Buurman komt te vaak langs, en dan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Buurman komt te vaak langs, en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:06

Hopelijk is het hem nu duidelijk, misschien wel sneu maar jullie hebben het netjes aangepakt. Af en toe even komen is niet erg maar mijn buren moeten ook niet zo vaak op de stoep staan, hoe aardig ze ook zijn. Igv nood mag iedereen bij me binnenvallen maar niet voor elk wissewasje. Een fijn verlof en geniet er maar lekker van, kan nu nog.

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:44

bigone schreef:
Hopelijk is het hem nu duidelijk, misschien wel sneu maar jullie hebben het netjes aangepakt. Af en toe even komen is niet erg maar mijn buren moeten ook niet zo vaak op de stoep staan, hoe aardig ze ook zijn. Igv nood mag iedereen bij me binnenvallen maar niet voor elk wissewasje. Een fijn verlof en geniet er maar lekker van, kan nu nog.

Helemaal mee eens :) Goed opgelost, ook al is het dan even vervelend.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 01:02

Nooit leuk om te doen, maar ik zou daar ook knettergek van zijn geworden en er wat van gezegd hebben.
Ik zal meeduimen dat hij de boodschap daadwerkelijk heeft begrepen zonder dat de sfeer er onder zal lijden.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 09:06

ik ben benieuwd hoe het vandaag gaat :j

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 10:34

Netjes..ben benieuwd.
Vervelend hoor, maar gelukkig lijkt hij het goed op te pakken he..dus nu even afwachten maar.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 14:07

Nou ben ook benieuwd,wanneer het bij zo iemand in zijn "systeem" zit is het er moeilijk uit te krijgen,die denkt er waarschijnlijk niet bij na en is het zo gewend dat hij over een paar dagen gewoon weer 4x per dag over en weer loopt,hoop het niet voor je!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 18:08

zou best kunnen inderdaad, ik hoop het ook niet!
Moet zeggen dat ik vandaag heerlijk onbezorgd in de tuin aan het werk was, eerst nog wel wat 'oplettend' maar later helemaal niet meer. Ik zag alleen wel dat de auto er ook de hele dag niet was, hij dus ook niet, dus eigenlijk telt het niet mee :P maar ik heb er wel van genoten :D

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 18:49

Ten eerste fijn dat het hoge woorx eruit is !! Maar waarom zo lang gewacht? Het is niet dusdanig erg om hem jullie privacy te laten respecteren. Voor als het weer gebeurd misschien wat eerder aangeven... 1 zo krop jij niks op 2 weet de buurman waar hij aan toe is en 3 komt het niet ineens onverwacht. Zo lijkt het niet alsof je er eerst helemaal geen probleem van maakt, en dan in ene wel.
Ik bedoel dit niet aanvallend, weet hoe het is om je te ergeren aan een buur (hier een bemoeizuchtige, roddelende en glurende buur" vrouw").

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 18:58

mijn man vond het toch lastig om het op een goede manier onder woorden te brengen en we hadden besloten dat hij wel degene zou zijn die er wat van zou zeggen aangezien het contact hem aangaat zeg maar. Als het aan mij lag was het al eerder gebeurd, daarom heb ik dit weekend ook gezegd dat hij het nu moest zeggen want voor mij -en mijn man ook trouwens- was de maat nu vol.
Ik heb wel gezegd tegen mijn man dat ik, nu het gezegd is, zelf in de gaten ga houden hoe het gaat en hem er indien nodig ook op aanspreek.
Zou wat zijn als ik over 2 weken bijvoorbeeld aan het bevallen ben thuis en hij belt weer aan voor jan snot ;)

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:15

Ok dan is het goed toch :-)

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 22:04

Is het niet een beetje eenzaam en te stil zo? :+

opisop_shop schreef:
Zou wat zijn als ik over 2 weken bijvoorbeeld aan het bevallen ben thuis en hij belt weer aan voor jan snot ;)
Niet voor jan snot natuurlijk, maar omdat ie merkt dat je aan het bevallen bent en daar uiteraard als goede buur bij wil zijn (zo kan ie je ook nog eens als eerste feliciteren)! :D

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 08:38

nou het was inderdaad wel even wennen, die rust :P

Maar, ik denk dat ik hier goed nieuws kan verkondigen want volgens mij is de boodschap goed doorgekomen *\o/*

Zondag is het gezegd.
Maandag is hij hier niet geweest.
Dinsdag is hij hier geweest aan de voordeur -toen ik weg was- om een gereedschap terug te vragen die we van hem geleend hadden (maar hij nog niet nodig had, dus volgens mij toch een soort van excuus) en om te vertellen dat hij autopech had. Hij gaf aan een onderdeel te hebben besteld en er zaterdag mee bezig te willen gaan. Mijn man heeft gezegd hem wel te willen helpen maar dat hij hem wel ziet klussen aan de auto en dan wel naar buiten toe zal komen, dus hij hem niet op hoeft te halen. Hij polste nog wel even bij mijn man of het aan mij lag als het ware maar mijn man heeft nogmaals duidelijk gezegd dat dit niet het geval is en we samen graag onze rust en privacy hebben.
Woensdag zag mijn man hem klussen aan de auto. Blijkbaar was het onderdeel eerder binnen en was hij dus al begonnen. Hij was zelf niet bij ons aan de deur geweest omdat ze immers voor zaterdag afgesproken hadden, dat geeft mij te kennen dat hij het heeft begrepen :)
Mijn man heeft hem even geholpen het onderdeel erin te plaatsen en is toen weer naar huis gegaan.

Ik vind het zalig zo, het contact met mijn man is tot nu toe nog steeds goed, we zien hem ook niet meer langslopen in tegenstelling tot anders, wat aangeeft dat hij dus wel degelijk altijd door de straat liep om te kijken of hij ons zag. Ik zit al een paar dagen zalig uit te rusten in de tuin of een dutje te doen op de bank zonder gestoord te worden, dus ik rust nu echt lekker uit.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 12:56

Klinkt alsof dit voor beide partijen een goede oplossing was :)

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 13:26

Wat fijn joh! Dat is keurig opgelost en zo te horen voelt de buurman zich er ook niet al te vervelend onder (anders was hij wel helemaal weggebleven denk ik)..
Dus nu lekker uitrusten voor jullie gezinnetje begint :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 09:12

Fijn voor julle, maar dat dit zoveel moeite moet kosten, dat snap ik dan weer niet.....een doodnormale communicatie......zo heel normaal om dat in een paar zinnen op normale toon met respect en vriendelijkheid te zeggen........al op het moment dat het ging spelen.....

Maar daar zullen jullie wel in gaan groeien als je je kind moet gaan opvoeden/begeleiden tot volwassenheid...

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 09:33

Aan het hele verhaal kan je wel merken dat je zwanger bent :P

Snap niet dat je hier een topic voor nodig hebt gehad, telefoonnummers uitwisselen of gewoon een goed gesprek aangaan kan je zelf toch ook wel verzinnen?

Nou gelukkig heb je je rust.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-12 09:58

kind opvoeden voorzie ik geen problemen in Russel ;)

Jenkins, het ging mij ook om oplossingen voor tuinhek/deurbel enz.
Dat er met hem gesproken moest worden was me inderdaad wel duidelijk ;) alleen wilde mijn man dat natuurlijk zelf doen en daarom duurde het zo lang.

Maar; zoals het nu gaat vind ik het zalig dus ik ben tevreden :)