Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HTM

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:19

@ amazone77 PostNL heeft ook gewoon een klantenservice die je kunt bellen.
Dat nummer wat je hebt gekregen heb je niet veel aan waarschijnlijk, maar op de site van PostNL staat een nummer wat je kunt bellen en dan krijg je wel iemand aan de telefoon, en je moet bij die gasten wel duidelijk zijn wat je wil, en zeggen dat zij dit moeten oplossen.

samira_baco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:23

Mayflower_ schreef:
Ik heb eens een zadel verkocht. Zadel paste niet meer omdat het paard zoveel bespiering had gekregen dat hij een boommaat groter moest. 's avonds belden er mensen om 22.30 uur, of ze de volgende ochtend om half 11 het zadel kon bekijken. Ik was half 11 klaar met werken dus zei dat het op zijn minst 11 uur werd. Dat was ok. Kreeg ik die morgen om kwart over 8 een berichtje: 'Ja we komen toch half 11'. Ik weer een smsje sturen dat we niet voor niks 11 uur hadden afgesproken. Uiteindelijk was ik er om 10.45 uur, stonden die mensen er al 'Ja we staan hier al een kwartier op je te wachten!'. Toen wilden ze dat ik op mijn normale schoenen mijn paard moest ophalen want ze wilde weten hoe het zadel op mijn paard lag. Toen heb ik maar gezegd dat ik mijn zadel verkoop en niet mijn paard. :+ Want mijn paard had dezelfde bouw als hun paard. En toen zeiden ze 'Ja ik heb 300 euro bij mij (ik vroeg 450), dit is wat ik je ervoor geef'. Ging ik niet mee akkoord. Uiteindelijk hebben ze toch 450 euro betaald (konden ze ineens ergens vandaan toveren!) en zijn ze naar huis gegaan. Zie ik de volgende dag het zadel op MP staan. Voor 150 euro meer en met de tekst die ik in mijn advertentie gebruikte. :') Ik heb er verder geen aandacht aan geschonken maar vond het op dat moment wel grappig.

whahah achja jij hebt er tenslotte toch meer geld voor gehad

samira_baco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:43

Samsa11 schreef:
Ik zal mijn verhaal ook maar eens plaatsen.

Ik was dertien en had een advertentie op marktplaats gezet dat ik een verzorgpony zocht.
Tja ik was zo stom om mijn nummer er op te zetten maarja wat kan je verwachten?
Ineens werd ik wakker gebeld om 7uur sochtends een man hij zij dat hij wel een haflinger hengst voor me had staan.
Ja nou okee is goed hij vroeg wat ik kon ik dingen op roepen longeren poetsen opzadelen enz. maar ik had al door dat hij niet eens snapte waar ik het over had.
Toen vroeg hij of ik kaal was? ik was dertien ik dacht dus dat hij me hoofd bedoelde dus ik zeg uh nee?
Naja het bleek dus dat hij mn geslachtsdeel bedoelde.
Hij wou dus is afspreken maar er mocht niemand bij zijn en hij wou niet de locatie van de pony zeggen. ik moest ergens klaar staan nou okee afgesproken.
Ik zij het dus tegen me moeder en had alles uitgelegd en die zij oh maar jij gaat daar niet heen dus ik hoezo mama? en zij legde uit dat dat kaalheid dus niet over mn haar op mn kop ging en dat het waarschijnlijk een pedofiel was.
Nou mama politie gebeld en klacht gedaan ik schrok er toen best van maarja je bent dertien ik snapte er niks van.

Kvind een enge site die marktplaats en zet er dan ook nooooit me gsm nummer nog op desnoods die van me moeder maar van me zelf nooit meer.

Dit was mijn verhaal.

xxx

zo iets had ik ook paar jaar geleden toen ik 14 was ben nu 17
ik zocht een uitlaat hond en had als voorkuur een duitseherder in me advertentie
gezet want dat zijn me lievelings honden werd ik snacht tussen 12 en 2 gebelt door een man
die een duitseherders hond had een mannetje en vroeg of ik teefje wilde spelen voor zijn hond
dus met andere worden of ik mijzelf wilde laten dekken door die hond dus waarop ik nog antworde van nou wat denk u zelf ga zelf maar teefje voor hem spelen en toen hing ik op
is toch belachelijk zulke mensen :?

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:47

lady_lover16 schreef:
waarop ik nog antworde van nou wat denk u zelf ga zelf maar teefje voor hem spelen en toen hing ik op

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Gamblex17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:52

Mijn moeder had een tijd geleden mooie dames hakken te koop staan ,
haast nooit gedragen.

Dus er was iemand die ze kwam ophalen ,
stond er een hele knappe man voor de deur.
Die ze mee nam :')

kreeg ze even later een mailtje , bedankt voor de schoenen ze zitten heerlijk !

m'n ma kwam niet meer bij :')

samira_baco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 18:02

mijn vriendin daisy had van haar chihuahua hondje diva een nest puppy`s
die nu onderhand anderhalf jaar oud zijn maar die vrouw had
aan daisy 100 aanbetaald voor jochie een van de reutjes en moest nog 400 betalen heeft ze nooit gedaan nu staat het reutje op internet en heet nu sammy en mijn vriend mailde haar om de vraagprijs te vragen
waarop zij antworden dat ze 250,00 euro vroeg dus ik d8 nou stuur ik een heel ander mailtje met me eigen email en tegen mij zij ze dat ze 300,00 vroeg nu wilt daisy haar bellen van je mag een keuze maken of je geeft hem terug of je betaald die 400 nog nou nu is het nog afwachten in iedergeval proberen me vriend en ik hem wel te krijgen
maar wel vervelennd dat mensen zo kunnen zijn kopen en nooit het hele bedrag betalen en vervolgens het hondje na een tijdje zelf weer verkopen
Laatst bijgewerkt door samira_baco op 20-05-12 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

samira_baco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 18:03

HTM schreef:
lady_lover16 schreef:
waarop ik nog antworde van nou wat denk u zelf ga zelf maar teefje voor hem spelen en toen hing ik op

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

:P

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 18:44

HTM schreef:
@ amazone77 PostNL heeft ook gewoon een klantenservice die je kunt bellen.
Dat nummer wat je hebt gekregen heb je niet veel aan waarschijnlijk, maar op de site van PostNL staat een nummer wat je kunt bellen en dan krijg je wel iemand aan de telefoon, en je moet bij die gasten wel duidelijk zijn wat je wil, en zeggen dat zij dit moeten oplossen.

Dank je wel,ik ga er morgen achteraan.

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 20:39

Lente schreef:
Prachtig he? :D

Ja geweldig :P Die ene van de schoonmaakster is zoo leuk! Best wel sneu ook, voor haar :=
En die bijrijder :P

Ik zou echt niet weten hoe ik zou reageren _O-

Gamblex17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 20:47

Omg ! die van die advertentie is best erg : O

moest even lachen maar goed :')

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 21:09

Welke? :P

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 22:43

Antwoorden die duidelijk allemaal met google translate zijn beantwoord. Geen correct Nederlands, en lijkt wel.... TURKS :+ NEGEER.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 23:55

lady_lover16 schreef:
aan daisy 100 aanbetaald voor jochie een van de reutjes en moest nog 400 betalen heeft ze nooit gedaan nu staat het reutje op internet en heet nu sammy en mijn vriend mailde haar om de vraagprijs te vragen
waarop zij antworden dat ze 250,00 euro vroeg dus ik d8 nou stuur ik een heel ander mailtje met me eigen email en tegen mij zij ze dat ze 300,00 vroeg nu wilt daisy haar bellen van je mag een keuze maken of je geeft hem terug of je betaald die 400 nog nou nu is het nog afwachten in iedergeval proberen me vriend en ik hem wel te krijgen
maar wel vervelennd dat mensen zo kunnen zijn kopen en nooit het hele bedrag betalen en vervolgens het hondje na een tijdje zelf weer verkopen

Maar... je geeft iemand toch geen hondje mee zonder dat ze betaald hebben? (niks btw, eerst dokken, dan krijgen, is het bij mij... :+ )
Als mensen iets willen, betalen ze wel, als ze het eenmaal hebben hoor je vaak niks meer.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 00:45

lady_lover16 schreef:

Mijn vriendin Daisy had van haar Chihuahua hondje Diva een nest puppy's.
die nu onderhand anderhalf jaar oud zijn maar die vrouw had?
Zij had aan Daisy 100 euro aanbetaald voor Jochie, een van de reutjes en moest daarnaast nog 400 betalen. Dit heeft ze nooit gedaan en nu staat het reutje op internet en deze heet inmiddels Sammy. Mijn vriend mailde haar om de vraagprijs te vragen waarop zij antwoordde dat ze 250 euro vroeg dus ik dacht: nou ik stuur een heel ander mailtje met mijn eigen email en tegen mij zij ze dat ze 300,00 vroeg. Nu wil Daisy haar bellen dat ze een keuze mag maken of je geeft hem terug of je betaald die 400 nog. Nu is het nog afwachten. In ieder geval proberen me vriend en ik hem wel te krijgen. Maar wel vervelend dat mensen zo kunnen zijn. Kopen maar nooit het hele bedrag betalen en vervolgens het hondje na een tijdje zelf weer verkopen.

Sorry, ik trek vrij veel op bokt, maar dit stukje tekst kon ik absoluut niet lezen. Ik schrijf zelf ook kromme zinnen en mijn spelling is om te janken, maar het blijft volgens mij wel gewoon altijd leesbaar. Probeer de volgende keer iets meer ABN te typen. Daar heb je zelf uiteindelijk ook profijt van :)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 09:59

De vriendin Daisy had puppies. Eén van die puppies, genaamd Jochie, is naar een vrouw gegaan. Deze vrouw had 100 euro aanbetaald en moest nog 400 euro betalen, maar heeft dat nooit gedaan. Nu heeft deze vrouw Jochie op marktplaats gezet onder de naam Sammy. Tegen de vriend van Daisy heeft ze gezegd dat hij 250 euro moet kosten, toen ging TS mailen en vroeg de vrouw 300 euro. Nu gaat Daisy contact opnemen dat ze óf de hond terug wil óf de 400 euro.

Mooie samenvatting toch? :D
Wat ik ook niet begrijp is dat de pup is meegegeven aan mevrouw zonder dat zij 't gehele bedrag heeft moeten betalen. Beetje eigen schuld is dit dus wel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 10:59

Lady lover, ik denk dat dat niet gaat lukken hoor....... waarom zou iemand nu alsnog geld gaan betalen als ze duidelijk van de hond af wil (overigens wel weer typisch voor zo´n mode ras hoor, het ene moment willen mensen zo´n -vaak slecht gefokt- hondje en het andere moment moet ´ie weg. Maar goed, da´s een andere discussie).

Waarom heeft ze het hondje eigenlijk meegegeven zonder dat ze het geld had? Als ik spullen verkoop geef ik ze ook niet zomaar mee, dat lijkt me hetzelfde met dieren eigenlijk.

Momenteel is het hier rustig qua rare MP-ervaringen, ik ben wel hard op zoek naar een leuke bank maar OF ik vraag foto´s en het is simpelweg CRAP, of ze vragen idioot hoge prijzen voor tweedehands banken (1500 voor een bank die origineel 2500 was, maar nu 2 jaar oud is). Zoveel ga ik niet betalen voor een product waar geen garantie op zit...

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 11:03

Ffortuna schreef:
Momenteel is het hier rustig qua rare MP-ervaringen,

Ik doe mijn best maar het zijn saaie vriendelijke berichten die ik momenteel krijg :D :+

Had gister een ''gratis af te halen'' advertentie gezet en gelijk dit topic in mijn achterhoofd dus gisteravond mail geopend en mezelf schrap gezet voor de stort invasie......
1 vriendelijk net bericht van een man die het graag op wil halen,wanneer het beste uitkomt,wanneer ik er vanaf wil.
Ja sorry geen nuttige bijdrage voor dit topic :P

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 12:36

positieve ervaringen zijn toch ook welkom :) Ik zat net te denken, was het zelf al bijna weer vergeten maar hier op bokt zit ook een of andere rare verkoper die ik heel vriendelijk mailde over het overnemen van een huisdier, ik vertelde waar ze terecht zou komen etc, krijg ik terug "je kunt ze ophalen in x", wat ik wat te ver vond, dus ik vroeg of er niet wat geregeld kon worden in de afstand, heb haar weekje bedenktijd gegeven, nog een keer gemaild, vooralsnog geen antwoord. Het moet wel érg moeilijk zijn om nee te zeggen, als je het niet wilt..

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 12:59

Ik heb eigenlijk ook niet veel raars de laatste tijd (op uitblijven van reacties na, maar dat hoort erbij :'))

Vorige week kwam iemand iets ophalen, voor 5,-. Maar die had alleen 10 bij dr (en ik kon niet wisselen), dus ik had haar aangeboden om het via internet over te maken, dus dat ging ze doen, tot ze erachter kwam dat ze dr telefoon niet bij dr had voor de TAN. Ik dat ding maar meegegeven met de belofte dat ze het over zou maken zodra ze thuis was (ja, voor 5 euro had ik zoiets van, als ze het niet doet, is het ook geen ramp), maar ze had het netjes overgemaakt bij thuiskomst :j leuk om te weten dat zulke mensen ook nog rondlopen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 18:21

Ik heb mijn telefoon op marktplaats staan, vraag er 90 euro voor en krijg net 2 biedingen vlak achter elkaar binnen van 100 euro en daarna 120 euro.. Heb ze beiden verwijderd met de mededeling: lijkt me niet reeël.
Beide hadden ook een beetje Engelse namen en waren nog geen week lid van marktplaats. Vertrouwde het niet.

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 18:48

Aranel je kan toch altijd reageren?

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 19:03

ik had ook gereageerd hoor :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 19:03

Toen ik mijn iPhone op marktplaats had staan kreeg ik ook heel veel van die onzin biedingen van oplichters uit godknowswhere, inderdaad 10-30 euro boven mijn vraagprijs.

En er kwamen ontzettend veel Turken op af, dat ze 'm wel voor 30 euro op wouden halen. :') Ben blij dat ik er snel vanaf was, wat een mensen kwamen daar op af zeg 8)7

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 19:33

Zo had ik een keer een nokia op mp staan,ik werd echt wel 50 keer per dag gebeld door buitenlanders..Gek werd ik ervan %)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 21:39

En daarom heb ik mijn telefoonnummer er ook niet bijstaan :))

Michelle_96: ik heb gegoogelt op hun namen en zag dat ze op zo'n beetje alle smartphone advertenties geboden hebben.. Klopt dat ik geen vertrouwen in de mens heb, maar dan moeten er ook maar niet zoveel oplicht Afrikanen zijn :')