Ooit een gevangene geschreven?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
arian_wolf

Berichten: 2033
Geregistreerd: 01-12-05
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 11:52

_Malu_ schreef:
Hebben jullie ook weleens foto's gestuurd van jezelf? Ik ben echt bang dat iemand mij leuk gaat vinden of verliefd wordt...of na vrijlating graag wil afspreken in real life. Terwijl ik er echt geen vriend bijzoek, maar alleen wil schrijven omdat ik denk dat juist deze mensen veel hebben aan communicatie met een 'normaal' persoon ( iemand die niet in de criminaliteit zit)



Ja, lijkt me idd wel eng...

_Malu_

Berichten: 755
Geregistreerd: 23-09-07
Woonplaats: Deutschland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 11:54

Ik denk dat ik er eentje heb gevonden... heb lang gekeken , ook bij een lijst met personen die nog nooit mail hadden ontvangen. Bij mensen die lang vast zitten en kort vastzitten.... en nu bij iemand belandt die op death row zit... het profiel spreekt me wel aan, hij houdt van dezelfde muziek en zijn favo serie is lost. Hij is niet opzoek naar liefdesrelaties of geld etc. Het profiel sprak mij wel aan... dus wil hem een bericht sturen. Nu alleen bedenken wat.. ( je kunt het eerste contact via mail doen en zij printen het dan voor hem uit) Zit ook te twijfelen of ik al een foto mee moet sturen.

Edit: Moet zeggen dat ik alweer twijfel, er zijn teveel sites die beweren dat hij onschuldig is en dat zijn trial oneerlijk was....lijkt mij vrij heftig om te schrijven met iemand die wellicht toch minder schuldig is dan wordt beweerd en straks dus wordt geexecuteerd.
Laatst bijgewerkt door _Malu_ op 04-04-12 11:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 11:55

arian_wolf schreef:
Mavelle schreef:
Als je eens verder googled op hun naam, nummer en state docs bijvoorbeeld, dan kun je soms ook de rechtbankverslagen vinden. Mijn inmate zit bijvoorbeeld voor moord. Wat erg, dacht ik. Tot ik in het rechtbankverslag las dat zij door die persoon stelselmatig mishandeld werd. Word het verhaal mijn inziens toch iets anders van.



Ja idd!! maar hoe kom ik aan adressen dan?


Hoe bedoel je? Als je een inmate hebt gevonden staat toch alles erbij wat je nodig hebt?

Malu, ik zou de eerste keer ook nog geen foto meesturen.. Kan altijd later nog, eerst maar eens kijken of het klikt toch?

arian_wolf

Berichten: 2033
Geregistreerd: 01-12-05
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 11:56

_Malu_ schreef:
Ik denk dat ik er eentje heb gevonden... heb lang gekeken , ook bij een lijst met personen die nog nooit mail hadden ontvangen. Bij mensen die lang vast zitten en kort vastzitten.... en nu bij iemand belandt die op death row zit... het profiel spreekt me wel aan, hij houdt van dezelfde muziek en zijn favo serie is lost. Hij is niet opzoek naar liefdesrelaties of geld etc. Het profiel sprak mij wel aan... dus wil hem een bericht sturen. Nu alleen bedenken wat.. ( je kunt het eerste contact via mail doen en zij printen het dan voor hem uit) Zit ook te twijfelen of ik al een foto mee moet sturen.



Wat is death row dan? en hoe ben je aan het adres gekomen, lijkt me ook bijzonder om daar iemand van te schrijven ( als ik denk wat het is)

arian_wolf

Berichten: 2033
Geregistreerd: 01-12-05
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 11:57

Citaat:
Hoe bedoel je? Als je een inmate hebt gevonden staat toch alles erbij wat je nodig hebt?

Malu, ik zou de eerste keer ook nog geen foto meesturen.. Kan altijd later nog, eerst maar eens kijken of het klikt toch?


ja maar hoe vind ik dat dan? :o

_Malu_

Berichten: 755
Geregistreerd: 23-09-07
Woonplaats: Deutschland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 11:58

Death row betekent dat je de doodstraf krijgt....

Bij writeaprisoner.com staat gewoon aangegeven of ze op death row zitten. ( Je kunt er ook speciaal op zoeken)

Vjestagirl

Berichten: 26687
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 11:58

Op death row zitten mensen die ter dood veroordeeld zijn.

Overigens kunnen ze daar rustig 10 jaar zitten.

arian_wolf

Berichten: 2033
Geregistreerd: 01-12-05
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 11:59

Zou je bijvoorbeeld ook op bezoek bij die mensen kunnen?

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:00

Als jij het geld hebt om naar Amerika te vliegen..
Isegrim heeft er trouwens toch al een paar berichten aan gewijd in dit topic?

arian_wolf

Berichten: 2033
Geregistreerd: 01-12-05
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 12:02

Mavelle schreef:
Als jij het geld hebt om naar Amerika te vliegen..
Isegrim heeft er trouwens toch al een paar berichten aan gewijd in dit topic?



Nee, dat gaat niet lukken :+

Hoe bedoel je over isegrim?

_Malu_

Berichten: 755
Geregistreerd: 23-09-07
Woonplaats: Deutschland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:02

Ik vind het lastig om een eerste brief te sturen... zal het maar kort houden, even voorstellen en verder niks..

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:02

Die heeft verteld over de persoon met wie zij brieven schrijft.. Die zit ook on death row en die heeft zij ook driemaal bezocht..

SteffiiY

Berichten: 22551
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:03

Death row is inderdaad doodstraf, maar soms staat er op de site doodstraf zit men 30 jaar en mag dan alsnog op vrije voet, dus klamp je niet teveel vast aan death row.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:04

Ik heb niet gelijk een foto gestuurd, ze maakte er ook geen probleem van. Ze zei dat het haar leuk leek om te zien met wie ze schreef :D kan ik me voorstellen. Laatst heb ik een foto gestuurd, heb alleen niet echt leuke op het moment dus zei ook wel een keer een betere te sturen.
Heb ook wat foto's van mn gerbils, mn kamer, verzorgpaard, dat soort dingen. Ze heeft ook een foto van haar zoontje gestuurd bij zijn 'preschool graduation', hij is keischattig :D .

SteffiiY

Berichten: 22551
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Ooit een gevangenen geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:04

Ja het is echt heel leuk om te ''zien'' hoe hun leven eruit ziet, ik vind het ook altijd interessant om te lezen hoe hun dag er bijvoorbeeld uitziet.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:05

Op de site staat trouwens ook een FAQ, met bijvoorbeeld tips over hoe je je eerste brief het beste kan schrijven enzo.

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:06

Ik heb vanavond wedstrijd, en ik had haar geschreven dat ik een nieuw wedstrijdjasje had gekocht. Die wou ze graag zien, dus zal vanavond even een foto voor dr maken :D

arian_wolf

Berichten: 2033
Geregistreerd: 01-12-05
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 12:06

maar hoe kom ik aan een adres over de death row en namen van mensen en waarom ze daar vast zitten?

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:07

Uhh, even lezen? 8)7

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:08

Kijk even op de website die net genoemd is... ;)

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:08

Ik vraag me af wat de aantrekkingskracht is om nou net te schrijven met iemand die misdaden op zijn geweten heeft?

arian_wolf

Berichten: 2033
Geregistreerd: 01-12-05
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 12:10

Mavelle schreef:
Uhh, even lezen? 8)7



wáár wát dat.............. :o :o :o :o :o :o :o :o

SteffiiY

Berichten: 22551
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:11

arian_wolf schreef:
maar hoe kom ik aan een adres over de death row en namen van mensen en waarom ze daar vast zitten?

Orrienteer je eerst even op de site, en lees bijvoorbeeld de FAQ daar even door ;) je maakt het jezelf wel heel erg makkelijk zo.

SteffiiY

Berichten: 22551
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:12

Amaris schreef:
Ik vraag me af wat de aantrekkingskracht is om nou net te schrijven met iemand die misdaden op zijn geweten heeft?

Een mens blijft een mens amaris, ik snap dat het soms onlogisch voor mensen is.
Een mens maakt fouten, de ene fout is wat erger dan de ander maar het blijft een mens met gevoelens.

arian_wolf

Berichten: 2033
Geregistreerd: 01-12-05
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 12:13

is de site engels? welke site?