Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fiffill schreef:phormicola schreef:Sommige dingen gaan echt te verDie van Turkije en Marokko bijvoorbeeld
Ja, en dat zoveel mensen niet weten waar West-Friesland ligt, dat krijg je toch al op de basisschool bij topografie?
Effy schreef:Dat had ik met ringwegen! Ik kom ook uit de Randstad en ik ben gewend dat je van ringweg naar ringweg rijdt. Toen ik een paar maanden terug op bezoek ging bij een vriendin in Nijmegen stond ik echt wel even heel schaapachtig te kijken toen bleek dat je vanaf de snelweg gewoon rechtstreeks de stad binnenrijdt zonder tig afritten te moeten passeren.Waar ik een paar jaar geleden pas achter kwam... Dat er eigenlijk maar 3 steden zijn waar trams rijden!
Ik woonde in Den Haag, had een vriend in Amsterdam en studeerde in Utrecht (waar toevallig één sneltramlijn rijdt) en Rotterdam had ik ook wel eens van dichtbij meegemaakt, dus ja... Voor mij reden er overal trams... Totdat ik eens in de tram zat en er achter mij twee mensen uit een andere grote stad (weet niet meer welke) over de tram begonnen te praten en hoe jammer het was dat ze die zelf niet hadden. Ik was geschokt dat niemand mij dat ooit verteld had.
secricible schreef:Lente schreef:Ik heb heel lang gedacht dat dat ding naast de A2 een enorm Chinees restaurant was en vroeg me altijd af of dat wel eens vol zat. Tot ik zag dat er met koeienletters HOTEL BREUKELEN op staat
Vroeger was het wel degelijk een chinees restaurant
rhanasasja schreef:NieneWiep schreef:Dat paraplu: tegen de regen
En parasol: tegen de zon betekent.
Plu betekend in het frans regen
Sol betekend in het frans zon
en para betekend tegen
Juut schreef:En dat het Bretons, de Keltische taal uit Normandië, verwant is aan het Welsh en het Cornish en niet aan de Keltische talen die op het vasteland gesproken werden (Gallisch, Lepontisch etc.).Dat Normandië Normandië heet, omdat dat land vroeger (héél vroeger) aan Noormannen was gegeven
Dat de tekst in liedje Nick en Acda dus ook niet 'lach me uit om wat ik verdronken heb, verkwanseld enz
daantjuhhh schreef:eefj33 schreef:Dat het ROtonde is, niet RONTonde (in de zin van ROND)
Oh?![]()
Maar in het engels is het wel roundabout!!
hahaha.. Waarom dan hier ROtonde?
Mirjamsel schreef:Zo leerde ik pas dat je Charlois niet als Sjarlwah (op z'n frans) uitspreekt
Mirjamsel schreef:Zo leerde ik pas dat je Charlois niet als Sjarlwah (op z'n frans) uitspreekt