer weg was, kreeg ik me toch een lading over me heen van die jongen. 'Naaistreek zus, poedersuiker zo en ik weet wie je bent etc.' Het meisje daarentegen maakte er niet zo'n drama van en snapte het. Vervolgens begon die jongen ook tegen haar te schelden, arm kind.
Ik snap dat soort gedrag gewoon echt niet hoor. Het was dat ze de rest al hadden afgerekend, maar anders hadden ze mooi zonder spullen de winkel kunnen verlaten.
Jans schreef:Ik had altijd een briefje bij mijn kassa hangen met daarop "mensen uit .... worden dit jaar 16."
Vind legitimeren goed, ik maak er zelf ook altijd een "grapje" van als iemand het aan mij vraagt. Ik zal nooit chagrijnig reageren, weet hoe het voelt voor zo'n caissiere
mieske schreef:Net ging ik sigaretten kopen en benzine betalen bij het tankstation om de hoek..
Ik moest even zoeken welke sigaretten ik moest hebben, omdat ik zelf niet rook![]()
Mag ik je legitimatie bewijs zien vraagt de medewerkster...
Ik ben 32 mevrouw![]()
"oh, sorry" zei een rood wordende medewerkster...
Aan de ene kant voel ik mij gevleid dat ik geen oude kop heb, maar kom op, ik ben 32, zie er niet uit al 16![]()
AAAAAAAAAAAAAAAhhh
Sorry voor het onnodige topic, maar moest het toch even delen
)