[HK] Het "Ik hou van winter/kerst-topic".

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NatassJa

Re: Het "Ik hou van winter/kerst-topic".

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 22:31

Ik hou van grote kerstbomen! <3

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 22:34

Wauw Vuurneon! Te gek! Eigenlijk zonde inderdaad wat de met die bomen doen..

Mistral94 gek genoeg zou ik denk ik geen last krijgen van een winterdepressie; ik heb last van zomerdepressies; kort slapen door lang ligt, veel zweten, de warmte (ik ben niks waard met de warmte) en gek genoeg heb ik in de zomer meer last van mijn migraine dan in de winter.. Hoewel ik in de winter nagenoeg doof ben, maar da's een ander verhaal...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 22:35

Ik was vroeger altijd anti kunstboom maar sinds een paar jaar heb ik er 1. Dit omdat die bomen strontduur werden, elk jaar wel een keer dat beneden kwam en alles ondersteboven lag. Daarnaast vond ik het ook altijd weer zonde dat die bomen vernietigd werden na de kerst (je moet net ruimte hebben voor al die bomen)

Die kunstboom bevalt goed, ik mis enkel de lekkere geur maar dat is weer op te lossen met een kerststukje oid

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 22:37

Amy ja dat kan ook nog, last van de zomer hebben. Ik gebruik medicijnen waar ik het altijd koud van heb dus de zomers kunnen mij niet heet genoeg zijn

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 22:39

Soms redden wij ook nog bomen van buren; zonde om te vernietigen dus dan maar in een pot op ons terras haha :D

De oudste boom overigens van onze allereerste kerst in dit huis, nieuwbouw huis, en is nu Minstens 15 meter hoog en groeit nog steeds. Prachtig echt een plaatje, maar wel zonder versiering dus haha want dat is echt tè hoog. Geeft gelijk een bos gevoel :)

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 22:41

Inderdaad, met kunstbomen is tegenwoordig niks mis, plus je bespaard goede, gezonde bomen ermee..
Ooh en vuurtje stoken buiten vind ik ook heeerlijk nu de dagen korter worden.. Kan k langer genieten van het donkerte zonder dat ik al te laat ben met naar bed gaan :+

Oei Mistral, dan kan ik begrijpen dat je liever warmte hebt.. Ik vind warmte wel fijn, maar alleeb als het door mijn kleding komt :+ ik slaap in winternachten gewoon veel beter dan in zomernachten.. 's zomers weet ik ook nooit wat ik aan moet trekken :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 22:42

Op koud kun je je aardig kleden :) en met hitte lig ik heel zielig onder een ventilator te puffen :')

Geen vuurtjes hier, zelfs geen kaarsen. Kan daar helaas niet tegen, dus hier van die nep kaarsen op accu (wel duurdere, zien er vrij echt uit)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 22:46

haha zo hebben we allemaal onze eigenaardigheden maar toch allemaal met hetzelfde gevoel, gezelligheid in de winter.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 22:47

Ik heb alleen een hekel aan het bejaardentehuis in de winter, die mensen zetten de kachel dan nòg hoger en het raam heerlijk potdicht :')

Maar de versieringen zijn er altijd wel heel erg tof.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 22:51

Vuurneon: :') :+ je hebt groot gelijk.. Heb je je eindelijk lekker warm aangekleed, zit je daar te puffen..

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 22:51

Wij hebben altijd een Nordmann :) Mooie bomen en de naalden vallen ook niet zo snel uit.. En gelukkig heb ik een kat die de kerstboom met rust laat dus ook geen omgevallen bomen oid :))

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 23:31

*\%/* Laat maar komen die winter! Sneeuw, ijs, vorst! *\%/*
Kerst heb ik wat minder mee, maar ga het waarschijnlijk gewoon weer bij mijn ouders thuis vieren. Eén dag met het hele gezin bij elkaar, andere dag zie ik wel. Oud en nieuw heb ik een gruwelijke hekel aan... klote vuurwerk. Katten helemaal van het padje, niets normaals op tv, de heeeeeele dag (nee, week!) knallen... Bah! Ik ben altijd blij als oud en nieuw voorbij is.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 23:32

Oud en nieuw betekend voor mij weer in spanning de staatsloterij trekking volgen :D

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 23:36

Oooh, ik heb nu al zin in de decemberdrukte op de bakkerij! Brengt weer leuke herinneringen van vroeger op :D

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 23:43

Ah zie weer een paar oude "bekenden" :D Leuk!

Oud en nieuw vind ik ook erg leuk! Maar wij zijn echt opgegroeid dat ook dat met familie gebeurd. Lekker gourmetten met z'n allen, leuk programma/film kijken. We gaan er wel eens op uit voor 12 uur, maar zorgen wel dat we altijd 23.55u thuis zijn. En daarna gaan we los zonder familie :')

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 06:48

snottebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 07:34

Heerlijk! Winter en kerst! geen probleem hoor!
Op mijn werk ( tuincentrum) zijn we alweer vollop bezig met de kerstshow/ uit te pakken achter de schermen.
Eindelijk weer pepernoten in de winkel, vind ik ook HELEMAAL niet erg :)

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 07:36

Ik hou ook superveel van de Winter en de Kerst. Ben nou juist niet zo'n zomerfanaat, zeg niet dat ik het haat of niet leuk vind, want af en toe vind ik het heerlijk dat warme weer, maar met de winter heb ik wat meer. Vind het een heerlijke tijd van gezelligheid en samenzijn met de mensen die je liefhebt, leuke en grappig momenten met de paarden en lekker in je winterjas, warme rijkleding en thermolaarzen rondhuppelen door de stallen. Gewoon heerlijk!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 07:40

Dit jaar hebben wij voor het eerst weer een kerstboom in huis! We gaan verhuizen naar een groter huis dus ik kan m eindelijk weer opzetten en de antieke ballen van mijn moeder er in hangen!
Maar wat mij betreft eerst nog een mooie herfst met de bladeren die mooi verkleuren en dan gaan vallen, ze knisperen zo lekker onder je voeten als je erdoor loopt!

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 07:41

Winter! mijn favoriete seizoen *\%/* *\%/* *\%/*

LET IT SNOW!!! :)

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 09:14

:D ik heb nu alweer zin in de kerstradio op Nederland.FM :)

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 09:16

Ik heb vannacht al kerstliedjes geluisterd omdat ik niet kon slapen :') Maar mijn opa en oma hadden al kerstliedjes op de radio gehoord dus ze zijn er wel al haha! :D

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 09:44

iemand hier nog tips voor warme maar wel leuke schoenen voor de winter
(geen uggs)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 09:45

Edit... Reclame mag niet, begrijp ik, dus maar weggehaald...

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 09:58

Liever winter dan herfst! _/-\o_
Wind en regen, doe mij dan maar sneeuw en ijs!
Vind de winter altijd een heerlijk sfeertje geven, met een dikke deken op de bank een bakje chocomel en een kerstfilm op <3
Sleeen met de paardjes en die lekkere donsvachten <3
Alleen vind ik het nadeel toch wel naar school fietsen in de kou donker en glad! :')