Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

En nee, zo bedoel ik het niet eens
lesilla schreef:Erg zal wel een reden zijn dat oorbellen voor hygiene niet mogen.
Ik ben verpleegkundige en ik denk niet dat de hygiene verantwoordelijke het verbieden omdat ze het niet mooi vinden.
om het op hygiene te steken

Gelukkig
nikkiej_86 schreef:Ik doe schoonmaak werk, ook bij oudere mensen, en krijg nooit negatief commentaar op men zichtbare piercingsGelukkig
Maar ze zei ook wel dat ze soms denkt van, goh daar loop je nou je hele leven mee
lesilla schreef:nikkiej_86 schreef:Ik doe schoonmaak werk, ook bij oudere mensen, en krijg nooit negatief commentaar op men zichtbare piercingsGelukkig
Meeste ouderen geven er echt niet op, misschien deels omdat ze het niet meer zien![]()
Alleen als je echt uit de toon valt en ze hebben dementie problematiek kunnen ze reageren. Maar dan is het op alles andere huidskleur, tattoo's, paars haar
Magrathea schreef:Wat doet een tongpiercing af aan een voorbeeldfunctie?
Je kunt op school ook een bolletje op je tongpiercing doen in de kleur van je tong. Zolang je er niet mee speelt, zal niemand zien dat je er één hebt 
Yunaa schreef:Zichtbare tatoo's, of piercing op associale plekken (denk hierbij in de neus, kin, tong, wenkbrauw etc) vind ik niet netjes als je in de bediening staat.
Piercing in de oor vind ik dan wel weer kunnen, als het er maar bij 1 blijft, en het geen grof ringetje is.
xJori schreef:Talisa schreef:edit: wat vinden jullie hiervan? Een arts met een tongpiercing bv?
Geen probleem, als iemand dat wil is het toch prima? Maar daar zullen wel aardig wat mensen anders over denken..
Yunaa schreef:Zichtbare tatoo's, of piercing op associale plekken (denk hierbij in de neus, kin, tong, wenkbrauw etc) vind ik niet netjes als je in de bediening staat.
Piercing in de oor vind ik dan wel weer kunnen, als het er maar bij 1 blijft, en het geen grof ringetje is.

SanderD schreef:De voor mij beste optie staat er niet bij in de poll, dus ik heb nog niet gestemd. Ik neem er in elk geval geen aanstoot aan, maar charmant vind ik niet. Het is wel een lastige discussie, want het is een persoonlijk waarde-oordeel dat ik eraan geef, en dat wil niet direct zeggen dat een horeca-ondernemer je daarom niet zou moeten aannemen.
Wel ben je als werknemer in een horeca-zaak representant voor het bedrijf, en daarom is het IMO een werkgever zijn goed recht om je niet aan te nemen als jouw uiterlijk (of dat nu een tattoo of paars haar is) niet overeenstemt met de uitstraling van het bedrijf. Mijn persoonlijke mening is dat ik tattoo's en piercings toch redelijk 'rock' vind, wat verder prima is, maar in een chique restaurant matcht dat niet echt met de rest.
Op mijn werk hoef ik niets te bedekken en als een werkgever me zou vragen om dat te doen, dan houdt de sollicitatie daar voor mij op.SanderD schreef:De voor mij beste optie staat er niet bij in de poll, dus ik heb nog niet gestemd. Ik neem er in elk geval geen aanstoot aan, maar charmant vind ik niet. Het is wel een lastige discussie, want het is een persoonlijk waarde-oordeel dat ik eraan geef, en dat wil niet direct zeggen dat een horeca-ondernemer je daarom niet zou moeten aannemen.
Wel ben je als werknemer in een horeca-zaak representant voor het bedrijf, en daarom is het IMO een werkgever zijn goed recht om je niet aan te nemen als jouw uiterlijk (of dat nu een tattoo of paars haar is) niet overeenstemt met de uitstraling van het bedrijf. Mijn persoonlijke mening is dat ik tattoo's en piercings toch redelijk 'rock' vind, wat verder prima is, maar in een chique restaurant matcht dat niet echt met de rest.