Uitgemaakt met vriend, kan hij dit eisen van mij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 21:02

Mowoah schreef:
Dit verhaal doet me denken aan het meisje en de jongen met de siliconenborsten.

De jongen had het meisje siliconenborsten kado gedaan, omdat hij dat mooi vond. Toen het uit ging heeft hij geëist dat het meisje hem het geld voor de operatie zou terug betalen. := Jammer maar helaas, het meisje mocht haar siliconen houden en de jongen mocht in zijn sop gaar koken. :D

Ik zou je ex lekker negeren. Hij heeft geen poot om op te staan namelijk!

Wat een cadeau ook _/-\o_ Schatje, hier wat silliconentieten, staat je beter dan een nieuwe handtas :') . Moet mijn vriend toch niet proberen... :')

yvet31

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 21:04

poeeh dat hij dat durft te vragen,
gegeven is gegeven !

Roosch

Re: Uitgemaakt met vriend, kan hij dit eisen van mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 21:04

"Hier ex-schat, heb je de tieten terug waar je voor betaald hebt. Enjoy. "

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 15:46

Dus... :')

't Is maar wat je graag cadeau wilt krijgen. :+

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 15:55

Roosch schreef:
"Hier ex-schat, heb je de tieten terug waar je voor betaald hebt. Enjoy. "

:')

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 16:08

Ach, ik heb ooit ook zo'n lijstje onder ogen gekregen en heb toen een tegenlijstje gemaakt, gegeven en erbij verteld: ga je dit werkelijk doorzetten, want dan telt mijn lijstje ook, of doen we of dit niet gebeurd is? Uiteindelijk vond zijn bankrekening het fijner om te doen of het niet gebeurd was ;)

X_Sam_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 20:40

Ik weet ff niet zo snel hoe ik *update* in de topic titel moet zetten, maar het loopt een beetje uit de hand nu met de vervelende ex...

Woensdag avond heeft de broer van me ex me bedreigd op het werk dat hij het geld persoonlijk wel even komt ophalen en dat hij mij en mijn moeder wat aandoet als ik het niet heel snel terug geef, terwijl ik bewijs heb op facebook dat hij het niet terug wilde toen het nog aan was, dat schrijft hij letterlik, maar nu het uit is hoef ik het dan toch niet terug te geven als hij dat gezegd heet toen het nog aan was, kan hij me wettelijk iets maken???? :?

Please help me!!

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 20:43

Ik was stille meelezer maar als je bedreigd word en het zo uit de hand (dreigt) te lopen... Bel de politie. Lijkt me reden genoeg om even een goed gesprekje te gaan voeren met oom agent, zowel de broer als je ex. Dit gaat toch nergens meer over... En aan de andere kant...ook wel een beetje zwak van je ex om zijn broer langs te sturen... Zelf niet mans genoeg?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 20:44

Nee!!!
Natuurlijk niet, wat een belachelijke toestand! Naar de politie en aangifte doen van bedreiging.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 20:44

Nee, hij/ze kunnen je niets maken meid. En wat die broer heeft gedaan kun je zien als een dreigement eventueel. Maar zelf zou ik zeggen laat je vooral niet bang maken want dit is waar ze nu dus op uit zijn dat jij bang wordt.

Immers ''blaffende honden bijten niet'' denk dat dit pure bangmakerij is.

Mocht ie daadwerkelijk bij je voor de deur staan? Doe dan vooral heel normaal en blijf kalm en rustig maar houd je telefoon met 112 onder de knop voor mocht ie doordraaien je direct de politie kan verwittigen.

Zielige figuren zeg bahbah blijkbaar niks beters te doen als een normaal leven te lijden.

X_Sam_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 20:45

Volgens mij hoeft m'n ex zelf het niet eens zo nodig terug, ik vond vorige week zaterdag nog ee briefje in mijn zak da hij me terug wil :O maar dacht het dus echt niet!
Zijn homo broer had altijd al een hekel aan mij en nu grijpt ie zijn kans lijkt wel...

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 20:45

Om het begin van je topic moest ik erg lachen.. Hij wil het geld terug voor de pizza die hij voor je gekocht heeft :') :')

Maar nu is het niet leuk meer, als zijn halve familie jou aan het bedreigen is. -O- Weten jouw ouders van deze situatie??

X_Sam_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 20:47

Zaina schreef:
Om het begin van je topic moest ik erg lachen.. Hij wil het geld terug voor de pizza die hij voor je gekocht heeft :') :')

Maar nu is het niet leuk meer, als zijn halve familie jou aan het bedreigen is. -O- Weten jouw ouders van deze situatie??

Ik woon alleen met m'n moeder dus als hij voor de deur staat hebben we en probleem, maar ze weet er van en heeft gelijk een extra slot op de deur laten zetten...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 20:49

Wat een flapdrol, nu zou ik al zeker niets meer terug geven 8)7 .

Kan hij je wettelijk iets maken? Volgens mij heeft hij nog eerder kans dat hij zelf een boete krijgt voor het onnodig tijd verspillen van politieagenten voor een dom "mijn vriendin heeft het uitgemaakt en ik wil nu wraak boehoehoe"-spelletje dan dat jij hier ook maar enige last van gaat krijgen. Hier gaan ze zich echt niet meer bezig houden.

Hoe groot acht jij de kans dat die broer of iemand anders écht iets gaan doen? Als je concrete bedreigingen hebt ontvangen (sms/mail) of getuigen hebt (op je werk bv) eventueel melden, dan zijn ze op de hoogte en voor de rest vooral uitnodigen om maar naar de politie te gaan met het verhaal dat mijnheer geld heeft uitgegeven aan zijn vriendin en nu wil hij het terug want het is uit, kan hij zich daar nog eens belachelijk maken.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 20:51

Maak dan alvast preventief melding van het dreigement. Als er daadwerkelijk wat gebeurd is er al bewijs van bedreiging. Maar ik zou sowieso al aangifte doen. En dan nog niet eens met in me achterhoofd hebben wie die broer wel niet denkt dat ie is dat hij denkt dat het hém iets aangaat wat er met het geld van zijn broer gebeurd. Dat is toch echt niet aan hem maar aan je ex. Doet hij geen moeite? Dan pech gehad. Heeft ie sowieso wel maar toch... Als hij al iets wil moet ie dat zelf maar met je gaan regelen en geen mannetjes op je af sturen als een laffe z*k.

littlegun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 20:53

Ik zou de sms'jes en de berichten op facebook goed bewaren.
En ermee naar de politie gaan.
Echt niet normaal hoe jouw ex en z'n familie zich gedragen.
Dat hoef je echt niet zomaar te nemen!

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 20:54

X_Sam_X schreef:
Zaina schreef:

Ik woon alleen met m'n moeder dus als hij voor de deur staat hebben we en probleem, maar ze weet er van en heeft gelijk een extra slot op de deur laten zetten...

Om op zijn niveau te blijven, kan jouw moeder zijn moeder niet even bellen om te zeggen dat ze mogen stoppen met deze onzin?

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 10:19

Ik zou in ieder geval even naar de politie gaan hiermee. Ze alles smsjes / facebookberichten e.d. geven. En dat ook even aan die broer laten weten.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 10:34

Ik zou ook aangifte doen bij de politie, dan weten ze gelijk dat jij het niet pikt hoe hun met jou omgaat.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 10:57

ik zou ook absoluut de politie inlichten , met hen even overleggen of dat direct een aangifte moet zijn(gevoelsmatig zeg ik ja :j ) of eerst een melding, maar absoluut mee naar de politie stappen want dit is gewoon belachelijk.
maar wettelijk gezien kan je ex je echt niets, maar dan ook niets maken :n
dit komt gewoon echt over als puberaal gedrag "ik krijg mijn zin niet, dus dan maar echt goed dwarsliggen"
en dan gaat zijn broer zich er ook nog tegen aan bemoeien...hoe oud is die? hij gedraagt zich in ieder geval als een klein kind... idioot gedrag.

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 11:02

Idioot gedrag of niet, TS en haar moeder voelen zich erdoor geintimideerd. Zij hebben er last van. Dus iets aan doen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 11:12

Dit gaat te ver. Ik zou aangifte van bedreiging doen door zijn broer bij de politie.

Daarnaast dan gelijk het hele verhaal daar neer leggen hoe het zover is gekomen. Maar absoluut aangifte doen! Ze kunnen nu er misschien nog niets mee maar mocht het toch mis gaan dan sta je bij de politie genoteerd en zijn ze er vaak veel sneller als je belt!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 11:17

Politie bellen, aangifte doen van bedreiging / stalking, al zijn pogingen contact met je te zoeken bijhouden maar nergens op in gaan, dan sta je sterk als het zover moet komen dat je een straatverbod aan moet vragen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 11:18

MarjaG schreef:
Idioot gedrag of niet, TS en haar moeder voelen zich erdoor geintimideerd. Zij hebben er last van. Dus iets aan doen.

Inderdaad, duidelijker uitleggen kan niet :)
TS...gewoon melden bij de politie. En dit dan even fijntjes meedelen aan je ex.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 11:30

Stille meelezen hier, TS doe aangifte bij de politie, zsm. Mocht je er geen aangifte van willen maken, zorg dan dat het een melding is waarvan de politie weet wat er speelt, zij kunnen op deze manier extra surveilleren in jouw buurt en weten dan zodra er een telefoontje komt wat er aan de hand is ben hoe ze moeten handelen.

Om een raar gokje te wagen heb ik het idee dat jouw ex uit niet zo'n lekker milieu komt.. Ik vind het heel vreemd dat hij over dit soort dingen problemen gaat maken, voor hem is het misschien veel geld, maar dit had hij zich ook prima kunnen realiseren toen hij de spulletjes cadeau deed :=