Stoppen met paardensport... En nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ellen_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 17:30

Er zijn natuurlijk veel verschillende redenen om te stoppen of MOETEN stoppen met de paardensport.

Je moet voor jezelf een andere invulling vinden voor de tijd dat je anders bij de paarden was. Bijv. een andere sport, thuisstudie... Soms kan dat zelfs niet, erg lastig.

Ik zou me geen leven kunnen voorstellen zonder paarden. Ben 1 jaar 'uit de running' geweest, maar miste het vreselijk. Blij dat ik nu weer lekker kan rijden enzo.

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 17:33

Als ik meer dan een week niet gereden heb ben ik volgens vriendinnen niet meer uit te staan :+
Het is zelfs zo ver dat mijn vriend dan begint te roepen: Ga alsjeblieft naar de manege! XD

Zou het echt vreselijk vinden als ik zou moeten stoppen := maar kan me voorstellen dat je een heleboel tijd en geld over houdt daarna :P

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 08:03

Ik denk dat de reden van stoppen heel belangrijk is hoe de acceptatie is.
Ik ben in april gestopt met de paardensport door een blessure van mijzelf. Ik had anderhalf jaar geleden niet verwacht dat ik gewoon na de verkoop van mijn paard kon stoppen. Maar in mijn geval heb ik eerst 11 maand gereden met regelmatig pijn. En dan wordt het wel veel makkelijker om te moeten stoppen.
Ik ben vervolgens meer gaan hardlopen en doe naast het werk er nog een studie bij. Verder heb ik het vrijwilligers werk in de paardensport nog. Dus mijn dagen zijn vol genoeg. Geen probleem om de tijd gevuld te krijgen. Wel mis ik de gezelligheid, het heerlijk buiten rijden en omgaan met de paarden.
Ik heb een week geleden nog weer eens geprobeerd of het misschien toch nog kan. Maar na wederom stekende pijnen ben ik erachter gekomen dat het mijn tijd nog niet is. Dus wie weet over een aantal jaren.

Susanne

Re: Stoppen met paardensport... En nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 14:24

Idd, als je moet stoppen omdat je het gewoon echt zat bent en er geen interesse meer in hebt, zal dat veel makkelijker zijn, dan wanneer je moet stoppen door bijvoorbeeld geldproblemen of wat anders.

Ik denk er stiekem ook wel eens aan hoor, als ik weer eens als een verzopen katje thuis kom in de winter, ijskoud, donker.. maar ik zou het echt niet kunnen missen :D

Sambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 15:48

Leuk om de verhalen hier te lezen.

Ik rijd al vanaf mijn 6e paard.Heb altijd een eigen pony`s en paarden gehad,erg fanatiek wedstrijden gereden,paarden staan aan huis maar betrap mezelf steeds vaker dat ik geen zin heb om te rijden maar kan gewoon niet stoppen,weet gewoonweg niet hoe ik die stap moet nemen,wil ze in iedergeval niet verkopen,heb nog een merrie en haar veulen.Laatst dacht ik,nu ga ik er niet meer opzitten maar na een week vond ik het zonde voor mijn paard en ben er maar weer opgestapt.Als ik dan gereden heb geeft dit ook wel weer een voldaan gevoel.
Rijd nu nog een enkele SGW per jaar,bij het inschrijven van de wedstrijd denk ik yes maar ben zeker zo blij als we weer thuis zijn en alles opgeruimt is.
Het is zo dubbel dit gevoel,vind het heerlijk niet te rijden maar kan er ook niet vanaf blijven,ik zie paardrijden bijna als een verslaving!

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 15:55

Mijn paard staat nu 3 weken in training en mis de routine echt wel, evenals mijn vriend die vaak meegaat. Ben vanmiddag even op stal geweest en krijg meteen weer een goed en opgewekt gevoel! Voor een aantal weken is het wel lekker, zo kan ik me namelijk helemaal storten op het afronden van mijn stage en leerverslagen maar ben blij als ze weer terug is.

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 12:05

Hello,

Ik meld me hier ook maar aan, ben ook gestopt..

Na een tijd op een manage gereden te hebben kwam mijn eerste eigen paardje.. Tristan (zie profiel) daar heb ik een hele lange tijd super erg van morgen genieten tot hij onverklaarbare bulten op zijn rug kreeg, n jaar in diverse klinieken geweest en niemand kon mij vertellen wat het was.. Dus uiteindelijk een tijd op rust..

Toen ben ik Dilano gaan rijden, paard van een stalgenoot, (zie ook profiel).. maar op een gegeven moment was Tristan genezen, geen vreemde bulten, geen pijn stoten als je het aanraakte.. niks..

Dus zadel er weer op en binnen een paar dagen zat het weer overal.. Met veel pijn besloten om hem in te laten slapen :'( de verzekering wilde door Utrecht wel autopsie laten verrichten en daar kwam uit dat hij kanker had.. je vraagt je dan natuurlijk wel af waarom de wetenschap nog niet zo ver is dat ze dit n jaar geleden hadden kunnen achterhalen.

Daarna nog wat paardjes geprobeerd/bijna gekocht, een zelf helemaal gekocht maar die vond mij thuis niet zo lief volgens mij :O...

Toen besloten te gaan stoppen, nog één mega aanbod gehad, met proberen alles van een super gaaf paard.. maar mijn gevoel zegt doorgaan, maar mn verstand zegt stoppen..

Ook nog een complicatie is dat de vrouw van de stal waar ik stond spontaan geen paarden meer toelaat omdat ze er mee wil gaan stoppen.. Nja daar heb je dan al die tijd gestaan en netjes altijd ruim op tijd betaald..

Ach.. alles bij elkaar is het denk ik beter voor nu om er mee te stoppen,, maar denk eerlijk gezegt dat het wel weer ooit terug komt.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 11:18

Ik zit nu 6 weken thuis met gips en ik mis het nu wel enorm ;(
Wil ook lekker naar stal kunnen en met de paardjes kroelen enzo..

Pff.. Nog 3 weken :+ Lijkt wel 3 jaar!!

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 12:42

Ik ben net mijn 4de week ingegaan met rugproblemen :( en ik weet niet wanneer ik er vanaf ga zijn en terug kan rijden.
Ga wel een paar keer per week naar mijn paard maar een vriendin rijdt haar tot ik terug kan.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 12:43

Ik ben een aantal keren gestopt voor 1 of 2 jaar, maar miste het steeds en begon dan toch weer. Overigens stopte ik wel wegens omstandigheden, dus echt helemaal achter de keuze stond ik dan niet. Ik verveelde me overigens niet, genoeg te doen, maar miste wel iets waarin 'mijzelf' in kwijt kon