Rare mensen op marktplaats deel 3!!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HTM

Re: Rare mensen op marktplaats deel 3!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 12:38

Ik vind altijd knap dat mensen op het papier kunnen zien hoe goed een paard is, vooral bij veulens verbaas ik me er nog wel eens over.

En natuurlijk, een afstamming zegt wel een beetje wat voor een karakter er in zit, en welke kant een paard op gefokt is, maar wil niet zeggen dat je de nieuwe Totilas hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 12:48

Cayenne schreef:
Ik ben het wel eens met de reacties op de advertentie. Sorry Molenhoek, bedoel het niet vervelend maar zo te zien heb je zelf veel teveel betaald voor deze merrie. Dat is heel vervelend voor jou, maar je moet dan niet verwachten dat je weer goed geld kunt krijgen met de verkoop. Ze is dat geld gewoon vanaf die foto's in ieder geval niet waard en straalt ook geen uitzonderlijk talent uit wat ervoor zorgt dat kopers het alsnog neer willen tellen.
Dan kan het nog 100x een De Niro zijn, maar op een papiertje kun je niet rijden. Daarnaast ligt de markt ook op z'n kant en leveren De Niro's ook niet zo heel veel op, of er moet een geweldig tonend paard tussen zitten. Aan moederskant zit ook geen enkel predikaat en dat maakt haar voor de fokkers niet erg interessant.
Dat bod van 5000 euro had ik persoonlijk heel blij mee geweest!

Ik zou haar voorlopig van de verkoopsites halen, op een goede manier laten trainen zodat ze niet meer zo iel toont en goede bespiering krijgt, en dan over een maand of 5 er opnieuw op zetten met een flitsende rits foto's erbij :)

Nou 5000 voor het paard alleen ging ik overwogen hebben. Maar hier willen ze zadel en alles mee. Terwijl dit allemaal nieuw is aangekocht en er nog altijd zo uitziet... Dat ik te veel heb betaald heb ik ondertussen ook al door. Ik koop gewoon geen paard maar, fok ze nog alleen maar zelf. Ben het even beu...
Langs moederskant zit Sandro Hit, moeder loop M2 tussen het veulenen door.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:12

Maar het gaat toch om JOU paard en niet om de moeder van het paard qua prestaties.
Dat mijn moeder in het verleden NK harlopen is geweest, maakt mij nog geen hardloop wonder hoor :=

Is jou paard officieel uitgebracht op L of M niveau? :)

HxSunlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:17

Leukk :D

Nieuw topic!
Die filmpjes geniaal haha! *\o/*

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 13:22

roxiie schreef:
Is jou paard officieel uitgebracht op L of M niveau? :)

Vroeg ik ook al, maar nog geen antwoord gehad.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:24

Nou... Ik kreeg gisteren een mailtje waarom mijn frontriemen zo goedkoop zijn.. Ze wilde er 2 hebben, ik gegevens door gemaild, krijg ik terug dat ze het volgende week wel een keer overmaakt omdat ze dan geld heeft.

Hallo.. :')

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:40

Dat ruilen wordt je soms idd echt wel eens gek van (en soms ook best lachwekkend).
Vorrig jaar toen we onze pony te koop hadden staan. Merrie 3.5 jaar, stokmaat 1.27/1.28. Reden van verkoop was dat ze te klein gebleven is.
Krijg ik een mail of ik wil ruilen voor een shet en een jaarling welsh A (beide hengst).
Ik terug gemaild dat ik geen belang heb om te ruilen. En dat ik juist een grotere wil.
Krijg ik een mail terug, waarom ik niet wil ruien.
Nou omdat ze te klein zijn.
Nou dat vond ze maar raar, ik kon toch gewoon ruilen en ze dan verkopen.
Heb haar toen gevraagt of zij het stalgeld dan ging betalen, omdat ik dan wel 2 boxen moet huren. Nooit meer wat terug gehoord haha

niek_aaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:55

@kiki1976 die is echt *\%/*

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 14:57

Ik ben benieuwd, ik heb een advertentie op Marktplaats staan, omdat ik een goedkope fiets zoek (scooter kapot). Hoop op normale reacties en vooral dat mensen lezen (zit in de prijsklasse tot 40 euro en wil bij uitzondering tot 50 euro gaan, simpele fiets dus).

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 15:14

sharoontje schreef:
Ik ben benieuwd, ik heb een advertentie op Marktplaats staan, omdat ik een goedkope fiets zoek (scooter kapot). Hoop op normale reacties en vooral dat mensen lezen (zit in de prijsklasse tot 40 euro en wil bij uitzondering tot 50 euro gaan, simpele fiets dus).

Bij de Makro heb je voor 100 euro een splinter nieuwe fiets, wellicht een tip!

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 15:30

een bod op mijn singel, 25% kans dat ik een mailtje terug krijg hopen dus *\o/*

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 15:32

Netam89 schreef:
sharoontje schreef:

Bij de Makro heb je voor 100 euro een splinter nieuwe fiets, wellicht een tip!

Niet iedereen kan bij de Makro kopen en 100 euro is 60 meer dan haar budget, wat vast een reden heeft ;)

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 15:35

GamblersCup schreef:
Niet iedereen kan bij de Makro kopen en 100 euro is 60 meer dan haar budget, wat vast een reden heeft ;)

Toch zou ik dan voor die nieuwe gaan ;) koop maar een keer nieuwe banden (binnen/buitenband) en nieuwe verlichting... Als je dat al allemaal zelf kunt doen, dan ben je nog wel goedkoper uit... Maar anders heb je nog een "dure" 2ehandsfiets :p

Makro-pasjes zijn vaak wel te leen via via :p

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 15:45

niek_aaron schreef:
"prachtige" broek zou t zijn.....bovenbenen bijna tot op de draad versleten. Niet te geloven dat mensen t op durven te sturen. Bij mij zou die niet eens naar t leger de heils gaan, maar regelrecht de afvalbak in. Ik rijd western dus ga er maar mee rijden -:(- }:) _-:( _-:( _-:(

niek_aaron schreef:
....ze neemt de broek toch niet terug. Alsof ze dat wel echt had willen doen.
Heb gemaild dat ik t schandalig vind, dat je een versleten broek op MP durft te zetten....antwoordt ze dat ik t verschil tussen zalando en Mp maar moet googlen.......mijn reactie En jij tussen MP en Leger des Heils.... ~~}> ~~}>

+ de vuilnisbak . . .

Ik kocht een shirtje verzendkosten 2,50, dezelfde dag zag ik bij dezelfde adverteerder nog een shirtje zelfde verzendkosten dus ook 2,50.
Bij de advertenties stond geschreven, dat alles z.g.a.n. was, keurig schoon, gestreken en vrij van gaten, beschadigingen etc.
Krijg ik een mail, dat ze gezien had dat ik 2 dingen gekocht had en dat ik dan kon kiezen: of allebei apart versturen en dan kwam er 2.50 en 3.00 ( ;( ) Euro verzendkosten bij, nam toen maar aan dat ze zich vergistte in die 3 Euro, of ik kon het als pakketje laten bezorgen maar dan voor 6.75. Nou de keus was snel gemaakt, dan maar 2.50 en 3 Euro. Krijg ik na een paar dagen een omgekeerde plastic draagtas gefrankeerd met 3 Euro met daarin 2 shirtjes waarvan er één vol met gaatjes zat, kon ik nog proberen de boel toonbaar te krijgen. Die is gewist van de lijst met favoriete verkopers. *\o/*

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 16:10

Wat een goed topic!

Ik baal een beetje, heb vorige week donderdag redelijk intensief mailcontact gehad met een aanbieder van tweedehands Shabbies. We waren tot een overeenkomst gekomen en ik vroeg haar om haar gegevens, ze vertelde dat ze de schoenen maandag (gisteren) op wilde sturen. Helaas heb ik na mijn vraag om haar gegevens niets van haar gehoord en uiteraard al helemaal geen schoenen gezien. Ik heb haar al 2x gemaild om te vragen waarom ze niets terug stuurt en of ze mijn mailtjes wel ontvangt. Er staat een telefoonnummer bij de advertentie, nu twijfel ik of ik dat moet bellen? Aangezien ze mijn eerdere mailtjes wel ontving en ik ook niet als een stalker over wil komen.. Zou gewoon graag wat duidelijkheid hebben, als ze de schoenen verkocht heeft, jammer, maar dan kan ik op zoek gaan naar een ander paar.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 16:13

Zou er zeker een telefoontje aan wagen!
Je hoeft niet boos te klinken, je kunt gewoon aangeven dat je heel benieuwd bent of je laatste mail ontvangen is!

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 16:26

Ik heb twee weken geleden een Ipad Case besteld via Marktplaats. Geld overgemaakt en wel. Goed mail contact gehad tussen beide. Je raadt het al: geld overgemaakt (20 euro) en tot nu toe geen product in de bus. Gewoon keihard opgelicht dus. Kan ik hier wat aan doen? de verkoper heeft geen telefoonnummer gegeven en reageert natuuurlijk niet meer op mijn mailtjes.

Wat kan ik doen? Misschien dat het hier ergens staat maar ik ben op de laatste pagina ingevoegd dus sorry als ik dat over het hoofd gezien heb! :o

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 16:30

Even de OP lezen :)*

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 16:38

Ik werd vanochtend door m'n moeder naar Gouda gereden (25 km verderop) om te kijken naar een brommer en dan zou ik hem vanaf daar terugrijden. Start die brommer niet. :') Helaas had hij mijn nummer niet, dus ik zag later dat hij na 5 min had gemaild dat hij er 's ochtends een verkeerde bougie in had gedaan, deze nu had verwisseld en dat 'ie weer reed als een zonnetje, maar ja, toen was ik allang weer thuis. :7
Ik heb gevraagd of hij de brommer morgen naar Rotterdam Centraal wil komen brengen, ter compensatie dat ik dat hele eind voor niets heb gereden. Hoop dat 'ie 't doet. :7

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 16:40

:')
hoop het ook voor je !

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 16:50

Ik had ook echt iets idioots. Gloednieuwe skibroek verkocht, nooit gedragen. Voor die tijd al heel aparte mails (heel uitgebreide verhalen over d'r dochter en zelfde kleur broek willen als mama bla bla bla) vond de mails al héél apart maar oké. Geld kwam braaf binnen, ik opsturen.

Krijg ik gisteren een boze mail dat de broek kapot is en heel smerig en na 2 keer wassen nog niet schoon, dat ze hem wel kon weggooien en hoe we dit nu gingen oplossen.
Seriously..... Ding was gloedjenieuw. :D
Heb d'r maar teruggemaild dat ze niet zo raar moet doen, niet moet liegen en d'r succes verder gewenst. Nu is het stil. Wat denkt zo iemand, echt bizar! :D Proberen of ik erin trap?

Verkoop al jaren dingen (miskopen qua kleding, ongebruikt!) via MP en dit was de eerste gekkigheid ooit eigenlijk.

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 16:54

zo bijna een deken verkocht :D hoop dat ze terug reageren wanneer ze de deken willen ophalen
deken verkoop gaat wel super nu al 2 in 1 week :P

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 16:56

@ falbala, die proberen het idd gewoon denk ik. Die mensen kennen geen schaamte.

Ik heb me ook weer iets meegemaakt. Mijn moeder had nog een leder pakje (rok+jasje) en vroeg of ik die op mp wilde zetten.
Ik dat gedaan stond er al ff op, belt me een man. heel aardig, maar die begon te vertellen dat hij in tilburg woonde en dat hij veel mooie studentes over de vloer had ivm een huurwoning. Hij vroeg of ik het pakje vaak had gedragen want hij hield van gedragen kleding en om de paar minten zei die, ff wachten en ik hoorde hem gewoon wiekse daar he. Bahhhh
Maar ik bleef toch aan de lijn, vraag me niet waarom... fatsoen ofzo ik weet niet waarom ik niet direct hebt opgehangen. Hij wilde mij geld opsturen zodat ik kleding kon kopen, dat moest ik dan dragen en dan naar hem opsturen. Hij zou me dan zodra hij het had ontvangen weer geld toesturen voor nieuwe kleding..
rare rare vent was dat haha

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 17:00

Gewoon doen alsof je het gedragen hebt (oeps het is per ongeluk de wasmachine mee in gegaan), kan je volgens mij goud geld mee verdienen haha

WildJes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 17:00

ik lees weer mee ! :D