In de kerstspirit, Haar doneren! Wie durft?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 12:12

Ik vind dit echt een fantastische actie! Jammer dat mijn haar niet zo snel groeit... Maar ik zal dit onthouden voor als ik eens iets extreem anders wil.

Saskiaa_

Re: In de kerstspirit, Haar doneren! Wie durft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 20:38

Ik zie dat er al wat bokkers zijn die hun haar gedoneerd hebben, top! :)

Ik ben toch ook wel aan het twijfelen of ik het zou doen of niet, maar ik neig er toch wel naar het wel te doen. Maar dan laat ik het eerst nog even een stukje groeien, wil nog wel haar tot op mijn schouders overhouden. Nog een cm of 10 moet er dan bij. Binnenkort ga ik naar de kapper om mijn puntjes bij te laten knippen, daarna groeit het altijd wat sneller. Nog ongeveer een half jaar sparen denk ik, dan kan het eraf.

Wie weet eigenlijk hoe het zit met laagjes? Ik heb mijn haar altijd in laagjes, anders is het geen gezicht := Maar kan je het dan wel doneren?

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 20:43

Saskiaa_ schreef:
Wie weet eigenlijk hoe het zit met laagjes? Ik heb mijn haar altijd in laagjes, anders is het geen gezicht Maar kan je het dan wel doneren?

Ik neem aan dat ze pruiken ook in laagjes hebben dus dat zal vast wel kunnen :D

Ik vind dit eigenlijk wel een hele leuke actie! Ik heb er wel eens aan gedacht om mijn haar echt kort te laten knippen, maar als er dan nog zoiets aan vast hangt geeft dat weer een beetje extra stimulans :j
Ga eens kijken in het nieuwe jaar of ik leuke korte coupes kan vinden :D

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 20:45

Saskiaa_ schreef:

Ik ben toch ook wel aan het twijfelen of ik het zou doen of niet, maar ik neig er toch wel naar het wel te doen. Maar dan laat ik het eerst nog even een stukje groeien, wil nog wel haar tot op mijn schouders overhouden. Nog een cm of 10 moet er dan bij. Binnenkort ga ik naar de kapper om mijn puntjes bij te laten knippen, daarna groeit het altijd wat sneller. Nog ongeveer een half jaar sparen denk ik, dan kan het eraf.

Wie weet eigenlijk hoe het zit met laagjes? Ik heb mijn haar altijd in laagjes, anders is het geen gezicht := Maar kan je het dan wel doneren?

Ja dat kan ook, op de website staat dat het kortste laagje dan 20 cm moet zijn.

Djini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 20:48

Ik heb mijn haar afgelopen jaar al gedoneerd. Maar als het weer lang is, doe ik het zeker weten weer!
Top dat er zoveel bokkers zijn die ook hun lange lokken aan een goed doel geven.

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 20:53

gemske schreef:
Saskiaa_ schreef:

Ja dat kan ook, op de website staat dat het kortste laagje dan 20 cm moet zijn.

Ja, ik had het net gevonden. :+
Dankjewel!

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 22:16

Ik heb dit al 2 keer gedaan voor de actie 'Geef om haar' in België.
Lastige is, ik wil het niet meer lang laten groeien, omdat kort haar best wel voordelen heeft. Vanaf het moment dat het iets langer wordt, vind ik het in de weg zitten.

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 22:24

Wat mooi dat er al zoveel mensen enthousiast zijn +:)+
Mijn haar(vlecht) is gister gemeten door een vriendin, kwam van nek tot punt op 25 cm uit. Dus nog 5 cm erbij en dan mag het eraf. Dan heb ik net wat meer speling voor mijn eigen coupe. Ik ben zo blij als het eraf mag, of iig een stuk korter.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 22:31

Goede actie zeg!

Denk toch niet dat ik m'n haar kwijt zou kunnen. 25cm is best een eind dat is gewoon de helft van m'n haar. Tjaa ging t even op meten :+

Dus respect voor iedereen die het wel doet.

Renee87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 23:14

Ik wilde jullie eigenlijk even bedanken! Heb zelf alopecia, een ziekte waardoor je haar uitvalt. Op wat jongere leeftijd ging het ineens hard en kreeg ik een supermooie pruik van echt haar! Echt haar pruiken zien er toch een stuk mooier en natuurlijker uit.
Vind het super dat jullie allemaal doneren!!jullie maken een boel mensen heel erg gelukkig!! _/-\o_ +:)+ _/-\o_

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 23:16

Renee87 schreef:
Ik wilde jullie eigenlijk even bedanken! Heb zelf alopecia, een ziekte waardoor je haar uitvalt. Op wat jongere leeftijd ging het ineens hard en kreeg ik een supermooie pruik van echt haar! Echt haar pruiken zien er toch een stuk mooier en natuurlijker uit.
Vind het super dat jullie allemaal doneren!!jullie maken een boel mensen heel erg gelukkig!! _/-\o_ +:)+ _/-\o_

Wauw!
Hoe is het nu met je?

Renee87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 23:48

Carien87 schreef:
Renee87 schreef:

Wauw!
Hoe is het nu met je?

Hihi nou daarna begon mn haar weer te groeien, tijd lang goed gegaan tot het op mn 18e weer flink hard begon uit te vallen. Inmiddels is het helemaal weg en vind ik het eigenlijk wel prima zo, ik loop lekker kaal rond :) heb toendertijd wel weer een pruik besteld (welke weer supermooi was/is) maar het past gewoon niet bij me, ik heb geen haar dus voelt het heel gek om een pruik op te hebben en mezelf met haar te zien. Wie weet ga ik er ooit wel 1 dragen maar voorlopig lekker niet :)

Maar dat ben ik, een heleboel mensen voelen er zich een stuk prettiger bij en de pruiken die ze kunnen maken zijn supermooi dus hulde _/-\o_ voor jullie :)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 00:09

Wauw!

Mijn schoonmams heeft trouwens (bedenk ik me nu he, ik ben er al zo aan gewend dat ik het niet eens meer zie :P ) ook Alopecia en heeft wel altijd een pruik op, een prachtige echt-haar-pruik, als niemand het me verteld had, dan had ik het nog niet geweten! Daar doen we het voor natuurlijk, haar doneren!

Bij mij staat de kapper komende week gepland. Ik hoop dat er genoeg af kan om een vlecht te doneren én zelf nog een leuk kapsel over te houden. Ik spotte van de week namelijk wel hier en daar een dood puntje :=

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 13:51

Vandaag 25 cm haar gedoneerd stichting haarwensen!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 14:11

Carien87 schreef:
Wat mooi dat er al zoveel mensen enthousiast zijn +:)+
Mijn haar(vlecht) is gister gemeten door een vriendin, kwam van nek tot punt op 25 cm uit. Dus nog 5 cm erbij en dan mag het eraf. Dan heb ik net wat meer speling voor mijn eigen coupe. Ik ben zo blij als het eraf mag, of iig een stuk korter.

Ik kan ook niet wachten tot ik het af kan knippen :+ Ik wil zelf inderdaad ook nog wat overhouden, maar ben het inmiddels wel zat :+

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 10:38

*haha* ik was het lange haar ook zat, maar nu het eraf is, ben ik het nog veel meer zat: het is nét te kort voor een staartje en hangt dus steeds voor m'n ogen met deze wind :(

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:38

Ik ga om 14/:30 naar de kapper, gisteren gekeken en haal 27 cm dus dat gaat goed komen.

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 17:24

Heb in november vlak voor mijn operatie ook 25 centimeter van mijn haar af laten knippen om te doneren. Heb door de operatie en de revalidatie na die tijd nog geen kans gezien om mijn haar op te sturen en het ligt hier daarom nog thuis.
Ben op het idee gekomen om mijn haar te doneren door de blog van Kanjer Guusje.

Was van plan nu mijn haar weer aan te laten groeien en er dan weer zo veel af te laten knippen om het te kunnen doneren.

Vind het super om te lezen dat meerdere mensen hun haar doneren!

DJB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 18:56

Ik doe ook mee! Moet nog even nameten hoelang mijn vlecht is maar wel lang genoeg volgens mij. Loop al een tijdje met het idee om mijn haar te doneren maar het komt er steeds niet van. Maar nu ga ik echt:) komende week.

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 19:50

Hier ook plannen om haar te doneren, langste wat ik kan knippen is nu bijna 40 cm.
Wil alleen alles op 1 lengte hebben omdat ik anders niets met mijn eigen nieuwe coupe kan, dus we sparen nog dapper door, volgende week even afspraak maken om het in elk geval op 1 lengte te knippen en hopelijk voor de zomer een flinke vlecht kunnen doneren!

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:18

Respect voor degenen die hun haar gedoneerd hebben of gaan doen!
Ik zit door dit topic ook al een tijdje te denken om mijn haar te doneren, maar ik denk niet dat het op 25 cm komt.
Bovendien groeit mijn haar ontzettend langzaam en ben ik nu zo trots op mijn lange haren :')

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:26

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:36

Wat staat die coupe je goed! Heel gaaf
En is dat echt 25 cm? Als ik dat zo zie denk ik dat ik het ook makkelijk ga redden.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:50

Thuis nagemeten, de vlecht is zelfs 29 cm lang :))

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:52

Wow! Dan gaat mijn vlecht er ook eerder af, wil graag weer wat korter :Y) Binnenkort nog maar eens goed meten.
Knipte jouw kapper for free Urselin?