[incest]Een intieme relatie hebben met je broer of zus ??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_88

Re: [incest]Een intieme relatie hebben met je broer of zus ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 11:30

Ik heb 2 zussen en 2 broertjes, maar geen enkele haar op mijn hoofd die er ooit aan heeft gedacht wat met één van allen te beginnen.... :n

Ik snap niet dat je dit soort experimenten met je broer/zus gaat uitproberen.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 11:32

Ik vind het ook niet kunnen. Ooit wel eens een verhaal gelezen over broer en zus die samenwoonden en kindjes hadden.. ik kan daar met mijn petje niet bij.

De link naar de site zou ik wel willen hebben

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 11:33

Kan me er echt niks bij voorstellen, hou veel van mn broers, maar niet op die manier...

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 11:37

Pfoe mijn broertje is een hele mooie jongen hoor, maar _O-

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 11:47

Lente schreef:
Zelf heb ik geen broers of zussen maar ik moet eerlijk zijn dat ik niet weet hoe ik er tegenover zou staan. Seks kan ook gewoon lekker zijn en dan met je broer of zus... Waarom niet eigenlijk? Alleen omdat het door de maatschappij niet geaccepteerd is?

Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens. Waarom zou je niet een relatie met je broer kunnen hebben? Die heb ik dan wel niet, maar je houdt al van elkaar en een stap verder is dan niet eens zo groot. De maatschappij vindt het raar en daarom kan het niet.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 11:51

Ja, precies.
Van mij hoeft 't ook niet. Maar ik hoef ook geen lesbische relatie, of een relatie met een veel jongere knul.

Maar als een ander daar gelukkig mee is, vooral doen. :j
En waarom dan niet met broer of zus? Wat is de walging daarbij? Ik herken dat gevoel wel, maar eigenlijk is het raar, want bij een lesbisch stel heb ik geen rare onderbuikgevoelens.

Zonder kindjes natuurlijk, dat risico keur ik niet goed. Maar verder..waar komt die maatschappelijke afkeur vandaan?

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 12:00

Tsja die afkeur was er ook eerst bij homoseksuele relaties. Maar taboes zijn er om te doorbreken, dus wie weet is dit over 30 jaar wel volledig geaccepteerd door de maatschappij :+ Ik houd het wel bij een niet bloedverwante man van mijn eigen leeftijd, maar wat anderen doen dat moeten ze inderdaad zelf weten.

Kinderen ben ik dan inderdaad ook tegen, dat is onnodig risico's nemen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 12:02

Da’s niet zo moeilijk. Dat is eeuwenlang ingeprent en niet zonder reden. Daarbij ook zeer zelfbehoudend voorbehoedsmiddelen waren er vroegâh niet, dus kindjes voorkomen ging toen niet zo makkelijk als nu.
Maar van mij mag die maatschappelijke afkeur lekker blijven bestaan :+ Er zijn nu eenmaal verschillende soorten liefden en om nu die grens te overschrijven om gewoon eens seks om een egoïstische reden te hebben. Sorry. := Waar komt die egoïsme op seksueel gebied vandaan?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 12:02

Jessix schreef:
Persoonlijk val ik niet op mijn broer en hij gelukkig ook niet op mij. Maar als een andere broer en zus of neef en nicht of welke combinatie dan ook dat wel willen heb ik daar geen probleem mee.

Zolang je het maar niet doet met kleine kinderen of dieren, vind ik het best. ;)

Mee eens maar hoop eerlijk gezegd wel dat mijn kinderen met een, in eerste instantie, vreemde thuis komen. :))

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 12:07

kimmysan schreef:
Lente schreef:
Zelf heb ik geen broers of zussen maar ik moet eerlijk zijn dat ik niet weet hoe ik er tegenover zou staan. Seks kan ook gewoon lekker zijn en dan met je broer of zus... Waarom niet eigenlijk? Alleen omdat het door de maatschappij niet geaccepteerd is?

Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens. Waarom zou je niet een relatie met je broer kunnen hebben? Die heb ik dan wel niet, maar je houdt al van elkaar en een stap verder is dan niet eens zo groot. De maatschappij vindt het raar en daarom kan het niet.

Inderdaad, zolang er geen misbruik in het spel is, bv een jonger zusje die door een oudere broer misbruikt word. Of andersom. Maar ik kan me voorstellen dat sommige erg gek zijn met elkaar, en dat de vorm "houden van" iets verder gaat.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 12:22

Inderdaad zolang er geen misbruik en verkrachting in het spel is van beide kante wil ik er wel openminded tegenover staan :j

@ Lente
ja ik lees ook dat ze er gewoon van genoten en en het goed aan voelde
en lees bij sommige dat ze bv hun eerste keer heel fijn vonden omdat het met een vertrouwd iemand is...

En tja iedereen kan wel bah en no way roepen maar als je echt gevoelens hebt tegenover elkaar blijft het moeilijk om bij je NEE en je opvoeding te blijven ;)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 12:24

Ja maar deze mensen hadden geen gevoelens voor elkaar en hadden geen relatie. Tijdens hun jeugd experimenteerden ze alleen met elkaar. Geen liefde-relatie gevoelens dus.

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 12:26

Sammie schreef:
Da’s niet zo moeilijk. Dat is eeuwenlang ingeprent en niet zonder reden. Daarbij ook zeer zelfbehoudend voorbehoedsmiddelen waren er vroegâh niet, dus kindjes voorkomen ging toen niet zo makkelijk als nu.
Maar van mij mag die maatschappelijke afkeur lekker blijven bestaan :+ Er zijn nu eenmaal verschillende soorten liefden en om nu die grens te overschrijven om gewoon eens seks om een egoïstische reden te hebben. Sorry. := Waar komt die egoïsme op seksueel gebied vandaan?

Waarom zou dat egoistisch zijn? Zolang je geen kinderen krijgt, zie ik het egoisme er niet van in.
Die grenzen zijn toch al eerder overschreden op het gebied van homoseksualiteit.
Laatst bijgewerkt door kimmysan op 14-03-12 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 12:27

Ik ben erg ruimdenkend maar dit gaat ook voor mij net een stap te ver.
Al probeer ik het ruimdenkend te bekijken, evengoed komt er een soort walging naar boven.
Het gewoon iets wat niet hoort en waar een groot taboe onder is.
maar ach misschien wennen we eraan, net als aan homo's enzo.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 12:27

suzanne die liefdes relaties zullen er in het geheim heus wel zijn

maar met het expirimenteren moet je ook aangetrokken tot elkaar zijn van wedezijdse kanten lijkt mij...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 12:29

Ik vind het maar vreemd en wist ook niet dat dit zo 'vaak' voorkwam, lijkt mij dat de natuur het mooi heeft geregeld dat de meeste broers en zussen niets met elkaar van doen willen hebben in bed.

Ik kan me niet voorstellen dat ik even met m'n broertje ga liggen vozen, moet er niet aan denken :') Alleen de gedachte al laat m'n libido tot onder het 0 punt zakken _O-

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 12:29

shilady schreef:
suzanne die liefdes relaties zullen er in het geheim heus wel zijn

maar met het expirimenteren moet je ook aangetrokken tot elkaar zijn van wedezijdse kanten lijkt mij...

Nee dat denk ik niet. Hoeveel mensen hebben niet sex om de sex zonder dat ze iets voelen voor de ander?
Aangetrokken kan dus puur sexueel geweest zijn. We kennen elkaar, we hebben zin dus...

Ik keur het niet goed maar begrijp het wel beter nu ik het gelezen heb daar.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 12:42

(Ik heb het betreffende forum - nog - niet gelezen)

Ondanks dat ik er zelf niet aan moet denken (mijn broertje is eh... gewoon mijn broertje... en het is nog nooit in me opgekomen om op een seksuele manier naar hem te kijken) kijk ik er op zich niet zo heel erg van op dat dit vaker zou gebeuren. Denk dat dit vooral een bepaalde nieuwsgierigheid is, als je echt heel close bent met je broer/zus kun je misschien tot bepaalde handelingen komen, los van gevoelens voor elkaar. Zeker op een bepaalde leeftijd waarin je dingen gaat ontdekken, en als je echt heel goed omgaat met iemand, deel je dat misschien wel met die persoon.

Ze moeten het zelf weten natuurlijk, ik zal ze er niet om veroordelen. Misschien is het voor sommigen wel heel fijn, maar 't is not my cup of tea. Vraag me ook af of dit soort dingen vooral in de puberteit spelen of ook standhouden als broer en zus volwassen zijn.

Edit: link gevonden en aan het lezen, het lijkt er idd op dat het veel 'nieuwsgierige pubers' zijn.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 14-03-12 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 12:42

kimmysan schreef:
Waarom zou dat egoistisch zijn? Zolang je geen kinderen krijgt, zie ik het egoisme er niet van in.
Die grenzen zijn toch al eerder overschreden op het gebied van homoseksualiteit.

Ik heb het over seks puur voor je eigen plezier en dan maakt het niet uit met wie, dus zelfs maar je broer/zus, getrouwde buurman/vrouw. Maakt niet uit, maar omdat jij dat op dat moment wil. Ongeacht de gevolgen of het kwetsen van iemand. Dat vind ik erg egoïstisch.

Homosexualiteit of taboe heeft hier dus niks mee te maken.

En als ’t dan toch in ‘samenspraak’ is met de ander, ach waarom duik je dan niet de koffer in met je eigen vader of moeder, de schooljuf/meester. Als je beiden wil… ?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 12:48

Maar hier hoef je toch niemand mee te kwetsen?
En ouders/leerkracht is imo toch anders (in de eerste plaats vaak de leeftijd), een verschil tussen iemand met een sterke voorbeeldfunctie en een verwante 'vriend', dat is in principe een broer of zus.
Daarbij zijn het er zo te lezen minder die op latere leeftijd een seksuele relatie met broer of zus hebben, het zijn vooral de puberjaren waarin je alles gaat ontdekken... alleen dan bij elkaar.

Nogmaals, niet mijn ding, maar als mensen het doen, moeten ze dat zelf weten.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 12:49

Ik heb alles meegelezen, maar wil nu toch even meereageren, aangezien ik het zo apart/opvallend vind, dat alle taboes van nu vroeger helemaal niet bestonden. Kijk bijvoorbeeld naar de stamboom van de griekse goden, die is al heel lang geleden 'verzonnen' en die Zeus, nou die kan er wat van hoor ;) En voor zover ik weet hadden de romeinen ook geen problemen met homoseksualiteit. Ik vraag me zo af waar dit nou allemaal vandaan komt.

Verder sta ik er open tegenover (seks tussen broers en zussen), waarom niet. Iedereen moet doen en laten wat ze willen, zolang het maar vrijwillig gebeurd en niemand er schade aan ondervind.

Rose123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 12:55

Ik heb enkel een zusje, maar toch moet ik er niet aan denken.. Ik kan er op een of andere manier wel inkomen. Je hebt natuurlijk een heel andere band met je broer of zusje dan met iemand van buiten je gezin. Het vertrouwen is ook heel anders lijkt mij. En iedereen moet doen en laten wat hij of zij wil denk ik dan. Zolang het maar van beide kanten komt, en er geen dwang of zoiets dergelijks is...

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 13:07

Colorado schreef:
Ik heb alles meegelezen, maar wil nu toch even meereageren, aangezien ik het zo apart/opvallend vind, dat alle taboes van nu vroeger helemaal niet bestonden. Kijk bijvoorbeeld naar de stamboom van de griekse goden, die is al heel lang geleden 'verzonnen' en die Zeus, nou die kan er wat van hoor ;) En voor zover ik weet hadden de romeinen ook geen problemen met homoseksualiteit. Ik vraag me zo af waar dit nou allemaal vandaan komt.

Verder sta ik er open tegenover (seks tussen broers en zussen), waarom niet. Iedereen moet doen en laten wat ze willen, zolang het maar vrijwillig gebeurd en niemand er schade aan ondervind.

griekse mythologie stamt terug van de tijd van ongeveer 1200 voor christus. Toen bestonden er nog hele andere leefregels. Veel morele waarden van tegenwoordig zijn gebaseerd op de bijbel en hoewel de bijbel ook duidelijk aangeeft dat er in het begin ook interfamiliare relaties waren, geeft de bijbel aan dat dat nu dus niet meer gepast is.
Ik denk dat religie een grote rol heeft gespeeld en speelt in bepaalde levensopvattingen.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 13:11

Moderatoropmerking:
De link naar het betreffende forum is verwijderd. Het is niet de bedoeling op Bokt naar andere fora te verwijzen of topics van daar te bespreken.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 13:12

Het gevaar van het aanhalen van de Griekse en Romeinse cultuur zit ‘m sterk in het benadrukken dat het zulke geweldig culturen waren. En dat is vaak ook het enige dat de gemiddelde Nederlander er van weet. En hoewel ze de huidige cultuur veel goed hebben gebracht, kleefden er ook nadelen aan deze culturen. Dat heeft elke cultuur wel, maar aan dit geval kun je onder meer denken aan soa’s en soortgelijke ziektes. Drie keer raden hoe dat kwam. :+ Er zijn (in de oudheid) hele stammen of op zn minst dorpen uitgestorven vanwege aandoeningen die te maken hadden met de mate waarin zij actief waren op seksueel gebied. Met alle gevolgen die daar aanhangen.

Er worden hier verder twee dingen door elkaar gehaald. Is *iets* toegestaan/acceptabel op gebied van geldende normen en waarden en de vervaging/ niet goed handelen naar de soorten die er bestaan binnen de (menselijke) vorm van liefde/houden van/ affectie. Wil je hier een discussie houden over hoever broeder/zusterliefde mag en kan gaan, moet je eerst duidelijk hebben op welk gebied je dat wil doen.