Ik heb net met mijn moeder gepraat en ze is niet bang. Althans, niet op dit moment.
Ze zei dat ik zelf maar eens moest gaan nadenken over hoe ik moest veranderen, omdat zij het niet wist.
Iets later zei ze wel dat ik alleen maar aan mezelf dacht en maar eens moest leren om ook aan anderen te denken, en dat ze begreep dat dat moeilijk voor me was. Dat is een goed aandachtspunt en daar ga ik rekening mee proberen te houden, ik denk inderdaad veel te veel aan mezelf.
Het valt me op dat ze de gebeurtenissen heeft veranderd. Ik heb haar bijvoorbeeld opeens uitgescholden, maar als ik vraag wat ik dan heb gezegd, weet ze het niet meer en zegt ze alleen dat mijn gedrag niet normaal is.
Schelden doe ik niet vaak, en zeker nooit tegen mijn ouders, want dat is me wel afgeleerd.
Nou ja, ik ga in elk geval proberen de situatie de komende dagen leefbaar te houden en te zorgen dat mijn ouders en X kunnen genieten voor kerst, ik leg voor alle drie wat leuke cadeautjes onder de boom, en daarna kom ik even op adem. Ik ga misschien met de vriendin die er een beetje vanaf weet verder kijken voor hulp. Ik zet mijn regio liever niet openbaar omdat er Bokkers zijn die ik persoonlijk ken en ik niet wil dat zij weten dat het om mij gaat. Ik vind het heel lief dat jullie me hulp aanbieden en in de meeste profielen kan ik een woonplaats of provincie zien, en als ik geen andere manier zie om hulp te krijgen, zal ik het jullie laten weten via pb. Heel erg bedankt.