Zijn jullie blij met jullie voornaam?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 10:05

Ik noemde een vriendin die Denise heette altijd Dé , of Dre :') maar dat is weer iets anders :P

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 10:19

Pienie_ schreef:
1234 schreef:
Ik ben wel tevreden met mijn naam :P Ik heet Lynn en krijg nog steeds van veel mensen te horen dat het zo'n mooie naam is :D Werd vroeger veel op gerijmd :+ Niet altijd even leuk, maargoed.
Je hoort de naam nu alleen wel steeds vaker. En het wordt heeel vaak verkeerd geschreven op alle mogelijke manieren, of mensen denken dat het een afkorting ergens van is. (linda oid) Krijg ook vaak de vraag of ik Engels ben, aangezien het een Engelse naam is :o maar ben toch echt 100% hollands :P

Ik heb een Lynn in mijn klas ! En mijn vriendin van ponyclub heet Linn , mijn moeder noemt haar altijd Linnetje spinnetje :')

Ja de naam komt steeds meer voor, vooral bij de jongere generatie :P toen ik net geboren was, kwam je die naam bijna niet tegen. Ik kreeg ook altijd lynn spin te horen vroeger. Er is veel op te rijmen xD nog steeds hoor ik soms dingen die ik nog nooit gehoord had xD (qua bijnamen en rijmen)

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 10:24

Mijn roepnaam is A.scha. Wordt vaak verkeerd geschreven en soms ook verkeerd uitgesproken. Daarbij heb ik nog 2 namen A.ncilla J.anique. Ben met alles wel tevreden hoewel ik net als velen vroeger het verschikkelijk vond. Mijn achternaam is van E.rven. Daar wordt bijna altijd een W voor geplaatst.

Heb niet echt een reden tot klagen. Ik wordt vaak geroepen als Asj. Nooit gepest oid met mijn naam, kan eigenlijk ook niet echt bedenken wat erop kan rijmen oid.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 10:26

Ik heet r.oby

Dit hoor je zelden. Vind het best leuk die naam alleen vaak denken ze dat ik een jongen ben.

ElenaJuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 10:28

Ik heet Elena, vind het wel een oke naam, valt ook niet echt iets op te rijmen volgens mij.
Word alleen wel vaak Helena of Eline genoemd :')

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 10:28

Mijn naam is Tessa. Niet echt origineel, maar ben er wel blij mee! Er rijmt vrijwel niks op dus pesten kan je er ook niet mee. Vrijwel iedereen noemt me Tess. Als iemand Tessa zegt betekent dat meestal dat ik iets fout heb gedaan := Verder valt mijn naam bijna niet fout te spellen en is hij in veel talen uit te spreken. Kortom, in combinatie met mijn wél originele achternaam ben ik erg blij met mijn naam!

Edit: Mijn broertje, zusje en ik hebben trouwens expres een tweede naam gekregen zodat we onze naam konden veranderen als we niet blij waren met deze. Mijn tweede naam is Rowena. Ook niks mis mee :)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 10:34

S.askia, rijmt niks op, kun je dus ook geen flauwe grappen over maken :')

Iedereen noemt me S.as, kan ik best mee leven :')
Alleen als ik iets verkeerd heb gedaan noemen ze mij S.askiaaaaaaaa (met een dreigende intonatie op de A :+ )

Rijsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 10:34

Ik heet Kim, ook erg blij mee. Wordt vaak Kimmetje of Kimmie genoemd maar dat is al zo bekend dat ik daar ook op reageer.
Vind het wel jammer dat ik geen 2e naam heb. Heb nu alleen een achter en een voornaam. ;)

luuntje

Re: Zijn jullie blij met jullie voornaam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 10:44

Mijn naam hoor je niet vaak I.ndra.
Past helemaal bij mij.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 10:51

Ik heb even gezocht of er al een Danielle in het topic is, maar kon niets vinden. Tja, ik weet niet, ik vind Danielle geen bijzonder mooie naam, maar ook niet heel verschrikkelijk ofzo. Met mijn naam ben ik niet gepest, ik had een bril en dat is leuker pesten natuurlijk :roll: Afkortingen te over natuurlijk "Daan, Daantje, Daniel." Alleen Daniel vind ik geen fijne afkorting, zo jongens achtig. Vind Danielle sowieso al niet echt vrouwelijk, wat dat betreft had ik liever een naam eindigend op een a gehad. Maar ik kan er verder best mee leven hoor ;)

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 10:55

Ik ben eigenlijk heel blij met mijn naam: Lonneke :) Het is een naam die je niet zo vaak hoort. Meestal wordt het afgekort naar Lon :D

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 11:02

Ik ben wel blij met mijn naam. Bejanke. Vroeger niet echt mee gepest, terwijl juist nu de volwassenen er flauwe grapjes over maken en denken dat ze reuze origineel zijn. Wanneer iemand mijn naam schrijft of uitspreekt is het standaard fout. Mijn naam komt ook nog eens niet tot nauwelijks voor.
Laatst bijgewerkt door Rienn op 06-02-13 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 11:06

Ik heet Fleur (en ik ben verbaasd dat ik de 1e Fleur ben die hier in dit topic reageert :P)
Maar ik vind het op zich een leuke naam, kort en simpel wat wel bij mij past.. Alleen jammer dat ik niet de enige ben die zo heet, al is de grote golf Fleurtjes toch een jaar of 10 jonger dan ik, m'n moeder hoorde de naam voor het eerst toen ze een jaar of 19 was, en had toen besloten dat als ze een dochter kreeg die dus zo ging heten :)

makkie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 11:59

hahah ik vind lonneke juist wel erg (ik heet ook zo)
maar wat een rijmen ik er al op gehad!!
en dan willen ze mijn naam verkleinen
oke lon lonnie gaat nog wel maar probeer achter lonneke nog eens tje te zetten en spreek het dan uit!!
juist lonneketje mmmmmm
ach nu ben ik er aan gewend maar moet me vaak meer dan 1 x voorstellen en nog (vooral allochtonen mensen) noemen me nolleke of nonneke en dan moeten ze zelf lachen want ze vinden het raar!!
nu laat ik het zo ik luister gewoon overal naar hihi

en ik werk met kinderen
laatst zei een moeder tegen haar zoontje ga maar bij lonneke een snoepje halen.
komt dat mannetje naar mij en zegt ik zou graag een ballon en een snoepje willen.
ik zo een snoepje heb ik wel maar een ballon niet
mannetje in tranen want hij had verstaan ga maar een ballonneke en een snoepje halen!!!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 12:00

Leuke namen komen hier voor zeg !
Ik ben blij met zowel m'n voornaam als m'n achternaam, vroegâh vond ik m'n achternaam wat lastig. Ik heet Engelen van de achternaam :o Maar nu, ik ben blij met W.endy En.gelen :D

Die puntjes zijn er voor om het google niet te makkelijk te maken :')

Astridhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 12:38

Astrid_Brann schreef:
Ik heet Astrid en ik ben dik tevreden met mijn naam :D

Alleen blijkbaar is het moeilijk om het te onthouden, want vaak wordt ik in plaats van Astrid Ingrid, Esther of Agnes genoemd..
Snap d'r niets van :')
Of ze maken er Astrit van.

Ja inderdaad!! Ik heet ook Astrid en er zijn inderdaad mensen die me Esther of Agnes noemden -O-
Astrit heeft nog nooit iemand geschreven sinds de basisschool, gelukkig.
Ik ben er wel tevreden mee, het komt niet heel vaak voor.. mijn achternaam namelijk wel! En mijn 2e Naam is Michelle, hoewel dat ook wel bij me past en het een leuke naam is ben ik blij dat ik Astrid ben, want ik ken zoveel Michelle's!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 12:41

Ja hoor, ik ben zeker blij met mijn naam! Bente. Zou niet weten hoe ik anders zou moeten heten :') en je hoort het ook maar zelden (de meeste mensen kennen het of helemaal niet, of ze kennen alleen de Nederlandse versie, Benthe. Het origineel is Scandinavisch).

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 12:41

Mijn naam (P.aulien) vind ik prima, alhoewel ik vaker bij mijn afkorting (P.lien) wordt genoemd. Maar heel veel mensen schrijven het standaard als P.auline, zo gek want die laatste -e hoor je helemaal niet :?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 12:43

Plien91 schreef:
Mijn naam (P.aulien) vind ik prima, alhoewel ik vaker bij mijn afkorting (P.lien) wordt genoemd. Maar heel veel mensen schrijven het standaard als P.auline, zo gek want die laatste -e hoor je helemaal niet :?

Misschien omdat de naam Pauline vaker voorkomt? Ik ken die versie iig beter.

kYliieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 12:46

Mijn naam Kylie ( van Kylie minoque ) erg moeilijk uit te spreken en te schrijven voor iedereen.
Bijna nooit iemand die mijn naam in 1x goed schrijft meestal schrijven ze kaylee kayleigh kely of weet ik wat

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 12:50

Yep, mijn naam komt niet zo vaak voor :D en ik vind dat wel leuk.
Als ik hem al tegen kom is het vaak een hond of zelfs een paard 1 keertje en iemand bij de Appie Heijn hier in het dorp heet het hetzelfde.
Heb totaal geen moeite ermee.

Bij de keuze van de namen voor onze kids hebben we ook gekeken dat je er geen flauwe, voor de hand liggende scheldwoorden op kon bedenken.... maar uit ervaring vroeger weet ik zelf dat als ze willen ze toch wel iets vinden om je mee te pesten }:0

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 12:52

Mijn roepnaam is Sandra. Vroeger vond ik dat maar niks, inmiddels vind ik het wel ok. Beetje jammer dat mijn naam "officieel" Alexandra is. Vind ik een beetje te kak voor mezelf. Doet me aan dure dames met porseleinen theekopjes denken. Terwijl ik meer van een grote mok melk ben :D

Mijn zoon heet Roene. Hoor je niet vaak, maar klinkt toch lekker Nederlands en ik vind t een stoere naam.

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 12:55

Ik heb Naomi..
Vind ik een prima naam hoor! Enige wat er vaak is dat mensen vaak naomie schrijven ipv naomi daar irriteer ik me wel eens aan haha..
Me vader noemt me van kleins af aan al noompie (das ook de enige die dat mag :P ).. en vrienden zeggen eigenlijk altijd naoom.

loeloemoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 12:57

Ik ben er nog niet over uit of ik blij ben met mijn naam. Ik heet namelijk Pam.
En je zegt ook echt Pam, geen Pem op pemela oid ( wat 9 van de 10 x wel gebeurt ).
Ik nou wel graag een tweede naam hebben gehad, dan had ik nog een keuze.
Op Pam kan wel veel gerijmd worden, maar daar stoor ik me allang niet meer aan.

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 12:57

Mijn roepnaam is Inge. Ben er wel blij mee, er kunnen geen rare bijnamen van worden gemaakt. Enige wat ik te horen kreeg was 'inge kan goed zingen'. Heel grappig ;)