denk je te helpen, krijg je een bekeuring toe.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 16:52

Inderdaad sarcastisch.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 16:55

blensink schreef:
Maar ik heb toch een gevoel dat het hier om een onmenselijke politieagent ging.

It's an aliën!!! :#

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 16:56

Of een robot :j

linnnh

Re: denk je te helpen, krijg je een bekeuring toe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 17:04

Toch merk je wel het verschil hoor tussen Ambulance/brandweer/politie agenten.

Er was hier maandag een ongeluk gebeurd, brandweer en ambulance kwamen met loeiende sirenes en zwaailichten aan. Maar zodra ze mij en me paard zagen, deden ze keurig de sirenes uit en gingen iets minder hard voorbij. Woensdag scheurde er 2 politie wagens langs, deze keken me aan en gaven nog lekker extra gas en lieten hun sirene's gewoon aan. Ik snap wel dat hun niet verplicht zijn deze uit te zetten, paard hoort er officieel niet van te schrikken (zou mijne ook niet doen, die merkte het nauwelijks op), maar toch merk je met zoiets wel het verschil

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 17:13

Mee eens politie voelt zich over het algemeen sterker en stoerder (draagt pistool, handboeien enz) en ambulance of brandweer zijn meer menselijker.
Het zijn drie verschillende beroepen maar een ambulance of brandweer zijn over het algemeen menslievelijker en meer mensgericht dan politieagenten.

Liekess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 17:20

Lynn_x, weet je dan ook waar de ambulance heen ging en waar de politie heen ging? Als er bijv een schietpartij is of een andere ernstige situatie gaan ze echt niet hun sirenes uitzetten of langzamer rijden, zij gaan er vanuit dat jij je paard genoeg onder controle hebt en dat je paard verkeersmak genoeg is omdat jij er mee buiten rijdt. Ik denk dat de ambulance dat bij een situatie waar elke seconde telt dat ook niet doet.

En dat de politie zich sterker en stoerder voelt..? Beetje kort door de bocht vind ik, natuurlijk komt de ambulance 'liever' over, maar of ze minder mensgericht zijn? Ik denk niet dat je je realiseert dat agenten ook ontzettend mensgericht zijn, hun beroep is namelijk orde te handhaven en burgers te beschermen. Ze doen het VOOR de mensen, ze zijn niet tegen ze. Ik snap dat dat niet altijd zo over komt als je ze bonnen ziet schrijven maar dat is ten eerste maar een heel klein deel van het werk en ten tweede ook gewoon nodig, het zorgt namelijk ook dat jij gewoon veilig over straat kan op je fiets. Agenten hebben echt het beste met de maatschappij voor, en daar hebben ze veel voor over anders zouden ze nooit voor dit beroep gekozen hebben ;)

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 17:24

Inderdaad ook een beetje vreemd om over de ambulance te beginnen. De meeste mensen uit de zorg zijn ook neerbuigend over burgers. Als jij ehbo'er bent en als eerste bij een ongelut bent en het ambulance personeel er is mag je gelijk vertrekkn. Tuurlijk zijn ze er bij de ablmbulance ook die het fijn vinden nog extra hulp te krijgen. Maar de meeste niet... Dat soort beroepen hou je dat toch,

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 17:28

Mee eens maar ze dwingen wel meer respect af :j
Nu is het hier in spanje natuurlijk nog eens een keer heel anders dan in nederland dat ben ik me bewust.
Maar er is een groot verschil tussen het uitschrijven van een bon bij fout parkeren en een mensenmassa te begeleiden bij onrust.
Ik blijf erbij dat deze agent het foutparkeren van ts wel even door de vingers had kunnen zien. :j

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 18:12

Lynn: ja dat weet ik; het was inderdaad spoed ook want hij kwam echt met een noodgang aanzetten. Maar deze was zo slim om te bedenken dat als hij zo door ging, hij er misschien nog een geval bij had ;) Politie denkt hier gewoon niet aan.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 18:55

Ja Lynn, per slot van rekening zal het al die agenten hun reet roesten als er een of ander burgertje met haar paard in de sloot terecht komt omdat zij langs komen rijden. Die hebben wel wat beters te doen dan mensenlevens redden. Zoals bonnen schrijven. En koffie drinken.

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 19:17

@ Lynn_x: Een agent die een spoedrit krijgt, moet echt veel doen op weg naar de melding. Er zijn twee portofoons die uitgeluisterd moeten worden, omdat daar info op door komt die van levensbelang kan zijn. Daarnaast moet de bijrijder zoveel mogelijk info verzamelen over het adres waar zij heen gaan, om zo veilig en effectief mogelijk te kunnen werken. De bestuurder moet opletten op de tomtom, de weg en alles om zich heen. De bijrijder kijkt mee. Je kan je voorstellen, dat het dan soms even lastig is om ook nog even het knopje in te drukken (die overigens niet makkelijk binnen handbereik zit) om de sirene uit te zetten.
Bij de ambu diensten hoeven de mensen een stuk minder handelingen in de auto te verrichten.

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 19:30

Snadrem schreef:
Ja Lynn, per slot van rekening zal het al die agenten hun reet roesten als er een of ander burgertje met haar paard in de sloot terecht komt omdat zij langs komen rijden. Die hebben wel wat beters te doen dan mensenlevens redden. Zoals bonnen schrijven. En koffie drinken.

Alsof ze rekening moeten houden met het feit dat jij "mogelijk" in de sloot kan belanden. Als je paard niet verkeersmak is moet je er niet mee naar buiten gaan. So what als die even een sprongetje maakt. Hun hoeven echt niet te remmen en zo de kans te missen tot een moordenaar oppakken ect.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 19:35

intral schreef:
Snadrem schreef:

Alsof ze rekening moeten houden met het feit dat jij "mogelijk" in de sloot kan belanden. Als je paard niet verkeersmak is moet je er niet mee naar buiten gaan. So what als die even een sprongetje maakt. Hun hoeven echt niet te remmen en zo de kans te missen tot een moordenaar oppakken ect.

Ik bedoelde het ook sarcastisch ;) Ik word doodmoe van al die posts waarin alle agenten over één kam worden geschoren. Het lijkt wel discriminatie.

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 19:37

Haha, Snadrem, ik wilde eigenlijk op je vorige post reageren, maar dacht, laat maar, die snapt er helemaal nik svan ;-) Maar gelukkig bedoelde je het sarcastisch

Liekess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 19:45

Citaat:
Ik bedoelde het ook sarcastisch ;) Ik word doodmoe van al die posts waarin alle agenten over één kam worden geschoren. Het lijkt wel discriminatie.

+1
Als er zo over een bepaald ras of een doelgroep gepraat zou worden zou iedereen gelijk op zijn achterpoten staan maar bij agenten lijkt het heel normaal te zijn.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 19:47

Volgens mij komen oordelen over 'groepen' niet zomaar ;)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 19:52

TS, super zoals je gehandeld hebt.
Jammer dat je een bon hebt gekregen.
Ik als baasje zou de bon voor je betalen.

Doorrijden bij dieren op de weg moet wel veilig zijn.
Ik ben vorig jaar gestopt op een provinciale weg, alarmlichten aan, vanwege een loslopend schaap.
Schaap kan flink wat schade veroorzaken.
Boer was blij dat ik hem riep en samen hebben we het schaap gevangen en in de wei gezet.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 19:53

Lynn_x schreef:

[sarcasme]
Ja, per slot van rekening hebben al die Marokkanen en Turken ook bewezen stuk voor stuk werkschuw schorem te zijn dat alleen maar inbreekt om te voorzien in de directe levensbehoeften.

STUK VOOR STUK. ALLEMAAL.
[/sarcasme]

Oordelen over groepen ontstaan wel degelijk zomaar. En vaak ook nog dankzij mensen met oogkleppen op die alleen negatieve verhalen kunnen onthouden en doof en blind zijn voor alle positieve verhalen.

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 19:54

Lynn_x schreef:

Die oordelen kunnen komen door ontwetendheid van degene die over "groepen" oordelen..

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 20:57

luuntje schreef:
Doorrijden bij dieren op de weg moet wel veilig zijn.
Ik ben vorig jaar gestopt op een provinciale weg, alarmlichten aan, vanwege een loslopend schaap.
Schaap kan flink wat schade veroorzaken.
Boer was blij dat ik hem riep en samen hebben we het schaap gevangen en in de wei gezet.

das wat anders dan een aan-/doodgereden kat/vogel

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 21:41

@blensink, nogmaals dank voor je medeleven.
Steeds als ik die bloedvlek op de weg zie zie ik het beestje nog steeds voor me.

Maar ga vannacht lekker 2 weken op vakantie, tegen de tijd dat ik terug ben is die vlek vast wel weg, en zal ik dr hopelijk geen last meer van hebben. Maar ben nog steeds blij dat ik op deze manier gereageerd heb, en zal het een volgende keer weer precies zodoen, en waarschijnlijk ook inclusief fout parkeren.
Ik hoop dat die agent blij is dat ie z'n bonnetje heeft kunnen schrijven, maar om nou te zeggen dat ik er iets van geleerd heb, nou nee niet echt.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 21:51

Wat duurt dat lang he die beelden voor je zien :(:)
Het zou inderdaad na je vakantie wel over zijn.
Kan me voorstellen dat je er op deze manier niets van geleerd hebt.
Ik wil jullie een hele fijne vakantie toewensen!!

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 22:07

Dank je wel :)