.Voor jullie zou het overigens dus fiscaal wel interessant kunnen zijn om een samenlevingscontract aan te gaan oid, omdat je er soms wel voordeel aan kunt hebben om wel fiscaal partner te zijn. Civieljuridisch maakt het verder inderdaad niets uit.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
.

veerledec schreef:Ga ik meteen de lol voor jullie verpesten: er is geen systeem en er is geen volgorde. Wanneer je je voorlopige aanslag kunt verwachten is bekend:Citaat:Uw aangifte was vóór 1 april bij ons binnen
Als u vóór 1 april aangifte hebt gedaan, krijgt u vóór 1 juli bericht van ons. Meestal krijgt u eerst een voorlopige aanslag inkomstenbelasting/premie volksverzekeringen en eventueel een voorlopige aanslag Zorgverzekeringswet. Daarna ontvangt u de definitieve aanslag.
Uw aangifte is ná 1 april bij ons binnen
Wij streven ernaar om u binnen 3 maanden een bericht te sturen. Meestal krijgt u eerst een voorlopige aanslag inkomstenbelasting/premie volksverzekeringen en eventueel een voorlopige aanslag Zorgverzekeringswet. Daarna ontvangt u de definitieve aanslag.
Wij moeten u uiterlijk binnen 3 jaar na afloop van het jaar waarover u aangifte doet een definitieve aanslag sturen. Als u uitstel hebt, gaat de periode van 3 jaar in na afloop van dat uitstel.
En de teruggave van het geld:Citaat:Hebt u een beschikking of aanslag (brief) ontvangen waarin staat dat u geld terugkrijgt? Als uw bankrekeningnummer bij ons bekend is, dan storten wij het geld binnen 10 werkdagen na de dagtekening van de aanslag of beschikking op uw bankrekening. Als uw bankrekeningnummer niet bij ons bekend is, ontvangt u binnen 10 werkdagen na de dagtekening van de aanslag of beschikking een formulier waarmee u uw bankrekeningnummer aan ons kunt opgeven.
ik ga volgend jaar ook de ingevulde insturen ipv alles zelf uit te zoeken...
Winged schreef:ik ga volgend jaar ook de ingevulde insturen ipv alles zelf uit te zoeken...
Mootje schreef:Zoveel werk is het toch niet? Verder moet je het nog zelf controleren, want jij bent verantwoordelijk voor je aangifte![]()
Ik heb mijn aangifte 2 maart ingestuurd. Krijg een mooi bedrag terug, wat ik graag op mijn spaarrekening zet, want die is weer aardig geslonken!
Je krijgt trouwens voor 1 juli bericht en niet voor 1 juni, helaas

Mootje schreef:Ik heb bijna iedereen die ik ken, gehoord over fouten in de vooraf ingevulde aangifte, incluis mijzelf.
Ik ben benieuwd hoe lang je er aan heb gezeten, want ik (met eigen vermogen en eigen huis) was binnen een half uur klaar
Mootje schreef:Ik heb bijna iedereen die ik ken, gehoord over fouten in de vooraf ingevulde aangifte, incluis mijzelf.
Ik ben benieuwd hoe lang je er aan heb gezeten, want ik (met eigen vermogen en eigen huis) was binnen een half uur klaar
A_nouk schreef:Maar het bij IB zijn van fiscaalpartner is toch leidend bij de zorgtoeslag? Ze bedoeld toch bij de IB wel en bij de zorg niet
Hadden we elkaar gelukkig toch verkeerd begrepenIk ging er namelijk vanuit dat ze gezamelijk een huis hebben. Heb ik ook niet gemeld zie ik...
100% slim is het natuurlijk niet om te gaan samenwonen zonder een samenlevingscontract of huwelijk, maar ik zie het hier in de omgeving de laatste tijd nog veel gebeuren. Mensen die niet voor NHG garantie kiezen en niet verplicht worden het op te laten maken . Ze denken dat zelf wel uit te kunnen vechten wanneer de relatie over zou gaanHet zou voor de hypotheek verstrekkers m.i. een vereiste moette worden