Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Lous schreef:SecretLIN schreef:Er zullen vast veeeeeel meer mensen zijn die hier last van hebben hoor, je moet er ook een beetje Feeling voor hebben wil je hem snel kunnen halen.
Zelf heb ik 25 lessen gehad en 1x afrijden ( 1e keer gelijk geslaagd) had hem in ongeveer 3 maand tijd.maar er waren toen ik leste ook een aantal mensen die al veel lessen hadden gehad, maar zoveel als jou volgens mij niet.
Ik reed de eerste paar keer ook heel onzeker en langzaam (uhm tja als je Oma rijder wordt genoemd door je instructeur zegt wel genoeg toch) maar geef de moed niet op! en zeker niet stoppen nu!
Misschien ligt het wel aan je rijschool/instructeur?
Hier heb ik dus niks aan sorry,laat me alleen maar negatiever voelen.
Jij gaat veel stabieler de weg op als je je rijbewijs hebt. 
Lous schreef:Ja ik voel me wel zekerder, maar vind het nog steeds spannend hoor.
Op een gegeven moment zei mijn instructeur misschien moeten we toch maar eens dat examen inplannen.Hij had namelijk al verschillende trucken geprobeerd om me goed aan het rijden te krijgen en dat werkte aan het begin en daarna niet tot nauwelijks meer. Dus het examen met het idee dat het onder druk misschien wel lukt. Nu het examen gepland staat lijkt het steeds beter te gaan.
fryskhynders schreef:Mambo beach... die woorde zal ik dan ook maar onthouden!
maar ik zie er echt zo tegen op elke keer weer.
en dat zegt hij andere leren dit in hun derde les!!!
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA DUS???????? ik niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sowieso kan het geen kwaad denk ik. Zelfs als je zakt kan de kijk van examinator nog wel iets toevoegen.
! Dus ben toch wel blij dat ie dat zei, al voelde het op het moment zelf een beetje wrang 
Ja, het belemmert idd wel.
.... 
Maartje1990 schreef:Wel heel banketstaaf na de 1e keer zei die examinater tegen me 'je gaat 't nooit halen, je kan nog proberen om een rijbewijs te halen voor een automaat, maar daar verwacht ik ook weinig van'
en het 'grappige' is dat m'n broertje die in veel minder lessen en in 1 keer slagen al een deuk in de auto heeft gereden en ik nog niet
maargoed, dat kwam dan volgens m'n broertje ook omdat iemand anders 'zijn' plek had ingepikt en hij toen dat muurtje niet had gezien
fryskhynders schreef:Mambo beach... die woorde zal ik dan ook maar onthouden!
maar ik zie er echt zo tegen op elke keer weer.
en dat zegt hij andere leren dit in hun derde les!!!
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA DUS???????? ik niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik had dan puur examenvrees!
Maartje1990 schreef:Join the club, ik heb ook 100 keer gelest (op z'n minst) voor ik 'm uiteindelijk had! En heb er totaal iets van anderhalf jaar over gedaan? Mensen geloven me niet eens als ik ze dat vertel. Ben bij de 3e keer pas geslaagd. De 1e keer was écht een disaster, m'n auto sloeg in dat halfuurtje 7 (!!!!!) keer af! Nou ik had al behoorlijk last van de zenuwen en die werden daardoor niet minder, integendeel wat het allemaal nóg erger maakte. 2e keer reed ik bijna een voetganger overhoop (de examinater trapte op de rem) dus dat werd 'm ook niet, uiteindelijk heb ik 'm de 3e keer gehaalt, maar ook net over de hakken over de sloot.
Mijn probleem is met name dat ik dingen gewoon niet zie, ook al kijk ik er naar. Ik ben daarna toen ik net m'n rijbewijs had bijna eens gaan spookrijden op de snelweg, ipv de oprit oprijden, reed ik bijna de afrit op! Maar dat kwam omdat ik in de war raakte met het stoplicht, die pij stond zeg maar schuin naar links, waarmee die dus bedoelde de vólgende moet je (helemaal) naar links, wat deed ik?.... ik ging toen al naar links!!! opeens kwamen er allemaal auto's op me af, razendsnel de auto omgekeerd en 't ging allemaal goed, maar haleluja!!
Wel heel banketstaaf na de 1e keer zei die examinater tegen me 'je gaat 't nooit halen, je kan nog proberen om een rijbewijs te halen voor een automaat, maar daar verwacht ik ook weinig van'

fryskhynders schreef:en horen jullie ook de hele les?
je moet plannen! voor uit kijken, voor uit doen!
je laat alles over tot het laatste moment!
en dan denk ik jaaaaaaaa maar zo gaat mijn hele leven!! ik kan niet plannen en vooruit denken... daar loop ik altijd en overal tegen aan, op vroegere school, op mbo op hbo die dus niet heb afgemaakt op mijn werk! en ja hoor ook in de auto!! ik word er zo moe van!
. In het begin ging het heel goed totdat ik moest parkeren. Het was er erg druk, ik moest tussen 2 andere auto's in parkeren. Door de zenuwen ging dat een beetje mis
. Van het CBR mocht ik een keer opnieuw afrijden omdat de instructeur niet ingegrepen had. Helaas de 2de keer ook niet geslaagd. Door de chaos in m'n hoofd kon ik me niet concentreren, en maakte ik teveel kleine fouten. De 3de keer ben ik geslaagd . De examinator vond dat ik voldoende verkeersinzicht had
, en dat ik overgeconcentreerd was waardoor ik een paar domme fouten heb gemaakt. Ik was wel verbaasd want ik had het niet verwacht omdat ik een straat in reed waar ik niet eens in mocht
. Inmiddels heb ik nu al 2 jaar m'n rijbewijs. Helaas nog geen km kunnen rijden daarna
. De auto van m'n ouders, en stiefpa krijg ik echt niet mee. Dus dat word weer opnieuw lessen zodra ik wel geld heb om een eigen auto te kopen.
ik ben zo ontzettend zenuwachtig en heb examenvrees, dat ik prefect rij maar op een examen helemaal dichtklap.

Maar mss helpt het wel dat het een BNOR-examen is? Daar wordt toch wat meer rekening gehouden met je examen-issues toch? Geef de moed niet op, komt vast goed
)... Maar heb nog nooit een praktijkexamen ergens in afgelegd, dus ben wel bang dat dat nu doorbroken gaat worden
Te frustrerend voor woorden, dan functioneer ik uberhaupt ook niet echt helemaal top
Dan ga ik ook heel sloom rijden om voor mezelf overzicht te creeeren en dan kom ik écht niet mee met het verkeer. Terwijl ik anders wel gewoon, helder, en alert ben... En dus goed meekom. Als ik de dag ervoor slecht gegeten heb, rijd ik de dag daarna ook slecht. Om zulke dingen gaat het bij mij dus kennelijk
!
).