Hoe snel woonde jij samen?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

unicorn_kiss

Re: Hoe snel woonde jij samen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:19

Ik ging na een paar dagen bij mijn vriend op kamers (dus alleen doordeweeks) Beviel meteen prima
al is het natuurlijk niet helemaal zoals een eigen huisje

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:21

15 maart was het aan, 12 juni woonde we samen en na een vakantie met een camper op elkaars lip te hebben gezeten.Wisten we het zeker, we wilden een kind.En in augustus was ik zwanger.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 19:13

Als het hier fout zou gaan. Mag ik zo bij mijn ouders gaan wonen zelfs met mijn 3 katten. Maar goed dat was ik natuurlijk niet van plan.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 19:15

Na 3 maanden ben ik bij hem ingetrokken.. Wel een beetje spijt van. De tijd van romantisch daten/leuke dingen doen etc hebben wij overgeslagen. Je kent elkaar direct zó goed. Opzich goed, maar de romantiek was hier snel verdwenen haha.

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 19:21

wij hebben met 4 maanden samen zijn een huis gekocht... 1 jaar samen getrouwd en nu 20 weken zwanger van ons eerste (twee dagen na trouwen zwanger geraakt).

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 19:28

Wauw, ik zie hier bijzonder veel 'korte' date periodes :P.
Ik ben al 2.5jaar samen met mijn vriend en zie hem enorm graag, maar ik zie mezelf nog niet meteen samenwonen en kindjes krijgen :P Laat dat maar nog enkele jaren wachten...

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 19:29

Wij hebben na 6 maanden een huis gekocht en zijn nu inmiddels 3 jaar samen. :j We waren allebei zo klaar met het heen en weer reizen ook ivm de paarden.(hebben beide paarden) (ik had een reistijd met de trein van 2,5 uur en hij met de auto 2 uur ) Dus de keuze was snel gemaakt :j

Vorige relatie na 2 maanden samen gaan wonen en dat is helaas mis gelopen.. Jammer,maar ik heb er geen spijt van. Ook dat is een fase die je meemaakt in je leven en je leert er beide van..
Laatst bijgewerkt door obelix op 21-12-11 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 19:30

na 2 weken :+ Inmiddels ruim tien jaar gelukkig samen <3

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 19:31

na 4 maanden en inmiddels 12,5 jaar getrouwd :D

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 20:21

Ik zou zo graag met mijn vriend willen samenwonen (vanuit trouwen). Hij wil het net hetzelfde als ik, alleen... nu nog niet. Hij is nog te graag thuis, omdat dat gemakkelijk is. Dat voelt vrij *piep*. Ik kan hem niet dwingen en probeer er ook niet veel over te zeggen, alleen soms, zoals gisteren kan ik het niet laten. Een vriendin had me nl. in geuren en kleuren verteld hoe haar vriend haar ten huwelijk heeft gevraagd en dan vraag ik me af: "Waarom wij niet?" Maar ja, ik zal maar geduld moeten hebben. Als ik hier zo lees hoe snel sommigen met succes zijn gaan samenwonen of getrouwd zijn, ben ik vreselijk jaloers :+

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 20:23

Hier in nederland heb je daar speciaal een tv programma voor :j

het heet.....`moet je me niet wat vragen???`

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 20:26

Ik heb daar iets over gelezen ja, maar ik vrees dat een "nee nog niet" ook echt een "nee nog niet en als je er niet mee om leert gaan, moet je je conclusies maar trekken" betekent... Hij is voor mij de perfecte man, maar kan heel stellig zijn. Een nee is een nee. Ik voel me daardoor soms niet echt prioriteit voor hem, zeker voor de reden dat thuis zijn gemakkelijk is. Heb het nogal moeilijk om zoiets niet op mezelf te betrekken.

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 20:29

Goh, ik ben toch wel verbaasd over hoe snel het allemaal kan gaan. :)
Wij zijn met acht maanden samen op vakantie gegaan naar Italie. Samen een (dure) tent gekocht en een hele vakantie uitzet. Ik merkte aan sommige mensen op die camping dat ze dat al vrij vlug vonden.
Maar dat valt in het niets vergeleken met een de huizen die gekocht worden na een aantal maandjes samenzijn.

Ik heb een jaar met mijn vriendje, zijn wel voor de grap aan het kijken naar huisjes, beetje aftasten op elkaar maar nog geen serieuze plannen ( hij 23, ik 21)

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 20:39

Ik ben na een jaar deels gaan samenwonen (ik was toen 18/19, hij 23/24). Gingen allebei naar Utrecht, ik had al een kamer, hij zou gaan zoeken.. na half jaar moest ik uit mijn kamer en hij had volgens mij niet eens gekeken naar een eigen kamer en toen zijn we samen een appartementje gaan zoeken. :)

Overigens wonen we nu weer apart, omdat ik voor mijn studie naar Antwerpen ging.. hij woont nu in zijn eentje in "ons" appartementje en ik ben daar zo veel als ik kan (weekenden, vakanties en heel af en toe doordeweeks), maar mis het samenwonen behoorlijk!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 22:23

Tineke, je bent 22? Nog tijd zááááát om te trouwen..

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 22:49

23 en half ondertussen... Tijd zat, ok, maar voor m'n 30ste wil ik kinderen en na het settelen gaat dat ook nog een paar jaar idee-wennen zijn. Ik heb ook voorgesteld om dan gewoon te gaan samenwonen, maar het issue is gewoon thuis niet weg willen omdat het easy is. Trouwen wil hij zelf ook liefst eerst.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 23:03

Ik vind 3,5 maand best vroeg. Maar moet er bij zeggen dat ik zelf heel graag zou gaan samen wonen( maar zijn best jong) :+
Maar als het goed zit, waarom niet! Geniet er van zou ik zeggen ;)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 23:09

Tieneke schreef:
, maar het issue is gewoon thuis niet weg willen omdat het easy is.

Lekker instelling... Hoop dat je later geen huisvrouw voor 'm hoeft te spelen...

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 23:11

Tiggs schreef:
Tieneke schreef:
, maar het issue is gewoon thuis niet weg willen omdat het easy is.

Lekker instelling... Hoop dat je later geen huisvrouw voor 'm hoeft te spelen...

Dat moet je meteen duidelijk maken: kunt je eigen was en plas doen, punt :p

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 23:12

PrinsjeH schreef:

Ik ook!Maar dat laatste dan weer even niet... :+

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 23:13

Hah, tja, dat doe ik dan nog eens redelijk graag, het huishouden. Doe ik nu thuis ook, wassen, strijken, eten maken, poetsen...

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 23:27

Nouja, het probleem is ook dat een ontzettend zware studie doe waardoor ik absoluut geen tijd heb om erbij te werken,.. Hierdoor zou ik dus nooit mijn deel van de huur en overige kosten kunnen betalen.. ik zou het dus nogal oneerlijk vinden om daar als een soort bloedzuiger te gaan zitten..

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 23:29

Fortuna22 schreef:

Ik ook!Maar dat laatste dan weer even niet... :+

hmmm, da's minder... in ons geval heb ik ook wel m'n eigen huis nog ruim anderhalf jaar aangehouden hoor (was een huurappartement destijds) want ik wilde niet alle schepen verbranden zeg maar... maar het was gelijk zo gezellig... wij hebben geboft, nog steeds erg blij... (en soms een uurtje wat minder hahahahaha)

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 00:27

Wij gingen pas na 5,5 jaar echt samenwonen in ons eigen huisje.
Wat gaan veel hier al snel samenwonen! Zou ik denk ik niet willen.

Tieneke schreef:
23 en half ondertussen... Tijd zat, ok, maar voor m'n 30ste wil ik kinderen en na het settelen gaat dat ook nog een paar jaar idee-wennen zijn. Ik heb ook voorgesteld om dan gewoon te gaan samenwonen, maar het issue is gewoon thuis niet weg willen omdat het easy is. Trouwen wil hij zelf ook liefst eerst.

Waarom wil je eerst trouwen en is dat nu al een 'ding'? 23,5 is ook jong!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 00:30

Ding? Ik gebruik het woord 'ding' nergens dus ik snap ook niet wat je ermee bedoelt.

Trouwen zou eerst zijn vanuit onze visie daarop en geloofsovertuiging.