Ben ik de enige autorijleskneus?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 01:19

Ja ik voel me wel zekerder, maar vind het nog steeds spannend hoor.
Op een gegeven moment zei mijn instructeur misschien moeten we toch maar eens dat examen inplannen.Hij had namelijk al verschillende trucken geprobeerd om me goed aan het rijden te krijgen en dat werkte aan het begin en daarna niet tot nauwelijks meer. Dus het examen met het idee dat het onder druk misschien wel lukt. Nu het examen gepland staat lijkt het steeds beter te gaan.
Laatst bijgewerkt door Lous op 24-12-11 01:20, in het totaal 1 keer bewerkt

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:20

He meino... hebben wij niet een keer samen in een topic gezeten over een onderwerp wat ons heel erg belemmerd in het autorijden??

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:20

Lous schreef:
SecretLIN schreef:
Er zullen vast veeeeeel meer mensen zijn die hier last van hebben hoor, je moet er ook een beetje Feeling voor hebben wil je hem snel kunnen halen.
Zelf heb ik 25 lessen gehad en 1x afrijden ( 1e keer gelijk geslaagd) had hem in ongeveer 3 maand tijd.maar er waren toen ik leste ook een aantal mensen die al veel lessen hadden gehad, maar zoveel als jou volgens mij niet.
Ik reed de eerste paar keer ook heel onzeker en langzaam (uhm tja als je Oma rijder wordt genoemd door je instructeur zegt wel genoeg toch :') ) maar geef de moed niet op! en zeker niet stoppen nu!

Misschien ligt het wel aan je rijschool/instructeur?

Hier heb ik dus niks aan sorry,laat me alleen maar negatiever voelen. :o

Moet je dus vooral niet voelen. Als je het de 1e keer haalt is dat gewoon een geluk en jij hebt straks veel meer rij-ervaring op gedaan dan iemand die het heel snel haalt en in 1 keer. :) Jij gaat veel stabieler de weg op als je je rijbewijs hebt.

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:23

Mambo beach... die woorde zal ik dan ook maar onthouden!
maar ik zie er echt zo tegen op elke keer weer.
en dan zegt hij andere leren dit in hun derde les!!!
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA DUS???????? ik niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Laatst bijgewerkt door fryskhynders op 24-12-11 01:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:23

Lous schreef:
Ja ik voel me wel zekerder, maar vind het nog steeds spannend hoor.
Op een gegeven moment zei mijn instructeur misschien moeten we toch maar eens dat examen inplannen.Hij had namelijk al verschillende trucken geprobeerd om me goed aan het rijden te krijgen en dat werkte aan het begin en daarna niet tot nauwelijks meer. Dus het examen met het idee dat het onder druk misschien wel lukt. Nu het examen gepland staat lijkt het steeds beter te gaan.

don't worry, het komt wel goed, als ík het heb kunnen halen, haal jij het ook :j

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 01:24

fryskhynders schreef:
en dat zegt hij andere leren dit in hun derde les!!!

Vreselijk als instructeurs dat doen. Gelukkig met de mijne nooit meegemaakt. Die zegt alleen maar dat de ene gewoon sneller leert dan de ander.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:24

nou, wie weet heeft het dan inderdaad effect gehad :j Sowieso kan het geen kwaad denk ik. Zelfs als je zakt kan de kijk van examinator nog wel iets toevoegen.

Tijdens mijn TTT vond mijn examinator mijn autobediening niet goed en dat vonden mijn instructrice en ik allebei een beetje onzin, maar toen ik me er wel op ging focussen.. Kreeg ik toch wel een stukje meer overzicht op de weg omdat mijn bediening allemaal wat vlotter ging :D ! Dus ben toch wel blij dat ie dat zei, al voelde het op het moment zelf een beetje wrang :P

@fryskhynders, gut.. was dat een ADD topic? :P Ja, het belemmert idd wel. -O- ....

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:25

Maartje1990 schreef:
Wel heel banketstaaf na de 1e keer zei die examinater tegen me 'je gaat 't nooit halen, je kan nog proberen om een rijbewijs te halen voor een automaat, maar daar verwacht ik ook weinig van'

Nou dat is aardig!! sjonge jonge!! daar zit je helemaal niet op te wachten :(
heb jij uiteindelijk wel je gewone (schakel auto) rijbewijs gehaald?
ik zit er ook over na te denken, maar mijn instructeur vind het niet nodig want ik kan wel schakelen... als ik niet 10 andere dingen ook hoef te doen :'(

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:26

ja, ik heb het ondertussen 2 jaar :j en het 'grappige' is dat m'n broertje die in veel minder lessen en in 1 keer slagen al een deuk in de auto heeft gereden en ik nog niet :+ maargoed, dat kwam dan volgens m'n broertje ook omdat iemand anders 'zijn' plek had ingepikt en hij toen dat muurtje niet had gezien :P
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 24-12-11 01:27, in het totaal 1 keer bewerkt

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:27

nou ja voor mij met een h er tussen ja!

jij hebt 6 instructeurs hebt gehad, wat zeggen die dan?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:28

fryskhynders schreef:
en dat zegt hij andere leren dit in hun derde les!!!

Niets van aantrekken! Doe gewoon je ding!

Ik heb mijn rijbewijs in 5 keer gehaald! :') Ik had dan puur examenvrees! :j
Ik had een cursus in 3 maanden gedaan en niet geslaagd. Instructrice werd zwanger en stopte ermee, ik een nieuwe instructeur gezocht en die wilde het formulier zien waarom ik gezakt was. Liet ik zien, keek me raar aan, en zei dat hij niets zag waarop ik gezakt was. Een keer rijden maar dan. Ik 1 keer gereden en hij vroeg het direct aan want ik reed prima. Afgereden, niet geslaagd. Instructeur ging kwalijk kijken en begreep het niet. Afijn, kwam uit dat ik dus zo zenuwachtig was, dat ik de meest gekke dingen deed. Maar weet je wat nu zo gek was, de eerste keer afrijden ging ook goed en die man heeft nooit wat gezegd. Maargoed, mensen die zenuwachtig zijn kan ik helemaal begrijpen!

Kom op, jullie kunnen het! :j :D

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 01:29

Maartje1990 schreef:
Join the club, ik heb ook 100 keer gelest (op z'n minst) voor ik 'm uiteindelijk had! En heb er totaal iets van anderhalf jaar over gedaan? Mensen geloven me niet eens als ik ze dat vertel. Ben bij de 3e keer pas geslaagd. De 1e keer was écht een disaster, m'n auto sloeg in dat halfuurtje 7 (!!!!!) keer af! Nou ik had al behoorlijk last van de zenuwen en die werden daardoor niet minder, integendeel wat het allemaal nóg erger maakte. 2e keer reed ik bijna een voetganger overhoop (de examinater trapte op de rem) dus dat werd 'm ook niet, uiteindelijk heb ik 'm de 3e keer gehaalt, maar ook net over de hakken over de sloot.

Mijn probleem is met name dat ik dingen gewoon niet zie, ook al kijk ik er naar. Ik ben daarna toen ik net m'n rijbewijs had bijna eens gaan spookrijden op de snelweg, ipv de oprit oprijden, reed ik bijna de afrit op! Maar dat kwam omdat ik in de war raakte met het stoplicht, die pij stond zeg maar schuin naar links, waarmee die dus bedoelde de vólgende moet je (helemaal) naar links, wat deed ik?.... ik ging toen al naar links!!! opeens kwamen er allemaal auto's op me af, razendsnel de auto omgekeerd en 't ging allemaal goed, maar haleluja!!

Wel heel banketstaaf na de 1e keer zei die examinater tegen me 'je gaat 't nooit halen, je kan nog proberen om een rijbewijs te halen voor een automaat, maar daar verwacht ik ook weinig van'

Lekker motiverend zeg. {:)-:(

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 01:30

Wat voor examen ook. Volgens mij is 90% altijd wel zenuwachtig.

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:30

en horen jullie ook de hele les?
je moet plannen! voor uit kijken, van te voren klaar zijn!
je laat alles over tot het laatste moment!

en dan denk ik jaaaaaaaa maar zo gaat mijn hele leven!! ik kan niet plannen en vooruit denken... daar loop ik altijd en overal tegen aan, op vroegere school, op mbo op hbo die dus niet heb afgemaakt op mijn werk! en ja hoor ook in de auto!! ik word er zo moe van!
Laatst bijgewerkt door fryskhynders op 24-12-11 01:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 01:31

fryskhynders schreef:
en horen jullie ook de hele les?
je moet plannen! voor uit kijken, voor uit doen!
je laat alles over tot het laatste moment!

en dan denk ik jaaaaaaaa maar zo gaat mijn hele leven!! ik kan niet plannen en vooruit denken... daar loop ik altijd en overal tegen aan, op vroegere school, op mbo op hbo die dus niet heb afgemaakt op mijn werk! en ja hoor ook in de auto!! ik word er zo moe van!

Dat klinkt wel bekend ja.
Maar het ligt er natuurlijk ook aan hoe het gebracht wordt.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:39

Lous schreef:

Zenuwachtig is anders dan examenvrees hoor. Beetje gezonde zenuwen zijn niet erg maar als je het plots niet meer weet is het niet zo grappig.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 01:41

MamboBeach schreef:
Lous schreef:

Zenuwachtig is anders dan examenvrees hoor. Beetje gezonde zenuwen zijn niet erg maar als je het plots niet meer weet is het niet zo grappig.

Dat klopt.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:45

Ik ben er 1 1/2 jaar mee bezig geweest, maar ik leste 2 tot 3 x per maand. Denk dat ik er een stuk of 40 gehad heb. Vlak voordat ik bijna af mocht rijden kreeg ik ontstoken ogen. Omdat ik wazig zag mocht ik niet meer verder met lessen. Half jaar later heb ik het weer opgepakt, en mocht ik vrij snel afrijden. 1ste keer was een drama :'). In het begin ging het heel goed totdat ik moest parkeren. Het was er erg druk, ik moest tussen 2 andere auto's in parkeren. Door de zenuwen ging dat een beetje mis O:). Van het CBR mocht ik een keer opnieuw afrijden omdat de instructeur niet ingegrepen had. Helaas de 2de keer ook niet geslaagd. Door de chaos in m'n hoofd kon ik me niet concentreren, en maakte ik teveel kleine fouten. De 3de keer ben ik geslaagd . De examinator vond dat ik voldoende verkeersinzicht had :D, en dat ik overgeconcentreerd was waardoor ik een paar domme fouten heb gemaakt. Ik was wel verbaasd want ik had het niet verwacht omdat ik een straat in reed waar ik niet eens in mocht _O-. Inmiddels heb ik nu al 2 jaar m'n rijbewijs. Helaas nog geen km kunnen rijden daarna :\. De auto van m'n ouders, en stiefpa krijg ik echt niet mee. Dus dat word weer opnieuw lessen zodra ik wel geld heb om een eigen auto te kopen.

smurffie

Re: Ben ik de enige autorijleskneus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:55

Ik moet in januarie naar Bnor voor examen :P ik ben zo ontzettend zenuwachtig en heb examenvrees, dat ik prefect rij maar op een examen helemaal dichtklap.

Dus jullie hebben nog even, ik heb dus al 4 keer afgereden en hem nog niet :+

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 02:14

nou wat fijn dat ik dit topic heb gevonden! ik ga proberen te slapen... moet morgen om 8 uur op stal zijn!
en het is gelukkig nog geen donderdag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 02:21

wat balen zeg :\ Maar mss helpt het wel dat het een BNOR-examen is? Daar wordt toch wat meer rekening gehouden met je examen-issues toch? Geef de moed niet op, komt vast goed *\o/*

Ik heb gelukkig geen echte examenvrees. Meestal presteer ik juist beter als ik onder druk sta (examens dus, ik ben nog nooit voor iets gezakt :') )... Maar heb nog nooit een praktijkexamen ergens in afgelegd, dus ben wel bang dat dat nu doorbroken gaat worden -O-

verder heb ik idd precies hetzelfde commentaar als jou, fryskehynder. Issue bij mij is wel dat mijn niveau per les heel erg verschilt.
Het is wel lichtelijk genant, maar ik heb echt heel erg last van concentratieproblemen door PMS. En dat gezeik begint echt al anderhalf week voor ik ongesteld moet worden (en dat ben ik ook echt om de 3 weken). En het beperkt me echt héél erg :') Te frustrerend voor woorden, dan functioneer ik uberhaupt ook niet echt helemaal top :') Dan ga ik ook heel sloom rijden om voor mezelf overzicht te creeeren en dan kom ik écht niet mee met het verkeer. Terwijl ik anders wel gewoon, helder, en alert ben... En dus goed meekom. Als ik de dag ervoor slecht gegeten heb, rijd ik de dag daarna ook slecht. Om zulke dingen gaat het bij mij dus kennelijk :') !
Heb ook wel eens met ritalin proberen te rijden, dat ging ook echt helemaal top (was nog bij mijn eerste instructeur. Die zat echt 'wtf, heb jij ineens vandaag. Zo goed heb ik je nog nooit zien rijden' :') ).
Maar daarvan word ik dan wel weer heel nerveus, wat ook tegen me gaat werken. En ik heb ook geen zin in dat gezeik van een eigen verklaring. En verder gebruik ik het ook niet (meer) vast, dus dat is ook niet de oplossing.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 10:05

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 07-03-24 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 14:30

Ik zit erover te denken om automaat te gaan doen. Wie is hier ook overgestapt op automaat?

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 14:32

excuses als je het al gezegd hebt.. Waarom Fjordjes?

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 15:40

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 07-03-24 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt