Rare mensen op marktplaats.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tribeworld

Re: Rare mensen op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:42

hier ook nooit problemen met mp gehad.
me oom wel die had er een paar jaar geleden puppy's op staan hoeveel telefoontjes die wel heeft gehad of ze gratis mochten want ze hadden geen geld enzo bijstand je weet het allemaal wel.
maar ondertussen kunnen ze wel een hond verzorgen en betalen.
me oom vroeg er ook niet veel voor alleen dokterkosten en alles wat daar bij kwam.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:52

Hier komen rare dingen voorbij :')

Valt bij mij nog wel mee. Heb wel eens op iets geboden en toen kreeg ik een reactie of ik het wilde hebben, heb ik niet meer op reageert want bij nader inzien vond ik het toch maar niks. Heb echt maanden lang een e-mail gehad wanneer ik het kwam ophalen. :')

Ik had laatst iets te koop voor een vaste prijs kreeg toen een mailtje van ja maar ik moet er zo ver voor rijden dus ik bied dit. Hij bood 30 en ik vroeg 75. Ik uitgelegd dat ik niet voor zijn reiskosten verantwoordelijk ben en dat 65 de minimumprijs was als hij er zaterdag om kon komen. Kreeg ik anderhalve week later een email terug met zoveel als dat ik blij moest zijn dat ik datgene eindelijk aan hun mocht verkopen en wel voor 50 euro. Niet meer op gereageerd. := Dan verkoop ik het liever nog niet.

Had laatst wel op een set boeken gekocht waarin stond dat ze evt ook los verkocht werden. Ik mail gestuurd met wat vraag je voor x en y. Kreeg ik ene rare email terug dat hij ze niet los verkocht. Ja waarom zet je het dan in je advertentie :')

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 23:11

@shilady Geen idee, volgens mij wel! _O-

@Sammie, zulke dingen heb ik ook wel eens dat er staat ''word ook apart verkocht'' en als je dan mailt dat je de vp van die en die wilt krijg je vaak toch een mail terug. :+

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 00:18

Sammie, wat jij deed is ook niet netjes.. Wettelijk ben je verplicht te betalen als jouw bod het hoogste is. Blijkbaar kon je er nog onderuit, gezien de vraag van die mensen. Vind het eerlijk gezegd nogal onfatsoenlijk dat jij jiets meer hebt laten horen, jij bent immers degene fie er vanaf ziet. Hoeveel werk zou een mailtje geweest zijn waarin je zegt dat je er vanaf ziet..?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 00:19

ik koop via ebay, alles veel betrouwbaarder :j

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 01:05

Yv_ schreef:
Sammie, wat jij deed is ook niet netjes.. Wettelijk ben je verplicht te betalen als jouw bod het hoogste is. Blijkbaar kon je er nog onderuit, gezien de vraag van die mensen. Vind het eerlijk gezegd nogal onfatsoenlijk dat jij jiets meer hebt laten horen, jij bent immers degene fie er vanaf ziet. Hoeveel werk zou een mailtje geweest zijn waarin je zegt dat je er vanaf ziet..?

Maar op MP kun je ook, op elk gewenst moment, je bod verwijderen... Hoe zit dat dan?
Snap wel wat je bedoelt hoor! ;)

Met mijn cavia's op MP een paar keer meegemaakt dat er helemaal geen reactie meer kwam omdat de persoon in kwestie al ergens anders geslaagd was (bleek later)... Vond het al vreemd dat ik niks meer hoorde, als dat echt langer duurde mailde ik zelf vaak nog even over hoe en wat. Meestal volgde dan een vage verklaring (wat er dus op neerkwam dat de persoon al ergens anders een cavia had gekocht).

Ook een paar keer een verzoek gekregen om een jong caafje (of 2) te reserveren. Leuk natuurlijk! Een week of 1, 2 later vraag ik dan wanneer ze hun nieuwe aanwinst, dan al bijna van mams af, komen ophalen... Heb meerdere keren meegemaakt dat ik helemaal niks meer hoorde. :oo (Nam dan maar aan dat ze geen interesse meer hadden, om wat voor reden dan ook.) Of een mailtje met: sorry ben al voorzien, was het vergeten te zeggen.
Ik snap sowieso niet dat als je cavia's gereserveerd hebt, je nog door gaat zoeken naar andere? :? Achteraf was ik dan maar blij dat ze niet naar die mensen gingen...

En ik heb 1 keer voor dezelfde 2 caafjes meerdere aanvragen gehad via MP, liep allemaal op niks uit doordat de mensen gewoon niet meer reageerden. Toen was ik echt klaar met MP, was echt teleurgesteld, je voelt je toch emotioneel betrokken bij je (zelfgefokte) dieren. Met een bank of stoel, of zo, is het dan toch een stuk makkelijker dan met een dier. Gelukkig gaat het ook écht niet altijd zo hoor, met de verkoop via MP, maar ik heb achteraf gezien wel alleen maar via mijn website en het caviaforum verkocht. :j

Inmiddels wordt hier niks meer geboren en verkoop ik ook niks meer, vind het met 15 ook wel genoeg.

Obelix_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 01:24

Ik had mijn shetlander er op staan deze hebben wij verkocht daar heen gebracht.
En had nog zo in de advertentie staan wat er allemaal bij zat zadel halster maar geen hoofdstel want ze was nog niet beleerd. Krijg ik 's avonds een mailtje waar het hoofstel was :s

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 01:55

Ik verkoop niets via marktplaats, maar met kopen heb ik nooit slechte ervaringen gehad. Eigenlijk alleen maar betere dan ik ooit had durven dromen.

Meestal koop ik spullen in de overtuiging dat ze gebruikt zijn, en er dus als zodanig uit zien. Zo ben ik jaren geleden aan een zo goed als nieuwe jas gekomen. Gekocht voor een spotprijs, een prijs waarvoor het me eigenlijk niet uitmaakte hoe dat ding eruit zou zien. Dat ie zo goed als nieuw zou zijn, met de kaartjes er los bij, was een mazzeltje. Die jas is nog steeds hardstikke goed en heeft na jaren intensief gebruik nog amper slijtageplekken.

Laatst nog een effectprocessor gekocht voor m'n gitaar. Weer voor een spotprijs. Kreeg een keurige doos thuisgestuurd, wel dichtgeplakt met plakband. Verwachtte dus precies waarvoor ik betaald had, een zichtbaar gebruikt en ietwat afgetrapt exemplaar. Waar ik prima tevreden mee zou zijn geweest trouwens. Wat schetste mijn stomme verbazing toen ik de doos openmaakte: Ding was amper gebruikt, praktisch nieuw. Zaten wel wat voetafdrukken op en een paar kleine krasjes, alle boekjes en zo zaten erbij en ding werkt perfect. Weer meer dan ik ooit had durven dromen. Voor 1/ 10e van de prijs wat dat ding nieuw gekost zou hebben.

Ook m'n kajak heb ik voor een spotprijs, ding heeft amper gebruikssporen, behalve dat ie verkleurd was. Voor 25 Euro's inclusief (dure) peddels. Is een superfijne kajak.

Onze auto's ook, geen is er duurder geweest dan 500 Euro's en ze zijn allemaal nog jaren zo goed als kostenloos (in onderhoud) meegegaan. Zaten er bij waar ze rustig het 3 tot 4-voudige voor hadden kunnen vragen en ook zouden hebben gekregen als ze iets geduld zouden hebben gehad.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 07:49

Sammie schreef:
Valt bij mij nog wel mee. Heb wel eens op iets geboden en toen kreeg ik een reactie of ik het wilde hebben, heb ik niet meer op reageert want bij nader inzien vond ik het toch maar niks. Heb echt maanden lang een e-mail gehad wanneer ik het kwam ophalen. :')

Dit is ook absoluut niet netjes. :n Ik kan me dood ergeren aan mensen die na een mailwisseling ineens niets meer laten horen.
Had dan gewoon gemaild dat je je bedacht had..

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 07:56

H_Nalanta schreef:
Sammie schreef:

Dit is ook absoluut niet netjes. :n Ik kan me dood ergeren aan mensen die na een mailwisseling ineens niets meer laten horen.
Had dan gewoon gemaild dat je je bedacht had..[/quote

Ja dat vind ik ook..Je bent niet alleen op de wereld!Mensen willen graag weten waar ze aan toe zijn,zodat ze weer verder kunnen met de volgende die interesse heeft..Mensen die mij trouwens netjes laten weten dat ze er vanaf zien stuur ik nog wel even een bedank mailtje,omdat ik het erg netjes van ze vind :)

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 09:39

Ik erger me ook aan mensen die niet reageren of dan ga je akoord met het bod, geef je je rekeningnummer en gegevens en dan reageren ze nooit meer. :+

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 09:56

Sammie schreef:
Hier komen rare dingen voorbij :')

Ik had laatst iets te koop voor een vaste prijs kreeg toen een mailtje van ja maar ik moet er zo ver voor rijden dus ik bied dit. Hij bood 30 en ik vroeg 75. Ik uitgelegd dat ik niet voor zijn reiskosten verantwoordelijk ben en dat 65 de minimumprijs was als hij er zaterdag om kon komen. Kreeg ik anderhalve week later een email terug met zoveel als dat ik blij moest zijn dat ik datgene eindelijk aan hun mocht verkopen en wel voor 50 euro. Niet meer op gereageerd. := Dan verkoop ik het liever nog niet.

Had laatst wel op een set boeken gekocht waarin stond dat ze evt ook los verkocht werden. Ik mail gestuurd met wat vraag je voor x en y. Kreeg ik ene rare email terug dat hij ze niet los verkocht. Ja waarom zet je het dan in je advertentie :')

Dat is ook niet echt netjes, gewoon niet reageren als je het niks vindt := dan stuur je op z'n minst toch een mailtje terug om te zeggen dat je toch geen interesse meer hebt?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 09:57

Yv_ schreef:

_O- Hallo dit gaat over iets van dik 6 jaar terug ofzo :') Wettelijk ben ik helemaal niks verplicht trouwens, ook al was mijn bod het hoogst (als het dat al was). Onzin! Er was helemaal nog geen koop gesloten op dat moment. En ik ga ook nergens beweren dat het wel netjes is dat ik in eerste instantie niet heb gereageerd, maar maanden lang elke keer een e-mail sturen vind ik ook triest. En een mailwisseling heeft ook niet plaats gevonden. Als we niet reageren op marktplaats onder rare dingen gaan schuilen is 99% van de mensen raar, want dat is aan de orde van de dag. Als iemand bij mij niet reageert op de vraag wil je het nog hebben, prima lekker laten doen dan. Dan de volgende maar.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 11-11-11 10:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 10:00

Tsja ik vind niet reageren nogal asociaal, kleine moeite om te zeggen dat je geen interesse meer hebt toch? En maandenlang een e-mail sturen had ik ook niet gedaan (ik was al eerder afgehaakt) maar ik snap wel waarom ze je iets stuurden, had ik ook gedaan ;)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 10:02

Rare reactie zeg :oo

ik heb ook vreemde reacties gehad toen ik m'n brommer verkocht.
Vreemde telefoontjes, enorm hoge biedingen etc. (nieuwprijs := )
en vervolgens: niks meer.

Je hebt echt weirdo's hoor.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 14:48

Ik had vorige week iets grappigs, ik heb iets te koop staan en iemand wilde daar wel 700 euro voor betalen en vroeg hoe hij wil dat we de betaling gaan regelen. Ik zei of je maakt het over of je kan langskomen. Begint meneer een partijtje moeilijk te doen en kwam hij aan met dat hij niet eerst wilde betalen want hij was pas nog opgelicht voor 500 euro voor een zelfde soort product. Omdat er niet zo veel van te koop staan - 5 op marktplaats waarvan 1 van mij 1 van mijn vriend, en hij noemde er nog iets specifieks bij waardoor er bij mij een lampje ging branden dus ik zei geef dat linkje even van die oplichter. Ja hoor stuurt hij de advertentie van mijn vriend toe. *D Waarvan ik weet dat hij nog geen serieuze mailtjes had gehad. Nouja hij wilde dus eerst ontvangen dan betalen. Langskomen was geen optie.

Dus ik vroeg waar die woont begint hij een potje moeilijk te doen, komt er eerst uit het Noord-Westen van Nederland (hij had een .be email adres en mijn marktplaats account roept dat ik in Noord-Brabant woont), dus ik heel blij, ik ook! Wanneer kan ik langs komen? Maakt mij niks uit gratis ov :) , toen schrok hij denk ik want opeens was het Utrecht maar hij wist niet zeker waar in Nederland het lag want zijn gehandicapte vader had het hem verteld maar hij had het nooit nagekeken? Ik ben ook niet helemaal gek...

Puntje bij paaltje wilde hij niet dat ik langs kwam, hij wilde ook niet eerst overmaken nee ik moest het opsturen en dan zou hij het overmaken. Joah dikke vinger. :=

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 17:49

Soms moet het een beetje ingewikkeld gaan via MP... heb vorige week een bod gedaan op leren eettafelstoelen. Mocht ze voor mijn bod hebben, zegt ze op zaterdag in een mailtje, en of ik ze diezelfde dag nog kon ophalen want ze staan in de weg. Helaas, zaterdag was ik niet thuis, dus niet online. Heb 's avonds gemaild dat het dat weekend niet ging, want trailer wordt voor wedstrijd gebruikt. Afijn, of ik dan maandagavond kon. Geen probleem. Maandagmiddag een mailtje dat het toch niet ging, of ik donderdag kon. Donderdagavond ook ok, om een uur of 8 dan. Donderdagochtend een mailtje of het later kon, want om 20 uur was ze nog niet aanwezig. Jawel, gaat ook nog. Donderdag laat in de middag een mailtje dat het toch niet lukte, of ik zaterdagochtend kon, dan was ze zéker aanwezig. Ok ok zucht, dan zaterdagochtend. Ondertussen nog een mooie kast gevonden in dezelfde stad. Ik moet er een heel stuk voor rijden dus dat kon ik dan mooi combineren. Voor de kast een afspraak gemaakt, kan ik ook zaterdag ophalen als ik de stoelen heb. Super!

Dacht ik. Krijg dus net een mailtje dat ze toch niet kan zaterdag, of ik zondagmorgen of avond langs kan komen.... mensen van de kast kunnen dan niet. Ik ben het zat. Ik heb de stoelen afgezegd, en rij morgen wel alleen voor de kast heen en weer. :(

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 17:51

zo dat zijn wispelturige mensen zeg :+

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 17:55

Tja, als het nou om de hoek was, heb ik daar geen problemen mee. Maar ik moet er echt wel een stuk voor rijden, mijn trailer staat op stal en niet thuis, dus ik kan niet á la minute even de trailer aankoppelen en even 's avonds heen crossen. Daar is wat planning voor nodig. :)

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 18:00

Nou ik had ook een mooie.

Ik zocht een verzorgpony vorig jaar en had mijn telefoonnummer er bijgezet, omdat mensen dan toch sneller reageren.
Werd ik gebeld door een man:

Ik: Hoi, met Annemarie.
Man: Hallo?
Ik: Met wie spreek ik?
Man: Jij had een advertentie?
Ik: Voor een verzorgpony dat klopt.
Man: Hoe groot ben je?
Ik: Uhh.. 1.65..
Man: En hoeveel weeg je?
Ik: 45 kilo?
Man: Kun je dat even nawegen, is er een weegschaal in de buurt?
Ik: Nee sorry meneer :')
Man: Oke en heb je spullen?
Ik: Wat voor spullen?
Man: Gewoon voor de pony. Het is trouwens een shetlander in een wei.
Ik: Sorry meneer denk niet dat ik daar oppas.. :')
Man: Oh dan niet.

Toen hing die op :')

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 18:04

Haha MLL, dat is ook een pipo :+

Ik heb nooit problemen met MP, er is iemand waarvan ik vaak series koop.
Hij biedt ze voor een nette prijs aan en ze zijn nog ingeseald ook.

Verzending gaat netjes, heb het altijd keurig binnen gekregen.
Ja, dat is een blijvertje :j

Verder als ik rare mailtjes krijg zonder interpunctie oid.
Dan ga ik daar verder niet op in.. Ik ben er van overtuigd dat mensen die netjes typen, het serieuzer menen dan mensen die niet netjes typen..
Daar kijk ik dan ook heel erg naar, voordat ik iets koop.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 18:07

Maar Nancy, vergis je daar niet in, dan kun je best nog eens leuke spullen mislopen! Sommige mensen hebben gewoon totáál geen ervaring met een toetsenbord (denk aan ouderen) en sommigen hebben dyslectie. Ik heb in de afgelopen jaren heel wat mooi en goed spul weggehaald bij oudere mensen, en die advertenties zagen er ook niet allemaal gelikt uit qua typkunst! :D

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 18:25

Ik heb laatst een gratis af te halen vaatwasser aangeboden (nog prima werkend en al, maar door reparatie van een andere overbodig geworden). Binnen 5 minuten belde er iemand of ze hem konden ophalen. Nou dat kon. Of ik hem ook kon komen brengen, nou dat ging helaas niet (auto is te klein en heb een gastank in de kofferbak en daarbij ,je krijgt dat ding gratis). Bleek dat ze heel dichtbij woonden (500 meter ofzo), dus ze kwamen wel met een steekwagentje. Nog meer iets van gezien of gehoord. Heb toen maar de persoon gebeld die als tweede had gereageerd en die heeft het ding opgehaald.

Heb ook geen goede ervaringen met telefoons verkopen via mp, vaak gekke mails van mensen die dat ding willen hebben en dan laten opsturen naar Nigeria oid.

Qua kopen heb ik zelf een keer gehad dat ik zgan leren peesbeschermers had aangekocht. Op de foto zagen ze er heel goed uit, maar in werkelijkheid waren ze zo verschrikkelijk hard en oud, dat ik ze linea recta in de prullenbak heb gemikt. Op mail werd daarna niet meer gereageerd. Toch 25 euro foetsie.

Meestal zoek ik trouwens wel in de omgeving, zodat ik dingen kan ophalen.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 18:35

ik werd trouwens een poos terug ook echt regelmatig gebeld over "de twee welshjes die ik te koop had staan". Was het maar zo! Had iemand denk ik (bewust?) z'n nummer verkeerd getypt op marktplaats

HxSunlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 18:36

MyLittleLove schreef:
Nou ik had ook een mooie.

Ik zocht een verzorgpony vorig jaar en had mijn telefoonnummer er bijgezet, omdat mensen dan toch sneller reageren.
Werd ik gebeld door een man:

Ik: Hoi, met Annemarie.
Man: Hallo?
Ik: Met wie spreek ik?
Man: Jij had een advertentie?
Ik: Voor een verzorgpony dat klopt.
Man: Hoe groot ben je?
Ik: Uhh.. 1.65..
Man: En hoeveel weeg je?
Ik: 45 kilo?
Man: Kun je dat even nawegen, is er een weegschaal in de buurt?
Ik: Nee sorry meneer :')
Man: Oke en heb je spullen?
Ik: Wat voor spullen?
Man: Gewoon voor de pony. Het is trouwens een shetlander in een wei.
Ik: Sorry meneer denk niet dat ik daar oppas.. :')
Man: Oh dan niet.

Toen hing die op :')

haha mischien paste je wel op de shetlander
maar je je weet niet hoe groot die is :P

ik ben zelf 1,70 en ik rij op een shetlander van 1,05

en kan nog prima :j
Laatst bijgewerkt door HxSunlight op 11-11-11 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt