Rare mensen op marktplaats deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ThinkAgain

Re: Rare mensen op marktplaats deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:43

Tsja dat is hun eigen probleem toch, als ze zo'n eind willen rijden zonder eigenlijk goed te weten waarvoor :+

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:57

pfff sommige kunnen beter niks verkopen! -:(-

je wil het product voor de geprijsde prijs hebben en bied er niet onder zoals vele doen
geeft dat aan via mail, reageren doen ze niet
Als je dan nogmaals een tijd later netjes vraagt : wilt u uw product wel verkopen?
Krijg je een boos mailtje terug! Want hoezo?!!!

:roll:

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 23:10

mischien hebben ze het andere niet correct ontvangen kan toch

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 23:17

Morgenochtend breng ik 1 van mijn konijnen weg. Die gaat naar een collega als maatje voor haar ex ram.
Vanmiddag nog een bod van 30 euro via de mail gehad op mijn voor fiets zitje met wind regenscherm en zo'n rol vorig jaar gekocht bij elkaar voor 94 euro. Weinig gebruikt wij fietsen nl amper dus geen gebruikerssporen. Staat bieden vanaf 40 euro.. dus lager kan niet dan proberen ze het toch maar via de mail. En ik ben een stijfkop als ik een bodemprijs heb ingesteld.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 23:25

Ik word sowieso altijd wat geirriteerd van dat soort mensen. Tuurlijk, je kan het proberen, maar in zo'n geval is het toch wel duidelijk dat dit geen zin heeft? Ik bied ook zelden lager dan de vraagprijs, hooguit dat er iets creativer met verzendkosten rekening gehouden wordt (bijv. incl. geboden of verzendkosten delen..) Als de vraagprijs niet overeenkomt met mijn max. prijs zoek ik gewoon verder.. Echt heel veel later bieden vind ik best onbeschoft.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 23:46

Denise1984 schreef:
Morgenochtend breng ik 1 van mijn konijnen weg. Die gaat naar een collega als maatje voor haar ex ram.
Vanmiddag nog een bod van 30 euro via de mail gehad op mijn voor fiets zitje met wind regenscherm en zo'n rol vorig jaar gekocht bij elkaar voor 94 euro. Weinig gebruikt wij fietsen nl amper dus geen gebruikerssporen. Staat bieden vanaf 40 euro.. dus lager kan niet dan proberen ze het toch maar via de mail. En ik ben een stijfkop als ik een bodemprijs heb ingesteld.

Ja had ik ook... Zet je het op bieden doen ze belachelijke biedingen plaatsen op MP, stel je minimum prijs in gaan ze mailen met een belachelijk bod :roll: Maar ja, proberen kan altijd... Ik bied wel laag om te beginnen, maar wel redelijk! En als er staat bieden vanaf bied ik of niet of de vraagprijs!

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 23:47

Mijn mailer reageerd echt helemaal niet meer. Kijk het nog 1 dag aan en dan mag een ander het kopen!

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 23:48

argh, bied ik op iets. Krijg ik terug, 'dit is niet wat ik ervoor betaald heb'.

snap niet dat mensen dan nieuwprijzen verwachten.

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 23:49

Tsja stel dan een minimum bod in...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 23:51

Stuur gewoon terug: "Maar wel wat ik ervoor wil betalen :)) "

Vind sowieso niet echt belangrijk waarvoor het artikel in eerste instantie gekocht is, zegt toch niks ?
Sommige dingen zijn in de winkel zelfs goedkoper geworden in de loop van de tijd :D

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 23:52

Pelryo schreef:
argh, bied ik op iets. Krijg ik terug, 'dit is niet wat ik ervoor betaald heb'.

snap niet dat mensen dan nieuwprijzen verwachten.

Is ook wel een vrij waardeloze opmerking, weet niet waar het om gaat en wat de staat is, maar ja, nieuwprijs krijg je niet als particulier, helaas..

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 23:56

haha eigenlijk moet ik dat wel doen, maar de verkoper is wel heel vriendelijk. :+

het was bieden vanaf een bepaald begin bedrag. zat ik ruim boven, maar de verkoper wil het dubbele van het begin bedrag. Daarvoor kan ik hem nieuw in een webshop kopen. dus dan gaat het voor mij over.

*edit: het gaat om een ouderwets wasbord. ( vriendlief wilt er muziek meemaken *D ) licht geroest en zat onder zand en kalk.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 23:56

roxiie schreef:
Debbie schreef:
Dan durf je ook.. :roll:

Vast een trucje die ze vaker proberen.. Zal het ze ooit lukken?

Het wordt nóg leuker, ik ontving zojuist van die meid dat ze het bijzonder aso vond dat ik de broek niet aan haar meegegeven had :') nu had ze voor jan banketstaaf 15 min in de kou op de fiets gezeten..
Jaaaa joh!!

geweldig :')

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 00:49

Kreeg net een kinderachtig mailtje :')

''Ik heb op een ander bod al reactie gekregen dus nu hoef ik die van jou niet meer'' :')

Maar eerlijk is eerlijk, ik ben allang blij dat ze het even laat weten en ik niet voor niks aan het mailen ben!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 01:23

StalNollie schreef:
mischien hebben ze het andere niet correct ontvangen kan toch

En deze wel? Vrij apart....

Over prijzen gesproken, sommige vragen wat het nu nieuw kost :=
Ik betaal nooit meer dan 40% van de nieuwwaarde van een product of t moet aantoonbaar nieuw, zo goed als nieuw zijn, dan is er ruimte voor concessie

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 01:26

Net een uur!!!! zitten wachten op iemand die een kastje van 30 euro op zou komen halen. Spullen staan bij mijn vader dus er wat eerder heen gegaan en nog langer gebleven want mensen komen tegenwoordig vaak wat aan de late kant maar helemaal niets he.

Afspraak van het weekend via de mail gemaakt, nog even teruggelezen en echt duidelijk alles afgesproken enzo. Even een flink pissige email teruggestuurd dat ik het een beetje achterlijke actie vond en de verklaring wel heel goed moest zijn... Voortaan bellen ze maar als ze willen komen kijken.

Wat ik zelf heel vervelend vind is dat mensen bijna geen telefoonnummer meer bij de advertentie zetten, als ik interesse heb bel ik graag, onderhandel ik en haal ik het op. Nu moet je steeds wachten op antwoord en dan krijg je vaak te horen dat iemand anders je voor is.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 01:39

ik ga hier ook eens reageren, lees al een tijdje mee.

gister zijn mijn vader en broertje, op afspraak, bij een man gaan kijken voor een playstation 3. mijn broertje was natuurlijk helemaal in zijn nopjes, en had goed afspraken gemaakt; om 6 uur zouden ze bij afgesproken adres zijn.
vooraf al wat problemen; man zou adres door smsen, was niet gebeurd, dus om 5uur gebeld, adres gekregen, en gaan rijden.
dus, zij daar aangekomen, alles pot-dicht.. dus broertje gebeld; 'ohh, ik had jullie nog niet verwacht, ben er over 10 minuutjes, was even snel boodschappen doen..' opzich kan het gebeuren, maar wel vreemd..

Dus hun zitten wachten, na 20 minuten nog niemand... dus weer gebeld, krijgen ze het verhaal dat hij in de file stond, en dat het iets langer ging duren omdat hij zijn nichtje nog thuis moest afzetten.. natuurlijk hadden ze toen al argwaan, maar goed.. vertrouwen hebben he?
nog eens 10 minuten later nog steeds niemand, weer gebeld; meneer was er over 2 minuten..
lichtelijk geirriteerde vader heeft dus nog eens 10 minuten staan wachten, en toen zijn ze maar weer naar huis gegaan. hebben in totaal dus bijna een uur staan wachten op die vent..
en, het was ook nog eens 3kwartier met de auto, dus ze waren not-amused..

verder gelukkig nog nooit iets raars meegemaakt..
en nu ga ik weer verder meelezen.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 05:49

Shirley schreef:
Die vlieger van "eigen risico" gaat helaas niet op ... als verkoper ben je altijd verantwoordelijk voor de levering !

Zou wel makkelijk zijn: zet een boek op de Marktplaats, in even de verkoopprijs en verzendkosten, ZEG dat je het gepost hebt en zet het boek weer vrolijk terug in de boekenkat :)ddd

Dan zou de koper dus geen poot hebben om op te staan ?

Een pakketje is altijd traceerbaar en als iets waardevol is, laat ik het altijd verzekerd verzenden ( neem dan de extra kosten graag voor eigen rekening )
Mocht er dan iets fout gaan, dan krijg ik tenminste ook mijn geld terug :j

Dit is niet helemaal waar! Dit hangt er vanaf wat voor afspraken er gemaakt zijn :)
Bron: http://blog.iusmentis.com/2012/03/12/wi ... e-verkoop/

• Bij een verkoop van bedrijf aan consument is het bedrijf altijd aansprakelijk voor het kwijtraken.
  • Bij een verkoop tussen consumenten onderling waarbij in de advertentie is vermeld dat de verkoper het product zal verzenden of bezorgen, is de verkoper aansprakelijk voor het kwijtraken.
  • Echter als de verkoper expliciet “op eigen risico van de koper” in de advertentie zet, dan verschuift daarmee het risico naar de koper want je mag als consumentkoper en -verkoper contractueel dat risico bij de consumentkoper leggen.
  • Als de advertentie expliciet vermeldt dat de koper het moet komen ophalen, en de koper vraagt achteraf of het toch opgestuurd kan worden, dan is dat op eigen risico van de koper.
  • Als de advertentie niets vermeldt over versturen of ophalen, dan is het juridisch een grijs gebied. Als aspirant-koper kun je dan maar beter zelf even navragen hoe de verkoper zich de aflevering had voorgesteld. En wel graag vóórdat je de koop sluit.
  • Als er niets vermeld is en geen navraag is gedaan, dan wordt het moeilijk als het product verloren blijkt te zijn gegaan. Ik zou dan beginnen met nagaan waarom de verkoper het product zomaar heeft verzonden (dat was immers niet expliciet gemeld). En ik hoop dat er dan eens wordt geprocedeerd zodat we weten waar we aan toe zijn.

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 07:27

corinepgek schreef:
Net een uur!!!! zitten wachten op iemand die een kastje van 30 euro op zou komen halen. Spullen staan bij mijn vader dus er wat eerder heen gegaan en nog langer gebleven want mensen komen tegenwoordig vaak wat aan de late kant maar helemaal niets he.

Afspraak van het weekend via de mail gemaakt, nog even teruggelezen en echt duidelijk alles afgesproken enzo. Even een flink pissige email teruggestuurd dat ik het een beetje achterlijke actie vond en de verklaring wel heel goed moest zijn... Voortaan bellen ze maar als ze willen komen kijken.

Wat ik zelf heel vervelend vind is dat mensen bijna geen telefoonnummer meer bij de advertentie zetten, als ik interesse heb bel ik graag, onderhandel ik en haal ik het op. Nu moet je steeds wachten op antwoord en dan krijg je vaak te horen dat iemand anders je voor is.

Ik zet ook geen telefoon nummer bij mijn advertentie. Als mensen serieus interesse hebben dan kunnen ze die krijgen via de mail.

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 08:49

Nee, ik zet ook geen telefoonnummer meer bij de advertentie. Heb vaak vieze mannen aan de telefoon gehad voor kleding die ik op marktplaats had staan! Dus, liever via de mail!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 09:01

dhympil, wat een walgelijk gebeuren!!! En dan zeker ook nog eens zo'n teleurgestelde knul.... -O- Je zou toch bijna in staat zijn een steen door de ruit te mieteren..............
hebben ze wel een melding gemaakt bij MP??
(en ik zou iedere keer achterlijke hoge biedingen plaatsen, zodat anderen er niet meer op reageren..... }> )
Zulke praktijken kan ik écht niet tegen :(

Ik zet ook nooit m'n nummer bij de advertenties. Als iemand een mailtje stuurd, kan ik het zo geven!

Wat ik hoogst irritant vind is wanneer iemand een mailtje stuurd met de vraag wat je uiterlijk voor iets wilt hebben, je een bedrag mailt en ze daar een stuk onder gaan zitten............... }:0 Vraag het dan niet :(

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 09:30

Ik heb een keer mijn nummer gezet bij een advertentie voor een bijrijdpaard en een keer bij een advertentie dat ik wat centjes bij wilde verdienen in de schoonmaak, dat heb ik geweten. Wat een smerige kerels heb je op aarde rondlopen! Sowieso bel ik niet graag (met vreemde mensen), dus mijn nummer staat er ook nooit bij. Terugmailen doe ik 9 van de 10 keer direct of binnen het uur. Zou ook liever mijn nummer niet aan jan en alleman geven om over iets te onderhandelen...

Wat Kentaro noemt is inderdaad vreselijk irritant, uiterste prijs is uiterste prijs!

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 09:59

Nou ik kreeg gisteren een setje binnen (dekje + beenbescherming). Op de foto zag het er al wat zanderig uit maar ik dacht dat spoelt ze nog wel even af voordat het opgestuurd wordt.
Nou nee dus, het zat in een vuilniszak, er kwam een lucht uit van natte vochtige paarden in combinatie met blubber en alles zat onder het zand en blub! Je kunt amper zien van voor kleur de beschermers zijn :p
Het dekje is 1 prak haar aan de onderkant... Alsof er een cross mee is gereden en daarna in een zak is gepropt en naar mij verstuurd :p

Ik snap t niet, zo durf je spullen toch niet op te sturen? Spoel op z'n minst die beschermers even een beetje schoon.
Maar goed, buiten dit zijn al mijn marktplaats ervaringen super de laatste tijd!

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 10:00

Pff nou zou er wel een mail achteraan sturen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 10:03

Als ik echt veel interesse heb in een product, vraag ik via de mail altijd of ik even telefonisch kontakt mag opnemen ( en dus het nummer wil :P ) of indien dat ongewenst is, of de verkoper mij even kan bellen ( waarbij ik dus mijn nummer geef ;)

Als ik haast heb, heb ik meestal geen zin om twintig keer in de mail te gaan kijken of er al een antwoord is en ja, ik ben inderdaad wat ongeduldig dan O:)

Bovendien vind ik het ook fijner, persoonlijk kontakt, dan kun je toch net ietsjes beter inschatten wie je tegenover je hebt.

Doe ik natuurlijk niet allemaal met dingetjes van een paar euro, maar wel met wat serieuzere aankopen ...