Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kwanyin schreef:Mijn zus was een ramp met delen. Ik mocht werkelijk niks hebben van haar, wilde ik een cd luisteren die ze mooi vond dan moest ik maar een tweede gaan kopen. Ik gebruikte haar spullen als ze er niet was, en dan legde ik alles tot op de milimeter terug zoals het hoorde, want o wee als ze wist dat ik in hààr boek had gelezen of hààr cd-speler had gebruikt...dus ja, broer of zus hebben wil niet automatisch zeggen dat je weet hoe je moet delen.
Sheran schreef:Ik ben enig kind, en mijn vader, neefjes en nichtjes hebben allemaal grote gezinnen. En wat gebeurt er? Al die neefjes en nichtjes zijn gewend dat dingen voor hun neus weggepakt worden en als je dus een bak chips neerzet graaien ze er allemaal meteen in en schrokken het meteen op, anders hebben ze straks niks meer.
Zet dat ding voor mijn neus neer en ik een chipje voor chipje, niemand die het voor mijn neus wegeet... Qua voedsel kan ik dus enorm veel beter delen dan zij, zij willen alles zelf opeten. Vond ik wel frappant.
Char_elle schreef:Ik moet wel toegeven, al weet ik niet of dit hier mee te maken heeft, dat ik een sterke persoonlijkheid heb en duidelijk mijn mening laat merken. Ik ben heel handig in dingen. Als ik iets wil doen, dan doe ik dat. Als anderen dat niet willen doen, dan doen ze dat niet. Dan ga ik wel in m'n eentje.
Laatst ook met vakantie boeken. Ik wilde ergens niet heen en dan ga ik gewoon niet meer. Dan pas ik me niet in zo verre aan aan de anderen dat ik ergens heen moet waar ik geen zin in heb. Zij vonden dat ik hun voor het blok zette. Maar ik wilde daar niet heen dus als zij dat per sé wel wilden dan mochten ze dat, maar de consequentie daarvan was dat ik dan thuis zou blijven.
unicorn_kiss schreef:Dat is ergens een beetje egoïstisch char_elle
Dreamer_S schreef:Joh ik ben enig kind, en ik vind echt niet dat ik egoïstisch ben ofzo. Sterker nog om even hier een hoop argumenten als 'kinderen met broertjes en zusjes zijn socialer' uit de weg te ruimen.. Ik denk dat een enig kind socialer is dan een met zusjes of broers. Zij hebben namelijk altijd iemand om mee te spelen, gaan vaak naar dezelfde school, spelen samen op vakantie enz enz... Ik had dat niet, ik moest altijd op vakantie vriendinnetjes zoeken om mee te spelen en op school werd ik toch echt in het diepe gegooid omdat ik niemand kende. Maar dat geeft niet want als je alleen bent ben je nou eenmaal gedwongen contact met anderen te maken als je tenminste niet eenzaam en alleen wil zijn.. Natuurlijk vond ik het ook wel eens jammer maar ik ben niets tekort gekomen en heb ook niks teveel gekregen..
unicorn_kiss schreef:Ik had je verhaal niet goed gelezen, char_elle, ik had inderdaad hetzelfde gedaan
Alleen voor mijn zus zou ik werkelijk alles doen, ook (veel) geld uitgeven aan iets wat mij niet 100% bevalt.
LovingTweety schreef:Ik ben een soort van enig kind (halfbroer en halfzus zijn 16 jaar ouder) maar ik vond het geen probleem hoor. Ben altijd goed geweest in mijzelf bezig houden. Ik hang minder aan mensen dan dat ik andere vriendinnetjes zag doen. Delen is voor mij geen probleem, maar dat ligt ook aan je opvoeding denk ik. Ik merk wel dat ik beter alleen kan zijn dan mensen die broertjes en zusje hebben.
Op sociaal gebied heb ik nooit problemen hoor, altijd heel snel vrienden gemaakt.
Char_elle schreef:unicorn_kiss schreef:Ik had je verhaal niet goed gelezen, char_elle, ik had inderdaad hetzelfde gedaan
Alleen voor mijn zus zou ik werkelijk alles doen, ook (veel) geld uitgeven aan iets wat mij niet 100% bevalt.
Tja over die band kan ik niet meepraten, want ik heb dus geen zus![]()
Maar was laatst een dagje weg met een aantal meiden waarvan er 2 zussen waren.
De ene haalde werkelijk bij iedereen het bloed onder de nagels vandaag (zelfs bij haar zus), waarop ik heb gezegd: 'waarom laat je haar niet gewoon lekker hier staan? Jij hebt het geld bij, belt ze haar papie en mamie maar op om haar te komen halen' Maarja dat deed ze ook niet. Toch heel veel voor der zus over. En ik maar roepen dat ik haar lekker in der eentje in A'dam had laten staan als het mijn zus was. Maarja goed, ik heb dus blijkbaar geen idee hoe zo'n band is.