Jawel ook voor 2011/2012 belastinggeld al terug 2011?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

veerledec

Re: Jawel ook voor 2011/2012 belastinggeld al terug 2011?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 19:34

A_nouk reageerde op mijn opmerking dat samen een huis kopen zonder samenlevingscontract of huwelijk niet vaak voorkomt, dus ik denk dat ze wederom met samenwonen bedoelde dat er samen een huis was gekocht :).

Voor jullie zou het overigens dus fiscaal wel interessant kunnen zijn om een samenlevingscontract aan te gaan oid, omdat je er soms wel voordeel aan kunt hebben om wel fiscaal partner te zijn. Civieljuridisch maakt het verder inderdaad niets uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 19:51

Ik reageerde ook vooral omdat zij dacht dat ik verkeerd zat met mijn opmerking over geen fiscale en wel toeslagpartners ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 10:33

Ik had gisteren de brieven in huis dat we geld terugkrijgen, zal dus volgende week wel op de rekening staan :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 11:07

Hier nog geen brief.. Helaas!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 12:15

hier ook nog niet...kan hem wel uit die postbode zijn auto kijken hier :D

hoop echt dat ie binnenkort hier binnen gaat vallen :j

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 12:51

Relaxed schreef:
Ik had gisteren de brieven in huis dat we geld terugkrijgen, zal dus volgende week wel op de rekening staan :D

en wanneer had je hem ingevuld?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 13:06

avalonnancy schreef:
Relaxed schreef:

en wanneer had je hem ingevuld?

Meteen 1 maart de vooringevulde gebruikt en diezelfde dag verstuurd :D

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 13:09

Ik had gisteren ook de brief dat er geld terugkomt en ik was helemaal niet vroeg, eind maart ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 13:10

Flew schreef:
Ik had gisteren ook de brief dat er geld terugkomt en ik was helemaal niet vroeg, eind maart ofzo.

Ik had ook gehoopt dat het geld gelijk met de brief al op de bank zou staan, maar dat was helaas niet zo ;)

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 13:11

Nee, hier ook nog geen geld erbij, dat was helemaal leuk geweest. :D

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 15:10

We krijgen het sowieso voor 1 juni toch? :D

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 15:12

veerledec schreef:
Ga ik meteen de lol voor jullie verpesten: er is geen systeem en er is geen volgorde. Wanneer je je voorlopige aanslag kunt verwachten is bekend:
Citaat:
Uw aangifte was vóór 1 april bij ons binnen
Als u vóór 1 april aangifte hebt gedaan, krijgt u vóór 1 juli bericht van ons. Meestal krijgt u eerst een voorlopige aanslag inkomstenbelasting/premie volksverzekeringen en eventueel een voorlopige aanslag Zorgverzekeringswet. Daarna ontvangt u de definitieve aanslag.

Uw aangifte is ná 1 april bij ons binnen
Wij streven ernaar om u binnen 3 maanden een bericht te sturen. Meestal krijgt u eerst een voorlopige aanslag inkomstenbelasting/premie volksverzekeringen en eventueel een voorlopige aanslag Zorgverzekeringswet. Daarna ontvangt u de definitieve aanslag.

Wij moeten u uiterlijk binnen 3 jaar na afloop van het jaar waarover u aangifte doet een definitieve aanslag sturen. Als u uitstel hebt, gaat de periode van 3 jaar in na afloop van dat uitstel.

En de teruggave van het geld:
Citaat:
Hebt u een beschikking of aanslag (brief) ontvangen waarin staat dat u geld terugkrijgt? Als uw bankrekeningnummer bij ons bekend is, dan storten wij het geld binnen 10 werkdagen na de dagtekening van de aanslag of beschikking op uw bankrekening. Als uw bankrekeningnummer niet bij ons bekend is, ontvangt u binnen 10 werkdagen na de dagtekening van de aanslag of beschikking een formulier waarmee u uw bankrekeningnummer aan ons kunt opgeven.

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 15:14

Hé die ken ik nog van vorig jaar :P
_O- _O-

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 15:17

-O- ik ga volgend jaar ook de ingevulde insturen ipv alles zelf uit te zoeken...

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 15:20

Ik heb ook een brief gekregen! Dagtekening was 3 of 5 mei, weet het niet meer precies. Dus nog een weekje!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 15:24

Zoveel werk is het toch niet? Verder moet je het nog zelf controleren, want jij bent verantwoordelijk voor je aangifte :)
Ik heb mijn aangifte 2 maart ingestuurd. Krijg een mooi bedrag terug, wat ik graag op mijn spaarrekening zet, want die is weer aardig geslonken!

Je krijgt trouwens voor 1 juli bericht en niet voor 1 juni, helaas :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 15:30

Winged schreef:
-O- ik ga volgend jaar ook de ingevulde insturen ipv alles zelf uit te zoeken...

Normaal had ik hem zelf wel al eerder gedaan, maar mijn vriend had een moeilijk gevalletje met failliette werkgever en maar 1 niet kloppende loonstrook hiervan. Gelukkig had de belastingdienst zelf wel gegevens en die kwamen redelijk bij mijn berekening in de buurt, dus die laten staan :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 15:41

Mootje schreef:
Zoveel werk is het toch niet? Verder moet je het nog zelf controleren, want jij bent verantwoordelijk voor je aangifte :)
Ik heb mijn aangifte 2 maart ingestuurd. Krijg een mooi bedrag terug, wat ik graag op mijn spaarrekening zet, want die is weer aardig geslonken!

Je krijgt trouwens voor 1 juli bericht en niet voor 1 juni, helaas :)

Tjah, maar op 2 maart staat alles er wel in ;)

Vind het gewoon jammer dat die moeite blijkbaar voor niks is geweest, want mensen die hem na maart insturen hebben nu al een dagtekening. Kon ik net zo goed even wachten.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 15:48

Ik heb bijna iedereen die ik ken, gehoord over fouten in de vooraf ingevulde aangifte, incluis mijzelf.
Ik ben benieuwd hoe lang je er aan heb gezeten, want ik (met eigen vermogen en eigen huis) was binnen een half uur klaar :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 15:50

Mootje schreef:
Ik heb bijna iedereen die ik ken, gehoord over fouten in de vooraf ingevulde aangifte, incluis mijzelf.
Ik ben benieuwd hoe lang je er aan heb gezeten, want ik (met eigen vermogen en eigen huis) was binnen een half uur klaar :+

Ik moest ook nog dingen aanvullen idd, bij mijn vriend miste er idd 1 werkgever..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 15:53

Mootje schreef:

Ik zeg niet dat ik er extreem lang aan heb gezeten ;)

Ik zeg dat ik het jammer vind dat de mensen die voor 1 maart alles hebben ingestuurd later bericht krijgen dan de mensen die na 1 maart hebben ingestuurd. Dat mag toch?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 16:09

Dat is volstrekt willekeurig.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 16:10

Ik vul het ook zelf in maar laat het nog wel even controleren door mijn vader. Ik krijg wel terug maar helaas nog maar een kwart van datgene wat ik de laatste 2/3 jaar kreeg. Ik heb niet degene gebruikt die al voor een deel was ingevuld.

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 17:50

Century schreef:
Ik heb ook een brief gekregen! Dagtekening was 3 of 5 mei, weet het niet meer precies. Dus nog een weekje!

jeetje dat is wel veel eerder allemaal dan vorig jaar :D
maarre wanneer ingevuld? en zelf of vooraf?
ik wil ook -O-

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 17:54

A_nouk schreef:
Maar het bij IB zijn van fiscaalpartner is toch leidend bij de zorgtoeslag? Ze bedoeld toch bij de IB wel en bij de zorg niet :=

Hadden we elkaar gelukkig toch verkeerd begrepen :) Ik ging er namelijk vanuit dat ze gezamelijk een huis hebben. Heb ik ook niet gemeld zie ik...

100% slim is het natuurlijk niet om te gaan samenwonen zonder een samenlevingscontract of huwelijk, maar ik zie het hier in de omgeving de laatste tijd nog veel gebeuren. Mensen die niet voor NHG garantie kiezen en niet verplicht worden het op te laten maken . Ze denken dat zelf wel uit te kunnen vechten wanneer de relatie over zou gaan :x Het zou voor de hypotheek verstrekkers m.i. een vereiste moette worden :j

Er staat in de voorwaarden:U bent ongetrouwd en staat allebei op hetzelfde adres ingeschreven bij de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens (GBA), u bent allebei meerderjarig en u hebt samen een notarieel samenlevingscontract afgesloten.

Wij wonen wel samen, maar hebben geen samenlevingscontract, hij moet wel mijn toeslagpartner zijn(omdat we samen wonen) maar kunnen met belastingaangeven niet samen, tenzij we een samenlevingscontract op laten maken.