Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Winged schreef:MarliesV schreef:Zo ook het rechts inhalen in de file. Kijk als je allemaal netjes in de baan blijft ok maar je hebt ook van die mensen die naar rechts schieten, een dot gas geven en er dan snel links weer tussen kruipen, vooral als een file net wat los begint te raken. Daar kan ik me heel erg aan ergeren.
Juist, en dat werkt alleen maar vertragend voor de rest
Toegeven: Als ik in de rechterbaan rij met 130km per uur, de tussen ingehaalde auto en auto daarvoor zit 200 meter, dan ga ik niet even opzij, maar pak ik die auto daarvoor even mee. Als er dán mensen rechts in gaan halen ben ik ook pissig
MarliesV schreef:Heb je helemaal gelijk aan. Het gebeurd mij ook eigenlijk nooit maar ik zie het regelmatig gebeuren op de weg.
Vaak te koppelen aan mensen die 100 gaan rijden op de middelste baan terwijl 120 is toegestaan, en eerlijk is eerlijk, ik snap het ook nog op zulke momenten maar het is zo gevaarlijk hè.
Zo ook het rechts inhalen in de file. Kijk als je allemaal netjes in de baan blijft ok maar je hebt ook van die mensen die naar rechts schieten, een dot gas geven en er dan snel links weer tussen kruipen, vooral als een file net wat los begint te raken. Daar kan ik me heel erg aan ergeren.
mymy schreef:Mijn moeder rijdt ook soms 90 op de snelweg met de gedachte benzine geld te besparen haha![]()
zegt ze: oh die gaan wel voorbij allemaal als ze er last van hebben
martina1 schreef:Over rechts inhalen gesproken, ik doe het ook wel eens. Maar of je het dan in halen kan noemen?
Ik rij altijd zo veel mogelijk naar rechts en dan rij ik gewoon netjes door tot aan de volgende auto voor mij. Daarna haal ik in via de linker baan en zodra ik weer naar rechts kan ga ik weer rechts rijden.
Maar als ik aan kom rijden op de rechter baan en er rijd iemand onnodig links dan ga ik niet ineens van de rechter baan naar de linker om achter diegene te blijven rijden. Dan haal ik dus rechts in.
Shadow0 schreef:In Amerika hebben ze het systeem 'hold your lane' en dat houdt in dat je in principe wel rechts mag inhalen, maar niet als een gek mag slalommen. Ben even de details vergeten maar het werkte prima, en zou hier ook beter ingevoerd kunnen worden. Veel rustiger ook als je gewoon je route mag kiezen op plekken waar er veel in- en uitvoegend verkeer is.
Was blij dat mijn vader reed maar ik vond het zó onoverzichtelijk. je hebt namelijk ook op- en afritten aan de linkerkant van de weg. Ik was het overzicht in elk geval compleet kwijt.Marit schreef:Ik vond dat DOOD eng.Was blij dat mijn vader reed maar ik vond het zó onoverzichtelijk. je hebt namelijk ook op- en afritten aan de linkerkant van de weg. Ik was het overzicht in elk geval compleet kwijt.
Citaat:Nóg erger is de volgorde eerst knipper - dan kijken.
dus bumperkleven is niet nodig Shadow0 schreef:lien_87 schreef:* mensen die geen 80 rijden op een 80 weg, want ja mensen ik rij daar elke dag en hoef dus niet meer op mijn gemak om me heen te rijden
Misschien rijden zij er niet elke dag?
De arme fietser had meerdere botbreuken in de handen en vermoedelijk ook in de ribben en de ruggenwervels. Het mooiste is nog wel dat de bestuurder van het busje niet eens de moeite nam om 112 te bellen, wat ik dan maar gedaan heb.. Wat is er mis met sommige mensen..
lien_87 schreef:nee dat snap ik maar ik mag daar niet inhalen dus ga dan gewoon 80 rijden... snap niet wat het nut is van 10/20 kilometer langzamer gaan. Als je niet harder durft hoor je niet op de openbare weg.
lien_87 schreef:Oké ik zal het even helemaal toelichten voor dat iedereen hier een moeilijk verhaal van gaat maken. Het is een hele lange 80 weg van zeker 10 kilometer.
Ik zou me niet druk maken om een remlicht. Niet als ik erachter zou zitten en niet als ik erin zou zitten.