Zou geweldigt zijn als het doorging, maar moet eerst nog wel een aantal nachten goed vriezen. Vandaag van Aldtsjerk naar Ljouwert geschaatst. Ijs was uitstekend, wel jammer dat het nog lang niet overla geveegd is. Daar werd overigens bijvoorbeeld bij de tegeltjesbrug hard aan gewerkt.
Op de finish even pauze gehouden, waren twee camera ploegen (ijsnieuws en Editie.NL). De tweede was de commissaris van de koningin aan het interviewen. Volgens hem is het ijs bij de finish 13 cm, "hier" ligt het er goed bij dus, voor de rest van de route maar duimen.
Voorlopig genieten van het natuurijs, woensdag is een tocht hier vlakbij (vanaf camping kleine wielen) dus schaatsen leeft volop. En samen dromen is natuurlijk altijd leuk;-)
Oh ja, ben brabantse en blij dat ik geen carnaval hoef te vieren maar zicht heb op heel misschien mogelijk een Elfstedentocht. En mocht de tocht er komen, ben ik als het even meezit zo lang mogelijk te vinden op de route (werken in koek en zopie kraam). En moet ik nu Nederlands, Engels of Fries praten, maakt mij niet uit;-)
oh ja (jammer dat er geen geluid bij zit;-):
Citaat:
Bûter, brea en griene tsiis, wa't dat net sizze kin, is gjin oprjochte Fries
Mag ik er nu in;-)?