Na 6 jaar revalideren opnieuw betrokken bij auto-ongeluk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 13:32

Niet iedereen wil er iets voor terug hoor, veel mensen niet.
Zelf kan ik moeilijk hulp aanvaarden. Ik roep altijd om het hardst dat ik wil en kan helpen, maar owee hulp vragen.....

Jij lijkt me ook iemand die graag dingen zelf regelt en niet van iemand anders afhankelijk wil zijn.
Soms kan je even niet anders, maar ook hierin is het verstandig niet over je grens heen te gaan.
Toch moet je soms even de ene grens over om erachter te komen dat de wereld wel doordraait en je weer binnen andere grenzen kan blijven.
Rust voor je lijf en in je koppie zijn belangrijk.

Ik ga wel mee in wat Quartel zegt, ze lijkt me een ervaringsdeskundige.

Is diegene die geen poep ruimt er weleens op aan gesproken?

Hou je taai!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-12 13:41

Ze staan bij ons met groepjes van 2/3 buiten en je moet dat zelf regelen. Wij hebben afgesproken allebei 1 dag in de week te doen. Ze staat er nu 8 maanden denk ik, en als ze het 5 x gedaan heeft is het veel. Ik vind het normaal niet zo heel erg. Spreek haar er wel regelmatig op aan, maar ze heeft steeds een andere smoes :(.

Ik ben idd niet graag afhankelijk van andere. Dop graag mijn eigen bonen. Precies wat jij zegt, ik help altijd, maar hulp terug aanvaarden doe ik niet snel. Hoewel dat nu wel redelijk gaat omdat ik weet dat ik weinig keus heb. Maar zoiets vind ik dan weer echt heel vervelend! Het is niet eens mijn troep maar die van mijn weigenootje :(

Ga der nu even heen (wacht op mijn lift :D) om naar de bult op zijn been te kijken. Hopelijk is die wat minder dik.
Laat de wei vandaag voor wat die is, dan heeft ze iig een kans om hem schoon te maken nav mijn smsje. Zal mij benieuwen, maar verwacht morgen een even zo gore wei aan te treffen eigenlijk.

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 13:46

Doe rustig aan en knuffel je paard even helemaal plat, dat zal je goed doen meis. Gewoon even samen alleen maar 'zijn'!

Als ik dichterbij woonde kwam ik je helpen!

Maflinger_S

Re: Na 6 jaar revalideren opnieuw betrokken bij auto-ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 14:11

babli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 14:59

Heel veel sterkte, ik heb er bewondering voor hoe jij hier allemaal mee om gaat!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-12 19:00

haha maflinger. Zou ik een oproep plaatsen hahaha. Ik herken mezelf er wel in, vind het ook echt niet erg om te doen.

Mijn paardje is geweldig :D. Heb denk half uur in de (vieze) wei met hem staan knuffelen en hij was heel lief en heel voorzichtig :D. Echt heerlijk om zo even lekker met hem bezig te zijn. De bult was opengebarsten dus dat is goed. Beentje verder dun, dus morgen maar weer kijken hoe het erbij staat.

Nu net weer wakker (was behoorlijk uitgeput en ben dan ook echt wakker geworden van mijn wekker :( )en zo meteen komt er bezoek met een schaal lasagna :D. Een keer goed eten zal me goed doen!

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 19:17

Oh da's goed nieuws Leo!! Hopelijk gaat het nu snel beter met hem!!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 18:18

Jeej! *\%/* mijn auto is zaterdag al klaar. Doodeng want ik moet dat ding dus naar huis gaan rijden! Maar goed ik moet er toch echt overheen/doorheen...

Verder vrijdag nog altijd in de benen maar het begint op te knappen nu. Rust is het sleutelwoord.
Paardje zag er ook goed uit vandaag en leek erg vrolijk en happy. En de wei was een stuk schoner. Niet schoon, maar schoner dus ik was al heel blij!

Fijne kerstavond allemaal!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-12 19:08

Kerst was vermoeiend en uitputtend, maar we hebben het overleefd.

Vandaag met de auto van een vriend van me zelf naar stal gereden.
Ik dacht alleen maar: straks rij ik hem total loss, straks rij ik iemand van de weg, straks rij ik iemand aan en zo in een cirkel. 1 vooruitgang dan weer wel, ik heb nu 2 x een klap gemaakt die ik niet had moeten overleven en ik denk nu eigenlijk voor het eerst niet meer, ik rij mezelf dood. (ja klinkt heel dramatisch maar zo werkt rijangst). Dus eigenlijk heb ik wel iets positiefs uit dit ongeluk kunnen halen, namelijk vertrouwen in de auto om mij heen dat deze mij toch behoorlijk kan beschermen.

Verder erg veel pijn op mijn borst sinds 2/3 dagen. Die was er vanaf het begin al, maar is sterk verergerd de afgelopen dagen. Even aankijken en anders morgen even de arts bellen toch maar.
Nek gaat redelijk goed, ben snel moe/misselijk/duizelig maar ik merk vooruitgang! Langzaam maar zeker krijg ik al iets meer uithoudingsvermogen.
Misschien volgende week een keer voorzichtig op mijn paardje gaan stappen.... Misschien he. We wachten af hoe het verloopt. Anders hopelijk toch wat longeren zodat hij weer wat beweging kan krijgen anders dan de wei, want dat vind hij maar saai zo zonder gras.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 19:47

Welke auto is er zaterdag klaar? Die rode?

Vandaag dus weer een mijlpaaltje bereikt met zelf auto rijden. Super.
Lekker dat ook je gezondheid langzaam iets beter wordt.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 20:07

Ja die rode :(. Maar wel gepimpt nu! Maar wel nog altijd rood helaas.

Vandaag op mijn paard gezeten :D! Echt gezeten, meer niet. Of ja een rondje gestapt op het erf *\%/* . Het was zwaar en vermoeiend maar ik vond het echt heeel fijn.
Mijn 3 jarige, super lieve, betrouwbare paardje! Had al 11 dagen niemand meer op gezeten, maar hij liep braaf een rondje *\%/* (niet eens gelongeerd van te voren want de bak was verzopen haha)
Had er wel een zadel op liggen, want heb er nog nooit zonder zadel op gezeten dus dat risico wilde ik niet nemen :P.
Wel gevoeld dat rijden dat nog ver weg is! Maar ik heb er even op gezeten :D en moest gewoon even voelen of en hoe het ging. Rijden nog verre van, maar het was wel heel leuk :D. Nu toch maar even geduld hebben voor ik weer opstap :(

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 20:37

Pfff wat een verhaal zeg.wat een geluk had jij!succes verder!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 20:33

Geluk of ongeluk atent? Heel gelukkig voelde ik me niet hoor...

Nou daar is ie dan:

Afbeelding
Was heel zwaar om terug te rijden, Goeie koppijn, misselijkheid en een stijve nek, maar goed, ben er gekomen.

En ja hijs rood...

Ps die hond had wel mee mogen rijden haha. Is 9 maanden oud, echt heel gaaf beest :D

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 20:48

Mooi rood is nog steeds niet lelijk :D. Viel het terugrijden tegen vanwege je mentale of fysieke toestand, of beide?

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 20:49

Ik vind het een lekker toto'tje...
Ruilen heb ik al aangeboden !

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 20:54

coole kar 8-) 8-)

je eerste rit heb je er weer op zitten.
Heb ik bewondering voor hoor, lijkt me toch heel eng na alles wat je gebeurd is :o

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 22:39

Ik zie dit topic nu pas, wat heftig zeg... Ik wens je heel veel sterkte, maar zo te zien ben je heel sterk, en ik hoop echt dat je er bovenop komt! Dat je in ieder geval weer kan doen wat je voor dit ongeluk ook kon.. Pas je wel op jezelf.. Hoe meer rust je neemt, hoe sneller het herstel zal gaan..

Enne, ik vind je auto echt heel gaaf! :)

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 12:05

ik bedoel wat een geluk dat je het overleeft heb.ik snap dat je je heel ongelukkig voelde.wat een coole auto.heb zelf een knalrode bus gehad!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 20:19

Wat leuk dat iedereen mijn auto zo leuk vind. Ik ben zelf dus echt geen fan van rood, maar hij rijd lekker. Vandaag weer naar stal en terug gereden met hem. Moet echt wat minder nadenken maar dan komt het wel goed denk ik. Ik vind het nog wel heel eng, maar nu met een eigen auto hoop ik snel weer wat meer vertrouwen en vanzelfsprekendheid terug te vinden.

Met veel moeite vandaag de wei een stuk schoner gemaakt. Was er zo klaar mee... Misschien morgen weer een beetje eruit halen. Als ik maar kleine beetjes doe gaat het wel.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:21

Mooie auto hoor :j
Kan me voorstellen dat je het rijden nu eng vindt!
Maar komt vanzelf weer als je weer meer kan rijden.
En leuk dat je op je paard gestapt hebt, wat braaf :)

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 15:54

Ja Urselin hij was heel braaf. Ben der echt blij zo een fijn en eerlijk paard te hebben.

Het mestscheppen en auto rijden en een hele slechte nacht door al het vuurwerk was geen goede combinatie. Is zeker 2 weken geleden dat ik me echt zo onwijs slecht voelde. Misselijk, duizelig, niet stabiel op mijn benen, veel pijn op mijn borst en hele rug en nek weigeren dienst/pijnlijk :(
Best wel balen want het ging eigenlijk steeds beter. Vandaag blijf ik dus rustig in me bedje :(

Iedereen vast de beste wensen voor 2013 en een fijne avond gewenst!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 12:13

Vandaag weer terug voor controle geweest. Het advies van het ziekenhuis is eigenlijk wel in 1 woord samen te vatten: RUST! Ik rust al zo veel dat ik er moe van word :(. Rust, geduld en nog wat extra rust...

1 lichtpuntje. Over 2 weken mag ik als alles goed verloopt te paard gaan stappen. 10 minuten. Hij denkt dat het dan bevorderlijk kan zijn. Nou heb ik sowieso een arts die nogal graag ziet dat je drive hebt en vooruit wil dus weet niet of iedere arts het met hem eens is, maar goed. Hij is mijn arts dus zijn advies telt :D
Anderzijds dat hij me nu nog zo hard af wil remmen is wel zorgwekkend.

Nog altijd niet aan het werk dus :(. Gister mijn werk gevraagd de ARBO arts in te schakelen. Ik wil heel graag werken, maar het gaat allemaal veel langzamer dan ik gehoopt had :(.Roep al 3 weken, volgende week ga ik werken :D. Werkt niet heel hard geloof ik.

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 13:52

Doe ook maar goed luisteren en neem je rust

Hopelijk knap je snel op en kan je weer na je werk

Heel veel beterschap

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 15:04

Je bent een doorbijtertje en rust is zo te lezen niet echt je ding, maar nu wel belangrijk. Je moet momenteel mentaal en fysiek weer op kracht komen, dat vreet energie dus rustig aan doen is een goed advies.
Daarentegen, dat je over twee weken weer op je paard mag stappen is toch fantastisch nieuws?
Dat werk komt vanzelf wel weer, eerst jezelf maar weer goed op de pootjes krijgen.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 21:32

Ik heb het even opgezocht maflinger :P :

rust (de; v(m))
1
toestand die intreedt bij het ophouden van vermoeienis of inspanning: tot rust komen; iemand met rust laten niet storen
NA in spanning....
2
slaap
doe ik snachts toch al?
3
stilte
ze verbouwen hier de parkeerplaats voor de deur, is nogal lastig
4
(meervoud: rusten) (muziek, sport) pauze
Sport klinkt goed :D

Conclusie: ik doe het best goed hahaha.
Nee ik houd behoorlijk mijn gemak. Na een iets drukkere dag pak ik ook een rustdag waarop ik vrijwel niks doe. En ik wacht echt nog even met opnieuw op mijn paardje stappen wat voor mij ook al heel wat is.
En dus morgen ook nog niet werken.
De arbo arts is ingeschakeld op mijn verzoek dus die belt morgen voor een afspraak en dan hopelijk een concreet plan opstellen om weer aan de slag te gaan.