Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Birgit__ schreef:Wat leuk dat je net terug bent van Australië! Ik zit zelf heel erg te twijfelen over de tijd. Denk aan ongever 8 weken, maar iets anders in me zegt dat ik minstens 6 maanden moet gaan om al het moois te ontdekken, de tijd te kunnen nemen en om wat werkervaring daar op te doen... Grote twijfel dus.
Marley schreef:Voor degene die voor pensioen sparen, gebeurd dit niet bij jullie werkgever?
Ik bouw namelijk pensioen op en twijfel weleens of ik daarnaast niet ook nog voor pensioen bij moet sparen
Voor degene die nog thuis woont de tip om geld op een spaarrekening te zetten voor een huis. Hypotheken worden steeds moeilijker te krijgen en het is dus echt in je voordeel om een deel zelf al te hebben.
Heb ik nooit gedaan en nu spijt van haha want wij zijn nu als een dolle aan het sparen omdat we besloten hebben van huur naar koop te gaan. Maar de hypotheken zijn erg veranderd op t moment
First_Unique schreef:Marley schreef:Voor degene die voor pensioen sparen, gebeurd dit niet bij jullie werkgever?
Ik bouw namelijk pensioen op en twijfel weleens of ik daarnaast niet ook nog voor pensioen bij moet sparen
Voor degene die nog thuis woont de tip om geld op een spaarrekening te zetten voor een huis. Hypotheken worden steeds moeilijker te krijgen en het is dus echt in je voordeel om een deel zelf al te hebben.
Heb ik nooit gedaan en nu spijt van haha want wij zijn nu als een dolle aan het sparen omdat we besloten hebben van huur naar koop te gaan. Maar de hypotheken zijn erg veranderd op t moment
Yep dat klopt, maar zoals ik nu zo hoor en vooral vanuit horeca is dat zeker geen vetpot.. Toen wij ons huis kochten moesten wij van die hypotheekadviseur de pensioenen onder de loep nemen en wij vinden het belangrijk om op de zaken vooruit te lopen (ja heel ver vooruit, nog 40 jaar te gaan haha) maar dat we iig later zeker goed zitten.. Dat was overigens ook het advies van die adviseur, mensen denken hier niet aan, vooral van onze leeftijd niet, maar zeker niet overbodig om nhet wel eens te doen en alles goed eens onder de loep te nemen! Maar dat is natuurlijk ieders keus!
First_Unique schreef:Oh chantalSmook, maar het is juist goed om nu gewoon voor je huis te sparen, als je een huis koopt reizen de kosten toch de pan uit, meer dan je eigelijk had uitgerekend.. En nu wij hier alles weer op een rijtje beginnen te krijgen sparen we zoveel we kunnen, meestal een €400,- per maand, de helft is dan voor pensioen en de andere helft mogen we gebruiken voor vakanties, leuke dingen en ik wil ook wat overhouden voor als er over een aantal jaar een babykamer ingericht moet wordendat gaat prima.. Maar daar kom je echt pas in als je echt op jezelf of samen woont of in ons geval een huis koopt.. Dan worden de zaken ineens anders..
Birgit__ schreef:Wat leuk dat je net terug bent van Australië! Ik zit zelf heel erg te twijfelen over de tijd. Denk aan ongever 8 weken, maar iets anders in me zegt dat ik minstens 6 maanden moet gaan om al het moois te ontdekken, de tijd te kunnen nemen en om wat werkervaring daar op te doen... Grote twijfel dus.