Lucide dromen aanleren, wie doet er mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

druppeltje

Re: Lucide dromen aanleren, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 06:26

Dat is wel een gave ervaring! Ik ben benieuwd hoe het verder ontwikkeld.

Ik heb slecht geslapen omdat ik zo op vakantie ga. Geen moeite gedaan om mn droom lucide te maken. Op vakantie ga ik weer pogingen doen.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 06:52

Ik lees ook even mee. Een aantal keren de ervaring mogen beleven, maar ik heb geen idee hoe zo'n droom zelf kan starten. Ik ga dus nog even bijlezen.

Ik heb overigens wel het boek 'droom bewust'.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 08:10

Hele mooie ervaring goeroe! :j
Fijne vakantie druppeltje!

Ik heb van 5 tot 7 geslapen dus niet zoveel gedroomd helaas.. :+

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 10:04

Goedemorgen!

Ik word me steeds bewuster van wat ik heb gedroomd, terwijl dat dus normaal iets is wat bij mij niet vaak gebeurd.
Vanmorgen had ik wellicht liever gehad dat ik mn droom niet meer wist! Mijn vriend kwam gisteren thuis na een week vakantie. Wordt vanmorgen wakker, heerlijk tegen hem aangekropen en dan komt langzaam het besef dat ik heb gedroomd dat ik seks had met iemand anders.

En niet zomaar iemand, nee een man die ik nog nooit eerder heb gezien. Een oudere man, ik schat 35 jaar, dikke buik en roodachtig haar en een giga baard. Brrr. Heel vaag.
Ik weet nog dat de deur openstond en dat ik bang was om betrapt te worden.

Toen ik wakker schrok maakte ik een stomme stuiptrekking, dus mn vriend vraagt of alles ok is. Toen heb ik hem verteld wat ik heb gedroomd.
Hij zei heel droog; nou dan wordt het maar eens tijd dat je lucide leert dromen, dan kun je je droom de volgende keer tenminste zo sturen dat je seks met mij hebt ipv met andere mannen :')

Heel toevallig; hij had tijdens zijn vakantie net een boek van Sigmund Freud gelezen, die blijkbaar al lang geleden de "uitvinding" lucide dromen heeft onderzocht.
Toen ik hem dus wilde vertellen waar ik mee bezig ben zei hij gelijk al dat hij ervan af wist :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 10:11

Zei je vriend dat echt? := ik droom bijna altijd over seks met anderen (als ik over seks droom), dat is toch juist veel leuker in het echt heb ik toch mijn vriend :)) Mijn vriend en ik vertellen altijd aan elkaar met wie we nou weer wat uitgespookt hebben in onze dromen... :D
Dikke mannen is alleen wel wat minder :')

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 10:24

Haha het was een grapje hoor, het zal hem een worst wezen wat ik droom.
Helaas was het in deze droom echt niet spannend, het was vreselijk saaie seks!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 10:30

Ik dacht al, dat ga je toch niet menen :') wel jammer dan, volgende keer beter :P

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 10:33

Heb in ieder geval nu een dromenschriftje gekocht, maar vind het ook zo wat om tot in detail mn seksdroom erin te schrijven :=

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 10:37

Ik schrijf niet alle dromen tot in de details op, veel te veel werk, ik heb er vannacht 4 onthouden, zou mooi worden haha. Dit lijkt me een droom om in steekwoorden op te schrijven :Y)

Ik ben overigens ook 3 keer wakker geworden vannacht :O >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 11:08

ik lees dit topic nu pas, maar ik ga het ook proberen! vroeger heb ik wel eens lucide dromen gehad geloof ik, ik kon altijd vliegen door gebouwen, ik bewoog mijn lichaam niet maar ik zweefde gewoon rond, zo'n een meter boven de grond en helemaal horizontaal, heel apart. en ik heb vroeger ook wel eens slaap verlammingen gehad toen ik klein was, geen pretje indd. om mama proberen te schreeuwen terwijl dat niet lukt. omdat er dingen bewegen in je kamer en je geluiden hoort en voldemort in het donkere hoekje van je kamer zit. en als je klein bent is dat helemaal eng natuurlijk, ik was een jaar of tien toen harry potter uit kwam, daarvoor heb ik ze ook wel eens gehad, nu gelukkig nooit meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 11:36

Ik kan wakker worden uit nachtmerries vanaf het moment dat ik een jaar of zes was. Vliegen deed ik vroeger ook vaak. Ik nam dan een aanloop door het steegje. Vanaf het moment dat ze er een boom in hadden geplant lukte het me een tijdje niet meer :')

Verder heb ik ook wel eens voorspellende dromen gehad. Deze zijn vaak zó realistisch dat al mijn zintuigen werken. Zo kan ik bijvoorbeeld mijn eten en drinken in die droom bewust proeven en voel ik verschil tussen koud en warm, droog en nat...

Het daadwerkelijke sturen lukt maar soms. Vaak zijn mijn dromen zo 'normaal' dat ik niet door heb dat ik droom. :')

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 14:58

Wat grappig dat ik op dit topic stuit.
Ik heb mijn hele leven al zo nu en dan zo'n droom waarin ik weet dat ik droom en dus kan doen en laten wat ik wil. Het is niet vaak, en als het zo is, maar heel kort voor ik wakker wordt.
Ik vind het geweldig! Staat er een paard, spring ik erop! Zit ik in een enge droom, is het ineens niet eng meer omdat ik weet dat ik toch wel wakker wordt.
Zal het topic nog verder doorlezen, lijkt me toch leuk om zoiets te kunnen "oproepen" :D

aeckker03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 15:13

grappig dit!
onbewust kan ik dit eigenlijk al mijn hele leven zo'n beetje.
vroeger had ik vaak nachtmerries en dan vertelde ik mezelf dat dit nep was en dat ik wakker wilde worden en dan werd ik ook wakker.
ik ga nu ook proberen zo'n dromendagboek bij te houden :)

aeckker03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 16:01

maar die slaapverlamming lijkt me echt zó eng!
is het ook zo dat als je lucide kan dromen sneller een slaapverlamming kan krijgen of heeft het helemaal niks met elkaar te maken?

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 19:26

Kunnen mensen hier ook zijn/haar droom zelf sturen?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 19:28

Daar gaat het topic toch over? :+

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 19:30

Fiffill schreef:
Daar gaat het topic toch over? :+

Niet iedereen kan zelf besturen. Je kunt het wel 'echt' beleven, maar of jezelf kan bepalen of je links of rechts gaat, kan niet iedereen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 19:40

Ja, ik onder andere wel. Moet je even het topic doorlezen :) topic gaat er dus over dat mensen willen kijken of ze dat uiteindelijk gaat lukken...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 20:46

volgens mij is het ook handiger als je gewoon 1 droom onthoud.
ik had vanmorgen dus flarden van meerder dromen en dat was niet slim :+
heb meerdere dromen gehad en overal wist ik een stukje van.
maar ik weet dat ik er vroeger ook wel mee bezig ben geweest en ik word gewoon veel te moe om me in mijnd romen ook nog met mijn dromen bezig te gaan houden,dus ik stop er ook maar weer mee,denk dat ik liever gewoon slaap :j :D

FrenchFries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 21:53

was vandaag naar walibi en heb niet gebprobeerd om lucide te dromen...
vannacht een nieuwe kans XD

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 22:27

Ik heb gedroomd dat ik Sla met kaas at.
En dat aten we vandaag xD!

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 22:34

hoihoi,

interssant topic.
Ik ben een hele rare dromer eigenlijk...! Misschien zitten hier wat mensen die me het eea kunnen uitleggen over mijn dromen?

-ik voel soms een hele andere sfeer,niet-aards als het ware. Heel raar en niet altijd prettig,maar soms ook heel fijn!
-er wordt nooit gepraat in mijn hoofd...naar meer dat mensen via gedachten berichten naar elkaar toezenden,zonder te praten.

Vooral over het eerste zou ik meer willen weten..!

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 22:37

Ik doe het al heel lang :') wist niet dat het een naam had haha.

ik heb het sinds ik op jongere leeftijd dezelfde nachtmerrie gehad heb. En later op een iets oudere leeftijd weer. Toen had ik zoiets van.. hmm.. het is maar een droom. En sinds dien lukt het mij soms. Soms ook niet.

Ik droom altijd over beroemde mensen. Of over leuke jongens.

Laatst droomde ik dat ik gebeld werd over dat mijn verzorgpaard overleden was.. De volgende dag kreeg ik te horen dat er een paard van een vriendin in de kliniek stond en het wss niet ging halen. Dat soort heb je dan ook..

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 22:38

Optisana schreef:
Ik heb gedroomd dat ik Sla met kaas at.
En dat aten we vandaag xD!

Ooh ! Voorspellende dromen dus :Y)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 22:45

Je hebt lucide dromen en lucide dromen. De eerste categorie is dat je je droom kunt sturen, de tweede noem ik zelf liever 'astral projection'. Dat zijn de dromen waarbij het net lijkt alsof je wakker bent, maar alles lijkt echter dan echt. Veel dingen in de omgeving veranderen dan wel, waaraan je kunt merken dat je niet echt wakker bent :)

Ik droom eigenlijk altijd lucide. Ik bestuur al m'n dromen en dat is al zo vanaf dat ik een klein meisje was. Projecting heb ik nog maar 2 keer gedaan. De eerste keer vanuit slaapverlamming (waar ik me overigens echt dood van schrok :') ) en toen heb ik er helaas niets mee gedaan. M'n hele lijf zoemde en ik dacht dat ik dood ging :+
De tweede keer was ook vanuit slaapverlamming, maar dit keer wist ik wat ik er mee kon doen. Ik ben naar buiten gelopen en heb heerlijk over Den Haag gevlogen :)) Dat was een waanzinnig gevoel!

Mijn man is totaal volleerd projector. Hij gaat mediteren in zo'n projection. Op die manier komt ie nog veel dieper in de droom en komt ie tot hele waardevolle inzichten :)
Ik denk niet dat ik daar ooit kom :')