Frustraties tijdens het uiteten gaan.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Peperkroket

Re: Frustraties tijdens het uiteten gaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 11:13

Wat vinden jullie van piercings/tatoeages? Daar heb ik (volgens mij) nog niks over gelezen.

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 11:14

Maar gasten kunnen er ook wat van hoor, jeeeemineee!
We hadden pas een redelijk 'aso'familie bij het restaurant (een luxe restaurant).
Ze hadden een hond mee, dus we hadden nog netjes een bakje water voor de hond neergezet etc.
Even later zit de hond op de bank. Hm, niet fris, maar oke....

Daarna liet die man de hond uit zijn mond eten, dus eerst een hap zelf nemen, mond open en dan de hond het op laten eten.
Vervolgens gooit hij een beetje van zijn thee op de bank (!!!!!!), en laat hij de hond het opdrinken.
Ze legden zelf ook hun benen en voeten op de bank etc..
Gadsiedarrie, wat was ik blij toen ze weg gingen, grrr...
Bank is volledig gereinigd en alle doekjes zijn linearecta de container in gegaan!
Kom op zeg, zelfs bij de Mc Donalds kan je je nog wel netter gedragen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 11:20

Magrathea schreef:
Ja verplichte consumptie geldt meestal vooral voor terrasjes. Dat mensen daar niet lekker gaan zitten zonder wat te bestellen, snap je :)

Veel asociaal personeel zeg zie ik hier... Pfffft!

Maar toch vooral om ervoor te zorgen dat mensen niet helemaal niks bestellen.... En niet omdat één persoon uit een gezelschap niet een rondje over mag slaan...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 11:32

Piercings en tatoeages ligt nogal aan het soort gelegenheid. Op een terrasje geen probleem, in een luxe restaurant mwah

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 11:36

ik weet niet of het ergens al gezegt is,
maar ik vind het altijd vervelend als de ober nors kijkt.
Ik krijg toch ook geen fooi op mijn werk, ook al doe ik goed werk leveren?

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 11:37

ik heb eens meegemaakt dat een serveerster met glassex de tafel pal naast ons ging schoonmaken, met als gevolg dat elke volgende hap van ons eten een glassex bijsmaak had....

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 11:39

liss schreef:
ik heb eens meegemaakt dat een serveerster met glassex de tafel pal naast ons ging schoonmaken, met als gevolg dat elke volgende hap van ons eten een glassex bijsmaak had....
Ja zo'n soort dilemma heb ik ook wel eens gehad, maar dan met minder sterk schoonmaakspul. Ik spuit het op de tafel en het waait zo naar de volgende tafel.. oeps blond, mijn excuses... Hele erge faal. Sindsdien spuit ik niet meer op tafel maar op mijn doekje. Al is glassex sowieso een aparte keuze.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 12:11

Ja precies, je moet toch schoonmaken. Wij gebruiken meestal een sopje.

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 12:13

Jaren geleden hadden we tijdens een (1) etentje het volgende:
- wijnglas met rode wijn met de vezels van het sinaasappelsap er nog aan.
- glas drinken omstoten en niet opruimen / verontschuldigen. Het ging deels over de kleding van een van ons en dat konden we zelf oplossen
- saus van hoofdgerecht van mijn man over mijn hoofdgerecht en hij kreeg geen saus. Dus kreeg hij alsnog een apart bakje saus erbij. Mijn hoofdgerecht werd opnieuw bereid (entrecote) en kwam meer dan een half uur later. Inmiddels waren alle bijgerechten natuurlijk ijskoud....
Nodeloos te zeggen dat we maar geen nagerecht hebben besteld.

Verder genegeerd worden door het personeel. We hadden gereserveerd en werden in een hoekje gestopt. Mensen die na ons waren binnengekomen zaten op enig moment al aan hun voorgerecht terwijl wij nog niet eens de kans hadden gehad te bestellen. We zijn vertrokken en kregen nog een arrogante reaktie van het personeel.

Omgekeerd ook wel erg leuke dingen meegemaakt in restaurants zoals personeel wat in de gaten kreeg dat een van onze dochters jarig was en dus zorgden voor een vuurfontein en dat fotografeerden. (De koks hingen even om het hoekje te gluren hoe ze het vond)

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 12:14

stef schreef:
Piercings en tatoeages ligt nogal aan het soort gelegenheid. Op een terrasje geen probleem, in een luxe restaurant mwah

Jup. Zal denk ik ook van de eigenaar van het luxerestaurant niet mogen, (zichtbare) piercings of tatoeages.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 12:18

Courses schreef:
Ik snap echt niet hoe mensen zo ontzettend associaal, lomp, niet begrijpend kunnen zijn. Mijn hemel. Echt even een diep schaammoment voor sommige mede-collega's in de horeca in dat soort landen etc haha :')

Nu wil ik het toch even opnemen voor "dat soort landen"... de keren dat ik in Italie ben geweest werd ik zo correct bediend dat het meeste nederlandse horeca personeel daar nog heel wat van kan leren. Echt, over het algemeen weten ze daar heel goed hoe het hoort (en het meeste eten is ook zo lekker dat ook de koks er wat van op kunnen steken).

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 12:18

Mag volgens de haccp sowieso niet

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 12:19

MarjaG schreef:
Omgekeerd ook wel erg leuke dingen meegemaakt in restaurants zoals personeel wat in de gaten kreeg dat een van onze dochters jarig was en dus zorgden voor een vuurfontein en dat fotografeerden. (De koks hingen even om het hoekje te gluren hoe ze het vond)

Oei daar hebben wij een keer een blunder mee gemaakt. We proberen ook de gelegenheid in de gaten te houden en er evt op in te spelen. Was er een tafel en die zeiden constant dat er iemand jarig was. Dus wij vuurfontein halen. Bleek dat de overleden man van de vrouw eigenlijk jarig zou zijn geweest, dus de vrouw barste in huilen uit. De gasten vonden het niet extreem erg omdat ze inderdaad constant zeiden dat er iemand jarig was. Maar ik voelde me wel $¥;_%&;

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 12:20

stef schreef:

Tattoo's mogen wel. Volgens de HACCP mag je ook geen dingen dragen (maar je trouwring dan weer wel), geen armbanden, geen kettingen, geen nagellak. Haren moeten volledig worden weggestoken.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 12:22

Margreet schreef:
Ik vind sowieso hygiene belangrijk. Ik heb er alle begrip voor dat je na een paar uur op 't terras sjouwen in de volle zon niet geheel okselfris meer bent, maar een schoon shirtje en wat deo doen wonderen, voel je jezelf ook lekkerder bij. Wij snuffelden als collega's regelmatig bij elkaar om onfrisse toestanden te voorkomen (zelf ruik je het niet).

Jawel hoor. :+ Ik ruik het al ver voordat anderen het kunnen ruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 12:22

stef schreef:

Wat niet? ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 12:23

Ik denk dat stef op piercings doelt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 12:28

Vjestagirl schreef:
stef schreef:

Tattoo's mogen wel. Volgens de HACCP mag je ook geen dingen dragen (maar je trouwring dan weer wel), geen armbanden, geen kettingen, geen nagellak. Haren moeten volledig worden weggestoken.

Ok, mijn haccp kennis is wat veroudert (mwah.. 15 jaar ;) ) en toen mochten (zichtbare) tatoo's ook niet

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 12:29

Mijn frustraties zijn loslopende kinderen die om je tafel heen rennen en gaan lopen gillen. Als ik gezellig uit eten ben met mijn vriend wil ik dat dus écht niet erbij hebben. Daarom ga ik al niet meer naar mijn favoriete restaurant.... Dit ligt duidelijk aan de ouders natuurlijk ;)

Eén keer bij een pannekoekenrestaurant gegeten die verder ook nog gerechten ernaast heeft. Ze prezen hun asperges aan die ik erg lekker vind, en waar ik dus dan ook behoorlijk zin in had. Ik had telefonisch gereserveerd, maar stond dus niet op de lijst.... Fijn! We werden dus ergens tussengedrukt en moesten ontzettend lang wachten op onze bestelling (en zo druk was het toen helemaal niet!). Toen de asperges uiteindelijk voor me stonden waren ze gewoon lauw.... Ik ben dan geen zeur, dus lauwe asperges gegeten (warm zijn ze toch lekkerder). Serveerster kwam afruimen en vroeg of gesmaakt had. Was lekker, maar helaas lauw. Oh sorry zei ze, had u me moeten vertellen dan had ik het even in de magnetron gedaan 8)7 Was ook gelijk de laatste keer dat ik daar gegeten heb :n

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 12:33

Tja, die kinderen... ik snap dat ook echt niet van ouders. Heb meer een hekel aan de ouders trouwens, die hun kroost niet opvoeden.
Heb het een keer gehad dat we ergens zaten te eten, en er een ventje van een jaar of 5 bij elke tafel langs ging "wat eet jij??"
Ouders vonden het kennelijk schattig, maar ik heb er geen zin in :n

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 12:38

stef schreef:
Ok, mijn haccp kennis is wat veroudert (mwah.. 15 jaar ;) ) en toen mochten (zichtbare) tatoo's ook niet

Tattoos mochten altijd al wel van de HACCP, alleen wilde de managers dit niet.
Ze wilde/willen dat hun personeel een verzorgde uiterlijk/uitstraling heeft en daar valt een zichtbare tattoo niet onder.
Tegenwoordig wordt daar wel makkelijker over gedaan.

HACCP gaat vooral om hygiëne (besmettingsrisico).

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 12:38

Ik had ook eens tijdens ook groot feest dat de kinderen naar me gingen roepen en op de tafel slaan toen ik aan kwam. Moest me echt in houden.
Was ook zo'n kind "ik had dat ijsje!" "Dat weet ik, maar je buurvrouw ook dus ik zet het eerst links neer en dan ga ik naar rechts, dus jij krijgt zo" "mag ik een ijsje alsjeblieft?" "Straks. Ik ga even nieuwe halen" "maar ik zei nu dus alsjeblieft?"
Zelfde kind en recht achter elkaar. Pakte ook het drinken af van haar zusje omdat ze het zogenaamd had besteld, wat niet was. Kind dacht duidelijk dat als je alsjeblieft zei, je alles voor elkaar krijgt.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 12:45

Courses schreef:
Sabinee__ schreef:
Onbeleefd personeel vind ik nog het aller ergste. Laatst een serveerder die vroeg 'Moeten jullie nog wat?'.. -O-
Wauw, wat vond ik dat asociaal!

Hoe haalt men het in hun HOOFD? Ik zou het echt niet bedenken zoiets te doen.

Heb ook heel droog gereageerd met 'moet jij nog fooi?'
Mja wel vaker dergelijk gezeik gehad bij zelfde restaurant.. Kom er puur nog voor de lekkere broodjes.. personeel is om te janken.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 12:48

Wendy schreef:
Courses schreef:
Ik snap echt niet hoe mensen zo ontzettend associaal, lomp, niet begrijpend kunnen zijn. Mijn hemel. Echt even een diep schaammoment voor sommige mede-collega's in de horeca in dat soort landen etc haha :')

Nu wil ik het toch even opnemen voor "dat soort landen"... de keren dat ik in Italie ben geweest werd ik zo correct bediend dat het meeste nederlandse horeca personeel daar nog heel wat van kan leren. Echt, over het algemeen weten ze daar heel goed hoe het hoort (en het meeste eten is ook zo lekker dat ook de koks er wat van op kunnen steken).

Het was ook maar bij één restaurant in Italie waar we zo behandeld zijn. Rest van de restaurants was gewoon goed. Correct bediening en lekker eten. Hoewel het personeel van het laatste hotel nogal 'mwoah' was, inclusief manager. Goed voorbeeld doet volgen... en andersom.
Voor de rest alleen maar goede ervaringen gehad. Zeker als je als enige van je reisgezelschap elke keer weer bedankt etc als je wat voorgezet krijgt. Heb me wel geschaamd voor mijn medereizigers. Kon geen bedankje af, personeel werd in het NLs toegesproken en dan werden ze pissig als het personeel het niet begreep etc etc. Het minste wat je toch kan doen als je ergens anders bent is weten hoe de gewoontes zijn en ervoor zorgen dat je in ieder geval in de taal van dat land kunt bedanken. Mijn steenkolen Italiaans werd elke keer heel leuk ontvangen in ieder geval. Beleefheid komt van twee kanten...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 12:54

Jeetje zeg Nederlands gaan praten in het buitenland, zo asociaal! Ik spreek vloeiend Engels dus gebruik dat meestal, zou me te druk maken on de uitspraak om het in hun taal te doen :+
Ik hoef mijn tattoo niet te bedekken bij mijn nieuwe baan, piercings ook niet. Had ik een tijd terug een topic over, zal het even zoeken.

Edit: [LZP] [POLL] Tattoo's en piercings aanstootgevend?