naar de kroeg met de vrienden van je nieuwe vriend

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 11:05

Hmm ja Boomerang, dat is idd wel de reden waarom ik een maand of 4 kijk hoe het gaat en dan pas m'n familie inlicht.. Ik moet ook even de kat uit de boom kijken (ken mezelf dan ook nog is en iets dat gisteren leuk was hoeft dat vandaag niet te zijn :D ).

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 11:09

Misschien zijn we te snel geweest.. maar liever dat ik er nu achterkom dat het niks is dan dat ik dat over 4 maanden ondervind.

enne.. de chinees was voor ons tweeen en koste ook maar 18,50 :) Ik vind het ook niet erg om te delen, maar als ik toch met mijn vriendinnetje eten ging halen zou ik haar echt niet laten betalen in de eerste instantie! Staat ze toch mooi voor aap..

Tieneke

Re: naar de kroeg met de vrienden van je nieuwe vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 11:12

Hoezo staat ze voor aap? Wat weet een verkoper nu van jullie afspraken?

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 11:15

Nou, als ik in mijn huidige relatie in de beginweken van ons samenzijn bij de Chinees zo'n gesprek was aangegaan kon ik denk ik wel wieberen hoor. Van mij uit idem. En waarom sta je voor aap? Misschien sta je ook wel eens bij de Chinees na een dagje Efteling of weet-ik-wat volledig betaald en georganiseerd door je vriend? Dat weet een ander toch helemaal niet? En daarbij, wat kan het schelen wat die Chinees of ander denkt? De één betaald zus, de ander zo. Ik snap het hele voor-aap-staan gewoon niet zo??

Al die onzin van ik weet het liever nu, bedenk je dat je de boel juist onder een dosis stress zet als er meteen ge-familie-t moet worden en al die sociale aangelegenheden nog meer.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 11:21

hm.. het hele familie gebeuren vonden we beide niet echt stressvol hoor :) Ach..heb in ieder geval geleerd om éérst zeker van mijn zaak te zijn alvorens hem voor de voeten van mijn familie te gooien.. want ik dacht echt wel dat hij ´het´ was! Ik bedoel..ik heb al 3 jaar geen knul mee naar huis genomen.. neem je er eentje mee.. blijkt hij het toch niet te zijn.

het voor-aap-staan verhaal.. ik voelde me er gewoon niet prettig bij.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 11:40

Boomerang schreef:
Nou, als ik in mijn huidige relatie in de beginweken van ons samenzijn bij de Chinees zo'n gesprek was aangegaan kon ik denk ik wel wieberen hoor. Van mij uit idem. En waarom sta je voor aap? Misschien sta je ook wel eens bij de Chinees na een dagje Efteling of weet-ik-wat volledig betaald en georganiseerd door je vriend? Dat weet een ander toch helemaal niet? En daarbij, wat kan het schelen wat die Chinees of ander denkt? De één betaald zus, de ander zo. Ik snap het hele voor-aap-staan gewoon niet zo??

Al die onzin van ik weet het liever nu, bedenk je dat je de boel juist onder een dosis stress zet als er meteen ge-familie-t moet worden en al die sociale aangelegenheden nog meer.

Als ik man was en er zou mij gezegd worden datik maar fulltime moet gaan werken zodat zij thuis voor moeder-kip kan spelen, mag ze ook wieberen vrees ik. Ze zegt tegen hem "soms moet je wel, niet werken = geen geld" maar volgt haar eigen raad niet op als het op haar aan komt. Want Ts niet werken = geen centjes. Kind of geen kind. :+ En ik heb het je ook al in PB gezegd, je wordt niet zomaar afgekeurd. Dus jij zou perfect gezond thuis willen zitten met kids terwijl hij deels afgekeurd fulltime voor jullie kostje gaat werken? :)

Lijkt wel een tendens van nu dat de vrouw graag afhankelijk is van der vent.

Ik ben heel happy met mijn kerel maar ik denk dat ie me heel gek zou aan kijken alsk zei dat hij maar voor mijn kostje moest gaan werken :')

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 11:51

Uit wat voor grot is de TS gekropen zeg. Man moet werken, Man moet betalen anders staat 'ie voor aap, Vrouw moet thuisblijven en kinderen baren... >;)

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 11:53

Jongens, da's haar visie op 't leven, mag perfect toch?
Wij hoeven het daar niet mee eens te zijn, maar beetje respect voor die mening mag best.

Hé, TS.
Ander en beter, sneller en heter.

Goed om weten dat het niet not done is iemand voor de euh, bedsportkwaliteiten aan de kant te zetten :D

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 11:54

gelukkig ben ik 100% onafhankelijk en kun je tegenwoordig niet meer rondkomen van één inkomen. Dat het de ´tendens´ is dat vrouwen graag afhankelijk zijn zal me een worst wezen.. dat ik wil ´teren´ op de centjes van mijn partner later is ook niet omdat ik dat zelf o zo graag wil maar ik vind het belangrijk voor de kinderen dat mama thuis is.. sowieso als ze uit school komen e.d. Gelukkig gaat het topic niet over die discussie :)

ik vraag me trouwens wel af hoe ik hem een beetje zacht kan ´dumpen´ . Wil niet dat hij daardoor weer depri wordt..

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 11:57

Gewoon eerlijk zeggen dat je vindt dat het niet werkt en dat jullie te verschillend zijn?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 11:57

Optiwolk schreef:
Wij hoeven het daar niet mee eens te zijn, maar beetje respect voor die mening mag best.

Hé, TS.

Goed om weten dat het niet not done is iemand voor de euh, bedsportkwaliteiten aan de kant te zetten :D

Nope maar je mag er wel je mening over geven. En ik ga mee met die van Anouska vrees ik.

Wiebke: Je kan niet rondkomen van 1 loon maar als jij thuis blijft en hij moet fulltime zijn nek af gaan draaien doen jullie het toch ook op 1 loon?

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:00

Uiteraard, ik deel die mening immers ook ... maar de verwoording kan hier af en toe anders.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:01

Ik denk ik ga nog eens bijlezen, is een aardig verhaal geworden dat kroeggebeuren.. Maar er is nog veel meer gebeurd.

Ik ben het ook niet helemaal eens met de kijk van de TS, maar kan het me wel voorstellen. Mijn vriendje wil áltijd betalen, waar en wat dan ook. Ik voel me nogal eens bezwaard daardoor: hallo, ik werk ook hard voor mijn centjes, ik kan ook gewoon geld uitgeven..

Een zachte manier om te dumpen bestaat niet. Zou het gewoon simpel en duidelijk houden.
Hoe zit borderline eigenlijk in elkaar?

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 12:01

ik zeg toch ook niet dat het persé zo moet zijn dat miijn partner werkt en ik thuis kom te zitten.. want dat is bijna onmogelijk. Maar als ik die optie had zou ik er zeker gebruik van maken voor mijn kinders..

gewoon zeggen dat we te verschillend zijn.. is een mogelijkheid. Vind dat soort dingen toch echt moeilijk hoor

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:02

Het kan aan mij liggen maar zie hier ge"n schokkende verwoordingen tussen staan? :+

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:07

Yv_ schreef:
Ik denk ik ga nog eens bijlezen, is een aardig verhaal geworden dat kroeggebeuren.. Maar er is nog veel meer gebeurd.

Ik ben het ook niet helemaal eens met de kijk van de TS, maar kan het me wel voorstellen. Mijn vriendje wil áltijd betalen, waar en wat dan ook. Ik voel me nogal eens bezwaard daardoor: hallo, ik werk ook hard voor mijn centjes, ik kan ook gewoon geld uitgeven..

Een zachte manier om te dumpen bestaat niet. Zou het gewoon simpel en duidelijk houden.
Hoe zit borderline eigenlijk in elkaar?

Even gegoogled, geknipt en geplakt.
Citaat:
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Borderline persoonlijkheidsstoornis (kortweg: borderline) kenmerkt zich door sterke wisselingen in stemmingen, gedachten en gedrag.
Mensen met borderline zijn enorm impulsief, denken vaak zwart-wit, reageren extreem. Relaties zijn moeilijk te onderhouden, en wisselen ook sterk.

Er worden geen verschillende typen borderline persoonlijkheidsstoornissen onderscheiden.

Mensen met borderline kunnen echter wel verschillen in de mate waarin ze bepaald gedrag vertonen (zoals extraversie, neuroticisme).

Ja, duidelijk zijn, anders komt ie terug.
Misschien denkt hij er inmiddels net zo over en het lijkt me dat hij toch ook voelt dat het niet loopt..

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:09

Ayasha schreef:
Het kan aan mij liggen maar zie hier ge"n schokkende verwoordingen tussen staan? :+

Ik heb ook niet gezegd schokkend :)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:10

Dank je wel IMJ. Was zelf ondertussen ook op het briljante plan van google gekomen :D hahah!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:11

Yv_ schreef:
Dank je wel IMJ. Was zelf ondertussen ook op het briljante plan van google gekomen :D hahah!

Great minds think a like! :D
Wat zou de wereld nog zijn zonder... google <3 :D

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:19

Gewoon in 1x afkappen en zeggen dat je gevoel voor hem voorbij is, duidelijk en eerlijk :j

Verder ging het mij zo zeer niet om je mening over thuiszittende/vs werkende moeders, allemaal lekker zelf weten maar ik vond de timing gewoon slecht. Bij de Chinees, na drie weken en 6x ruzie.

En dat zie ik als rode draad die slechte timing. Je bent nog nooit samen een romantische avond uit geweest maar wel in een café met vrienden en dan die geldissues. Je slaapt met je familie met O&N in één kamer en zit meteen bij je ouders binnen zonder samen ooit een weekendje weg geweest te zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:24

Boomerang schreef:
Gewoon in 1x afkappen en zeggen dat je gevoel voor hem voorbij is, duidelijk en eerlijk :j

Verder ging het mij zo zeer niet om je mening over thuiszittende/vs werkende moeders, allemaal lekker zelf weten maar ik vond de timing gewoon slecht. Bij de Chinees, na drie weken en 6x ruzie.

En dat zie ik als rode draad die slechte timing. Je bent nog nooit samen een romantische avond uit geweest maar wel in een café met vrienden en dan die geldissues. Je slaapt met je familie met O&N in één kamer en zit meteen bij je ouders binnen zonder samen ooit een weekendje weg geweest te zijn.

Mijn vriend en ik zijn ook nog geen weekend samen weg geweest oid en heeft bij mijn familie kerst gevierd. Onze eerste date was een biosje en verder kijken we meestal gezellig een filmpje bij hem. (we werken beide hard en zitten liever op ons gemak bij zijn thuis dan in de drukte op cafe oid) en ik werd na 1 week ook mee genomen met de vriendengroep _O- (verjaardagsfeestje). dAt hoeft geen probleem te zijn. Maar idd als je al zoveel ruzie/discussie hebt op zulke korte tijd...

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:26

wiebke schreef:
ik vraag me trouwens wel af hoe ik hem een beetje zacht kan ´dumpen´ . Wil niet dat hij daardoor weer depri wordt..

Als ik hem was.... was ik dat allang. Dit wordt toch helemaal niks!!!

AxS136

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:30

Ayasha schreef:
Optiwolk schreef:

Hé, TS.

Nope maar je mag er wel je mening over geven. En ik ga mee met die van Anouska vrees ik.

Wiebke: Je kan niet rondkomen van 1 loon maar als jij thuis blijft en hij moet fulltime zijn nek af gaan draaien doen jullie het toch ook op 1 loon?

Hangt er vanaf wat voor loon je hebt.
Van een minimum loon kom met zen 2en niet rond nee.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 12:30

thanks Yarrah

Ik zal jullie in ieder geval laten weten hoe het afgelopen is :)

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:34

Ayasha, ik weet niet hoe lang jij samen bent met je vriend, vast geen drie weken voor Kerst en dan met zo'n program en irritatie? Het gaat mij erom dat zij hem amper 3 weken kent en dat er in die 3 weken allerlei dingen gepropt worden die niet lekker gaan en dan toch door blijven gaan ipv alletwee eens lekker een dag in je eigen huis/eigen familie te gaan zitten ;).
Dat vind ik slechte timing, dan gáát een prille verliefdheid/relatie gewoon kapot. Nu blijkt hij ook nog wat 'speciaal' te zijn, dan is het wel een andere zaak natuurlijk, ook al probeerden ze het een half jaar was het een verloren zaak maar dan had de TS in ieder geval geen poedersuiker gehad, haar ouders ingelicht en € 58.50 armer geweest. En dat laatste met een dikke knipoog :D

Iedereen = anders, zo schrijf jij over hard werken en graag thuis zitten. Wij werken beide hard en houden juist van lekker buiten de deur zijn. Daar is allemaal niets mis mee .

Maar om maar een relatie te 'nemen' omdat je anders alleen bent en het klopt voor geen kant en blijven doordraven is ten alle tijden niet slim!