Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Magrathea schreef:Ja verplichte consumptie geldt meestal vooral voor terrasjes. Dat mensen daar niet lekker gaan zitten zonder wat te bestellen, snap je![]()
Veel asociaal personeel zeg zie ik hier... Pfffft!
liss schreef:Ja zo'n soort dilemma heb ik ook wel eens gehad, maar dan met minder sterk schoonmaakspul. Ik spuit het op de tafel en het waait zo naar de volgende tafel.. oeps blond, mijn excuses... Hele erge faal. Sindsdien spuit ik niet meer op tafel maar op mijn doekje. Al is glassex sowieso een aparte keuze.ik heb eens meegemaakt dat een serveerster met glassex de tafel pal naast ons ging schoonmaken, met als gevolg dat elke volgende hap van ons eten een glassex bijsmaak had....
Courses schreef:Ik snap echt niet hoe mensen zo ontzettend associaal, lomp, niet begrijpend kunnen zijn. Mijn hemel. Echt even een diep schaammoment voor sommige mede-collega's in de horeca in dat soort landen etc haha
MarjaG schreef:Omgekeerd ook wel erg leuke dingen meegemaakt in restaurants zoals personeel wat in de gaten kreeg dat een van onze dochters jarig was en dus zorgden voor een vuurfontein en dat fotografeerden. (De koks hingen even om het hoekje te gluren hoe ze het vond)
Margreet schreef:Ik vind sowieso hygiene belangrijk. Ik heb er alle begrip voor dat je na een paar uur op 't terras sjouwen in de volle zon niet geheel okselfris meer bent, maar een schoon shirtje en wat deo doen wonderen, voel je jezelf ook lekkerder bij. Wij snuffelden als collega's regelmatig bij elkaar om onfrisse toestanden te voorkomen (zelf ruik je het niet).
Ik ruik het al ver voordat anderen het kunnen ruiken. Vjestagirl schreef:stef schreef:Mag volgens de haccp sowieso niet
Tattoo's mogen wel. Volgens de HACCP mag je ook geen dingen dragen (maar je trouwring dan weer wel), geen armbanden, geen kettingen, geen nagellak. Haren moeten volledig worden weggestoken.
) en toen mochten (zichtbare) tatoo's ook niet
Was ook gelijk de laatste keer dat ik daar gegeten heb
stef schreef:Ok, mijn haccp kennis is wat veroudert (mwah.. 15 jaar) en toen mochten (zichtbare) tatoo's ook niet
Courses schreef:Sabinee__ schreef:Onbeleefd personeel vind ik nog het aller ergste. Laatst een serveerder die vroeg 'Moeten jullie nog wat?'..![]()
Wauw, wat vond ik dat asociaal!
Hoe haalt men het in hun HOOFD? Ik zou het echt niet bedenken zoiets te doen.
Wendy schreef:Courses schreef:Ik snap echt niet hoe mensen zo ontzettend associaal, lomp, niet begrijpend kunnen zijn. Mijn hemel. Echt even een diep schaammoment voor sommige mede-collega's in de horeca in dat soort landen etc haha
Nu wil ik het toch even opnemen voor "dat soort landen"... de keren dat ik in Italie ben geweest werd ik zo correct bediend dat het meeste nederlandse horeca personeel daar nog heel wat van kan leren. Echt, over het algemeen weten ze daar heel goed hoe het hoort (en het meeste eten is ook zo lekker dat ook de koks er wat van op kunnen steken).