Waar sparen jullie voor?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 18:33

Wat leuk dat je net terug bent van Australië! Ik zit zelf heel erg te twijfelen over de tijd. Denk aan ongever 8 weken, maar iets anders in me zegt dat ik minstens 6 maanden moet gaan om al het moois te ontdekken, de tijd te kunnen nemen en om wat werkervaring daar op te doen... Grote twijfel dus.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 18:39

Een auto in de eerste plaats

En nu weer een nieuw speeltje, ik ga leren snowboarden en als het me echt bevalt na een tijdje komt er dus ook een:
snowboard ( bindingen, schoenen,... erbij )
nieuwe skibroek
skijas
skibril
nieuwe handschoenen die wél nog waterdicht zijn.

Nog wat sparen voor een wintersportreis naar het buitenland en tussendoor nog sparen voor kleine dingen zoals op stap gaan, schoenen, en mijn 'noodgevalspaarpot' even bijvullen.

corientjuhh

Re: Waar sparen jullie voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 18:40

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 18:42

Een gitaar. :D

eline1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 18:44

Op dit moment heb ik 2 spaarpotjes.
Eentje voor over een tijdje een zadeltje en andere toebehoren voor mn jonkie en wanneer het hard nodig is ook voor de medische kosten. De ander is voor een vakantie. Die gaat tot nu toe ook nog niet heel hard.

Wel gaaf om te sparen voor zo een grote reis! :)

Pienie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 18:47

ilovesil schreef:
-allerlei tekenmateriaal
-manga tekenboeken
-manga strips
-nagellak
-spullen voor mijn VZ paard
maar ik vind dingen boven de 10 euro al veel dus geef niet veel uit.....

manga is leuk ! teken ik zelf ook altijd :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 18:48

Rijbewijs :)

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 18:49

ik spaar voor een auto en trailer, terwijl ik pas na mn examens ga beginnen met lessen :')

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 19:31

Op dit moment spaar ik voor een goed gespekte spaarrekening :+
Alhoewel ik wel heel veel dingen heb die ik nog wil kopen, maar die heb ik niet echt nodig en zijn te duur om 'zomaar' te kopen...

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 19:48

Birgit__ schreef:
Wat leuk dat je net terug bent van Australië! Ik zit zelf heel erg te twijfelen over de tijd. Denk aan ongever 8 weken, maar iets anders in me zegt dat ik minstens 6 maanden moet gaan om al het moois te ontdekken, de tijd te kunnen nemen en om wat werkervaring daar op te doen... Grote twijfel dus.

Ik ben 1 volle maand gegaan. (kon niet langer helaas ivm werkcontract/appartement) Het jammere is in zo'n korte tijd dat je veel kosten hebt die je sowieso kwijt bent ongeacht hoelang je gaat(Vliegticket, afstanden afleggen door australie d.m.v. vluchten/bustickets etc. aanschaf spullen) en het eigenlijk voor iets meer geld veel langer kan blijven.
We hebben heel veel gedaan/gezien maar als ik het opnieuw zou kunnen doen had ik echt zeker wel langer willen gaan. Ik ben wel gehecht aan thuis dus een half jaar had ik denk ik niet gekund, maar ik zou zelf toch wel kiezen voor minimaal 3/4 maanden :) .

Michje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:35

Ik spaar voor:
* De overbruggingsperiode tussen het afronden van mijn opleiding (BBL) en het vinden van een nieuwe baan. Vriendlief verdient genoeg, maar hij hoeft niet op te draaien voor mijn werkeloosheid, dus wil hoe dan ook wat bij kunnen dragen, desnoods dus van mijn spaarrekening.
* Samenwonen als ik mijn diploma heb. Ga bij vriendlief wonen dan, maar we willen wat spulletjes nieuw kopen zodat het 'ons huis' wordt in plaats van alleen het zijne.
* Onze vakantie van de zomer.

Heb geen reuze bedrag op mijn spaarrekening staan, maar toch een lekker bedrag. Vind het prettig om wat achter de hand te hebben voor noodgevallen, dus blijf lekker alle kleine beetjes sparen die ik kan, zodat het niet op is na bovenstaande. Ben sowieso niet zo'n big spender.

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 23:38

Marley schreef:
Voor degene die voor pensioen sparen, gebeurd dit niet bij jullie werkgever?
Ik bouw namelijk pensioen op en twijfel weleens of ik daarnaast niet ook nog voor pensioen bij moet sparen :)

Voor degene die nog thuis woont de tip om geld op een spaarrekening te zetten voor een huis. Hypotheken worden steeds moeilijker te krijgen en het is dus echt in je voordeel om een deel zelf al te hebben.
Heb ik nooit gedaan en nu spijt van haha want wij zijn nu als een dolle aan het sparen omdat we besloten hebben van huur naar koop te gaan. Maar de hypotheken zijn erg veranderd op t moment :)

Yep dat klopt, maar zoals ik nu zo hoor en vooral vanuit horeca is dat zeker geen vetpot.. Toen wij ons huis kochten moesten wij van die hypotheekadviseur de pensioenen onder de loep nemen en wij vinden het belangrijk om op de zaken vooruit te lopen (ja heel ver vooruit, nog 40 jaar te gaan haha) maar dat we iig later zeker goed zitten.. Dat was overigens ook het advies van die adviseur, mensen denken hier niet aan, vooral van onze leeftijd niet, maar zeker niet overbodig om nhet wel eens te doen en alles goed eens onder de loep te nemen! Maar dat is natuurlijk ieders keus!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 23:42

First_Unique schreef:
Marley schreef:
Voor degene die voor pensioen sparen, gebeurd dit niet bij jullie werkgever?
Ik bouw namelijk pensioen op en twijfel weleens of ik daarnaast niet ook nog voor pensioen bij moet sparen :)

Voor degene die nog thuis woont de tip om geld op een spaarrekening te zetten voor een huis. Hypotheken worden steeds moeilijker te krijgen en het is dus echt in je voordeel om een deel zelf al te hebben.
Heb ik nooit gedaan en nu spijt van haha want wij zijn nu als een dolle aan het sparen omdat we besloten hebben van huur naar koop te gaan. Maar de hypotheken zijn erg veranderd op t moment :)

Yep dat klopt, maar zoals ik nu zo hoor en vooral vanuit horeca is dat zeker geen vetpot.. Toen wij ons huis kochten moesten wij van die hypotheekadviseur de pensioenen onder de loep nemen en wij vinden het belangrijk om op de zaken vooruit te lopen (ja heel ver vooruit, nog 40 jaar te gaan haha) maar dat we iig later zeker goed zitten.. Dat was overigens ook het advies van die adviseur, mensen denken hier niet aan, vooral van onze leeftijd niet, maar zeker niet overbodig om nhet wel eens te doen en alles goed eens onder de loep te nemen! Maar dat is natuurlijk ieders keus!

:j inderdaad dat is ook waarom ik graag wil sparen.. er is een poos geleden ter sprake gekomen dat ze het pensioensysteem van de zorg willen veranderen met wat er in de pot zit dat verdeeld word. Zit er meer in dan krijg je meer, zit er minder in *die kans lijkt me toch aannemelijker met de bezuinigingen* zou er dus minder uitgekeerd worden. Een appetlje voor de dorst lijkt me daarom niet zo verkeerd..
Maargoed ook zou ik ooit een huis willen kopen e.d. en daar is sparen ook fijn voor.. dus ach we beginnen maar gewoon ergens voor :')

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 23:49

Oh chantalSmook, maar het is juist goed om nu gewoon voor je huis te sparen, als je een huis koopt reizen de kosten toch de pan uit, meer dan je eigelijk had uitgerekend.. En nu wij hier alles weer op een rijtje beginnen te krijgen sparen we zoveel we kunnen, meestal een €400,- per maand, de helft is dan voor pensioen en de andere helft mogen we gebruiken voor vakanties, leuke dingen en ik wil ook wat overhouden voor als er over een aantal jaar een babykamer ingericht moet worden ;) dat gaat prima.. Maar daar kom je echt pas in als je echt op jezelf of samen woont of in ons geval een huis koopt.. Dan worden de zaken ineens anders..

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 10:52

First_Unique schreef:
Oh chantalSmook, maar het is juist goed om nu gewoon voor je huis te sparen, als je een huis koopt reizen de kosten toch de pan uit, meer dan je eigelijk had uitgerekend.. En nu wij hier alles weer op een rijtje beginnen te krijgen sparen we zoveel we kunnen, meestal een €400,- per maand, de helft is dan voor pensioen en de andere helft mogen we gebruiken voor vakanties, leuke dingen en ik wil ook wat overhouden voor als er over een aantal jaar een babykamer ingericht moet worden ;) dat gaat prima.. Maar daar kom je echt pas in als je echt op jezelf of samen woont of in ons geval een huis koopt.. Dan worden de zaken ineens anders..

Maar in Heeze woon je helaas nu ook niet echt goedkoop :Y)

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 11:12

Wij willen graag een ukkie... dus we zijn mooi aan het sparen voor de babykamer

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 11:15

Ik spaar voor...

- een hartslagmeter voor m'n paardje
- de "schuld" die ik heb bij m'n ouders voor de aanschaf en 1e 3 jaar van m'n veulen
- een endurance zadel
- een camera voor in de trailer

Dus ik ben de komende jaren nog wel zoet.... :o

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 12:04

Wij hebben pas een huis gekocht.
dus sparen voor een heleboel!
voor onverwachte uitgaven (zo hebben we nu een kapotte douche)
in Juni gaan we trouwen, daar hebben we voor gespaard maar iets extra's is nooit weg.
we sparen voor een zakcentje voor onze huwelijksreis naar New York.
zulk soort dingen allemaal.

en als we eenmaal getrouwd zijn willen we toch ook wel snel kinderen, dus daar sparen we ook voor.

Ik persoonlijk spaar voor een Ring.
Waar wij onze trouwringen hebben gekocht heb ik een hele gave ring gezien.
deze wil ik erg graag hebben, maar kost wel over de 1000,-
dus dat is ook sparen!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 12:25

Birgit__ schreef:

Als je al het moois wil ontdekken kun je er beter een jaar of 5 naar toe gaan :)) !
Heb je er al eens over gedacht om er heen te gaan voor school of is dat totaal niet wat je wilt?

Zelf zou ik er het liefst gewoon gaan reizen en misschien een tijdje ergens werken, gewoon voor de ervaring.
Wat je ook doet, het kost je altijd meer geld dan je verdient volgens mij.

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 12:33

wij zijn hier ook druk aan het sparen..
in juli verwachten wij ons kleintje, en daar moeten we nog heel veel voor kopen ( dit is al gespaard).
over 1,5 -2 jaar willen we een groter huis met tuin..
en willen we op vakantie naar Florida..
ook willen we dat er een leuke buffer op de rekening staat..

OP dit moment stort is zodra salaris binnen is gelijk 100,- weg, en aan het einde van de maand alles wat over is..
mijn vriend stort vast bedrag per maand naar spaarrekening..
ook probeer ik te bezuinigen op boodschappen en andere kosten..

soms even vervelend maar het is voor een goed doel

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 12:36

Een reis naar Australië.. Wil eind van het jaar vertrekken voor een jaar..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 12:37

Australië gaat het nog druk krijgen met al die bokkers :D

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 12:44

Idd! Erg veel bokkers zijn aan er sparen voor Australië!

@Josien, met school naar het buitenland voor stage zie ik denk ik niet zitten. Ik denk dat ik het dan veel te druk heb met de stage, en dat je ook echt aan de plek gebonden bent. Ik wil graag meer zien en ook echt zelf de tijd kunnen nemen en zelf bepalen wat ik doe en wanneer.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 12:46

Eigen paard... duurt nog wel even aangezien ik nu geen inkomsten heb :\

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 12:47

"Nieuwe remblokken en Remschijven voor mijn auto en voor een eventuele vakantie.