Relatie over de grens...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KarmaChansy

Re: Relatie over de grens...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 21:39

paard vervoeren is niet zo lastig, wel duur := haha nog niet geskieëd (hoe schreef je dat ook al weer :+)

MelisWess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 21:47

Ik las trouwens je verhaal over je paardje, bah wat een verschikkelijk verhaal..!!!!

Maargoed.. geskieed is het dacht ik ja.. ik krijg die puntjes er nooit boven,maar oke! :P
Ja dat is inderdaad duur, ik weet ook niet zo goed hoe ik het moet doen, en heb er ook niet egt verhalen over gehoord, maargoed komt tegen die tijd wel!

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 22:12

Ik heb mijn vriend ook 4 maand niet gezien, wel regelmatig op skype, maar dat is toch anders...

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:40

Loose schreef:
4 maanden is lang ikkuh15! Waar woont je vriend? Ik zie die van mij zaterdag weer. :)
En MelisWes, jullie zien elkaar nog vaak! :) Leuk dat het zo goed gaat.

4 maanden is inderdaad lang, ons record staat op 6 maanden. Mijn vriend woont in Turkije.
Ik ga in de zomer niet langer dan 2 ,5 week. Het is mij veel te warm en daarnaast werkt mijn vriend van s'ochtends 7.00 tot 22.00 in de avond 7 dagen in de week. Daarbij is het geen uitzondering als dat flink uitloopt. Ik zit dus heel erg veel alleen. Bellen en skypen zit er op dit moment ook niet meer in vanwege zijn werk.

Ik ben gestopt met paardrijden. Na de verkoop van mijn paard heb ik om meerdere redenen besloten om er een punt achter te zetten.

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 16:30

afgelopen weekend hem weer gezien..nu 1,5 maand geduld :D

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 16:48

Ik zie de mijne nu gelukkig (bijna) elke dag :) Hij is in februari een maand hier geweest en was daarna binnen een maand terug om voor altijd te blijven :) Momenteel zie ik hem alleen in het weekend omdat hij 150 km verderop werkt en dan bij familie blijft slapen. Maar dat is beter dan de 3 maanden die we elkaar eerder moesten missen.

Melis, komt jouw vriend uit Griekenland van het vasteland of een eiland? Als je wil emigreren en je paard mee dan zou het naar een eiland erg duur worden ivm boot enzo. Naar vasteland moet goed te doen zijn.

MelisWess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 17:12

ooee, leuk dat je hem nu bijna elke dag ziet! hihi en inderdaad alsnog beter dat je hem elk weekend ziet,heerlijk! En waar komt hij vandaan? Zag in je profiel Griekenland staan, dus ben wel nieuwschierig.. hihi

Mijn vriend zou egt niet hier willen wonen, met het slechte weer etc, daar heeft hij een huisje naast het strand,dus stiekem vind ik het ook niet heel erg dat hij hier niet wilt wonen, egt super mooi daar.. maar tog zou ik het hier wel missen..vriendinnen,familie,kennissen..
Mijn vriend woont gewoon op het vaste land, ongeveer een uurtje/anderhalfuurtje rijden van Thessaloniki.
Ja ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat allemaal gaat, en moet natuurlijk daar ook een goed plekje vinden etc. maargoed ik moet me er nog niet druk over maken! haha
Laatst bijgewerkt door MelisWess op 19-06-12 17:21, in het totaal 2 keer bewerkt

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 17:14

wat goed willemijn!

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 17:30

Hij komt oorspronkelijk uit NL, heeft 8 jaar op Kreta gewoond :). En nu dus weer hier. Het weer is idd wel vervelend. Ik kon niet naar Kreta verhuizen ivm de omstandigheden daar. Wilde eerst werk vinden en dan daar heen verhuizen. Toen mn vriend een week in NL was en we al getekend hadden voor een huis kreeg ik te horen dat ik bij een manege op Kreta kon werken. Helaas te laat dus! Anders had ik het zeker wel gedaan! Het leven is daar veel relaxter! Vrienden en familie zou ik ook wel missen, maar heb ik niet zo heel veel. Dus daar zou ik wel overheen komen :) Paard zou ik niet meenemen ivm totaal ander klimaat/voer. En ik had daar dan paarden genoeg kunnen rijden :)

Thessaloniki ken ik wel, paar x geweest voor een tussenlanding in de winter.

Je paard die kant op krijgen zou je per vrachtwagen of per vliegtuig kunnen doen. Het scheelt dat je naar het vasteland gaat dan! Het duurste is de boot. En het scheelt een hoop geregel :)

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 17:31

de zie de mijne ook bijna ieder weekend gelukkig. Nu wonen we ook maar 3 uur uit mekaar. :)

MelisWess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 18:00

ooee, inderdaad heel erg jammer! Maargoed, wieweet ooit nog in de toekomst tog :)

Ja het zou inderdaad voor het paard wel heel erg wennen zijn.. Ik zou hem dan wel in de winter brengen, dat die wel aan zijn plekje went in een *normale* tempratuur. Misschien helpt het iets..
Maar ik ben zo gehecht aan hem! haha

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 19:03

Zelf heb ik hier geen ervaring mee, ik ben pas 15 :o
Maar mijn mama haar vriendin woont in Amerika.. Ik heb nu zelf een relatie, man ik zou het niet uithouden om telkens te skypen en maar 3 maand er bij te zijn :'(

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 19:46

Paard zou idd verward zijn, lange reis, ander klimaat en nieuw plekje..
Leuk dat je hem nu vaker kan zien! :)

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 21:30

Ahh wwillemijn echt superleuk voor je!! :):)
ikkuh15: Dat vind ik echt heel knap! _/-\o_ Hoe vaak heb je dan contact met hem? Ik heb echt elke dag contact met mijn vriend en we skypen ook bijna elke dag, als we eens een keer 2 dagen ofzo niet hebben geskypet vindt ik dat al erg. :o Wel jammer dat hij zo weinig tijd heeft! Is het alleen tijdens het zomerseizoen dan ofzo of ook in de winter dat ie zoveel werkt?

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 21:32

Willemijn.. willen jullie ook wel naar Kreta dan?

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 00:32

Een vriendin van me heeft op dit moment een relatie in het buitenland waar ze een aantal maanden verblijft. Ze komt binnekort weer terug, met de intentie met hem samen te blijven en dus heen en weer te reizen. Ik ben er bang voor dat het niet gaat lukken, ze studeert nog, heeft weinig geld en laat zich sowieso snel meeslepen....

Dit topic doet me goed om te lezen dat het ook wél goed kan gaan. :) Ik wil namelijk niet dat ze gekwetst wordt of het een onmogelijke opgave is...

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 08:31

Alles kan.. als je het maar wilt.. :)

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 08:35

Hoi,
Wil ook een ervaring delen (niet mijn ervaring maar die van mijn zus)
Mijn zus heeft een turkse vriend die daar dan ook woont. Ze hebben 2 jaar een relatie gehad op afstand. Wij (gezin) hebben haar na die 2 jaar wel gezegt vani s het niet verstandig door "tijdelijk" te wonen zodat je echt weet of het wel iets is tussen jullie. Tijdens een vakantie (2keer per jaar) kan je je natuurlijk altijd anders voor doen en ben je vaak niet saggo of iets dergelijks.

Ze is er heen gegaan en is nooit meer terug gekomen. Enkel met de kerst maar dat is vakantie voor hun. Ze woont er nu inmiddels 2,5 jaar. Dus ze hebben al 4,5 jaar een relatie wat erg goed gaat.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 08:40

Limerick schreef:
Willemijn.. willen jullie ook wel naar Kreta dan?

Wij willen dan inderdaad naar Kreta :j

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:27

Loose schreef:
Ahh wwillemijn echt superleuk voor je!! :):)
ikkuh15: Dat vind ik echt heel knap! _/-\o_ Hoe vaak heb je dan contact met hem? Ik heb echt elke dag contact met mijn vriend en we skypen ook bijna elke dag, als we eens een keer 2 dagen ofzo niet hebben geskypet vindt ik dat al erg. :o Wel jammer dat hij zo weinig tijd heeft! Is het alleen tijdens het zomerseizoen dan ofzo of ook in de winter dat ie zoveel werkt?

Op dit moment bellen we ongeveer 1 keer in de 3 weken ongeveer een kwartiertje. We sms'en wel iedere dag. Weet je wat het is, je raakt er gewend aan. Het is absoluut niet leuk en we willen beide dat het anders is, maar dat is het op dit moment gewoon niet. Ik heb ook wel eens dagen dat ik gefrustreerd raak maar daar heb ik mee om leren gaan. Als ik dat doe zit ik alleen mijzelf in de weg. Ik heb het geaccepteerd en leef mijn leven hier. Hij wacht op mij tot ik mijn diploma heb behaald en tot die tijd doet hij dit seizoenswerk. In de winter komt hij vaak 3 a 4 weken naar Nederland :) Dan werkt hij minder uren en kan hij vrij nemen. Ik concentreer mij op mijn studie, ik sport 3 keer in de week en houd mijzelf bezig.

Ash_ schreef:
Hoi,
Wil ook een ervaring delen (niet mijn ervaring maar die van mijn zus)
Mijn zus heeft een turkse vriend die daar dan ook woont. Ze hebben 2 jaar een relatie gehad op afstand. Wij (gezin) hebben haar na die 2 jaar wel gezegt vani s het niet verstandig door "tijdelijk" te wonen zodat je echt weet of het wel iets is tussen jullie. Tijdens een vakantie (2keer per jaar) kan je je natuurlijk altijd anders voor doen en ben je vaak niet saggo of iets dergelijks.
.

Weet je wat mensen vergeten. Dat wij wel vakantie hebben maar de mensen daar gewoon keihard aan het werk zijn. Mijn vriend is ook echt wel eens chagerijnig door continue slaapgebrek. Wij hebben nooit tijd om iets samen te doen want er moet geld binnen komen. Hebben we in de winter wel tijd, dan is er geen geld of alles is gesloten. Daarnaast heb je te maken met cultuurverschillen. Mensen denken leuk vakantie, maar er komt veel meer bij kijken. Juist in de situatie waarbij vriendlief dag en nacht aan het werk is komt de ware aard boven. Dit is natuurlijk maar een korte periode. Wij hebben het geluk gehad dat we wel 1,5 maand hebben kunnen samen wonen in een ander land. Ik heb stage gelopen in Praag wat voor mij maar ook voor hem een vreemde omgeving was. Dan pas ben je echt op elkaar aangewezen. Dit vond ik een hele goede test wat voor mij ook wel een must was.

Mowoah schreef:
Een vriendin van me heeft op dit moment een relatie in het buitenland waar ze een aantal maanden verblijft. Ze komt binnekort weer terug, met de intentie met hem samen te blijven en dus heen en weer te reizen. Ik ben er bang voor dat het niet gaat lukken, ze studeert nog, heeft weinig geld en laat zich sowieso snel meeslepen....

Dit topic doet me goed om te lezen dat het ook wél goed kan gaan. :) Ik wil namelijk niet dat ze gekwetst wordt of het een onmogelijke opgave is...

Ze zal bepaalde zaken moeten opofferen. Ik studeer ook nog en heb ook niet veel geld. Ik spaar zoveel mogelijk. Ik koop niet veel kleding, ga bijna nooit op stap en koop geen dure dingen voor mijzelf. Daardoor kan ik wel 5 a 6 keer per jaar tickets kopen. Lief van je dat je niet wilt dat ze gekwetst wilt worden. :)

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 08:47

Mowoah schreef:

niets is onmogelijk! ik moet er we bij zeggen ik studeer niet meer, maar mijn vriend ik delen de kosten, ik betaal een ticket en dan hij weer, ik vlieg altijd in het weekend en dan kost het ongeveer 200 per ticket retour, hoewel ik nu 600 euro kwijt ben vanwege het seizoen :+

MelisWess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 18:08

ik ook! :D maai oei, 600 euro! normal was ik rond de 400 kwijt, maar nu via ryainair betaal ik 250!

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 08:38

Ja wij ook via Ryanair. Wilden al later gaan omdat alle tickets zo duur zijn, maar via Ryanair gelukkig voor 250 pp nog kunnen boeken :)

En via Weeze, dus scheelt ook nog eens benzinekosten :) Normaal ging ik vanaf Dusseldorf. Op kreta zelf moeten we dan wel weer een bus nemen om in heraklion te komen, want Ryanair vliegt op Chania. Maar dat vind ik dan wel weer leuk, een beetje sightseeing. En de bus kost niet zoveel geld daar :)

MelisWess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 17:13

jaa klopt, ik normaal ook vanaf dusseldorf, en nu weeze. ook lekker dichtbij voor me! :)
ik land dan wel weer gewoon hetzelfde gewoon op thessaloniki, ik word dan opgehaald. hihi

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 18:29

Ik ga met klm dat is de enigste rechtstreekse vlucht naar göteberg anders moet ik eerst naar oslo dan stockholmen dan göteberg of eerst naar parijs lol