Schrijven met iemand uit het buitenland?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 19:40

In sommige landen is iedereen meteen vriend :P

Een van de leukste berichtjes van de afgelopen week kreeg ik trouwens van een Algerijn. Hij was op zoek naar een serieuze relatie, waarbij het zou kunnen betekenen dat ik daar ging wonen of hij hier (een gevaarlijk voorstel om te doen aan iemand die Arabisch gestudeerd heeft, straks eindig je in plaats van in Europa met een Europese vrouw in Algerije :P). Maar het schattigste vond ik toch wel het gedeelte 'ik heb heel veel respect voor vrouwen, kinderen krijgen is een nare gelegenheid', daar moest ik stiekem wel een beetje om lachen.

eslixapie

Re: Schrijven met iemand uit het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 11:55

Ik heb me aangemeld bij Interpals. Ik wil heel graag met iemand uit de USA schrijven, omdat ik daar volgend jaar naar toe ga. En ik wil ook wel language exchange doen, lijkt me leuk om zo een andere taal beter te leren.

Ik doe ook nog steeds aan postcrossing, maar wel op een wat lager pitje. Vind het nog steeds super leuk, heb al aardig wat mooie kaarten gekregen. Heb ze allemaal verzameld in een fotoalbum (:

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 18:10

Op interpals zit ook een chatbox, daar heb ik mijn penpals indertijd ontmoet. Gewoon een tip!

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 18:13

Ik schrijf met een man die in de gevangenis in Florida zit.
Komen erg interessante gesprekken uit voort :j ik vind het verwonderlijk hoe vreselijk veel wijsheid deze man heeft.
Hij heeft me ook eerlijk verteld waarom hij in de gevangenis zit en hoe het is gekomen.

Ook heb ik een valentijnskaartje en verjaardagskaartje gehad. :D

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:49

lieveli schreef:
Op interpals zit ook een chatbox, daar heb ik mijn penpals indertijd ontmoet. Gewoon een tip!

Bedankt, dit had ik nog niet gezien!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 23:26

Ik moet toch es iets gaan doen met interpals. Heb net een 2e gevangene een brief gestuurd maar dit lijkt me ook nog wel erg leuk :D ga er dan wel effe voor achter de computer zitten.

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 09:32

Je krijgt wel veel van die stomme berichtjes in slecht Engels met dingen erin als "you look beutifull as the stars" en dat soort dingen :') Maar vind ik Interpals tot nu toe erg leuk! Ben nu al 2 dagen berichtjes heen en weer aan het sturen met een meisje uit Amerika en Tsjechie.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 09:40

Ik heb weer twee berichtje verstuurd. Mijn eerste brief is ook al op de post.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 10:27

Ja, tegenwoordig reageer ik niet eens meer op zulke berichtjes, ik wil wel kunnen begrijpen waar iemand het over heeft, en als iemand echt slecht Engels spreekt, dan ga je toch nooit de diepte in.

Ik zit nu iets van 4.5 maand op Interpals en de berichten die ik van meisjes heb gekregen zijn echt op een hand te tellen :') Heb zelf wel drie hele berichtjes gestuurd naar mensen, maar daar heb ik alleen met eentje af en toe contact, omdat die op de universiteit zit waar ik straks naar toe wil gaan. Maar brieven sturen vind ik best een eng idee, dan hebben mensen ook echt je adres. Straks staat er onaangekondigd een Algerijn op je stoep :+

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 10:31

Als 12 jarige had ik een vriendje in Frankrijk waar ik 5 jaar lang meegeschreven heb, vroeger had ik regelmatig buitenlandse correspondentie.
Erg leuk!!!

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 10:34

Ik reageer sowieso al niet op berichtjes die me vertellen hoe mooi ik zogenaamd wel niet ben. Die verwijder ik meteen. Op zulke mensen zit ik sowieso niet te wachten xD
Ik heb nu met 2 mensen echt regelmatig contact, en heb met wat anderen wel wat berichtjes gestuurd maar dat is alweer verwaterd.
Het lijkt me ook wel een eng idee om mijn adres te geven, dus ik denk dat ik eerst mijn email adres geef.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 10:36

Ik heb eerst heen en weer wat berichtjes gestuurd en daarna heb ik pas een brief gestuurd.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 19:22

Ja, en dan doe je de deur op slot en dan gaat ie vanzelf weg :') Denk je nou echt dat zo iemand hier helemaal heen komt daarvoor?

Ik kan het nu wel even doen, zit achter de computer :D Jeej

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 19:36

eslixapie schreef:
Je krijgt wel veel van die stomme berichtjes in slecht Engels met dingen erin als "you look beutifull as the stars" en dat soort dingen :') Maar vind ik Interpals tot nu toe erg leuk! Ben nu al 2 dagen berichtjes heen en weer aan het sturen met een meisje uit Amerika en Tsjechie.

Je kunt ook gewoon hele werelddelen blokkeren, het is gemeen van me maar ik heb Afrika bijvoorbeeld geblokkeerd... Dat scheelt al enorm :P

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 19:43

Magrathea schreef:
Ja, en dan doe je de deur op slot en dan gaat ie vanzelf weg :') Denk je nou echt dat zo iemand hier helemaal heen komt daarvoor?

Dat zou ik wel ernstig onaardig van mijzelf vinden hoor :D
Het is niet zozeer dat ze niet welkom zijn, maar dat ik een hartverzakking zou krijgen als het zou gebeuren :')

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 20:13

lieveli schreef:
eslixapie schreef:

Je kunt ook gewoon hele werelddelen blokkeren, het is gemeen van me maar ik heb Afrika bijvoorbeeld geblokkeerd... Dat scheelt al enorm :P

Kan dat? Dat ga ik doen! Dat zou inderdaad echt heel veel schelen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 20:24

Jeej heb een paar berichtjes gestuurd. Vind het alleen wel een beetje awkward, hihi moet je dan zeggen 'Hi there, wanna snailmail? ' :o

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 20:46

Ik zeg meestal iets over mezelf en wat ik interessant vond in het profiel van diegene. Meestal dingen die ik gemeen heb met diegene ofzo (:

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:22

Hihi, nou ik ga maar eens kijken. Vind het ook weer zo raar om lukraak berichtjes achter te laten :)

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:32

Dat helpt juist wel (:

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:34

Ik zou inderdaad ook vertellen waarom je precies voor diegene kiest, zelf zou ik in ieder geval minder snel reageren als er alleen zou staan 'hi, wanna snailmail?'. Als je laat zien dat je moeite erin steekt om een berichtje te sturen, dan krijg je denk ik eerder een positieve reactie :j

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:40

Haha nee dat heb ik ook niet gestuurd, maar dat was wel mijn eerste gedachte/inspiratie dus :)
Ik ga later deze week wel wat meer zoeken. Het komt vanzelf wel denk ik, heb mijn profiel helemaal volgeschreven dus hopelijk krijg ik binnenkort berichtjes :D

Wat is jullie gebruikersnaam trouwens? Kunnen we vriendjes worden :D ik zag net staan: you have 0 friends ;( *kruipt in een hoekje*

Ik heb daar dezelfde user als hier :)

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:42

Die van mij is _Ilsee
Ik heb inmiddels 4 vriendjes (:

Edit: Ik heb je toegevoegd!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 23:15

Jeej!
Hoe vind je mn tijdelijke profielfoto :D

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 23:19

Ik vind hem echt geweldig! Hij zit wel erg geïnteresseerd te kijken haha